Множення одночлена на многочлен.

Про матеріал
рок засвоєння нових знань "Множення одночлена на многочлен" формує математичну та ключові компетентності. Основне завдання - засвоїти тему на основі розподільного закону множення. Як мотиваційний прийом та девіз уроку використано слова В. Мономаха, що сприяє патріотичному вихованню учнів. Допомагають ґрунтовному засвоєнню теми види робіт: колективна, індивідуальна, самостійна та робота з підручником.
Перегляд файлу

Тема: Множення одночлена  на  многочлен

Формування  компетентностей:

     предметна  (математична ) компетентність: домогтися  засвоєння  алгоритму  множення  одночлена  на  многочлен;  сформувати  вміння  застосовувати  алгоритм  до  розв’язування  вправ;

     ключові  компетентності:

-спілкування  державною  мовою – уміння  чітко,  лаконічно  та  зрозуміло  формулювати  думку; уміння  пояснювати  хід  виконання  вправ; грамотно  висловлюватись  рідною  мовою;

- інформаційно-цифрова  компетентність – уміння  діяти  за  алгоритмом;

- уміння  вчитися  впродовж  життя – уміння  аналізувати,  контролювати  та  оцінювати  результати  своєї  навчальної  діяльності.

Тип  уроку:  засвоєння  нових  знань  і  вмінь

Обладнання  та  наочність: карточки  із  тестовими  завданнями; карточки для фронтальної  роботи  з  класом;  портрет  Володимира Мономаха

А  коли  добре  щось  умієте – того  не  забувайте,

                          а  чого  не  вмієте – того  навчайтесь

                                                                                             Володимир  Мономах

Хід  уроку

I Організаційний  етап.

  Познайомити  учнів  з  планом  роботи  на  уроці.  Налаштування  на продуктивну  роботу.  Звертаю  увагу  на  девіз  уроку  та  вислуховуємо  версії  учнів,  що  він  означає  для  кожного  з  них  та  хто  такий  Володимир  Мономах і  яку  роль відіграв він  в  історії  України.

  Учитель. Володимир  Мономах – великий князь  Київський, Смоленський, Чернігівський, Переяславський. Він був  мудрим  і  розважливим,  політично  далекоглядним государем. Організатор  походів  проти  половців.  Автор  вміщеного  в  Лаврентійському  літописі  «Повчання»  своїм  дітям,  де  він  закликає  до  об’єднання  давньоруських  держав.  У  літописі  наведено  легенду,  нібито  Володимир  Мономах  отримав  від  свого  діда  по  матері,  візантійського  імператора  Костянтина IX Мономаха  барми  і  корону – «Шапку Мономаха»,  які  були  символом  царської  влади.

   Похований  князь в  Софіївському  соборі м. Київ.

II Перевірка  домашнього  завдання.

  1.     Перевірка  завдання,  заданого  за  підручником

Учитель: «Діти,  які  труднощі  викликало  у  вас  домашнє  завдання?»

(Вислуховую  версії  та  залучаю  учнів  до  пояснення  незрозумілого)

Перевірте  правильність  виконання  завдання  за  готовими  розв’язками, охайно  виправте  помилки та  олівцем  поставте  знак  (-)  навпроти  прикладів  із  помилками

  1.     Виконання  тестових  завдань із  подальшим обговоренням

 (Додаток 1)

III Актуалізація  опорних  знань. Ознайомлення  з  темою  і  метою  уроку

Прийом: мозковий  штурм.

1.Як  розкрити  дужки,  перед якими  стоїть  знак «плюс»? «мінус»? число  чи  вираз?

2.Які  доданки  називаються  подібними?

3.Зведіть  подібні  доданки: -5ах + 5ах

4.Як  називається  закон  множення (карточка) аb = bа ?

5.Як  називається закон  множення (карточка)  а(b + с)= аb + ас ?

6.Чи  можна  виконати  дію: (карточка) a (b – с) = аb – ас ? Як  називається цей  закон?

   Учитель пропонує  записати  в  зошитах  вирази    a(b+c)=ab+ac,  a(b-c)=ab-ac. Звертає  увагу  учнів,  що,  якщо  ми  замінимо  букви  a, b, c  одночленами,  то  дістанемо  рівності,  які  виражають  правила  множення  одночлена  на  многочлен. Отже,  завдання  уроку – засвоїти  правило  множення  одночлена  на  многочлен.

IV Засвоєння  нових  знань

  Пояснити,  що  замість  букв  можуть  бути  числа, одночлени,  степені  та  добутки  одночленів,  многочлени.  Зробити  схематичний  запис  сформульованого алгоритму.

  Фізкультхвилинка

V Формування  вмінь

1.Виконання  усних  вправ:

  а)Спростіть  вирази:    ;   -3а(-6а);   bb;     (-8х);

  б)Розкрийте  дужки:  (2х+4)   6(х+1);    9(3х-2);    а(а+8);

2.Виконання  письмових  вправ:

   а)Робота  з  підручником:

-Перетворіть у многочлен  добуток: №393 (1,2,3-коментуємо,4-7-записуємо);

-Спростіть  вираз:  №395 (3,6,) 1-самостійно;

-Спростіть  вираз  та  знайдіть  його  значення:  №397 (1);

-Розв’яжіть  рівняння: №399 (1);

-Доведіть  тотожність: №401 (1);

-Розв’яжіть  задачу: №416

VI Домашнє завдання. Завдання  за  підручником: п.10, №394, №400( 1).

VII Підсумок  уроку

Рефлексія. Метод  «Незакінчене  речення».

 -Я сьогодні  дізналась…..

 -Мені  найбільше  сподобалось…….

   задоволений  тим,  що…….

 -Залишилось  незрозумілим……

 -Вважаю,  що  слід  повторити…..

  

 

 

 

 

Додаток 1.

1.Які  з  наведених  виразів є  многочленами? (Випишіть)

а)-2-3+5ху;  б) -5;  в); г)3m +2n - 4 ;   д)  x + y + z;

2.Звести  многочлен  до  стандартного  вигляду: 13+4х-2-4х =

3.У виразі 5-2ху+13+10ху-9 підкреслити   подібні  доданки

4.Звести  подібні  доданки: +3аb-5-2аb+9=

5.Складіть  многочлен  для  обчислення  периметра  фігури:

х+2                     х       Р=

 

            х+3

6.Розкрити  дужки,  перед  якими  стоїть  знак «мінус»  означає,  що  потрібно  дужки  опустити, а……….

7.Розкрити  дужки  і звести  подібні  доданки: -(2а – 5ху) + (3ху + 5а) =

 

8.Додати  многочлени: (-+7у-5) + (2+7у-4)=

 

9.Знайти  різницю  многочленів: 3х-5  і   х+2

 

10.Замість  клітинки  напишіть  такий  одночлен,  щоб  утворився  многочлен  п’ятої  степені:  +2-+1 +

11.Розкрити  дужки,  перед якими  стоїть  число,  або  вираз,  означає, що  потрібно  дужки  опустити,  а  це  число  чи  вираз………..

 

 

 

 

 

 

docx
До підручника
Алгебра 7 клас (Мерзляк А.Г., Полонський В.Б., Якір М.С.)
До уроку
Множення одночлена на многочлен
Додано
3 березня
Переглядів
212
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку