Календарно-тематичне планування з інтегрованого курсу «Безпековий практикум» згідно Модельної навчальної програми «Безпековий практикум. 5–9 класи» для закладів загальної середньої освіти
(18 год – 0,5год. на тиждень)
№ з/п |
дата |
Зміст уроку |
прим |
|
|
Модуль 1. Безпека в умовах воєнного стану |
|
1 |
|
Ознаки безпеки і небезпеки. Причини й наслідки небезпечних ситуацій. Що робити під час сигналу «Повітряна тривога»? Що має бути в тривожній валізці? Чому треба періодично переглядати вміст тривожної валізки? |
|
2 |
|
Обстріли. Чим небезпечні різні типи обстрілів? Які правила поведінки при різних типах атак та обстрілів? Обговорення наслідків недотримання правил / інструкцій безпечної поведінки на збереження життя і здоров’я. |
|
3 |
|
Сам вдома. Безпечні та корисні практики поведінки, якщо дитина сама вдома, на вулиці. Що робити в умовах повітряної тривоги, якщо ти сам удома? |
|
4 |
|
Укриття. Безпечна поведінка в укритті. Повітряна небезпека (перебування в приміщенні та поза ним). Чому треба дотримуватись правил етичної поведінки в укритті? |
|
5 |
|
Евакуація з місця перебування під час тривоги Як підготуватися до евакуації з населеного пункту? |
|
6 |
|
Індивідуальна робота: створення мапи евакуації під час повітряної тривоги коли ти повертаєшся зі школи додому |
|
|
|
Модуль 2. Мінна безпека |
|
7 |
|
Потенційні небезпеки. Безпечні та небезпечні предмети Створення мапи думок «Що таке потенційні небезпеки». Обговорення в загальному колі проблемного запитання «Які предмети можна вважати безпечними?» |
|
8 |
|
Мінна безпека. Які потенційні мінні загрози існують у довкіллі, та як їх уникнути? Безпечна поведінка у разі мінної загрози |
|
9 |
|
Попереджувальні знаки мінної небезпеки різних місцевостей. Саморобні та офіційні знаки. Чи є території у моєму районі, які вважаються місцями мінної небезпеки? Чи вони якось позначені? За якими ще ознаками, окрім спеціальних позначок, можна визначити мінну небезпеку? |
|
10 |
|
Розроблення презентацій щодо попереджувальних знаків мінної небезпеки різних місцевостей. |
|
11 |
|
Безпечні та небезпечні маршрути. Чому вкрай важливо повернутися шляхом, яким прийшов? Наслідки недотримання мінної безпеки для людини. Гра в асоціації для запамʼятовування зовнішніх ознак небезпек. |
|
12 |
|
Рятувальні служби. Алгоритми дій при виявленні небезпеки. Відпрацювання алгоритму виклику необхідних рятувальних служб та того, яку інформацію їм слід повідомити. |
|
|
|
Модуль 3. На варті безпеки в час дозвілля |
|
13 |
|
Безпека оселі. Правила користування газовими приладами, електроприладами, водогоном, тепловими мережами. Безпека при користуванні засобами побутової хімії. |
|
14 |
|
Пожежна безпека оселі. Умови і причини виникнення пожеж та їхні наслідки. Пожежна охорона. Профілактика пожеж. План евакуації з будинку. |
|
15 |
|
Поведінка під час пожежі. Стадії розвитку пожежі. Гасіння пожежі на початковій стадії. Засоби пожежогасіння. Захист органів дихання в зоні пожежі. Дії в разі загоряння одягу. |
|
16 |
|
Особливості безпеки влітку і взимку. Правила безпечної поведінки у різні пори року? Спільне й відмінне. Моделювання життєвих ситуацій, що можуть статися на воді у різні пори року(влітку / взимку). |
|
17 |
|
Відпочинок під час літніх канікул. Імовірні небезпеки у мандрівках, поведінка біля водойм (озеро, ріка, море) та при грозі на відкритій території.. |
|
18 |
|
Узагальнення |
|