Тема: Множення одночлена на многочлен
Формування компетентностей:
предметна (математична ) компетентність: домогтися засвоєння алгоритму множення одночлена на многочлен; сформувати вміння застосовувати алгоритм до розв’язування вправ;
ключові компетентності:
-спілкування державною мовою – уміння чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; уміння пояснювати хід виконання вправ; грамотно висловлюватись рідною мовою;
- інформаційно-цифрова компетентність – уміння діяти за алгоритмом;
- уміння вчитися впродовж життя – уміння аналізувати, контролювати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності.
Тип уроку: засвоєння нових знань і вмінь
Обладнання та наочність: карточки із тестовими завданнями; карточки для фронтальної роботи з класом; портрет Володимира Мономаха
А коли добре щось умієте – того не забувайте,
а чого не вмієте – того навчайтесь
Володимир Мономах
Хід уроку
I Організаційний етап.
Познайомити учнів з планом роботи на уроці. Налаштування на продуктивну роботу. Звертаю увагу на девіз уроку та вислуховуємо версії учнів, що він означає для кожного з них та хто такий Володимир Мономах і яку роль відіграв він в історії України.
Учитель. Володимир Мономах – великий князь Київський, Смоленський, Чернігівський, Переяславський. Він був мудрим і розважливим, політично далекоглядним государем. Організатор походів проти половців. Автор вміщеного в Лаврентійському літописі «Повчання» своїм дітям, де він закликає до об’єднання давньоруських держав. У літописі наведено легенду, нібито Володимир Мономах отримав від свого діда по матері, візантійського імператора Костянтина IX Мономаха барми і корону – «Шапку Мономаха», які були символом царської влади.
Похований князь в Софіївському соборі м. Київ.
II Перевірка домашнього завдання.
Учитель: «Діти, які труднощі викликало у вас домашнє завдання?»
(Вислуховую версії та залучаю учнів до пояснення незрозумілого)
Перевірте правильність виконання завдання за готовими розв’язками, охайно виправте помилки та олівцем поставте знак (-) навпроти прикладів із помилками
(Додаток 1)
III Актуалізація опорних знань. Ознайомлення з темою і метою уроку
Прийом: мозковий штурм.
1.Як розкрити дужки, перед якими стоїть знак «плюс»? «мінус»? число чи вираз?
2.Які доданки називаються подібними?
3.Зведіть подібні доданки: -5ах + 5ах
4.Як називається закон множення (карточка) аb = bа ?
5.Як називається закон множення (карточка) а(b + с)= аb + ас ?
6.Чи можна виконати дію: (карточка) a (b – с) = аb – ас ? Як називається цей закон?
Учитель пропонує записати в зошитах вирази a(b+c)=ab+ac, a(b-c)=ab-ac. Звертає увагу учнів, що, якщо ми замінимо букви a, b, c одночленами, то дістанемо рівності, які виражають правила множення одночлена на многочлен. Отже, завдання уроку – засвоїти правило множення одночлена на многочлен.
IV Засвоєння нових знань
Пояснити, що замість букв можуть бути числа, одночлени, степені та добутки одночленів, многочлени. Зробити схематичний запис сформульованого алгоритму.
Фізкультхвилинка
V Формування вмінь
1.Виконання усних вправ:
а)Спростіть вирази: ; -3а(-6а); bb; 5х(-8х);
б)Розкрийте дужки: (2х+4) 6(х+1); 9(3х-2); а(а+8);
2.Виконання письмових вправ:
а)Робота з підручником:
-Перетворіть у многочлен добуток: №393 (1,2,3-коментуємо,4-7-записуємо);
-Спростіть вираз: №395 (3,6,) 1-самостійно;
-Спростіть вираз та знайдіть його значення: №397 (1);
-Розв’яжіть рівняння: №399 (1);
-Доведіть тотожність: №401 (1);
-Розв’яжіть задачу: №416
VI Домашнє завдання. Завдання за підручником: п.10, №394, №400( 1).
VII Підсумок уроку
Рефлексія. Метод «Незакінчене речення».
-Я сьогодні дізналась…..
-Мені найбільше сподобалось…….
-Я задоволений тим, що…….
-Залишилось незрозумілим……
-Вважаю, що слід повторити…..
Додаток 1.
1.Які з наведених виразів є многочленами? (Випишіть)
а)-2-3+5ху; б) -5; в); г)3m +2n - 4 ; д) x + y + z;
2.Звести многочлен до стандартного вигляду: 13+4х-2-4х =
3.У виразі 5-2ху+13+10ху-9 підкреслити подібні доданки
4.Звести подібні доданки: +3аb-5-2аb+9=
5.Складіть многочлен для обчислення периметра фігури:
х+2 х Р=
х+3
6.Розкрити дужки, перед якими стоїть знак «мінус» означає, що потрібно дужки опустити, а……….
7.Розкрити дужки і звести подібні доданки: -(2а – 5ху) + (3ху + 5а) =
8.Додати многочлени: (-+7у-5) + (2+7у-4)=
9.Знайти різницю многочленів: 3х-5 і х+2
10.Замість клітинки напишіть такий одночлен, щоб утворився многочлен п’ятої степені: +2-+1 +
11.Розкрити дужки, перед якими стоїть число, або вираз, означає, що потрібно дужки опустити, а це число чи вираз………..