Множення многочлена на многочлен

Про матеріал
Сучасній школі потрібна така освітня система, яка б виховувала творчу особистість, яка володіє творчими уміннями, здібностями вирішувати нестандартні завдання. З цією метою мають бути створені максимально сприятливі умови для прояву та розвитку здібностей і таланту дитини, для самовизначення і самореалізації, вміння працювати в колективі. В ході вивчення теми на уроці учні зможуть використовувати алгоритм множення многочлена на многочлен; удосконалювати тенхніку тотожних перетворень цілих виразів; аналізуючи вивчений матеріал, робити логічні висновки; оцінити роль і місце теми в набутті досвіду застосування математичних знань на практиці.
Перегляд файлу

Тема. Множення многочлена на многочлен.

Мета: сформувати вміння множити одночлен на многочлен і многочлен на многочлен; використати отримані теоретичні знання для розв’язання задач різних рівнів.

Тип уроку: закріплення практичних навичок і вмінь.

                                     ХІД УРОКУ

І. Організаційний етап.

Рано чи пізно будь-яка правильна математична ідея

знаходить застосування в тій чи іншій справі.

О. М. Крилов

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

Учням можна запропонувати завдання, аналогічні до завдань

із домашньої роботи. У розв’язанні кожного з прикладів навмисно

існує помилка, яку потрібно знайти й виправити.

Завдання. Знайдіть помилку в розв’язанні й виправте її:

  Рисунки детские на доске – Школьная доска картинки — Шелковый Путь

ІІІ. Актуалізаціяч опорних знань.

Завдання класу

1. Прокоментуйте, використовуючи алгоритм множення одночлена на многочлен, розв’язання прикладу 4ав(3а-в).

2. Прокоментуйте, використовуючи алгоритм множення многочлена на многочлен, розв’язання прикладу (3х-2)(х²-3х + 5).

IV. Розв’язування вправ

Математичний турнір

Учні класу об’єднується у чотири  команд по шість учнів. Кожна команда має розв’язати задачу, рівняння й приклад. За певний час (10 хвилин) кожний учень має записати в зошит розв’язання задачі, рівняння й прикладу, запропонованих команді, й пояснити хід розв’язування. Члени команди можуть консультуватися одне з одним. Потім починається турнір.

    Капітан команди І викликає для участі в турнірі представника команди II. Те саме робить капітан команди II. Перша пара учасників обмінюються задачами, рівняннями або прикладами, розв’язаними їхньою командою (на вибір). Учні йдуть до дошки й починають розв’язувати їх на дошці. Те саме роблять представники команд III і IV.

     Таким чином, кожна команда розв’язує не лише свої завдання, а й завдання команди-суперниці, щоб у разі потреби надати гравцеві своєї команди допомогу.

    Перемагає та команда, яка правильно розв’яже та пояснить більшу кількість завдань іншої команди. За відповідями й правильністю розв’язань стежать усі учні. Арбітром є вчитель.

 

Завдання для I команди

1.Розв’язати рівняння (х + 3)(х-2) - (х+4)(х-1) =3х

2. Квадрат числа, яке треба знайти, на 14 менший за добуток двох чисел, що більші від числа, яке потрібно знайти, на 1 і 2 відповідно. Знайти число.

3.Спростити вираз (х-2)(х + 5)-(х+2)(х-4) і знайти його значення, якщо х = - 4,2.

Завдання для ІІ команди

1.Розв’язати рівняння (х-4)(х+ 2)-(х-5)(х-6) = -10х.

2.Знайти три послідовних натуральних числа, якщо добуток другого й третього чисел на 44 більший за квадрат першого числа.

3.Спростити вираз (х + 5)(х-3)-(х+ 6)(х-2) і знайти його значення, якщо х = -2,5.

Завдання для III команди

1. Розв’язати рівняння (х + 6)(х-1)-(х +3)(х-4) = 5х.

2.Знайти чотири послідовних цілих числа, якщо добуток третього й четвертого чисел на 2 більший від добутку першого й другого чисел.             

3. Спростити вираз (х + 4)(х-2)-(х + 6)(х-1) і знайти його значення, якщо х = -3,5.

Завдання для IV команди

1.Розв’язати рівняння (х+6)(х -3)- (х+3)(х+9) = 9.

2.Знайти чотири послідовних натуральних числа, якщо добуток четвертого й другого чисел на 13 більший від добутку третього й першого чисел.

3.Спростити вираз (х+1)(х-5)-(х + 3)(х-2) і знайти його значення,  якщо х=0,

V. Рефлексія.

    Ось і підійшов до кінця урок. Давайте підведемо підсумки та дамо відповіді на запитання:

                         Ми повторили - …

                         Ми вміємо.-.…

                         Ми дізналися нове - …

Оголошення команди — переможниці турніру.

VІ. Домашнє завдання

       Повторити алгоритми множення одночлена на многочлен, многочлена на многочлен і розв’язати задачу.

Задача. Довжина прямокутника на 3 см більша за його ширину. Якщо довжину зменшити на 2 см, а ширину збільшити на 5 см, то площа прямокутника збільшиться на 14 см2. Знайти початкові довжину й ширину прямокутника.

 

docx
Додав(-ла)
Гудзенко Ирина
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Множення многочлена на многочлен
Додано
29 жовтня 2021
Переглядів
643
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку