Множення. Переставна та сполучна властивості множення

Про матеріал
Тема. Множення. Переставна та сполучна властивості множення Мета: систематизувати знання учнів про множення, переставну та сполучну властивості множення і формувати навички застосовувати їх для розв’язування вправ; розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, вміння застосовувати правила до розв’язування вправ, розвивати креативне мислення, творчий підхід до розв’язування вправ, виховувати інтерес до математики. Тип уроку: засвоєння знань, формування практичних умінь та навичок
Перегляд файлу

Тема. Множення. Переставна та сполучна властивості множення

Мета:   систематизувати знання учнів про множення, переставну та сполучну властивості множення і формувати навички застосовувати їх для розв’язування вправ; розвивати увагу та пізнавальну активність учнів, вміння застосовувати правила до розв’язування вправ, розвивати креативне мислення, творчий підхід до розв’язування вправ, виховувати інтерес до математики.

Тип уроку: засвоєння знань, формування практичних умінь та навичок

Обладнання: квітка-семицвітка, картки із завданнями для самостійної і естафетної роботи.

ХІД УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань.

Багато дітей вважають математику важкою, сухою наукою. А щоб наш урок не був нудним, він буде незвичайний, - урок-казка «Квітка-семицвітка». (СЛАЙД 1)   

У математичному царстві, в арифметичній державі, в місті Десяткові дроби, жила-була дівчинка. Вона одержала завдання приготувати запитання і завдання для уроку. Дівчинка виконала його, але вранці, йдучи до школи, була неуважною: то читала бігборди, то ворон рахувала, і загубила підготовлені завдання. Вона засмутилась і заплакала. І звідки не візьмись - з’явилась Математика – цариця наук. І каже до дівчинки: «Не плач, я тобі допоможу. Ти дівчинка добра, хоч і неуважна. Ось тобі квітка-семицвітка, вона чарівна, допоможе тобі».

Цю квітку дівчинка передала нам, щоб ми змогли належно урок провести, повторити вивчене про множення,  закріпити на практиці здобуті знання. Тому давайте знімемо першу червону пелюстку і виконаємо завдання, яке подане на ній.

За правильні та чіткі відповіді ви отримаєте геометричні фігури, які в кінці уроку підрахуємо і визначимо активних учнів, оцінимо вашу роботу.

Нам потрібно зняти першу червону пелюстку. (СЛАЙД 2)   

Перша пелюстка червона. Зніме її … (СЛАЙД 3) Учень читає завдання: «Диктант математичний, усім нам добре звичний, пелюстку відірвемо, гуртом усі почнемо». Але перш ніж розпочати наш математичний диктант, запишіть дату, класна робота.

Умова математичного диктанту :

  1. Кілограм печива коштує 8 грн. Скільки треба заплатити за 3 кг печива? (СЛАЙД 4)
  2. 2. Мотоцикліст їде зі швидкістю 60 км/год. Яку відстань він проїде за 5 год.? (СЛАЙД 5)
  3. Яке число втричі більше за 12? (СЛАЙД 6)
  4. Як можна записати добутком суму 3 + 3 + 3 + 3 + 3?    (СЛАЙД 7)
  5. Знайти число, якщо  відомо інше число — 24, і воно у 2 рази менше за дане число. (СЛАЙД 8)
  6. Знайти добуток чисел 15 і 4. (СЛАЙД 9)
  7. Як називаються компоненти при дії множення? (СЛАЙД 10)

 Зробіть перевірку, скориставшись таблицею. Олівцем поставте «+» біля правильної відповіді і «–»   біля неправильної відповіді. (СЛАЙД 11)

 

 

Відповіді

  1.  

24

  1.  

300

  1.  

36

  1.  

3*5

  1.  

48

  1.  

60

  1.  

Множник, множник, добуток

 

          Завдання першої пелюстки виконано. (4 бали).

Друга пелюстка жовта. (СЛАЙД 12)Зніме її … (СЛАЙД 13)Читає завдання: «Рахуєм швидко, правильно, команду виручаємо. Пелюстку відриваємо – гуртом починаємо».

На дошці записані приклади. Учні по черзі від кожного ряду ідуть і записують відповіді.

1. Які числа потрібно написати замість зірочок, щоб запис був правильний? (СЛАЙД 14)

243   312   4132

             х                            х                                         х

  ***   ***   ****

  243   312   8264

        +                                          +               +

       243          624        4132     

                ******                   *****                  *******

 Відповіді: (СЛАЙД 15)

243   312   4132

             х                            х                                         х

  101   201   1002

  243   312   8264

        +                                          +               +

       243          624        4132     

                24543                     62722                 4140264

 2. Збільшити: (СЛАЙД 16)

  а) число 25 у 4 рази;

  б) число 18 у 5 разів;

  в) число 48 у 2 рази.

 Відповіді: а) 100; б) 90; в) 96. (СЛАЙД 17)  

(За правильні відповіді учні отримують 1 бал)

ІІ. Повідомлення теми, мети уроку

Сьогодні на уроці ми будемо працювати над темою «Множення. Переставна  та сполучна властивості множення». (СЛАЙД 18) Будемо вчитися  на практиці застосовувати набуті знання. Запишіть, будь-ласка, тему уроку.

 ІІІ. Засвоєння нового матеріалу.

 Третя пелюстка - зелена. (СЛАЙД 19) Учні читають завдання: «Посилала мене мати наказуючи пам’ятати, не забувати науку нову здобувати». (СЛАЙД 20)

Діти, ви вже вмієте множити натуральні числа. Але , як і дії додавання і віднімання, дія множення має теж свої властивості. Перш ніж до них перейти, пригадайте властивості додавання натуральних чисел. (СЛАЙД 21)

 

          1.переставна a + b = b + a;

          2. сполучна      (a + b) + c = a + (b + c);

3. якщо один доданок дорівнює 0, то сума дорівнює другому доданку

a + 0 = a;

 Переставна властивість використовується і для множення натуральних чисел:

  • переставна a * b = b * a (СЛАЙД 22)
  • сполучна (а * b) * c = a * (b * c ) (СЛАЙД 23)

Наприклад:  5*3=3*5

   7*х*9=(7*9)*х

Про розподільну властивість множення ми дізнаємось на наступних уроках.

  Чарівна квітка – семицвітка допомагає нам сьогодні на уроці? Тоді знімемо ще одну пелюстку.

IV.Фізкультхвилинка

Четверта пелюстка рожева. (СЛАЙД 24) Завдання: «Відпочити є хвилинка, то для нас усіх розминка, пелюстку відриваємо, гуртом  відпочиваємо». (СЛАЙД 25)

Хто ж там, хто вже так стомився і наліво похилився,

Діти, треба дружно нам всім встати, фізкультхвилинку розпочати:

Руки вище підніміть,

І спокійно опустіть.

Руки вгору, руки вбоки

І зробіть вперед два кроки.

Руки вгору, руки вниз,

На сусіда подивись.

Руки вище підніміть

І спокійно опустіть.

Розведіть їх в сторони

Плесніть, діти, кілька раз

За роботу -  все гаразд.

Продовжимо далі, п’ята пелюстка синя.

V. Формування практичних умінь і навичок.

П’ята пелюстка синя.  (СЛАЙД 26) Завдання: «Підручник - то наш помічник і книга незвичайна, його ми полистаємо, завдання порозв’язуємо. Пелюстку відірвемо, гуртом усі почнемо». (СЛАЙД 27)

Робота з підручником (за виконання завдань учні отримують по 2 бали) (СЛАЙД 28)

  1. Виконання усно вправа №226. Учні по черзі з кожного ряду.
  2. Виконання письмово №227, 229, 235, 238

Кілька учнів біля дошки (по черзі), інші в зошитах виконують завдання.  

Учні біля дошки відповідають на запитання:

  1. Як помножити два натуральні числа?
  2. Як називаються компоненти при дії множення?
  3. Сформулюйте переставну властивість множення.

За правильні відповіді і пояснення одержують геометричну фігуру.

Творче завдання: Знайдіть числа А і В такі, щоб була правильною рівність: (СЛАЙД 29)

а) А*3*В=111

б) А*7*В=273

Відповіді: а) 37*3*1=111; б) 39*7*1=273, або 3*7*13=273 (СЛАЙД 30)

Практичне спрямування

Діти, дія множення використовується десь в повсякденному житті? Назвіть приклад.

VI. Рефлексія здобутих знань.

Шоста пелюстка блакитна. (СЛАЙД 31) Зніме її … Читає завдання: «Чекає нас робота групова, перевірити і закріпити знання».   (СЛАЙД 32)     (5 балів)

 Виконання тестових завдань.

     1. Як називаються компоненти при дії множення?  (СЛАЙД 33)

а) доданок, доданок, сума

б) змешуване, відємник, різниця

в) множник, множник, добуток

г) ділене,дільник, частка

  1. В       якому    прикладі    використовується    переставна   властивість? (СЛАЙД 34)

а) а*б*с= а*б*с

б) а*б*с = а *( с + б)

в) а*б*с= с*а*б

г) а*б = а*с

  1. Як записати дією множення суму чисел 5+5+5+5+5+5+5? (СЛАЙД 35)

а) 5*5*5*5*5*5*5

б) 5*7

в) (5+5+5)*5+5*5*5

г) 5*5+5*5+5*5+5

  1. 693*1000 =? (СЛАЙД 36)

а) 1000

б) 693

в) 1693

г) 693000

  1. Чому дорівнює добуток двох множників, один із яких дорівнює 1? (СЛАЙД 37)

а) 0

б) 1

в) іншому множнику

г) не існує

  1. Якщо один із множників дорівнює 0, то добуток дорівнює?       (СЛАЙД 38)

а) 0

б) 1

в) іншому множнику

г) не існує

Завдання виконано.

VII. Підсумок уроку

Сьома пелюстка фіолетова. (СЛАЙД 39) Завдання: «Підсумок уроку проводимо…  » (СЛАЙД 40)

У казці «Квітка-семицвітка», яку ви всі добре знаєте, дівчинка шість пелюсток змарнувала, а тільки сьому використала розумно, для доброї справи.

А як ви думаєте, ми використали свої пелюстки марно чи корисно?

Ми з вами всі сім пелюсток використали для того, щоб зробити ще один крок на шляху до нових знань.

Сьогодні дуже добре попрацювали всі учні, але найкращими були: (оцінювання).

VIII. Домашнє завдання:

 §6. Вивчити правила. № 239, 230 (СЛАЙД 41) 

(СЛАЙД 42)

1

 

docx
Додано
28 листопада 2021
Переглядів
1186
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку