Нетішинський центр комплексної реабілітації для осіб з інвалідністю «Мрія»
Нетішинської міської рада
5 грудня
Міжнародний день волонтера
Підготували
Віталія САДОВСЬКА
Олена СУКАЧ,
практичні психологи
Нетішин
2024
Мета: сприяти розвитку у дітей і осіб з інвалідністю інтересу до своєї країни, її дарів, народу, тих хто виборює права та національну свободу. Активізувати знання вихованців про понять «волонтер», «риси волонтера», інше. Виховувати повагу до воїнів, співчуття до інших людей. Підсилювати бажання допомагати і бути корисним тим, хто потребує допомоги.
Матеріали та обладнання: герої (Пеппі Довга Панчоха, Мері Попінс), кольорове тісто, картки про волонтерів, 2 дитячі автомобілі, почтові коробки, кеглі, ватман, іграшкова ключка, 2 відеречка, чепчики на голову, музичні композиції.
Хід заняття.
Вихованці та гості сидять в залі.
Під музику до залу в’їзжає на самокаті Пеппі Довга Панчоха. Вона голосно посміхається, кепкує із дітьми, дудить у іграшкову дудку, кидає кульку у дітей та відштовхує назад. А раптом відбувається швидка зміна музики (шум води, з’являються бульбашки мильні, шумить вітер) та перед дітьми з’являється із валізкою та парасолькою відома няня та наставниця - Мері Попінс.
Мері Попінс (ставить валізу на підлогу та проговорює чарівні слова): Парасольку я згортаю, безлад швидко припиняю!
(кружляє навколо невгамовної дівчинки).
Пеппі приходить до тями та починає виясняти, чому та припинила її веселощі.
Мері пояснює їй, що в країні такий скрутний час, що не на часі так гучно бешкетувати та веселитись.
Мері говорить про те, що сьогодні відзначаючи такий важливий «Міжнародний день волонтера», люди навпаки спільними зусиллями, єднаючись, роблять корисні справи для наших воїнів.
Пеппі: тю, що це ще за день, і хто такі «волонтери»?
Мері Попінс (стримано, бере за лікоть дівчинку): люба Пеппі, як багато ти ще не знаєш, але важливо хотіти пізнавати та знати більше у нашому житті.
Мері Попінс: Діти , а чи знаєте ви хто ж такі «волонтери»?
Учасники заходу висловлюють свої думки (по можливості), а Пеппі - свої нісенітниці.
Мері пропонує усім разом переглянути фільм про «Волонтерів».
Мері Попінс: чи цікавий був фільм, діти? Що корисного ви для себе взяли?
Діти висловлюють свої думки.
Підчас обговорення про волонтерів, Мері пропонує усім, один за одним, на ватмані під назвою «Які риси волонтера?», прикріпити обрані якості, які описують особливості та характер людей-волонтерів. По завершенню обговорюють.
Пеппі (міркує): дивно, а як же можна стати такими насправді? Що для того потрібно? Наче б то, я і є такою ж сильною, швидкою (скаче, демонструє свої біципси, інше).
Мері Попінс (посміхається): О, не лише це потрібно, але важливо систематично здійснювати роботу, яка може бути корисною та необхідною для підтримки та порятунку наших захисників.
Пропоную нам разом спробувати виконати подібні складні завдання, які щодня виконують наші волонтери.
Вправа. «Вправні кухарі».
Мета: продовжувати розвивати дрібну моторику рук, навики естетичного оформлення і спритності, позитивні емоції.
Вихованцям пропонується виготовити вареники із кольорового тіста. Діти формують по 3 вареники і накладають у відерця, які потім ставлять до коробки.
Обговорення.
- Чи складно було ліпити вареники для наших воїнів?
- Чи потрібно готувати передачі з їжею?
Вправа. «Завантаж передачу».
Мета: розвивати у дітей навички спритності, уміння працювати в команді, підтримувати один одного.
Учасники діляться на 2 команди. Їм пропонують уявити себе в ролі «волонтера», дорослі прикріплюють усім бейджі з написом «Волонтер». За умовами завдання, вихованцям пропонується за встановлений час перенести коробки різні за формою до дитячих машинок. Змагання проводиться під музичний супровід.
Обговорення.
Вправа. «Шлях до перемоги».
Мета: сприяти розвитку у вихованців бажання цілеспрямовано долати шлях з ускладненням, формувати уміння у дітей підтримувати та співпереживати один за одного.
Учасникам пропонується швидко подолати шлях з ускладненням, щоб відчути, наскільки важко долати перепони справжнім волонтерам, аби доставити передачі до пункту призначення на передовій.
Обговорення.
Пеппі: Мері Попінс, мені здається, що ми сьогодні стільки всього дізнались про «Волонтерів», «волонтерство», тепер я точно зможу по іншому відноситись до своїх рідних, друзів та навіть незнайомих, які боронять наші землі, буду завжди допомагати їм.
Мері Попінс: Це дуже величні думки, Пеппі. Але допомога полягає не лише в тому, щоб робити щось для інших, але й жертвувати своїми силами, часом, своїми цінностями та не хвилюватись про те, що інші можуть сприймати як «сором».
Пеппі: все розумію, але нічого не сприймаю! Заплуталась, я ! Що робити?
Мері Папінс: гаразд, Пеппі, поясню тобі!
Хочу перевірити тебе. Щоб підтвердити щирість твоїх думок, пропоную на практиці проявити свої уміння та закріпити їх.
Тобі, як і будь-якому волонтеру потрібно організувати акцію із зборів коштів для воїнів.
Пеппі: ого, а як це? Я нічого про це не знаю (розгублено показує).
Мері Попінс: ось, поглянь, в моїй валізі є те, що може стати тобі в пригоді. Тобі потрібно виручити за ось ці пакунки кошти, які ти зможеш передати на ЗСУ.
(передає пакунки на таці для проведення акції).
Пеппі приймає та розпочинає акцію, підспівуючи та заохочуючи усіх.
Діти та особи з інвалідністю за власним бажання обирають пакунок та кладуть до скриньки кошти (завчасно приготовлені).
Мері Попінс (звертається до Пеппі): що ж, ти гарно впоралась із поставленим завданням . Тому , я хочу нагородити тебе подарунком «відзнакою справжнього волонтера».
Пеппі радіє, стрибає, тішиться.
По завершенні усі фотографуються.