Урок з інтегрованого курсу "Я досліджую світ" 3 клас "Вплив харчування на здоров'я людини"

Про матеріал
Розробка уроку + презентація до уроку «Я досліджую світ» з використанням навчального посібника Т. Гільберг.
Перегляд файлу

Урок з інтегрованого курсу «Я досліджую світ» 3 клас

Тема: Як харчування впливає на здоров’я людини

Мета: вчити учнів правильно харчуватися. Розширити уявлення дітей про їжу, корисну для здоров’я. Уточнити значення харчування для здоров’я. Ознайомити учнів з традиційною українською кухнею. Розвивати культурно гігієнічні навички поведінки під час прийому їжі. Виховувати естетичний смак щодо зовнішнього вигляду, сервірованого столу.

Завдання: формувати в учнів уміння вчитися, аналізувати, презентувати самостійно здобуту інформацію.

Тип уроку: формування і вдосконалення умінь і навичок.

Вид уроку: урок-мандрівка

Обладнання: презентація до уроку,

Структура уроку з хронометражем:

І. Організаційний момент (1хв.)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності (5 хв)

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку (1хв)

ІV. Вивчення нового матеріалу.

1. Перша сторінка «Життя без їжі неможливе» (1хв)

2. Друга сторінка – «Треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись» (15хв)

3. Третя сторінка (фізкультхвилинка) «В здоровому тілі – здоровий дух»  (5 хв)                             

4. Четверта сторінка «Національна їжа українців» (3хв)

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Хвилинка «Чи знаєте ви, що…» (2хв)

2. Традиції українського народу (1хв)

3. Узагальнююча бесіда (5хв)

VІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання. (1хв)

 

 

 

Розгорнутий план уроку


І. Організаційний момент( слайд1)                   

 

 

Що корисно? Що шкідливо?

Як здоров’я нам зміцнити?

Відчувати повінь сили

І ніколи не хворіти.                                             


ІІ. Мотивація навчальної діяльності   

  • Постановка проблеми                     

Учитель. Давайте ми з вами спробуємо прочитати вислів, який належить давньогрецькому філософу Сократу і який захований у цій схемі.

9

щоб

6

для

18

го

12

а

3

ве

17

то

5

то

15

мо

 

14

ї

4

мо

8

го

20

жи

11

ти

16

для

7

то

13

ле

21

ти

10

їс

19

щоб

2

жи

        

 

 

 

 

 

 

 

 

(слайд 2)

Відповідь. «Ми живемо не для того, щоб їсти, але їмо для того щоб жити».

Учитель. Як ви розумієте цей вислів?

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку  

Учитель. На сьогоднішньому уроці ми поговоримо з вами про одну з головних складових здорового способу життя гігієну харчування.

Будемо вчитися вибирати їжу, корисну для здоров’я. Нові знання використовуватимемо для того, щоб не хворіти, відчувати себе бадьорими, сильними, стрункими і красивими. А щоб більше дізнатися про здоров’я та харчування, ми з вами вирушимо в мандрівку по незвичайній книзі здоров’я, яка розпочинається такими словами:

Хто до 100 років хоче жити,

Той харчуватись повинен правильно уміти.

ІV. Вивчення нового матеріалу.

Учитель. Наша книга має декілька сторінок і розпочнемо ми її вивчати із першої сторінки, яка називається «Життя без їжі неможливе» (слайд 3)

І сторінка - «Життя без їжі неможливе»

Учитель. Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини), необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати правила харчування. (слайд 4)

Наша їжа – це білки, вуглеводи, жири, вітаміни, мінеральні речовини, вода. Білки – будівельний матеріал нашого організму (м’ясо, риба, сир, горіхи, яйця). Вуглеводи – основні виробники енергії(хліб, овочі, фрукти, цукор). Жири – це ніби продовольчі склади та запаси «пального» (масло, олія, сало, маргарин). (слайд 5)

Всі вони необхідні організму, а щоб в цьому переконатись, послухайте казку «Суперечка друзів». (слайд 6)

Суперечка друзів

Казка

В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.

Якось друзі посперечались між собою: хто з них важливіший. «Я – найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.»

«Я теж потрібен організму, сказав Жирок. Якщо мене немає, організм не отримає тепла.

«Все в світі створене руками людини, все зроблене її працею: одяг, взуття, їжа, - сказав Вуглеводик. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься. Людина не буде жити».

Почувши все це, Організм сказав: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок розпадеться. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і Вуглеводик. Завдяки вам я живу, працюю і навчаюсь».

2 сторінка – «Треба правильно харчуватись, щоб до лікаря не звертатись»                                   (слайд 7)

Учитель. Правильне харчування оберігає людину від хвороб. А неправильне спричиняє їх. А зараз ми з вами пограємо в гру «Корисне і шкідливе для дітей» і з’ясуємо, яка їжа корисна для дитячого організму, а яка шкідлива. Якщо завдання виконали правильно, відкриється відео з корисними порадами. Перейдіть за посиланням та почніть завдання.

https://learningapps.org/qrcode.php?id=pacy1fyvt21                  https://learningapps.org/user/vlasovatety      

1-й учень.

Треба мудру голову мати,

Щоб усі хвороби здолати.

Про пости  і свята пам’ятати,

Здоров’я своє оберігати.

2-й учень.

Хто яблука взимку споживає,

Той хвороб цілком не знає.

Гарбуз на зиму запасай,

Та кашу з пшоном поїдай.

 

3-й учень

Чим їжа легша,

Тим сон міцніший,

Про здоров’я своє

Завжди пам’ятай.

3 сторінка – «У здоровому тілі – здоровий дух» (слайд9)

    Діти виконують фізкультхвилинку під музичний супровід. 

4 сторінка – «Національна їжа українців» (слайди 10-14)

Учитель. Давайте пригадаємо яка їжа переважала в меню українців, що вони зазвичай ставили на свій стіл.

 Найбільш поширеними стравами в Україні були ті, в які входили рослинні складники. Каші становили більшу частину народної їжі. Вони готувалися з гречки, ячменю, вівса, кукурудзи, проса.

 Найбільш улюблені – овочеві страви: борщ, капусняк, печений гарбуз, часник, цибуля, хрін.

 Наші предки готували різноманітні страви з картоплі: деруни, кльоцки, оладки. М’ясні страви були рідкістю. Споживали тільки багато сала.

 Страви з птиці готували лише в неділю. Яйця також споживали на свята, а молочні страви вживали частіше.

 Учитель. Як ви бачите, наші предки споживали багато овочів, фруктів, молочних страв та каш. Це все давало силу орачам, пастухам, хліборобам.

 Українці прадавній хліборобський народ, тому й українська кухня віддає шану хліборобській праці та хлібу. Любов до хліба відобразилася в традиційному меню, яке складається з хлібних страв і борошняних виробів.

Учитель. Назвіть страви, які виготовляють з борошна.

     Розповіді дітей.

V. Закріплення вивченого матеріалу

1. Хвилинка «Чи знаєте ви, що…»

Учитель. Вареник навіть увіковічили в камені. На центральній площі містечка Глендон у канадській провінції Альберта поставлений пам'ятник... варенику. "Скам'янілий" кулінарний шедевр має висоту 9 метрів і важить 2700 кілограмів.

Пам’ятник варенику є тепер і в Дніпрі на Січеславській набережній. Автор скульптури Федір Бушманов.

2. Традиції українського народу

Учитель. У повсякденному меню українців вареники були нечасто. Вареники були  обов’язковою стравою урочистих трапез (весілля, поминки, хрестини, гостини, храмові свята). На другий день весілля вареники несли молодій дівчата-дружки, а жінки – породіллі. При цьому примовляли: «Щоб повна була, як вареник». У цих випадках вареники символізували продовження роду. Часто замість «вареники» вживали іншу назву «пироги». Так ось пироги, то самі вареники, відрізняться вони тільки назвою. Як кажуть: «От такі пироги».

3. Узагальнююча бесіда

  • Для чого людині їсти?
  • Яку їжу ми вважаємо здоровою і корисною?
  • Які страви української кухні є найпопулярнішими?
  • Які з них є вашими улюбленими?

VІ. Підсумок уроку. Пояснення домашнього завдання.

Підготуйте мініпроєкт «Старовинні українські страви» (за вибором). Відшукайте в додаткових джерелах інформацію про одну з українських старовинних страв та рецепт її приготування. Презентуйте дослідження своїм рідним. Запропонуйте їм приготувати цю страву. Поділіться своїм досвідом приготування.

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кізеліс Ольга Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додав(-ла)
Tatyana
Додано
8 жовтня 2021
Переглядів
4753
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку