Міжнародний день зниження ризику природних катастроф

Про матеріал
Розробка виховної години з теми "Міжнародний день зниження ризику природних катастроф" (супровід до презентації).
Перегляд файлу

Міжнародний день зниження ризику природних катастроф

 Доброго дня, шановні колеги, батьки, любі учні. Я рада вітати вас на нашому заході. Діти, наш захід присвячений до Міжнародного дня зменшення ризику природних катастроф, який відзначається щорічно 13 жовтня.

Міжнародна стратегія по зменшенню небезпеки лих має на меті доведення до відома населення важливості запобігання стихійним лихам та їх наслідкам (такі як: повені, зсуви ґрунту, бурі, урагани, снігові заноси, пожежі, вибухи, аварії та інші) і роз'яснення серед населення доступних засобів їх запобігання переростання небезпек у катастрофи та забезпечення готовності до них.

Сьогодні ми поговоримо про природні стихійні явища, які можуть виникати не тільки у нашій місцевості, які трапляються у всьому світі та дізнаємось про безпечну поведінку під час деяких з них.

 Діти, ви знаєте, що на Землі є природні явища, якими ми можемо милуватися, захоплюватися їх красою, які приносять користь. Наприклад: це легенький вітерець, дощик, веселка, сніг, схід сонця, дерева вкриті інеєм, краплинки роси на квітах та інше.

 Але у житті нерідко трапляються події, що можуть привести до загибелі людей. Це стихійні лиха, аварії, пожежі. Такі події прийнято називати – надзвичайними ситуаціями, або катастрофами, якщо гине дуже багато людей.

 І сьогодні ми з вами познайомимось з деякими з них. Наприклад, це такі, як виверження вулканів – це природне явище, яке виносить на поверхню з глибин землі по тріщинах і каналах розпеченої магми, попелу, водяної пари, уламків гірських порід. Магма – в перекладі з гречеської тісто, каша, розплавлена гірська порода. Вулканічна діяльність може причиняти велику шкоду, забираючи багато людських життів.

 До природних катастроф відноситься таке природне явище, як землетрус – це короткотривалі, раптові струси землі викликані різкими переміщеннями гірських порід у надрах землі. Серед усіх стихійних лих землетруси належать до найбільш небезпечних. Великих руйнувань зазнав землетрус у Верменії у 19818 році, у Японії – 2011 році.

 Повені – вони з’являються після раптового і довгого танення снігу, під час сильної зливи. Вода при цьому виходить з берегів річок і затоплює все навколо.

 Снігові замети – унаслідок тривалих снігопадів виникають снігові замети. Вони також викликають різні порушення транспортного зв’язку, пошкодження електричних ліній, ліній радіо передач. При цьому з’вляються випадки обмороження частин тіла, замерзання людей.

 Засухи – виникають, коли влітку місяць і більше не випадають дощі. Вони наносять значну шкоду сільському господарству, несуть людям неврожай. Під час засухи – важно забезпечувати людей продуктами харчування і водою. Виникають шлункові захворювання. Засухи часто викликають пожежі.

 Бурі – це сильні тривалі вітри на морі вони викликають великі хвилі, а на суші – ламають дерева, перекидають лінії електропередач.

 Град – який може знищити урожай овочей і фруктів.

 Це гроза і блискавка, яка спричиняє величезну пожежу наших лісів.

 Діти, пам’ятейте! Про такі стихійні лиха повідомляють по радіо чи телебаченню. Завивання сирен  -  це є попереджувальний сигнал. Почувши цей сигнал, негайно вмикай радіо приймач чи телевізор. І слухай інформацію служби надзвичайних ситуацій.

 А зараз діти, відпочинимо і зробимо пальчикову гімнастику «Гроза».
Повторюємо за мною:

  •        Стукаємо кулачок об кулачок.

«Грім гуркоче, грім гуде

Десь над обрієм гримить.»

  •        Стукаємо пальчиками обох рук по столу

«Дощик–дощичок іде,
поливає, капотить».

  •        Стискаємо та розтискаємо кулачки.

«В синім небі - блим та блись? – сяють блискавкки, вогні.»

  •        Сваримось вказівним пальчиком

«Гей, негоде, припинись!»

  •        Описуємо в повітрі над головою

«Сонця хочеться мені».

Для того щоб ви, діти, трошки відволіклися пропоную вам відгадати загадки.

1. - У Негоди - Непогоди друг був вітровій. Як вони вдвох танцювали починався- буревій.

2. - З небесної діжки,крижані горішки на землю упали, шкоди нам завдали - град.

3.  - Нашуміла, нагриміла, все залила і пішла. Злива.

4. - Цей гарячий вітровій називають суховій

5. - Поламав дахи й дерева вітер - хуліган. Бешкетує, шкодить людям грізний - ураган.

6.- Завірюха в гай прийшла та сестрицю привела.

Сніг кружля та стелиться

Звуть сестру -хурделиця.

 Діти, послухайте уважно цей звук. Ви впізнали, що це? Так, це гроза. Коли чуємо звуки грози, що з’являється на небі? Вірно, з’являється блискавка. У природі під час грози відбуваються зміни, які саме? Правильно, діти, небо стає темним, з’являється блискавка, чути грім. Діти, давайте пригадаємо, правила поведінки під час грози:

  •        Заборонено ховатися під деревами,
  •        Заборонено підходити до металевих споруд,
  •        Заборонено купатися в водоймах.

Якщо ви в квартирі, зачиніть вікна, вимкніть світло та електричні прилади. Діти, запам’ятайте ці правила. Чому їх потрібно дотримуватись? Вірно, бо гроза небезпечна ля життя.

 Слухайте ще звук. Ви здогадалися що це? Правильно – це злива. Дощ іде повільно, чи швидко? Так, краплі падають швидко. Води стає дедалі більше. Вона тече бурхливим потоком. Що робити? Який вихід із такої ситуації? Діти, запам’ятайте правила поведінки під час зливи. Заборонено переходити вулицю, якщо в ній вода тече бурхливим потоком, бо вода може збити з ніг, уникайте небезпечних місць, бо там можуть буть глибокі ями або гострі предмети під водою, знайдіть безпечне місце і перечекайте стихію.

 Дітки, а цей звук ви впізнали? Чуєте вітер? Який він? Вірно, сильний.  І такий сильний вітер називається буревій. Він може дахи з будівель, ламати дерева, та навіть виривати їх з коренем, вибивати вікна, руйнувати будинки та перевертати авто. Діти, тож давайте пригадаємо правила поведінки під час буревію – тримайтесь далі від дерев, не підходьте до ліній електропередач,  обходьте повалені стовпи, дерев, бо там можуть бути обірвані дроти, сховайтесь у найближчі будівлі.

 Так, діти, наразі у нас дидактична гра «Так чи ні».  Умови гри, наступні: я вам буду казати правила поведінки під час природного стихійного лиха. А вам – необхідно визначити: Так чи Ні.

Тож перше правило таке:

  •        Під час грози можна сховатися під високим деревом? Так чи ні?  (Ні - під час грози неможна ховатися під деревами).

Наступне правило:

  •        Під час зливи необхідно сховатися в найближче безпечне приміщення. Так чи ні?  (Так – це вірно).

Наступне правило:

  •        Під час грози можна купатися водоємі? Так чи ні?  (Ні – під час грози нівякому разі неможна купатися у водоємі.

І останнє правило:

  •        Під час буревію не можна підходити до лінії електропередач. Так чи ні?  (Так – це правильно).

Діти, сьогодні ми говорили про дуже важливі речі для збереження життя та здоров’я. сподіваюся, ви навчилися я потрібно поводитися в надзвичайних ситуаціях. Я, впевнена, що тепер ви зможете зберегти себе від біди. Отже, діти, наша природа потребує допомоги і захисту. Наша Земля страждає і плаче. Вона просить: не забруднюйте мене, не спалюйте. В мене і так вистачає своїх природніх лих. Бережіть, мене, люди!

docx
Додано
8 січня
Переглядів
5
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку