Виховна година на тему "У сміття є дім"

Про матеріал
Позакласна виховна година на тему "У сміття є дім" для учнів 4 класу, екологічного спрямування.
Перегляд файлу

Тема: «У сміття є дім»

Мета: привернути увагу дітей до актуальної екологічної проблеми сучасності засміченості, ознайомити учнів з правилами сортування сміття; розвивати мислення, комунікативну компетентність та навички здорового способу життя; виховувати у дітей дбайливе ставлення до довкілля, свого здоров`я і здоров`я планети.

Обладнання: мультимедійна презентація, роздатковий матеріал

Використана література: http://elizawetastanziaekologichna.blogspot.com/

https://www.youtube.com/watch?v=91OM9aZLxyg

https://24tv.ua/sortuvannya_smittya_shho_pro_tse_treba_znati_n1098503

https://www.ukrinform.ua/rubric-other_news/2058726-ak-pravilno-sortuvati-smitta-infografika.html

Форма роботи: бесіда

Хід заняття:

  1. Організаційна частина
  1. Привітання

Усі сідайте тихо діти.
Домовляймось не шуміти,
Руку гарно піднімати
На занятті не дрімати
А знання мерщій хапати

  1. Оголошення теми та мети заходу

Діти, на першому нашому занятті ми з вами говорили про екологічні проблеми світу. Пригадайте, яка екологічна проблема в Індії?

Тому на сьогоднішньому занятті ми з вами поговоримо про сортування сміття.

  1. Опрацювання теми
  1. Розповідь учителя

Що таке сміття?

Як ще називають сміття?

Якими бувають види відходів?(Харчові, дерев’яні, скляні, пластмасові, залізні, паперові) Назвіть приклади для кожного виду відходів.

На території України переробляється лише 3 % сміття, а 97% залишаються на сміттєзвалищах і збільшуються в розмірах кожного дня. Це не 7% території України, як поширювали чимало ЗМІ, але територія все ж велика – приблизно стільки ж, як десята частина Києва або площа міста Вишгород. Ще тисяча гектарів – несанкціоновані стихійні звалища.

Про масштаби проблеми в Україні почали активно говорити після трагедії у Львові на Грибовицькому сміттєзвалищі, де у 2016 році під завалами загинули троє рятувальників.

Сміттєзвалище, термін експлуатації якого закінчився понад 10 років тому, заблокували. А нового місця для вивезення побутових відходів у Львові не було. За законом полігон не може бути розташований на території міста, тому таку ділянку потрібно було шукати у сусідніх районах. Однак і місцева влада прилеглих районів, і мешканці виступали категорично проти розміщення сміттєзвалища на їх території. Через це на території міста за короткий термін утворилися гори сміття.

  1. Мозковий штурм «Сміття і відходи»

Давайте назвемо по одному слову, яке асоціюється у вас із словом сміття і відходи.

Отже, ми зрозуміли, що сміття та відходи – це те, що не потрібно людині

  1. Вправа «Сміттєва корзина»

Давайте зазирнемо в нашу корзину для сміття. (Діти по черзі підходять та витягують щось із сміттєвого пакета).

Що ж тут є?

Пластикова пляшка.

На виготовлення однієї літрової пляшки йде 250 мл нафти і 3 л води. Ці дані отримали, враховуючи весь цикл виробництва, – від видобутку нафти до отримання готового продукту. Подальша ж доля пляшки залежить від споживача. Якщо він викине її у загальний сміттєвий контейнер, то пляшка зрештою опиниться на полігоні, і може бути захоронена разом із іншими невідсортованими відходами, або ж здана на вторинне перероблення і використана для виготовлення інших матеріалів і речей з них.

 

Досі ніхто не може сказати достеменно, скільки років розкладається така пляшка – сотню чи кілька сотень. На сьогодні ще не пройшло стільки часу, аби бодай перша пляшка могла розкластися.

 

Електронні відходи – це будь-який електронний пристрій, який викинули на смітник. До електронних відходів відносять телевізори, смартфони, сонячні панелі, холодильники та багато інших побутових пристроїв. Очікується, що об’єм такого сміття до 2021 року на планеті зросте ще на 17% та становитиме майже 52,2 млн тонн.

Органічні відходи можуть бути чудовим добривом і не потребують захоронення на полігоні ТПВ.

Якщо сміття змішане з органічними (мокрими) відходами, його сортування значно ускладнюється і ефективність сортування та переробки зменшується. Найефективніше і економічно найбільш виправданими є сортування і переробка органічних відходів на місці з подальшим вивезенням продукції переробки.

При переробці органічних відходів можна отримувати якісне добриво. При цьому об'єм відходів після переробки зменшується в 2-3 рази.

Папір — це один з небагатьох матеріалів, які добре піддаються вторинній обробці. У першу чергу, це пов’язано зі скороченням світових запасів целюлози та з усе жорсткішими екологічними стандартами у розвинених країнах. Проблеми утилізації та переробки великих об’ємів макулатури на сьогодні є досить важливими, тому що без паперової продукції не обходиться жодне виробництво. Картон використовують при виробництві різних пакувальних матеріалів: у промисловому пакуванні товарів на долю картону припадає майже 70%, а у споживчій тарі – близько 15%. Картон, у свою чергу, чудово піддається вторинній переробці. Папір використовують при виробництві будівельних матеріалів, таких як м’які покрівельні матеріали, волокнисті плити та ін

Період розпаду скляної пляшки становить 1 мільйон років. Скло майже не розкладається у природі. Проте немає жодної людини, яка б у житті не розбивала скляні чи керамічні вироби. Скло є крихким та гострим предметом, що становить небезпеку для навколишнього середовища – людей та тварин. Скло, що потрапило у ґрунт, створює перепони для росту рослин та життєдіяльності організмів. Якщо не переробляти скло – вартість скловиробів буде дуже високою через витрати сировини на їх виготовлення, а усі полігони будуть наповнені величезною кількістю склобою. Скло – єдиний вид сировини, що може бути перероблений безліч разів. Кожні 10% скла знижують витрати газу на 3%, а в результаті переробки зовсім не залишається відходів. Через недосконалий збір скла як вторинної сировини, на жаль, не усе скло повертається у виробництво, особливо це стосується віконного скла, скла з автовиробничої сфери.

Коли ви здаєте ваші металеві відходи на переробку (наприклад, банку чи каструлю), вони потрапляють на завод із переробки металу. Так, із вашою алюмінієвої каструлі можна отримати профілі для порогів, резервуари для холодильників тощо

Небезпечні відходи

Сюди відносяться батарейки, акумулятори, ртутьвмісні лампи, градусники. Ці види відходів у жодному разі не можна викидати до загального сміття! Здавати тільки до спеціальних пунктів прийому!

У кого вдома є використані батарейки чи акумулятори?

Як ви уже зрозуміли, їх ні в якому разі не можна викидати до загального сміття. Для цього створені спеціальні пункти прийому. У нашому місті вони знаходяться за адресами:


У центрі міста:

 - магазин «Алангрі», вул. Перемоги, 25-В;

- Будинок торгівлі, відділ радіоелектроніки (3 поверх), вул. Леніна 16/9.

- ВД "Приватна газета", вул.Шевченка, 50а

На молодіжному: - магазин «Будинок радіо», просп. 50-річчя Жовтня, 72-А (зупинка «Вул. Керченська»).

На Раківці: - магазин «Малятко» (відділ канцтоварів), вул. Генерала Манагарова, 1.

У Крюкові: - магазин «Радіо-Електро», вул. Приходько, 28/1.

 У нагірній частині міста: - магазин «радіомайстрів», Київська, 58;

- магазин «Будівельник», пров. Льва Толстого, 40 (зуп. «Вул. Гвардійська»).

Ви можете віднести свої небезпесні відходи туди або принести і покласти їх у коробку, яку ми залишаємо у вас у класі. Наступного разу ми заберемо їх та віднесемо до пункту переробки.

  1. Фізкультхвилинка

А зараз давайте трішки відпочинемо та розімнемося.

Крильця пташки розправляють,

(Руки розвести в різні боки).

Їх до сонця підіймають.

(Руки в гору, потягнутись).

Потім можна політати

(Покрутитися, рухи руками).

І комашок поганяти.

(Вгору низ).

На галявину злетілись,

(Присісти).

Там зернят вони наїлись.

Потім знову полетіли,

(Рухи руками вгору та вниз).

У гніздечку хутко сіли.

(Сісти на місця).

 

  1. Гра «Перевтілення»

У нас є кошик, у якому зібрані предмети, які перестали бути потрібними, тобто, перетворилися на сміття і їх збираються викинути. Пофантазуйте: якби я був…, я хотів би, щоб з мене зробили … .

Отже, ми зрозуміли, що кожна річ хоче бути потрібною.

Чи важко вам було відчути себе непотрібними?

Чи важко було знайти використання речам?

 

  1. Перегляд відеоролику

А зараз давайте переглянемо відеоролик та більше дізнаємося про сортування сміття.

https://www.youtube.com/watch?v=91OM9aZLxyg

 

- Що ви зрозуміли з цього відеоролику?

- Що ми маємо робити з пластиковими пляшками?

 

  1. Створення правил сортування сміття

А зараз давайте об'єднаємося у команди і створимо правила правильного сортування сміття.                   

 

Сортуємо сміття

Кожен із вас отримав зображення будь-якого сміття. Вам потрібно по черзі підійти до дошки та вкинути його до відповідного контейнера, правильно розсортувавши.

VI. Підведення підсумків

Отже, наша з вами зустріч добігає кінця.

Метод «Прес»   

На сьогоднішньому занятті я…

Мені сподобалося…

Щоб світ став кращим я буду…

 

Дякуємо вам за ваші відповіді. На все добре! До побачення!

 

 

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Екологія, Виховна робота
Додано
28 вересня 2020
Переглядів
5599
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку