Сценарій міжпредметного позакласного заходу – гри-конкурсу «У нас сьогоднi вісім урокiв», який був проведений у Державному професійно-технічному навчальному закладі «Мазурівський аграрний центр професійно-технічної освіти» у групах учнів, які навчаються за професією «Тракторист-машиніст сільськогосподарського виробництва».
Мета заходу: переконати учнів у важливості загальноосвітніх знань, довести їх взаємозв’язок зі спеціальними дисциплінами; виявити найкращих знавців загальноосвітніх предметів та спеціальних дисциплін; виховувати інтерес до навчання, бажання здобувати знання.
Обладнання: розклад уроків, дзвоник, таблиця «Сільськогосподарські рослини», чорна скринька з набором с/г культур, набір пробірок з мінеральними добривами, роздавальний матеріал (запитання з фізики, задачі з математики, завдання з української та англійської мов, задача з правознавства).
Майстер в/н. Добрий усім день! Сьогодні я пропоную вам побувати в незвичайному навчальному закладі. Ми позмагаємось у грі-конкурсі «У нас сьогодні вісім уроків». Усі вісім уроків ми проведемо без перерв. Оскільки наш навчальний заклад незвичайний, то й 12-тибальної системи оцінювання в ньому не буде. Замість максимальних 12 балів за кожне правильно виконане завдання ви отримаєте максимальних 6 балів. Для гри нам необхідно по 6 учасників з групи № 11 та з групи № 12. Із залу виходять учасники гри-конкурсу і займають ігрові місця.
Майстер в/н (звертається до учасників гри-конкурсу). А хто будуть ваші викладачі, ви дізнаєтесь після того, як пролунає дзвінок на перший урок.
Ознайомтеся з розкладом уроків:
1.Біологія
2.Фізика
3.Хімія
4.Математика
5.Технології
6. Українська мова
7. Іноземна мова
8. Правознавство
Бажаю Вам гарного настрою, щирої посмішки, наснаги в роботі й гарних оцінок. Лунає дзвінок.
БІОЛОГІЯ До класу заходить викладач (1-й учень).
Викладач. Добрий день! Зараз у нас урок біології. Тема уроку: «Сільськогосподарські культури». Ваше завдання – заповнити таблицю. Час виконання – 3 хв.
Сільськогосподарські рослини Таблиця 1
Назва сільськогосподарської групи |
Приклад рослин |
Овочеві культури |
|
Зернові культури |
|
Олійні культури |
|
Кормові культури |
|
Зернобобові культури |
|
Технічні культури |
|
Конкурс «Чорна скринька». Під запис музики учень вносить чорну скриньку. За описом, який пропонує викладач, кожному учаснику гри необхідно відгадати одну рослину, що міститься в «чорній скриньці» (правильна відповідь – 1 бал).
1.Цій «універсальній» рослині з родини Бобові пророкують велике майбутнє.
2.Це рослина з родини Злакових дає крупу не лише нам, людям, а й курчатам.
3.Назва цього культурного злаку заховалася у назві обласного центру України.
4.Цю рослину помірного поясу вирощують для отримання тканин.
5.Ця рослина родини лободових. Як не дивно, людина спочатку оцінила смак листя і вже потім коренеплоди.
6.Цю рослину поміщали в саркофаги разом з муміями, вірили в чудодійну силу амулетів, зроблених з неї.
7.Ще Піфагор, який обожнював цей овоч, займався його розведенням і селекцією. Кук не відкрив би Гаваї, адже його команда рятувалася з допомогою цього овоча від цинги.
8.Вартість цього овочу, вирощеного за рік на планеті, більша за вартість видобутого дорогоцінного металу. Спочатку його сприймали як декоративну рослину, потім намагалися варити варення з «вершків» - ягід.
9.Римські поети і прозаїки присвячували цьому овочу хвалебні твори, іменуючи його «королевою овочів».
10.Мало кому відомо, що згідно з ботанічною класифікацією плоди цього овочу – ягода.
11.Це дуже корисна рослина. Вона є природним засобом проти різних інфекцій.
12.Для людини досить з’їсти половину стручка цього овоча без насіння, щоб поповнити запас вітаміну С на добу.
Підбиття підсумків.
Викладач. На цьому урок біології закінчено. До побачення! Лунає дзвінок.
ФІЗИКА До класу заходить викладач (2-й учень).
Викладач. Добрий день! Проведемо урок фізики, темою якого є узагальнення та систематизація вивченого.
Конкурс «Мозковий штурм» (правильна відповідь – 1 бал; відповідає той, хто перший підняв руку; по 6 запитань кожній команді).
1.Яке фізичне явище лежить в основі утворення пальної суміші в центрі дизельного двигуна?
2.Яким явищем зумовлено переміщення мінеральних та органічних добрив у грунтах?
3.Чому не рекомендується знаходитися поблизу поля, обробленого отрутохімікатами?
4.Навіщо за місяць до осінньої оранки лущать стерню?
5. Як впливає зміна вологості повітря на вологість повітря (за умови, що опадів не було?)
6.Коли стартер краще «бере» - взимку чи влітку?
7.Коли трактор втрачає більше палива – під час їзди із зупинками чи без зупинок?
8.Коли струм у стартері більший: у момент розмикання чи тоді, коли він набирає обертів?
9.З якою метою скло фар тракторів та автомобілів роблять рифленим?
10.Яким чином досягається найбільш можлива потужність двигуна?
11.Чому ККД теплових двигунів влітку трохи менший, ніж взимку?
12.Чому культивація чи прополка с/г культур іноді називається «сухим поливом»? Підбиття підсумків.
Викладач. Урок фізики закінчено. До побачення! Лунає дзвінок.
ХІМІЯ До класу заходить викладач (3-й учень).
Викладач. Добрий день! Зараз у нас урок хімії. Тема нашого уроку – «Мінеральні добрива». Ваше завдання – визначити вид мінеральних добрив. Конкурс «Впізнай мене» (добрива пропонуються у пробірках). За кожен правильно названий вид добрива – 1 бал. Підбиття підсумків.
Викладач. На цьому урок хімії закінчено. До побачення! Лунає дзвінок.
МАТЕМАТИКА До класу заходить викладач (4-й учень).
Викладач. Добрий день! Проведемо урок математики.
Конкурс «Розв’яжи задачу».
1.Тракторист, рухаючись зі швидкістю 15 км/год, тягне за собою дискову сівалку з робочою шириною захвату 6м. Скільки гектарів можна засіяти у такий спосіб за 8-годинний робочий день?
2.Фірма «Агросоюз» засіяла горохом 80 га поля, що становить 4/5 площі засіяної гречкою. Яку площу засіяли гречкою?
3.З 12 га зібрали 108 ц гречки, а з 6 га – 72 ц. Знайди середню врожайність гречки на цих ділянках. Підбиття підсумків. Звучить дзвінок.
ТЕХНОЛОГІЇ До класу заходить викладач (5-й учень).
Викладач. Добрий день! Ми проведемо урок технологій на тему «Технічний рисунок». Завдання для команд – намалювати технічний рисунок трактора.
Підбиття підсумків.
Викладач. На цьому урок технологій закінчено. До побачення!
Майстер в/н. А ось, до речі, й дзвінок. Лунає дзвінок. Ну що ж, бажаю успіхів у навчанні. А ми продовжуємо нашу гру і зараз у вас – наступний урок.
УКРАЇНСЬКА МОВА До класу заходить викладач (6-й учень).
Викладач. Добрий день! Зараз у нас урок української мови. Тема нашого уроку «Лексичні помилки».
Гра «Я – редактор». Відредагуйте речення.
1. В Україні жнива традиційно розпочинаються в липні місяці. 2. Для капітального ремонту нам підійде любий матеріал. 3. Син здав екзамен на відмінно, і не дивно, адже всі його відповіді вірні. 4. Виробнича практика розпочнеться рівно через місяць. 5. Під вагою вантажу причіп покривився на бік. 6. Я всю неділю бив байдики, а на вихідних заходився працювати.
Перевірка завдання. Підбиття підсумків.
Викладач. На цьому урок української мови закінчено. До побачення!
Майстер в/н. Продовжимо заняття в нашому незвичайному навчальному закладі. Звучить дзвінок.
ІНОЗЕМНА МОВА До класу заходить викладач(7-й учень).
Викладач. Good afternoon! We’II check knowledge in modification. You have cards with the types of the gear and the names of technics. Match modifications with the names.
Matching
Group 1 Group 2 Таблиця 2
UMZ-6 PKC-6 KKP-3 E30-2 PLN-4-35 BDT-7 |
Harrow Mover Beet Harvester Plow Combine Harvester Tractor |
CZF 36 T-150R GBP6 PN3-35 KPC-4 DT-75 |
Tractor Plow Cultivator Seeder, Sower Tractor Rake |
Finishing the sentences
Group 1.Tractor is used for… Harrow is used for… Plow .
Group 2. Cultivator is used for… Rake is used for… Seeder is used for…
Підбиття підсумків.
Викладач. The lesson is over. Goodbye.
ПРАВОЗНАВСТВО До класу заходить викладач (8-й учень).
ВИКЛАДАЧ. Добрий день! Розпочинаємо наш останній урок, тема якого «Юридична відповідальність».
Конкурс «Юридичний практикум».
Керівник агрофірми «Наша земля» прийняв на роботу Коваля М.С. трактористом. Через місяць Коваля М.С. звільнили, звинувативши в крадіжці. Проте свідків крадіжки не було, кримінальна справа не порушувалася. Чи законні дії роботодавця? Відповідь аргументуйте. Підбиття підсумків.
Викладач. На цьому урок правознавства закінчено. До побачення!
Підбиття підсумків гри-конкурсу «У нас сьогодні 8 уроків».
Майстер в/н. Закінчився останній урок у нашому незвичайному навчальному закладі. Настав час привітати переможців. Це команда ____ групи. Бажаю всім тепла, гарного настрою, радості. Хочеться побажати учням відмінних оцінок, але вже на уроках у справжньому навчальному закладі. До побачення!