Множення десяткових дробів на розрядну одиницю

Про матеріал

Мета: На основі раніше вивченого матеріалу сформувати в учнів знання за темою «Множення десяткових дробів на розрядну одиницю»; навчити застосовувати правила на практиці при розв'язуванні прикладів та задач.

Закріпляти в свідомості школярів зв'язок математики з реальним світом, сприяти вихованню інтересу до знань. Працювати над формуванням дисциплінованості думки, над удосконаленням обчислювальних навичок учнів.

Розвивати винахідливість, нестандартне мислення, формувати творчий потенціал, виховувати культуру праці, точність, стислість і ясність словесного вираження думки.

Методи: словесний, научний, практичний, проблемного викладання, частково, пошуковий, евристичний.

Обладнання: магнітна дошка, картки, мультимедійна дошка, таблиці, макет прямокутного паралелепіпеда.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

План-конспект уроку з математики

за темою: «Множення десяткових дробів на розрядну одиницю»

(тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок)

(Тема 2: «Дробові числа»)

Розроблений Король Оленою Володимирівною- вчителем економіки та математики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


      

 

План-конспект уроку з математики

за темою: «Множення десяткових дробів на розрядну одиницю»

(тип уроку: формування нових знань, умінь, навичок)

(Тема 2: «Дробові числа»)

Розроблений Король Оленою Володимирівною- вчителем економіки та математики

 Запорізької загальноосвітньої школи  I-III ступенів №65.

(Пр.Моторобудівників 26, м.Запоріжжя, 69068, тел. (0612)78-35-91, E-mail:school-65@ukr.net Код ЄДРПОУ)

 

Мета: На основі раніше вивченого матеріалу сформувати в учнів знання за темою «Множення десяткових дробів на розрядну одиницю»; навчити застосовувати правила на практиці при розв’язуванні прикладів та задач.

Закріпляти в свідомості школярів зв'язок математики з реальним світом, сприяти вихованню інтересу до знань. Працювати над формуванням дисциплінованості думки, над удосконаленням обчислювальних навичок учнів.

Розвивати винахідливість, нестандартне мислення, формувати творчий потенціал, виховувати культуру праці, точність, стислість і ясність словесного вираження думки.

 

Методи: словесний, научний, практичний, проблемного викладання, частково, пошуковий, евристичний.

 

Обладнання: магнітна дошка, картки, мультимедійна дошка, таблиці, макет прямокутного паралелепіпеда.

 

ХІД УРОКУ.

І. Організаційний момент.

1. Вступне слово вчителя, вітання до школярів, націлення їх на продуктивну, активну співпрацю в ході уроку.

2. Повідомлення теми та мети уроку.

3. Контроль за виконанням домашнього завдання, що здійснюється шляхом перевірки зошитів, які збираються до початку уроку.

Троє учнів отримують картки, за якими працюють індивідуально, маючи можливість вибору завдання за ступенем складності відповідно до свого рівня навченості.

 

Картка №1

Рівень "А" (низький) Обчислити:

а) 18,38*12;

б) 4,3*1,7;

в) 0,9*3,1.

Рівень "Б" (середній)

Обчисли добуток х*у та суму х+у, якщо:

а) х=1,8; у=2,2;

б) х=2,1; у=1,9.

Картка №2

Рівень "А" (низький)

Знайди та порівняй площу і периметр прямокутника, якщо довжина а=4 см., ширина в=2,5 см.

Рівень "Б" (середній)

Довжина прямокутника 18,4 м., ширина становить 0,4 довжини. Знайти периметр і площу прямокутника.

Картка№3

Рівень "Б" (середній)

У запису чисел 12 3 4 5 6 7 8 9 постав між деякими цифрами знак «+», або «-», щоб вийшов вираз, значення якого дорівнює 100.

Рівень "В" (високий)

Де слід поставити дужки, щоб рівність

35 - 1,5*104- 1428:14 = 32 була правильною?

 

Учні виконують завдання на окремих аркушах і здають їх на перевірку перед поясненням нового матеріалу. До кінця уроку вчитель має можливість перевірити і оцінити роботу, враховуючи індивідуальні особливості розвитку дітей.

ІІ. Актуалізація.

(Підготовка учнів до активного і свідомого засвоєння нового матеріалу).

Повторення за 3-4 клас.

 Шляхом фронтального опитування здійснюється розминка.

  1.    Скільки буде 7*8'?
  2.    20*50?
  3.    24*5?
  4.    125*8?
  5.    568*100?
  6.    153*10?
  7.    Як помножити число на 10, 100, 1000...?

Далі увага учнів звертається на дошку:

- Знайдіть значення виразів

а) 25*53*4 = 53*100 = 5300

б) 4*23+77*4 = 4*(23+77)=4* 100=400

  • Якими законами множення ви користуєтесь?
  • Сформулюйте переставний закон множення.
  • Сполучний закон.
  • Для чого потрібні закони множення?
  • Як помножити число на розрядну одиницю?

 

1. Формування нових знань.

За правилом "множення десяткових дробів" знайдіть
добуток чисел: а) 5,215*10=

6)5,215*100=

  • А тепер знайдіть добуток:
  • Що ви помітили?
  • Чім відрізняються результати?
  • Як помножити десятковий дріб на 10, 100 ... ?

Після цього на дошці з'являється таблиця №1, що залишається
перед очима дітей до закінчення уроку:

 

 

5,215*10 = 52,15

праворуч   *100

             *1000

            

 

 

Таким же чином обчисліть:

а) 17,5*0,1 =

б) 17,5*0,01 =

 

Порівнюючи результати, зробіть висновок про множення десяткових дробів на 0,1; 0,01; 0,001; ...

 

Таблиця №2.

 

 

    17,5*0,1 = 1,75

ліворуч     *100

             *1000

            

 

 

2. Первинне закріплення нових знань.

(Перевірка розуміння учнями нового матеріалу)

На магнітній дошці зображені цифри:

12,34

 

 

 

" , " - магніт, що постійно змінює положення.

- Прочитайте зображене число. Помножте його на 10, 100 ... Помножте його на 0,1; 0,01; ...

- Яким чином зміниться число, якщо кому змістити вправо на один, два знаки?

- вліво на один, два ... знаки?

Оголошується гра "Ланцюжок".

 

 

І ряд

ІІ ряд

ІІІ ряд

1)

15,73*10=

1)

16,42*10=

1)    18,93*10=

2)

... 0,01 =

2)

...*0,01 =

2)    ...*0,01 =

3)

4)

...'100 =

...*0,1 =

3)

4)

...*100 =

...*0,1 =

3)    ..."100 =

4)    ...*0,1 =

 

Під час гри учень-асистент (що працює на продвинутому рівні) допомагає перевіряти картки №1, №2 (низького та середнього рівня). Ще один учень працює на дошці на оцінку.

Знайти значення виразу:

а)  82,43*5*2=

б)  2,5*13,86*4=

в)  0,125*129,46*8=

Результати гри оголошуються одразу після закінчення. За правильність команді надається 3 бали, та ще 1 додатковий бал за швидкість при виконанні (ланцюжок дуже швидко перевірити, оскільки він містить кругові завдання).

Усно перевіряється робота учня біля дошки. Дітьми та вчителем задаються додаткові питання відповідачеві.

  • Сформулюй сполучний та переставний закони множення.
  • Як помножити десятковий дріб на розрядну одиницю?

Таким чином підводиться підсумок наданому етапі уроку.

 

Перерва на відпочинок.

Загадка.

- Яка цифра криється за цими словами:

«Є кільце, нема кінця, якщо я й перевернусь, то від нього не змінюсь». (Нуль).

Покажіть будь-ласка цю цифру. Потягніться і послухайте ще одну загадку:

"Хоч у нас чотири ніжки, ми не мишки і не кицьки.

Хоч і всі ми маєм спинки, ми не вівці і не свинки.

Ми не коні, хоч на нас ви сідаєте багато раз". (Стільці).

  • Діти зверніть увагу на те, чи правильно ви сидите, адже від цього залежить ваша постава.
  • Сіли зручненько і приготувались до письмової роботи в зошитах.

 

3. Закріплення матеріалу, контроль і самоперевірка.

Підручник 5-го класу (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.).

 

912 (1) стор. 220

0,37*4,6+1,8*0,37+0,37*7,2=

 

Коментування здійснює один із учнів з повним поясненням.

  • Яким законом множення користуєтесь?
  • Сформулюйте розподільний закон множення.
  • Підкресліть доцільність його використання.

 

Самостійна робота.

(Для основної групи учнів робота за дидактичним матеріалом Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабинович Е.М., Якір М.С. «Математика 5 клас». Збірник задач та завдань для тематичного оцінювання).

 

№217 (1,2,3,4) с. 27 (варіант 1)

№217 (1,2,3,4) с. 52 (варіант 2)

1) 0, 5*74,8*2=

2) 0,25*3,67*0,4=

3) 0,42*5,19+5,19*0,58=

4) 62,9*1,8-62,7*1,8=

1) 0,2*69,4*5=

2) 4*2,5*2,26=

3) 3,14*0,24+3,14*0,76=

4) 43,8*1,4-1,4*43,5=

 

Учні перевіряють роботу самостійно за мультимедійною дошкою.

Вчитель слідкує за виконанням індивідуальної роботи учнів в зошитах, звертаючи особливу увагу на роботу найактивніших дітей під час уроку, для подальшого їх оцінювання.

На кожному ряді виділяється пара учнів, що працюють на низькому рівні, вони відправляються в світ тварин за допомогою математичного лото. Підсумки лото проводить учень-асистент, в той час, коли вчитель з класом працює за мультимедійною дошкою.

(У випадку, коли учні складають листівку з лото, вони приносять своєму рядові додаткових 3 бали до підсумків гри "Ланцюжок").

Лото

3,45*10

3,77*10

 

8,91*10

8,24*10

81,3*0,1

6,999*100

23,5*0,1

5,821*100

3,562*100

2,8*10+72

1,843*100

9,4*10+6

103,5*0,001

14,2*0,1-1,42

254,1*0,001

93,2*0,1-9,32

 

 

5,55*10

9,53*10

62,7*0,1

6,173*100

3,178*100

7,1*10+29

482,3*0,001

81,2*0,1-8,12

 

Під час самостійної роботи один учень працює на дошці над текстовою задачею, аналізує її, робить малюнок і короткий запис, починає розв'язувати.

Вчитель задає питання класові:

- Як знайти об'єм паралелепіпеда? Згадайте формулу V=Sосн.*H. Що являється основою прямокутного паралелепіпеда? Як знайти площу прямокутника (3 клас)? Які одиниці вимірювання площі, об'єму?

 

Задача.

Висота бруска, що мас форму прямокутного паралелепіпеда 2,5дм., ширина в 10, а довжина в 100 разів більші за висоту. Знайти об'єм бруска.

 

а=2,5дм.

в - ? (дм.) в 10 р. б.

с - ? (дм.) в 100 р. б.

 

V-?(дм3)

 

Розв'язання:

1)  в=2,5*10=25 (дм.)

2)  с=2,5*100=250 (дм.)

3)  V =а*в*с

    V =2,5*25*250=

- Розкладіть 250 на множники, так щоб один з них був розрядною одиницею.

- Згадайте, як підвести до квадрату двозначні числа, що закінчуються п'ятіркою.

Учень, що працював спочатку над задачею, отримує оцінку і подальшу роботу виконує в зошиті. До дошки за бажанням виходить ще один учень.

=2,5*25*25*10=625*25=

Знаходження добутку чисел 625 і 25 виконується з повним поясненням.

Відповідь: 15 625 дм3.


Додаткове запитання:

- Знайдіть об'єм бруска в метрах кубічних?

Учень, який працює над закінченням задачі, отримує оцінку.

 

4. Підсумок.

  • Як помножити два десяткові дроби?
  • Як помножити десятковий дріб па розрядну одиницю?
  • Які закони множення ви знаєте, для чого вони потрібні? Чиє У вас запитання?
  • В чому відчули складність під час уроку?

Оцінки за урок. Команді переможців додатковий бал при оцінюванні за спритність, активність, старанність.

 

Інформація про домашнє завдання.

§31, в якому ви матимете можливість повторити теоретичний матеріал уроку, побачити на прикладах застосування правила множення десяткових дробів на розрядну одиницю.

217 (варіант 3, стор. 78, дидактичний матеріал), аналогічно до 217 класної роботи.

879, 881, 919а (підручник) перетворення одних одиниць вимірювання в інші (див. додаткове запитання до задачі).

 

Резерв навчального часу.

Знайти 0,5 суми:

 

2,18+4,36+6,53+8,17

7,82+5,64+3,47+1,83

 

Можна використати цей приклад для кмітливих в домашній роботі.

 

 

 

 

Вірш-підсумок.

(Розповідає учень-асистент).

 


"Треба вчити математику"

(Г.Охоцька)

Якщо хочеш досягнути

У житті своїх вершин,

Математику збагнути

Мусиш тонко, до глибин.

 

Калькулятор і комп'ютер

Хто сьогодні їх не зна.

Та за пояс їх заткнути

Може світла голова.

 

Якщо хочеш бізнесменом

Після школи, друже, стать

Аксіоми й теореми

Мусиш добре пам'ятать.

 

Якщо лікарем ти станеш,

То, колего, тут затям,

Коли десь помилишся

Хтось поплатиться життям.

 

Не кажу про космонавтів,

Вчителів і моряків...

То, коли чогось не знав ти

Час не вивчити настав.

 

Не махай на все рукою,

Не лінуйся, а учись,

Бо чого навчишся в школі,

Знадобиться ще колись.



Література:

 

  1. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С. «Математика». Підручник для 5-го класу – Х.: «Гімназія»., 2008. – 288 с.
  2. Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Рабинович Е.М., Якір М.С. «Математика 5 клас». Збірник задач та завдань для тематичного оцінювання – Х.: «Гімназія»., 2007. – 126 с.
  3. Кордемский Б.А. «Математическая смекалка» - М.: ГИТТЛ., 1955. – 576 с.
docx
Додав(-ла)
Король Олена
Додано
20 червня 2018
Переглядів
1422
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку