Конспект уроку інтегрованого курсу за підручником «Здоров’я,безпека та добробут». Автори:Гущина Н.І., Василашко І.П. для 6 класу за програмою НУШ

Про матеріал
Цей конспект уроку розроблений для здобувачів освіти 6 клас нуш. Мета: формування предметних компетентностей: удосконалювати знання учнів про здорове харчування і його вплив на організм підлітка. Розвивати критичне мислення,пам’ять,увагу,зв’язне мовлення,навички вільного спілкування,самооцінювання. Вправляти застосовувати знання на практиці і досягати успіху в наданні першої допомоги у разі харчових отруєнь. Формування ключових компетентностей;міжпредметні зв`язки:з українською мовою та літературою, психологією,фізичною культурою, з біологією; здоров`язберігаючі технології.
Перегляд файлу

  «11»  грудня  2024року

Конспект  уроку інтегрованого  курсу за підручником «Здоров’я,безпека та добробут». Автори:Гущина Н.І., Василашко  І.П. для 6 класу за програмою НУШ

Урок №22  Тема: Харчування та здоров’я. Особливості харчування підлітків. Перша  допомога у разі харчових отруєнь.

Мета:

формування предметних компетентностей:удосконалювати знання учнів про здорове харчування і його вплив на організм підлітка. Розвивати  критичне мислення,пам’ять,увагу,зв’язне мовлення,навички вільного спілкування,самооцінювання. Вправляти застосовувати знання на практиці і досягати успіху в наданні першої допомоги  у разі харчових отруєнь.

Цілі:

Навчити обирати цілі для досягнення поставленої мети.

Розуміння важливості регулярного харчування для підлітка.

Розуміння першочергових дій при отруєнні.

Удосконалювати вміння співпраці в команді.

Очікувані результати:

Учні розуміють важливість збалансованого харчування для розвитку організму.

Знають основи раціонального харчування підлітків.

Уміють визначати симптоми харчових отруєнь і надавати першу допомогу.

Обладнання:  мультимедійний комплект, мікрофон, роздатковий  матеріал,документ-камера,колонки

Формування ключових компетентностей:

спілкування державною мовою: вміння усно й письмово висловлювати свої думки, почуття, факти та погляди;

математична компетентність: виконувати логічні вправи,здатність до розуміння і використання простих математичних моделей;

уміння вчитись : організація власного навчального середовища,розвивати логічне мислення, вміння робити вибір зваживши всі пріоритети,  поєднувати колективну та самостійну працю,вчитись оцінювати свої результати, переключатись з одного виду роботи на інший.; вміння визначати навчальні цілі та способи їх досягнення,вибудовувати свою власну навчальну траєкторію виховувати старанність та охайність при виконанні завдань;

соціально - громадянської:  дотримуватись правил поведінки під час уроку,  уміння працювати колективно на спільний результат, удосконалювати володіння позитивними навичками спілкування, досягати компромісів;

інформаційної: вчити знаходити інформацію з додаткових джерел,розуміння етики роботи з інформацією;

природничі науки  і технології: наукове розуміння науки і сучасних технологій, здатність аналізувати результати;

загальнокультурної: учити дотримувати норм мовленнєвої культури,культурної поведінки;

підприємливість: розвивати ініціативність,  готовність брати відповідальність за власні рішення, вміння організовувати свою діяльність для досягнення цілей,розвивати уміння раціонально використовувати час, який відводиться на виконання певного виду роботи;

 екологічна та здоров’язберігаюча: учити дотримувати норм гігієни під час уроку,усвідомлення ролі навколишнього середовища для життя і здоров`я людини, здатність і бажання дотримуватись здорового способу життя.

Тип уроку: урок  розвитку  компетентностей

Міжпредметні зв`язки:з українською мовою та літературою, психологією,фізичною культурою, з біологією

Здоров`язберігаючі  технології:  фізкультхвилинка, вправи для очей

                                              Хід уроку

I.Орієнтація.Мотивація діяльності

1.Організація класу до уроку

   Станьте, діти, всі рівненько,

   Посміхніться всі гарненько,

   Поверніться до гостей,

   Ще раз скажем «Добрий день».

    Уже дзвінок нам дав сигнал:

    Працювати час настав.

    Тож і ми часу не гаймо .

    Роботу швидше починаймо

2. МНД (мотивація навчальної діяльності)

Емоційне  налаштування на урок

-Діти,перед вами лежать яблучки.За допомогою них покажіть,який у вас настрій. Якщо зелене яблучко,то настій гарний,а червоне –не дуже.

-Чудово! З гарним настроєм продовжуємо урок!

-У вас на партах лежать листочки для самоцінювання у групах,в кінці уроку ви оціните свою роботу.

- Отож,до роботи.

Сьогодні ми разом з вами створимо цікавий, творчий, продуктивний урок і досягнемо успіху , якщо будемо якими учнями (утворіть прикметники)

    У    важними

    С   таранними

    П   рацьовитими

     І    ніціативними

     Х   орошими

     Гра « ТАК ЧИ  НІ»

--- клас готовий працювати?  ( так)

--- вчасно руку піднімати?    ( так)

--- битися, бешкетувати?    (ні)

--- дружно в групах працювати? (так)

--- тему нашу вивчати? ( так)

 Рада почути ваші відповіді.  Впевнена, що всі завдання уроку ми виконаємо успішно.

3.Цілепокладання

Слайд 1         Дослід з банкою ( Води в організмі підлітка  приблизно 70%).

II.Цілепокладання  

 1.Повідомлення теми і мети уроку

 Слайд 2             Тема уроку                                    Слідкувати за осанкою

                                                                          Раціонально використовуємо час

Розгорніть зошити та запишіть  число  11 грудня. Класна робота. Сьогодні наша тема уроку: «Харчування та здоров’я. Особливості харчування підлітків. Перша  допомога у разі харчових отруєнь»

Мета уроку

    Сьогодні ми  продовжуватимемо удосконалювати знання про здорове харчування і його вплив на організм підлітка.

2.Визначення очікуваних результатів

       Навчимося  застосовувати знання на практиці і досягати успіху в наданні першої допомоги  у разі харчових отруєнь.

3.Мотивація навчальної діяльності

      Знання,які ви отримаєте  сьогодні вам знадобляться в житті.

III. Цілереалізація

1.Доброго дня! Я- шеф-кухар  Аріна. Буду писати статтю у нашу місцеву газету «Маяк».  Ми сьогодні поговоримо  про важливість правильного харчування для підлітків. На запитання відповідатимуть учні 6-Б класу.

1.Які продукти ви  вважаєте  найкориснішими для свого організму?

2.Чому важливо їсти овочі та фрукти кожного дня?

3.Як часто ви буваєте на пікніках?

 4.Назвіть  три свої найулюбленіші продукти харчування?

5.Чи снідаєте ви перед тим як  іти до ліцею?

6 . Як ви ставитеся до перекусів між прийомами їжі?

7.Чому важливо читати етикетки на продуктах і звертати увагу на термін придатності?

8.Які страви найчастіше бувають у вашому  раціоні на обід?

9.Скільки води ви п’єте протягом дня?

 Дякую за ваші відповіді! Отже ,від ваших знань можна почерпнути багато корисного. Пам'ятайте, що правильне харчування — це запорука  здоровʼя.

Вчитель:Для вас тема харчування не нова.Ви раніше на уроках вели мову про це. Усе,що ви робите,потребує витрат енергії. Навіть якщо ми відпочиваємо, лежимо, енергія витрачається на роботу серця, дихання, перетравлення їжі. Підлітки швидко ростуть,багато рухаються, активно відпочивають. Тому, щоб рости і розвиватися потрібно збалансоване харчування.

2.Сприймання й первинне усвідомлення навчального матеріалу,осмислення зв’язків і співвідношення в об’єктах вивчення

Слайд 3            Збалансоване харчування

    Збалансоване харчування-це спосіб харчування, який забезпечує організм необхідною кількістю поживних речовин, вітамінів та мінералів, щоб зберегти здоров’я і функціонування органів.

 Ви вже притомились давайте подбаємо про своє здоров`я та відпочинемо

Слайд 4               Гімнастика для очей

Слайд 5              Принципи раціонального харчування

Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини (білки, жири, вуглеводи, вітаміни, мінеральні речовини), необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів та інших органів. А ще здоров’я залежить від того, як швидко і часто ми їмо, наскільки ретельно пережовуємо їжу. Отже, щоб бути здоровим, потрібно знати принципи харчування.

        Принципи раціонального харчування (робота з підручником с.93)

1.Рівномірно

2.Помірно

3.Збалансовано

Для вас ,діти,є сьогодні нові терміни та поняття  детально  ви будете знайомитися з ними  на уроках біології .

Давайте з’ясуємо,яка ж роль білків,жирів і вуглеводів

Слайд 6                    Аудіо-казка «Суперечка друзів»

В одному незвичайному царстві, у казковій державі жили були нерозлучні друзі – Білок, Жирок та Вуглеводик.

Якось друзі посперечались між собою: хто з них важливіший. «Я – найважливіший. Я потрібен як будівельний матеріал для організму, гордо сказав Білок. – Без мене не утворюються нові клітини, а коли немає росту – немає життя.»

«Я теж потрібен організму, сказав Жирок. Якщо мене немає, організм не отримає тепла.

«Все в світі створене руками людини, все зроблене її працею: одяг, взуття, їжа, - сказав Вуглеводик. І якщо мене не буде, організм не рухатиметься. Людина не буде жити».

Почувши все це, Організм сказав: «Будинок складається з блоків і перекриттів, цементу і цегли, віконних і дверних рам, і якщо не буде хоч однієї деталі, будинок розпадеться. Ось так і я. Всі ви для мене важливі, всі ви дуже мені потрібні: і Білок, і Жирок, і  Вуглеводик. Завдяки вам я живу, працюю і навчаюсь».

Вчитель підсумовує,що ви повинні  пам'ятати про те, що основу правильного  та збалансованого харчування становлять білки, жири і вуглеводи  – життєво важливі поживні речовини, без яких життєдіяльність організму неможлива.

Слайд 7               Білки

Слайд 8               Жири

Слайд  9             Вуглеводи

Слайд 10            Фізкультхвилинка

Слайд 11            Вітаміни

    Вчитель . Наша група «Вітаміни» готувала повідомлення про вітаміни.

1.Щоб бути здоровим, активним, бадьорим, нормально рости і розвиватися, треба їсти корисні продукти. Вони мають бути багаті на вітаміни. Це речовини, які необхідні для життя людини, її росту і розвитку. Недарма «віта», перша частина слова «вітаміни», у перекладі з латинської мови означає «життя». Вітаміни підвищують стійкість організму до захворювань.

2.Вітамін А сприяє росту. Корисний для зору, шкіри, кісток. Його найбільше в моркві, помідорах, абрикосах, петрушці, зеленій цибулі, кропі.

3.Вітамін В сприяє засвоєнню поживних речовин. Корисний для крові, нервів, шкіри. Вітаміну В найбільше в картоплі, горошку, буряку, редису, квасолі та зеленому салаті.

4.Вітамін С сприяє захисту від застуди, загоюванню ран. Корисний для кровоносних судин. Міститься у лимонах, апельсинах, порічках та чорній смородині, капусті, зеленій цибулі та хроні.

5.Вітамін D дуже потрібний тим, хто хоче швидко й добре рости, мати гарну статуру та міцні зуби. Вітамін D міститься у молоці, яйцях, сирі, вершковому маслі.

 Учитель. Правильне харчування оберігає людину від хвороб. А неправильне спричиняє їх. А зараз ми з вами пограємо в гру «Корисне та шкідливе » і з’ясуємо, яка їжа корисна для підліткового віку, а яка шкідлива.

Слайд 12                Гра «Корисне та шкідливе»      

   Робота в групах

                    1. Завдання: Що із запропонованого корисного ви  покладете  у свій ланч - бокс?

  Перед тим, як розпочати пригадаємо правила, які допоможуть якісно працювати:

1. Будь уважним.

2. Працюй тихо, швидко, організовано.

3. Дотримуйся «Правила піднятої руки».

                    2.Завдання:Приготувати сніданок,обід,вечерю

4.Сторітелінг                      

Слайд 13                Мудрий Джедой

Сон Дмитрика

Жив собі хлопчик Дмитрик. Він завжди хотів бути сильним і здоровим,але йому бракувало деяких корисних  умінь  та навичок при  харчових  отруєннях Одного дня йому наснився мудрий Джедой,він поділився з хлопцем своїми секретами та порадами.

    Прокинувшись зранку,хлопчик вирішив змінити своє життя і записав у свій блокнот правила від Джедая.

Як ви гадаєте,що записав Дмитрик у свій блокнот?

Що таке харчове отруєння? Пояснити, що це захворювання, яке виникає через вживання неякісної або забрудненої їжі, зіпсованих  продуктів, недостатньої термічної обробки, неправильного зберігання їжі.

Основні симптоми харчового отруєння: Біль у животі, нудота, блювання, діарея, підвищення температури.

Профілактика харчового отруєння: Мити руки перед їжею, правильно зберігати продукти, не їсти їжу з вичерпним терміном придатності.

Слайд 14            Дослід з банкою

Що відбулося з нашим органом  коли ми завдали шкоди йому?

Щоб цього не трапилося ви повинні:

-харчуватися повноцінно і рівномірно 4-5 разів на день

-пити достатню кількість рідини

-регулярно бути на свіжому повітрі

-вчасно лягати спати

-слідкувати за терміном придатності продуктів харчування

IV.Рефлексивно-оцінюючий етап

 Вправа «Мікрофон» ,настрій «Яблучка»

Чи сподобався вам урок?

Що нового ви дізналися?

Чи виникали труднощі під час виконання завдань?

Самооцінювання  учнів

Домашнє завдання : опрацювати п.11 с.92—97 для всіх. Додатково

Диференційовані  завдання   розробити «антирекламу»(високий рівень),

«Мій щоденник харчування» (достатній рівень), «Підвечірок» (початковий рівень)

Всі ви добре працювали,

На уроці не дрімали,

Гарно всі відповідали.

Тож скажу вам у кінці:

Шестикласники-

МОЛОДЦІ!

Дякую за урок!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку