Між минулим і майбутнім

Про матеріал
На даному уроці діти дізнаються про особливості професії шахтаря, ознайомляться з корисними копалинамиякі добувають в Україні.
Перегляд файлу

Тема. Між минулим і майбутнім.

Мета: активізувати пізнавальну діяльність дітей; збагачувати активний словник відповідно до тематики тижня, ознайомити дітей з професією шахтаря, корисними копалинами які добувають в Україні; дослідити, що можуть зробити люди, аби довідатися про минуле; розвивати самостійне мислення, уяву, доказове та зв`язне мовлення, пам`ять, увагу, критичне мислення, навички вільного спілкування, виховувати інтерес до минулого рідного краю.

                                             Хід уроку

  1. Ранкове коло.

Вітання. Гра «Чарівні окуляри»

- Чи вмієте ви говорити приємні слова або компліменти один одному?

Діти по черзі одягають окуляри. Всі питають:

  • Окуляри,окуляри, кого вибачите?
  • Я бачу (прізвище, ім’я)
  • Що вам у мені подобається?

Потім окуляри передають іншому.

Щоденні новини.

Вправа «Таємниці планети Земля».

  Діти стоять в колі і передають м`яч (у вигляді планети Земля). Кожен має сказати, про які таємниці минулого нашої планети хотів би дізнатись.

  1. Актуалізація знань.

Гра «Вірю – не вірю».

  • Діти, до нас завітав наш давній знайомий кіт Вуркіт, і, як завжди, з цікавими завданнями.

Кіт Вуркіт облазив весь світ,

               Приніс у торбинці і вам гостинці.

                А так, як ви вже всі - школярі

Для кожного з вас у торбинці в складці

Кіт Вуркіт заховав по одній загадці.

 

 Він підготував запитання, а ви відповідатимете сигналом.  Якщо вірите інформацію, яку почуєте, то піднімайте зелену цеглинку, якщо не вірите – тоді червону.

  • Чи вірите ви, що на нашій планеті завжди жили люди?
  • Чи вірите ви, що динозаври вимерли багато мільйонів років тому?
  • Чи вірите ви, що на місці нашого міста  кілька тисяч років тому було поселення скіфів?
  • Чи вірите ви, що динозаври були розумними істотами?
  • Чи вірите ви, що перші іграшки для дітей робили з рослин, камінчиків, глини?

3. Повідомлення теми уроку.

-Діти, кота Вуркота зацікавили наші з жевжиками подорожі Україною.

Він дуже зрадів, коли дізнався, що сьогодні ми далі подорожуватимемо та дізнаємося, хто такі шахтарі, потрапимо разом з ними на шахту та дізнаємося  які корисні копалини добувають в Україні.

Щоб розв’язати торбинку кота Вуркота та дізнатися про професію шахтаря нам потрібно виконати 1 завдання на картці.

 

  1. Знайомство з особливостями професії «шахтар».

https://www.youtube.com/watch?v=Vi58biQcxaA

Яке місто Дніпропетровської області називають шахтарським? Ви дізнаєтесь виконавши завдання в групах. Відповідь виразу відповідає порядковому номеру літери за алфавітом


3*5*1=

6*6-15=

(5*0)+11=

18:6=

21:3+4=

2*6+1=

 

 

36:6+15=

(6*2)*1=

52-48=

 

 

 

(Кривий Ріг)


5. Фізкультхвилинка.

 

6. Робота над матеріалом уроку.

- Діти, кіт Вуркіт нагадав мені, що в його чарівній торбині є ще завдання для вас. №2 на картці

Руслан захотів відвідати місто Кривий Ріг і вирушив туди потягом.

Нам з вами пощастило жити в унікальній місцевості.

В світі місто славиться своїми багатими покладами залізної руди. Для видобутку руди у місті збудовано мережу шахт, глибина яких вже опускається до позначки 1,5 км. Відмінною рисою є те, що містоформуюче значення тут мають чотири гірничо-збагачувальних комбінатів (Північний, Центральний, Південний, Інгулецький), та найпотужніше металургійне підприємство Європи ПАТ «АрселорМіттал Кривий Ріг».

 

В процесі діяльності людини відбулося перетворення степових просторів у штучні гірські ландшафти з місячними краєвидами.

 

У Кривому Розі представлені як гірничопромислові, так і фабрично-заводські об'єкти, які мають розгалужену структуру.

В Криворізькому регіоні зосереджено:

45 працюючих шахт з видобутку залізної руди;

41 кар'єр, з яких 11 є працюючими і велетенськими за своїми розмірами;

Перегляд відеоролика https://www.youtube.com/watch?v=B2w3nMLcm5Y

ЗАЛІЗО – пряме:    твердий ковкий метал сріблистого кольору, який, сполучаючись із вуглецем, утворює чавун і сталь.

  • "Їж яблучко, будеш сильним - в ньому залізо!"
  • Залізний характер---переносне:  міцний, непорушний, вічний (залізний характер, залізні нерви, залізне слово)
  • Як працюють шахтарі?
  • Як ви вважаєте, професія шахтаря потрібна?
  • Як ви гадаєте, чи легко бути шахтарем?
    «Читання з позначками»

  • Діти, Кіт Вуркіт  приготував для нас головний сюрприз.

Виявляється, в Україні добувають безліч корисних копалин. Якими корисними копалинами багата наша Батьківщина ви дізнаєтесь виконавши завдання 6.

Рефлексія.

З яким настроєм ви закінчуєте урок?

 Які нові таємниці  дізналися?

 Про що розкажете рідним?

Прийом «Три – Два – Один». 

  • В першому рядочку пишемо трифакти, які були новими, цікавими, несподіваними на уроці.
  • В другому – два факти, які здалися нецікавими, некорисними, або вже були відомі учням.
  • В третьому – один факт, який хотілось би вивчити детальніше, поглибити знання.

 

 

 

https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2019/09/pilot-3kl-tema2.pdf

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
7 жовтня 2021
Переглядів
614
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку