Виховний захід на тему : « Земля наш спільний дім!»
ВІДЕО « Планета Земля»
Учень : Краса Землі – така велика сила,
Що надихає, радість нам дає,
Легкі і надзвичайно дужі крила.
В красі і щастя, і натхнення є.
Вона облагороджує людину,
І поїть душу, наче джерело.
Таку в природі створює світлину,
Щоб нам приємно й радісно було.
І нам потрібно щиро це любити
Та берегти і ріки і поля.
В гармонії із цілим світом жити,
Бо в нас на всіх одна – одна Земля!
Ведучий 1: Яка прекрасна наша планета! Сьогодні вона імениниця! 22 квітня, не звичайна дата! Сьогодні жителі нашої планети відзначають Міжнародний день Землі.
Ведучий 2: Цей день став загальнолюдським символічним святом любові та турботи за наш спільний дім. Саме 22 квітня в різних куточках земної кулі небайдужі до екологічних проблем люди проводять різні яскраві і в той час корисні заходи, спрямовані на те, щоб у світі стало більше чистоти і відповідальності.
Ведучий 1: Цікава історія походження цього свята. Вона пов’язана з ім’ям Джона Мартона – адміністратора штату Небраска. 19 сторіччя, переїхавши до цього штату, він звернув увагу на той факт, що поодинокі дерева пустельної території прерії штату вирубувалися для будівництва житлових будинків та їх опалення. Джон Мартон запропонував проведення дня , присвяченого благоустрою, із заохоченням призами тих, хто посадить найбільше дерев. Лише за одинь день було висаджено понад 1 млн. дерев . Після цього у 1882 році в штаті Небраска 22 квітня було проголошено офіційним святом – Днем Дерева.
Ведучий 2: Вперше день Землі відсвяткували у 1970 році в США. Ця акція мала успіх, оскільки до неї приєдналося 20 млн. людей). Після цього прийняли рішення відзначати цей день щорічно. Згодом свято поширилося і зараз відзначається по всій планеті!
Ведучий 1: У 2009 році на 63 сесії Генеральної Асамблеї ООН це свято було проголошено міжнародним.
Ведучий 2: У планети Земля є свій власний прапор , який представляє собою звичайний космічний знімок блакитної кулі на тлі безкрайнього простору Всесвіту. Авторами фото є екіпаж корабля « Аполлон – 17» на шляху до природного супутника Землі – Місяця.
Ведучий 1: Безпосередньо Міжнародний День Землі забезпечили оригінальним символом. Це буква грецького алфавіту « Тета» зеленого кольору у вигляді вертикального еліпса з горизонтальною перемичкою всередині. Символ красується на білосніжному тлі. Сама буква відповідає чистому значенню цифрі 9, що уособлює непорушний зв'язок з космосом
Ведучий 2: У день Землі в різних країнах, за традицією, лунає Дзвін Миру, закликаючи людей Землі відчути всепланетарну спільність і доклати зусиль до захисту миру на планеті та збереження краси нашого спільного дому.
Ведучий 1: Яка ж вона наша Земля?
Ведучий 2: До вашої уваги вірш у виконанні учениці 11 класу .(читання вірша за кулісами)
Наша планета , ніби казка!
Чарівна, дивовижна і ясна.
Бо ж гріє Землю сонечкова ласка,
Водичкою вмивається вона,
У гарних квітах давно розквітає,
В зелених травах, в чарівних лісах.
Світанок ніжний пташка зустрічає
І все дзвенить, купається в піснях.
А над усім цим дивом синє небо,
Хмарки біленькі хтось намалював.
І нам здається всім, що так і треба,
Та хто ж нам світ такий подарував?
Таку красу, таке безмежне диво,
Ці звуки, форми, барви – кольори,
Хто це підніс в дарунок милостиво?
Це про сто диво що не говори.
Така природа всіх нас зустрічає!
І кільки ти б не жив на цій Землі.
Вона дивує, радує, вражає,
І в зрілості і поки ще малі.
І не дає ніколи збайдужіти,
Підносить нам сюрпризи повсякчас.
То ж бережіть цю землю, любі діти,
Вона родила і зростила нас.
Вона нам мати, бо життя дарує,
Годує всіх, для нас цвіте й росте.
І щедрістю безмежною дивує.
Та пам’ятайте завжди і про те,
Що ми тут гості, а природаи не вічна,
Така чудова, дивна і лірична
Не заподійте цьому світу зла.
Ведучий 2 : Нашу голубу планету часто порівнюють з величезним космічним кораблем, який летить просторами Всесвіту. А людство – це екіпаж цього корабля. Красиве і мудре порівняння. Чи не так? Але ми всі повинні осмислити, що у нашого космічного немає аварійного виходу. Тому й лунає сьогодні «Тривога на космічному кораблі – Земля у небезпеці»
Ведучий 1: кожної години на нашій планеті:
Ведучий 2: кожної хвилини:
Ведучий 1: В життя ввійшла людина непомітно
І тихо землю заселила всюди.
А згинуть може з гуркотом всесвітнім.
Хоча почути нікому вже буде.
Невже й загроза все земної смерті
Не змусить нас обачнішими бути?
Дверима можна грюкнуть спересердя.
Планетою .. Та схаменіться люди!
СЦЕНКА
(На сцену виходить Продавець повітря у пакетах, пляшка з написом «Жива вода», парасольки.)
Продавець : Чисте повітря! Купуйте живу воду. Остання жива вода на землі. Парасольки від кислотних дощів – для всіх і кожного! Купуйте цілюще чисте повітря! Тільки у нас!
Натуральна жива вода!
(на сцену вибігають покупці – учні)
Продавець зрадів покупців.- Купуйте парасольки від кислотних дощів! Живу воду! Останню живу воду на Землі!
Уч 1: (здивовано) парасольки від кислотних дощів?
Уч 2: Жива вода? Чисте повітря?
Продавець: Так! Останні екземпляри! Тільки в нас! Поспішайте! Купуйте носові хустинки від смогу?
Уч1: Навіщо? Кому потрібна жива вода?
Уч2: Все це бабусині казки!
Продавець із сумом: Бабусині казки… ні, молоді люди. Це вже не казки, а сумна статистика. Ще трохи, і наЗемлі не залишиться ні краплини чистої води, котру я називаю живою.
А за один вдих скоро доведеться платити велику ціну!
Уч1: Яку ж?
Продавець: Навіть страшно вимовити…Ціною всього може стати людське життя! Наше і майбутніх поколінь!
Уч 2: Та він знущається з нас! Яка нісенітниця! Носові хустинки від смогу, парасольки від кислотних дощів.Та він звичайний шахрай! Ходімо немає про що з ним розмовляти!
Уч1:На наш вік всього вистачить!
Продавець: А після вас?
Уч 2: Що буде після нас нікому не відомо… після нас –хоч потоп!
Продавець схвильовано: Люди ! Невже вам не страшно! (Гуркоче грім). Ось.. Я ж вам казав!Кислотний дощ.
Уч1: не може бути!
Продавець: Швидше беріть парасольки. Це страшний дощ. Від нього шкіра стає сірою, життя згасає..(всі ховаються під парасольки)
Уч2: Мені страшно!
Продавець: Страшно.. Скоро лише в кіно можна буде побачити світанки й присмерки, лише в музеях збережеться чисте повітря і жива вода, ранкова роса і грибний дощ.. Та й хто буде ходити в такі музеї?
Уч1: А сонце? Невже зникнуть птахи?
Уч2: І ми ніколи не побачимо пролісків? Не вдихнемо аромату конвалій?
Уч1: Не зануримося в прохолодну річку? Це ж не справедливо…
Продавець: (хитає головою )
Перед тим, як нищить природу
Зрозумій, звідки ти п’єш воду!
А чим дижаєш ти все життя
Зрозумій, що природа це твоє майбуття!
Ведучий 2: Екологічні проблеми можна зобразити у вигляді коміксів. Як наприклад учениця 7 – А класу Ващенко Єлизавета. (презентація коміксу).
Ведучий 1:
Важко стало на землі
Жити птахам та звірині.
Люди хворі теж страждають.
Ліки не допомагають!
Як же бути? Що робити?
Як на світі далі жити?
Ось послухайте ,будь ласка,
Екологічну казку!
( Виступ 7 –А класу)
Ведучий 2: На день Народження звичайно приходять з подарунками. Що ми можемо подарувати нашій планеті?
Якщо посадим деревце
То буде ліс шуміти.
Давайте зробимо ми це,
Чудово ж буде, діти!
І зацвіте Земля в вінку.
І будуть всюди квіти.
І кожну стежечку в’юнку
Ми зможем обсадити.
Джерельця всі розчистим ми
Від краю і до краю.
Давайте будемо людьми
Нас так Земля благає!
Ведучий 1: Бачите, нашій землі не вистачає зеленого кольору. Давайте зробимо її більш квітучою і пообіцяємо не робити шкоди природі.
( діти прикріпляють зелені долоньки до плакату і обіцяють:
Ведучий 2:
Люби цей світ, моя дитино,
Свій рідний край, ліси, поля.
Турбуйсь про нього кожну днину,
Бо рідна це твоя земля.
Тут ти живеш і вчишся в школі,
Тут в тебе друзі і сім'я.
Не нищ нічого і ніколи -
Людина ж бо тобі ім'я!
Ведучий1:
Допоможи малій пташині,
Її ти вчасно погодуй.
Під силу це малій дитині,
Але нічого не марнуй.
Бо світ чарівний, наче казка,
Ти теж частиночка його.
Тож бережи цей світ, будь ласка,
Прийми до серденька свого.
ДЯКУЄМО ЗА УВАГУ!