Урок на тему: Множення чисел 0 і 1. Множення на 0 і 1. Обчислення виразів.
Мета: ознайомити учнів з випадками множення, коли одним з множників є число 0 або 1; вправляти учнів в обчисленні значень виразів, які містять множення з числами 0 і 1; закріпити вміння розв’язувати задачі вивчених видів; розвивати логічне мислення, увагу, математичну мову, уміння порівнювати, аналізувати, робити висновки; виховувати акуратність під час письма; працелюбність; уміння працювати у групі.
Формування ключових компетентностей:
уміння вчитися – самоорганізовуватися до навчальної діяльності у взаємодії; громадянської компетентності – знання своїх прав і обов’язків; поважне ставлення до самого себе та оточення;
соціальної – продуктивно співпрацювати з різними партнерами у групі, використовувати різні ролі й функції в колективі, проявляти ініціативу, підтримувати інших та керувати власними взаєминами з ними.
Обладнання: індивідуальні картки, лего, малюнки цифри 1 і 0,зразки написання циф
Хід уроку
Організація класу
– Усміхніться одне одному, подумки побажайте успіхів на цілий день.
В нашім класі друзі всі
Я і ти, і ви, і ми.
Посміхнись тому,хто зліва,
Посміхнись тому, хто справа
Ми одна сім`я.
– Щоб упоратися на уроці із завданнями, будьте старанними і
слухняними. Завдання наші такі:
Не просто слухати, а чути.
Не просто дивитися, а бачити.
Не просто відповідати, а міркувати.
Дружно і плідно працювати.
Перевірка домашнього завдання
Аналіз виконаної роботи
Актуалізація опорних знань
1 Зарядка для мозку( швидкість думки) Гра «День, ніч»
П`ять хлопчиків пішли до лісу,
Коли це їм назустріч — троє дівчаток.
Скільки дітей прийшло в ліс? (5 хлопчиків)
Шість синів у діда Кіндрата —
І в кожного — рідна сестра.
Зможеш ти відгадати
Скільки дітей у діда Кіндрата (7)
Скільки яблук на столі?
Чотири лежало,
Одне упало, А одне розрізали? (3)
На столі стояло 3 кухлі з молоком. Кіт випив один кухоль молока. Скільки кухлів залишилось? (Три).
Скільки яблук може ввійти в звичайне відро? (Яблука самі не ходять. Їх треба покласти).
2. Гра «Мовчанка». ( Лего- цеглинки)
3. Робота у групі.Математичні пазли
Повідомлення теми і мети уроку
– Сьогодні на уроці ми познайомимося з випадками множення, коли одним з множників будуть цифри, а які відгадайте( одна – довга і тонка, як спиця, а друга – як бублик, чи калачик , не має ні початку , ні кінця (число 0 або 1), та закріпимо вміння розв’язувати задачі вивчених видів.
Робота над темою уроку
– Каліграфічно запишіть рядок чисел, утворених з цифри 1 та цифри 0.
0,1,10,11,100,101,110,111,1000
Підкреслити не парні числа
3. Перегляд навчального тематичного мультфільму.
4.Робота в парах. «Дослідна робота»
Досліди ,обчисли та зроби висновок, користуючись переставним законом множення
1·4 0·5
4·1 5·0
Досліди ,що змінюється, а що ні ?(переставити множники і добуток від цього не зміниться
Висновок дослідної роботи:
– Що цікавого помітили?
– При множенні одиниці на будь-яке число одержимо те саме число. Уявіть, що одиниця – це дзеркало. Що побачить будь-яке число, коли зазирне в таке дзеркало? (Себе.) Отже, …
1 ∙ а = а·1=а
– При множенні 0 на будь-яке число одержимо 0. А нуль – це великий чарівний капелюх. Якщо ним накрити будь-яке число, то бачити ми будемо тільки… капелюх.
0 ∙ а = а·0= 0
Фізхвилинка
5. Робота в друкованому зошиті
Порівняй вирази (с.35, №2)
Закріплення та осмислення знань
1. Робота над задачею.
Задача: У магазин привезли 5 ящиків бананів, у кожному по 6 кг, та 7 ящиків яблук, у кожному по 4 кг. Скільки всього кілограмів фруктів привезли в магазин?
2.Робота в групах
Вчитель – Хто з вас зможе розв’язати приклад за одну хвилину? (Для кожної групи свій приклад)
2х7х0х1х1х2х2х3х6=
3х5х0х3х2х4х3х4х8=
6х0х2х3х2х1х3х5х1=
2х0х2х7х5х2х4х9=
-Чому вийшла однакова відповідь? (При множенні будь-якого чисда на 0 одержимо нуль.)
3. Робота над логічною задачею.
В лелеки два глеки —
на 9 літрів і на 5 літрів.
Як з річки йому принести
Підсумок уроку Рефлексія. (Вежа успіху)
Домашнє завдання
С.67, 68 № 393, 400.
Ребуси :г1на.100рона,мі100,с100янка.
Кожна група одержує набір карток. Завдання: знайти пари карток, вирази на яких мають однакові значення.
1 група 2 група 3 група
3 ∙ 6 12 : 3 3 ∙ 3
4 ∙ 4 24 : 4 16 : 2
2 ∙ 8 12 : 2 27 : 3
9 ∙ 2 2 ∙ 2 24 : 3
(Діти знаходять вирази, що мають однакові значення.)