Тема: Множення многочленів.
Формування компетентностей:
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання: картки «Математичне доміно»; презентація з практичного застосування матеріалу; плакати, презентації учнів.
Організація класу до уроку: клас поділений на групи «Одночлени» і «Многочлени».
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Налаштування учнів на роботу.
-Доброго дня, діти!
Сьогодні на уроці світ многочленів вас чекає.
І порозумітися з ним я вам бажаю.
Хай сяють очі у вас яскраво
І на уроці буде цікаво.
ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.
Відомий давньогрецький вчений Арістотель (384-322 р. до н.е.) казав: «Розум полягає не тільки в знанні, але й в умінні застосовувати знання до справи ».
На сьогоднішньому уроці, що присвячений «Многочлену», у вас буде нагода це показати. На уроці виконаємо вправи на множення многочленів, множення одночлена на многочлен, знаходження суми та різниці многочленів, ознайомимося із правилом множення многочленів у стовпчик, дізнаємось про історію множення многочленів.
Тож, щоб досягти успіху, користуйтеся пам’яткою:
- Будьте уважними , майте гарний настрій.
- Будьте наполегливими і не бійтеся помилитися.
- Учіться відчувати радість відкриття.
ІІІ. Узагальнення навчального матеріалу.
Першим етапом нашої роботи буде повторення теоретичного матеріалу.
1. Вправа «Мікрофон».
Запитання команди «Одночлени» команді «Многочлени»:
- Що називається степенем числа а з натуральним показником n?
- Сформулювати властивості степенів.
- Що називають одночленом?
- Який одночлен називають одночленом стандартного вигляду?
- Що називають степенем одночлена?
- Як перемножити одночлени?
Запитання команди «Многочлени» команді «Одночлени»:
- Що називають многочленом ?
- Який многочлен називають многочленом стандартного вигляду?
- Що називають степенем многочлена?
- Як помножити одночлен на многочлен?
- Як помножити многочлен на многочлен?
- Як додати(відняти) многочлени?
Підбиття підсумку. Відзначення активних учнів.
Гра – це творчість, труд і воля.
Гра розвиває увагу втроє.
Тут потрібна єдність колективу.
Не забувайте і про дисципліну,
Бо в групі працюємо ми над завданням.
Гра, відомо нам, не забава,
А оцінюється в балах.
2. Гра «Математичне доміно
0 |
а5.а5 |
а10 |
2а(а-х) |
2а2-2ах |
(а10)3 |
а30 |
-5а(а-4) |
-5а2+20а |
5а6.а |
5а7 |
6(а+5) |
6а+30 |
х(х3-3) |
х4-3х |
ах( а+ х) |
а2х+ах2 |
0 |
0 |
х2.х5 |
х7 |
3(а+в) |
3а+3в |
(х2)5 |
х10 |
х(х+4) |
х2+4х |
2х3. х |
2х4 |
х(х2-2) |
х3-2х |
-а(а5+5) |
-а6-5а |
а в(а +в) |
а2в+ав2 |
0 |
Щоб потрібне вдавалося діло,
Щоб не знати в житті неудач,
Ми в похід відправляємось сміло,
В світ загадок складних і задач.
IV.Звіт про виконання тиорчого домашнього завдання.
1) Презентація «Множення многочленів у стовпчик».
(Додаток 1)
2) Математична довідка: «Історична довідка про многочлен».
( Додаток 2)
V. Підсумок уроку.
1.Інтерактивна вправа «Мікрофон».
- З чим новим ознайомились на уроці?
- Що сподобалося і що не сподобалось на уроці?
- Які ваші пропозиції?
2.Виставлення оцінок.
VI. Домашнє завдання.
1.Повторити п.п.10-13
2.Виконати №526(а, б). №527(а, б).
3. Виконати множення многочленів (х2+х-1) і (х+2) у стовпчик.
Слово вчителя: Мудрець сказав: Дві людини, які обмінялися золотими монетами, не стали багатшими. Але якщо вони обмінялися думками, то кожен з них став вдвоє багатшим. Адже обидва стали тепер розумнішими».
Ця притча проста, але зміст її глибокий. Обмінюючись думками, ідеями, знаннями, люди нічого не втрачають, а багато чого набувають - нових знань.
Ось і ви сьогодні дізналися нового про многочлени. Я сподіваюся, що кожен з вас щоденно наполегливо підніматиметься по крутих схилах науки математики, впевнено крокуючи до нових знань.
Бажаю вам успіху в освоєнні нових знань.