Міжпредметна інтеграція для учнів 2 класів

Про матеріал

Міжпредметна інтеграція для учнів 2 класів

Ранкова зустріч

Тема . Тварини

Мета. Розширити знання учнів про групи тварин, їх характерні ознаки.

Розвивати вміння приймати виклик від інших, створювати гарний настрій від очікування конкретних результатів, сприяти розвитку навичок слухати і говорити.

І Вітання

Привітайся в парі як домашня тваринка. Учні отримують картку із зображенням ( кіт, пес,курка, корова, свиня,гуска ,кріль, кінь,коза,індик ). Товариш справа – це пара , у кого в руках картка вітається як доросла тваринка, сусід , як малеча.

ІІ Новини дня

Оголошують новини дня три учня.

1 учень

- Сьогодні протягом дня ми будемо говорити про того, хто все життя їсть без ложки. Хто це ?

Учні відповідають .

-Це тварини.

2 учень

Гра «Мозкова атака»

-Все, що ми знаємо про тварин. Учні відповідають.

Новини дня

Тварини

  • 1.Ранкова зустріч. Ігри. Загадки. Пантомімо.
  • 2.Природознавство
  • Робота в групах. Цікаві повідомлення . Усний журнал.
  • 3.Урок розвитку зв'язного мовлення. Написання переказу про мешканця , який живе всюди.
3 учень знайомить з новинами дня.

Робота в групах . Об'єднання в групи за кольорами геометричних фігур.

Кожна група отримує аркуш паперу, на якому надрукована назва тварини. За планом членам групи треба підготувати різні завдання і обов'язково розподілити хто, за що відповідає. Підготовка 8 хвилин. Товариші повинні відгадати про яку тварину йдеться мова.

Тварини:

Лисиця, жаба,карась, муха,півень.

  • 1.Придумати пантомімо.
  • 2.Придумати загадку.
  • 3.Слова – дії. Дібрати з підказки
  • 4.Слова - ознаки. Дібрати з підказки.

Підказки (слова – ознаки) хитра, руда, довгий, колючий, пружній, пухнастий, слизький, плямиста, стрибуча, сіра, барвистий, голосистий, швидкий, ……

Підказка( слова - дії) стрибає, скаче,бігає, краде, полює, клює, ловить, співає, літає,дзижчить, …….

Між повідомленнями учнів проводиться руханка «Полювання на лева».

Підсумок.

-Яку тваринку було найлегше впізнати ?

-Яку тваринку було впізнати найважче?

-Хто з товаришів , що представляли пантомімо, сподобався?Чому?

- Яка загадка була найскладніша?

Урок «Природознавство»

Тема. Тварини. Групи тварин: комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі.

Мета. Ознайомити учнів з різноманітним світом тварин, формувати поняття «комахи», «риби», « земноводні», «плазуни», « птахи», « звірі». Вчити розпізнавати їх за істотними ознаками, розвивати мислення, мовлення, спостережливість, мовлення, увагу, пам'ять .Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання . Ребус, набір ілюстрацій по темах : «Комахи», « Риби», «Земноводні», «Плазуни», «Птахи», «Звірі», таблиці –підказки, таблиці « Розмноження тварин».

Хід урок

І Спостереження за погодою

Яка зараз пора року?

Як змінилася висота сонця на небосхилі?

Які зміни відбулися протягом тижня в неживій природі?

Який стан неба був?

Які дні переважали?

Яка найнижча була температура повітря ( найвища)?

Чи були опади? Які?

Які зміни відбулися в живій природі?

У світі тварин: у січні у шишкарів вилупилися пташенята,

У миші полівки народилися мишенята,

У ведмедиці на початку січня народилися ведмежата.

Як поводилися птахи протягом тижня?

Які зміни відбулися у праці людей?

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

1.Ребус (тварини)

2.Мозкова атака

Все що ми знаємо про тварин:

Належать до живої природи, народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються, вмирають, бувають дикі і свійські, живуть у лісі….., за способом харчування поділяються всеїдні, рослиноїдні,.

Назвіть, яких знаєте тварин?

Що нового хотіли дізнатися?

ІІІ Оголошення теми уроку

Учні оголошують самі тему уроку

Доповнення: Урок незвичайний, тому що напередодні ми об'єдналися в групи і підготували повідомлення про різні групи тварин для нашого усного журналу.

Кожен з вас буде відповідальний за одну сторінку журналу.

Ось план за яким ви будете оформлювати свою сторінку.

План

1.Де живуть.

2. Представники.

3.Будова.

4.Ціково знати.

5.Розмноження.

6. Колективна робота (ланцюжки живлення).

ІV *Перша сторінка журналу.

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

  1. Їх можна зустріти всюди: у глибоких печерах, у горах на голих скелях, на висоті кількох кілометрів, найбільше на суші, але і біля водойм їх немало.
  2. Це джміль, комар, мураха, сонечко, метелики….

Здогадалися, що це за група тварин?

  1. Будова: голова, груди, черевце, три пари кінцівок. (показує учень)
  2. Комахи їдять усе. Більшість споживає корені, листя, гілки, насіння квітів. Це -?

Існують комахи хижаки. Нападають один на одного, поїдають дрібних тварин.

Є комахи корисні – запилюють рослини(……..), санітари лісу (……….)., медоноси(…).

Найбільший у світі метелик – південноамериканська сіра агріпіна завдовжки 9 см\

І з розмахом крил 27 см належить до родини нічних , значить літає коли – вночі.

5.Доросла комаха відкладає яйця. З них з'являються личинки , потім лялечка, а з неї доросла комаха.

  1. Ланцюжки живлення: (за малюнками) :(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Листя капусти - попелиці – сонечко.

Голуб'янка – бабка – сорока.

  • Друга сторінка журналу

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.Ці тварини живуть у водоймах : у річках, ставках, озерах, морях, океанах,у прісній і солоній воді.

Що це за тварини?

2.Назвіть представників. Сом, акула, щука, окунь.

3.Тіло обтічної форми, голова, плавники. Є плавальний міхур, зябра, за допомогою яких дихає, органи зору, слуху і дотику, смак і навіть «голос».

4. Тривалість життя риб різна від 3 до 100 років. Сом живе 50 -80 років

Існує дуже багато риб з оригінальними назвами. Їхня назва залежить від предмета на який вона схожа. Перевіримо вашу спостережливість.

Назва риби пов'язана з формою ( куля - риба).

Назвою інструментів ( молот - риба, пилка – риба).

Назва пов'язана з схожістю з іншою твариною (їжак – риба, морський півень, морська лисиця).

Існують риби ( меч, ремінь, ключ, гітара, сокира, ніж і багато інших) Чому така назва , бо схожа на цей предмет.

5.Розмноження : доросла риба відкладає ікру, з неї з'являються мальки, а з них виростають дорослі риби.

  1. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Водорості – карась – щука.

Водорості – короп – окунь.

  • Третя сторінка

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів

1.Пристосовані жити на (землі) суші і у воді. Тому їх називають ….. земноводні.

Живуть у ставках, на березі річок, озер, у печерах, тобто у вологих місцях.

2.Представники: жаби, ропухи, тритони, саламандри, кваші.

3.Будова : голова, тулуб, кінцівки, хвіст. Тіло вкрите м'якою вологою шкірою, дихає

легенями і шкірою, температура тіла та , як температура навколишнього середовища.

4.Корисні для природи істоти, знищують багато шкідників. Бувають отруйні - це ропуха – яга, отрута рятує її від ворогів. Живе тварина в Південній Америці , її довжина 25 см, маса 1кг. Отрута використовується в медицині. Найбільша жаба – Голіаф -40см, найменша – кубинська - 1 см.

5. Розмноження : Розмножуються у воді, відкладають ікру, з них з'являються пуголовки, а з них виростає доросла тварина.

6. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Комар – жаба – лелека.

Слимак - тритон – їжак.

  • Четверта сторінка

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.По суші плазують, а по воді плавають. Тому їх називають……. Плазуни.

Живуть усюди, крім місць, де дуже холодно, тобто де завжди мінусова температура.

2.Представники: крокодили, черепахи, змії, ящірки, гадюки.

3. Будова тіла: голова , тулуб, хвіст, кінцівки, але не у всіх, тіло вкрите лусочками, температура тіла така , як температура навколишнього середовища.

4.Найменший представник – хамелеон 2-3 см, який може змінювати свій колір, щоб заховатися від ворогів, найбільша ящірка варан – 3м довжина, вага 165 кг,

серед змій – удав 10м,

крокодили досягають 7 м,

черепахи до 2м, вага їх 600кг.

Цікава інформація про крокодилів.

Крокодилові сльози – так говорять про людину, що вдавано сумує за товаришем, якому заподіяла зло.

Крокодили насправді проливають багато сліз. Але не із жалю, звичайно, а від надмірної кількості солей, тобто речовин непотрібних для організму. Отвори, через які виділяються ці розчинні солі, містяться біля самісіньких очей крокодила.

5.Розмноження: на прикладі крокодила, самка відкладає яйця, з них з'являються малеча , про яких піклується матуся.

6. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі )

Сарана – степова гадюка – їжака.

Зерно – миша – полоз .

  • П'ята сторінка журналу.

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.Живуть усюди на воді і на суші , навіть гніздяться на полюсі, де дуже холодно. Здогадалися це - …..

2.Представники:лебідь, страус, папуга, калібрі.

3.Будова : тіло вкрите пір'ям, передні кінцівки перетворилися на крила, пересувається на двох ногах,, можуть літати, має дзьоб, їжу ковтають.

4.Цікаво чи багато в птаха пір'я? Більше, ніж зірок на небі ( таких, які видно неозброєним оком)

Найопереніший птах лебідь. Найбільше пір'я на шиї і на голові.

Найдовше живуть – папуги – 120 років.

Справжній гігант серед птахів це африканський страус.

Найменша пташка - колібрі.

5.Розмноження : птахи гарні батьки. Вони дбайливо піклуються про своє потомство. Спочатку будують гніздо, самка відкладає яйця, висиджує пташенят, а потім батьки вигодовують їх , приносячи їм їжу. Який пах не будує гніздо і не піклується про своє потомство.

6.Ланцюжок живлення :

Зерно – миша – сова.

Комар – жаба – лелека.

6.Фронтальна робота.

-Останню сторінку нашого журналу ми створимо зараз на уроці. За нашим планом колективно.

- Яка група тварин нам залишилося ? Так це звірі . З'ясуємо де вони можуть жити .

- Пограємо в гру «Хто де живе?» Граємо в парах.

- У кожного з вас на парті лежать малюнки і фото різних тварин. Я називаю місце ,

де може проживати ця тварина, якщо місце проживання підходить до вашої тварини, то ви у двох піднімаєте руку і показуєте її. Домовтеся, хто називає, а хто показує.

Починаємо.

Океан – кит

Джунглі – слон

Північний полюс – білий ведмідь

Печера – кажан

Ліс – білка

Поле – миша

Річка – бобер

Луки – кріт

3.Будова звірів. Хто може показати на прикладі тварини, що у вас на парті? (Доповнення з дошки)

4.Цікаво знати. Я впевнена уважні діти вже знають правильну відповідь. Найбільший ссавець на планеті – це кит , на суші – це слон, летючий ссавець – це кажан.

5.Розмноження. (дошка таблиця)

6.Ланцюжки живлення. ( Сам . роб.)

Підсумок уроку

Яку тему ми розглядали на уроці?

Які групи тварин запам'ятали?

Що нового дізналися?

Оцінювання учнів.

Домашня робота : підготуватися до зрізу по темах тварини і рослини,

Написати у зошит цікаві повідомлення про звірів (3-5 речень).

Урок розвитку зв'язного мовлення

Тема. Написання переказу «Їжачок».

Мета. Вчити учнів писати переказ за допомогою питань, закріплювати вміння визначати будову тексту, правильно записувати речення.

Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Розвивати зв'язне писемне мовлення.

Обладнання. Малюнок їжака, таблиці-підказки, індивідуальні картки із питаннями по темі.

Хід уроку

І Актуалізація опорних знань учнів.

1.Загадка про їжака.

2. «Мозкова атака» за планом:

* Де живе?

*Чим харчується?

*Будова тварини ( опис)

* Яку користь приносить?

Заповнення таблиці на дошці.

Що знали

Що хотіли ще дізнатися

Записати відповіді дітей коротко

Записати пропозиції дітей

Довідкове бюро (відповіді на питання учнів )

ІІ Оголошення теми і мети уроку. Написання переказу по темі ……. Учні продовжують думку

«Їжак»

ІІ Робота над матеріалом уроку.

  1. Читання тексту переказу вчителем.
  2. Відтворення змісту прочитаного за запитаннями.

1.Про якого звірка йдеться в тексті?

2.Чи великий цей звірок?

3.Якого забарвлення тіло в їжака?

4.Яка мордочка?

5. Які вуха ?

6.Чим вкриті спинка і боки їжака?

7. А живіт?

8.Який спосіб життя веде їжак?

9.Чим живиться ?

3.Словникова робота.

Розбір слів , в яких діти можуть допустити помилки. Робота за таблицею-підказкою .

Щоб уникнути повторень слово «Їжак» можна замінити – він, тваринка, звір.

  1. Повторне читання тексту. Підбір заголовка.
  2. Написання переказу за запитаннями.( У кожного учня індивідуальна картка із запитаннями).
  3. Перевірка написаного. Читання учнями переказу .

ІІІ Підсумок уроку

-Що нового навчилися робити на уроці?

-Що цікавого дізналися на уроці?

ІV Оцінювання роботи на уроці.

V Домашнє завдання . Написати розповідь з 5 речень творчій групі про їжака.

Всі інші три речення про підготовку їжака до зими.

Перегляд файлу

Міжпредметна інтеграція для учнів 2 класів

Ранкова зустріч

Тема . Тварини

Мета. Розширити знання учнів про групи тварин, їх характерні ознаки.

Розвивати вміння приймати виклик від інших, створювати гарний настрій від очікування конкретних результатів, сприяти розвитку навичок слухати і говорити.

І Вітання

Привітайся в парі як домашня тваринка. Учні отримують картку із зображенням ( кіт, пес,курка, корова, свиня,гуска ,кріль,  кінь,коза,індик ). Товариш справа – це пара , у кого в руках картка вітається як доросла тваринка, сусід , як малеча.

ІІ Новини дня

Оголошують  новини дня три учня.

 1 учень

 - Сьогодні протягом дня ми будемо говорити про того, хто все життя їсть без ложки. Хто це ?

Учні відповідають .

  • Це тварини.

2 учень

Гра «Мозкова атака»

  • Все, що ми знаємо про тварин. Учні відповідають.

3 учень знайомить з новинами дня.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Робота в групах . Об’єднання в групи за кольорами геометричних фігур.

Кожна група отримує аркуш паперу, на якому надрукована назва тварини. За планом членам групи треба підготувати різні завдання і обов’язково розподілити  хто, за що відповідає. Підготовка 8 хвилин. Товариші повинні відгадати про яку тварину йдеться мова.

  Тварини:

   Лисиця, жаба,карась, муха,півень.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Підказки (слова – ознаки) хитра, руда, довгий, колючий, пружній, пухнастий, слизький, плямиста, стрибуча, сіра, барвистий, голосистий, швидкий, ……

Підказка( слова - дії) стрибає, скаче,бігає,  краде, полює, клює, ловить,   співає, літає,дзижчить, …….

Між повідомленнями учнів проводиться  руханка  «Полювання на лева».

Підсумок.

  • Яку тваринку було найлегше впізнати ?
  • Яку тваринку було впізнати найважче?
  • Хто з товаришів , що представляли пантомімо, сподобався?Чому?

-   Яка загадка була найскладніша?

 

Урок  «Природознавство»

Тема. Тварини. Групи тварин: комахи, риби, земноводні, плазуни, птахи, звірі.

Мета. Ознайомити учнів з різноманітним світом тварин, формувати поняття  «комахи», «риби», « земноводні», «плазуни», « птахи», « звірі». Вчити розпізнавати їх  за істотними ознаками, розвивати мислення, мовлення, спостережливість, мовлення, увагу, пам'ять .Виховувати бережливе ставлення до природи.

Обладнання . Ребус, набір ілюстрацій по темах :  «Комахи», « Риби»,  «Земноводні», «Плазуни», «Птахи», «Звірі», таблиці –підказки, таблиці « Розмноження тварин».

Хід урок

І Спостереження за погодою

Яка зараз пора року?

Як змінилася висота сонця на небосхилі?

Які зміни відбулися протягом тижня в неживій природі?

Який стан неба був?

Які дні переважали?

Яка найнижча була температура повітря  ( найвища)?

Чи були опади? Які?

Які зміни відбулися в живій природі?

У світі тварин: у січні у шишкарів вилупилися пташенята,

У миші полівки народилися мишенята,

У ведмедиці на початку січня народилися  ведмежата.

Як поводилися птахи протягом тижня?

Які зміни відбулися у праці людей?

ІІ Актуалізація опорних знань учнів.

  1. Ребус (тварини)
  2. Мозкова атака

Все що ми знаємо про тварин:

Належать до живої природи, народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються, вмирають, бувають дикі і свійські, живуть у лісі….., за способом харчування поділяються всеїдні, рослиноїдні,.

Назвіть, яких знаєте тварин?

Що нового хотіли дізнатися?

ІІІ Оголошення теми уроку

Учні оголошують самі тему уроку

Доповнення: Урок незвичайний, тому що напередодні ми об’єдналися в групи і підготували повідомлення про різні групи тварин для нашого усного журналу.

Кожен з вас буде відповідальний за одну сторінку журналу.

Ось план за яким ви будете оформлювати свою сторінку.

План

1.Де живуть.

2. Представники.

3.Будова.

4.Ціково знати.

5.Розмноження.

6. Колективна робота (ланцюжки живлення).

ІV   *Перша сторінка журналу.

 Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

  1. Їх можна зустріти всюди: у глибоких печерах, у горах на голих скелях, на висоті кількох кілометрів, найбільше на суші, але і біля водойм їх немало.
  2. Це джміль, комар, мураха, сонечко, метелики….

Здогадалися, що це за група тварин?

  1. Будова: голова, груди, черевце, три пари кінцівок. (показує учень)
  2. Комахи їдять усе. Більшість споживає корені, листя, гілки, насіння квітів. Це -?

Існують комахи хижаки. Нападають один на одного, поїдають дрібних тварин.

Є комахи корисні – запилюють рослини(……..), санітари лісу (……….)., медоноси(…).

Найбільший у світі метелик – південноамериканська сіра агріпіна завдовжки 9 см\

І з розмахом крил 27 см належить до родини нічних , значить літає коли – вночі.

5.Доросла комаха відкладає яйця. З них з’являються личинки , потім лялечка, а з неї доросла комаха.

 

  1. Ланцюжки живлення: (за малюнками) :(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Листя капусти -  попелиці – сонечко.

Голубянка – бабка – сорока.

 

  • Друга сторінка журналу

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.Ці тварини живуть у водоймах : у річках, ставках, озерах, морях, океанах,у прісній і солоній воді.

Що це за тварини?

2.Назвіть представників. Сом, акула, щука, окунь.

3.Тіло обтічної форми, голова, плавники. Є плавальний міхур, зябра, за допомогою яких дихає, органи зору, слуху і дотику, смак і навіть «голос».

4. Тривалість життя риб різна від 3 до 100 років. Сом живе 50 -80 років

Існує дуже багато риб з оригінальними назвами. Їхня назва залежить від предмета на який вона схожа. Перевіримо вашу спостережливість.

Назва риби пов’язана з формою ( куля - риба).

 Назвою інструментів (  молот - риба, пилка – риба).

Назва пов’язана з схожістю  з іншою твариною (їжак – риба, морський півень, морська лисиця).

Існують риби ( меч, ремінь, ключ, гітара,  сокира, ніж і багато інших) Чому така назва , бо схожа на цей предмет.

       5.Розмноження : доросла риба відкладає ікру, з неї з’являються мальки, а з них виростають дорослі риби.

  1. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Водорості – карась – щука.

Водорості – короп – окунь.

  • Третя сторінка

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів

1.Пристосовані  жити на (землі) суші  і у воді. Тому їх називають      ….. земноводні.

Живуть у ставках, на березі річок,  озер, у печерах, тобто у вологих місцях.

2.Представники: жаби, ропухи, тритони, саламандри, кваші.

3.Будова : голова, тулуб, кінцівки, хвіст. Тіло вкрите м’якою вологою шкірою, дихає

легенями і шкірою, температура тіла та , як температура навколишнього середовища.

      4.Корисні для природи істоти, знищують багато шкідників. Бувають отруйні  - це ропуха – яга, отрута рятує її від ворогів. Живе тварина в Південній Америці , її довжина 25 см, маса 1кг. Отрута використовується в медицині. Найбільша жаба – Голіаф  -40см, найменша – кубинська -  1 см.

     5. Розмноження : Розмножуються у воді, відкладають ікру, з них з’являються пуголовки, а з них виростає доросла тварина.

           6. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі і рослиноїдні)

Комар – жаба – лелека.

Слимак -  тритон – їжак.

  • Четверта сторінка

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.По суші плазують, а по воді плавають. Тому їх називають……. Плазуни.

Живуть усюди, крім місць, де дуже холодно, тобто де завжди  мінусова температура.

2.Представники: крокодили, черепахи, змії, ящірки, гадюки.

3. Будова тіла: голова , тулуб, хвіст, кінцівки, але не у всіх, тіло вкрите лусочками, температура тіла така , як температура навколишнього середовища.

4.Найменший представник – хамелеон 2-3 см, який може змінювати свій колір, щоб заховатися від ворогів, найбільша ящірка варан – 3м   довжина, вага 165 кг,  

серед змій – удав 10м,

крокодили досягають 7 м,

черепахи до 2м, вага їх 600кг.

Цікава інформація про крокодилів.

Крокодилові сльози – так говорять про людину, що вдавано сумує за товаришем, якому заподіяла зло.

Крокодили насправді проливають багато сліз. Але не із жалю, звичайно, а від надмірної кількості солей, тобто речовин непотрібних для організму. Отвори, через які виділяються ці розчинні солі, містяться біля самісіньких очей крокодила.

5.Розмноження: на прикладі крокодила, самка відкладає яйця, з них з’являються малеча ,  про яких  піклується матуся.

6. Ланцюжки живлення:(Висновок: хижі )

Сарана – степова гадюка – їжака.

Зерно – миша – полоз .

  • П’ята сторінка журналу.

Здогадайтесь про кого йде мова.

Повідомлення учнів.

1.Живуть усюди на воді і на суші , навіть  гніздяться на полюсі, де дуже холодно. Здогадалися це - …..

2.Представники:лебідь, страус, папуга, калібрі.

3.Будова : тіло вкрите пір’ям, передні кінцівки перетворилися на крила, пересувається на двох ногах,, можуть літати, має дзьоб, їжу ковтають.

4.Цікаво чи багато в птаха пір’я? Більше,  ніж зірок на небі ( таких, які видно неозброєним оком)

Найопереніший птах лебідь. Найбільше пір’я на шиї і на голові.

Найдовше живуть – папуги – 120 років.

Справжній гігант серед птахів це африканський страус.

Найменша пташка  - колібрі.

5.Розмноження : птахи гарні батьки. Вони дбайливо піклуються про своє потомство. Спочатку будують гніздо, самка відкладає яйця, висиджує пташенят, а потім батьки вигодовують їх , приносячи їм їжу. Який пах не будує гніздо і не піклується про своє потомство.

6.Ланцюжок живлення :

Зерно – миша – сова.

Комар – жаба – лелека.

6.Фронтальна робота.

-Останню сторінку нашого журналу ми створимо зараз на уроці. За нашим планом колективно.

- Яка група тварин нам залишилося ? Так це звірі . З’ясуємо де вони можуть жити .

- Пограємо в гру «Хто де живе?» Граємо в парах.

- У кожного з вас на парті лежать  малюнки і фото різних тварин.  Я називаю місце ,

 де може проживати ця тварина, якщо місце проживання підходить до вашої тварини, то ви  у двох піднімаєте руку  і показуєте її. Домовтеся, хто називає, а хто показує.

 Починаємо.

Океан – кит

Джунглі – слон

Північний полюс – білий ведмідь

Печера – кажан

Ліс – білка

Поле – миша

Річка – бобер

Луки – кріт

 

  1. Будова звірів. Хто може показати на прикладі тварини, що у вас на парті?  (Доповнення з дошки)
  2. Цікаво знати. Я впевнена уважні діти вже знають правильну відповідь. Найбільший ссавець на планеті – це кит , на суші – це слон, летючий ссавець – це кажан.
  3. Розмноження. (дошка таблиця)
  4. Ланцюжки живлення. ( Сам . роб.)

Підсумок уроку

Яку тему ми розглядали на уроці?

Які групи тварин запам’ятали?

Що нового дізналися?

Оцінювання учнів.

Домашня робота : підготуватися до зрізу по темах тварини і рослини,

Написати у зошит цікаві повідомлення про звірів (3-5 речень).

 

 

Урок розвитку зв’язного мовлення

Тема. Написання переказу «Їжачок».

Мета. Вчити учнів писати переказ за допомогою питань, закріплювати вміння визначати будову тексту, правильно записувати речення.

Виховувати дбайливе ставлення до природи.

Розвивати зв’язне писемне  мовлення.

Обладнання. Малюнок їжака, таблиці-підказки, індивідуальні картки із питаннями по темі.

Хід уроку

І  Актуалізація опорних знань учнів.

1.Загадка про їжака.

2.  «Мозкова атака» за планом:

* Де живе?

*Чим харчується?

*Будова тварини ( опис)

* Яку користь приносить?

Заповнення таблиці на дошці.

Що знали

Що хотіли ще дізнатися

Записати відповіді дітей коротко

Записати  пропозиції  дітей

 

 

Довідкове бюро (відповіді на питання учнів )

ІІ Оголошення теми і мети уроку. Написання переказу по темі ……. Учні продовжують думку

 «Їжак»

ІІ Робота над матеріалом уроку.

  1. Читання тексту переказу вчителем.
  2. Відтворення змісту прочитаного за запитаннями.

 

1.Про якого звірка йдеться в тексті?

2.Чи великий цей звірок?

3.Якого забарвлення тіло в їжака?

4.Яка мордочка?

5. Які вуха ?

6.Чим вкриті спинка і боки їжака?

7. А живіт?

8.Який спосіб життя веде їжак?

9.Чим живиться ?

3.Словникова робота.

Розбір слів , в яких діти можуть допустити помилки. Робота за таблицею-підказкою  .

Щоб уникнути повторень   слово «Їжак»  можна замінити – він, тваринка, звір.

  1. Повторне читання тексту. Підбір заголовка.
  2. Написання переказу за запитаннями.( У кожного учня індивідуальна картка із запитаннями).
  3. Перевірка написаного. Читання учнями переказу .

ІІІ  Підсумок уроку

  • Що нового навчилися робити на уроці?
  • Що цікавого дізналися на уроці?

ІV Оцінювання роботи на уроці.

V   Домашнє  завдання  . Написати розповідь з 5 речень творчій   групі про їжака.

Всі інші три  речення про підготовку їжака до зими.

 

 

 

 

docx
Додано
6 травня 2018
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку