Множення раціональних чисел

Про матеріал
Тема: Множення раціональних чисел Мета: створити умови для засвоєння учнями правил множення раціональних чисел, для вироблення навичок виконувати множення раціональних чисел. Розвивати розумову активність учнів, пам'ять, спостережливість; формувати вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати, сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів, формуванню вмінню грамотно формулювати свої думки. Розширити кругозір учнів, виховувати уважність, організованість, уміння співпрацювати в колективі.
Перегляд файлу

Клас : 6

Тема: Множення раціональних чисел

 

Мета:

створити умови для засвоєння учнями правил множення раціональних чисел, для вироблення навичок виконувати множення раціональних чисел. Розвивати розумову активність учнів, пам'ять, спостережливість; формувати вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати, сприяти розвитку пізнавальних здібностей учнів, формуванню вмінню грамотно формулювати свої думки. Розширити кругозір учнів, виховувати уважність, організованість, уміння співпрацювати в колективі.

 

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

 

Епіграф: «Знання – це скарб,

а вміння вчитись – ключ до нього».

 

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момен

Вчитель. Доброго дня, дорогі учні! Прочитаймо, будь-ласка, записаний на дошці епіграф і замислимося: «Який зв'язок між цими словами і нашим уроком?»

Очікувана відповідь. Сьогоднішній урок буде уроком здобуття нових знань, нових скарбів. І ми знову будемо вчитися ці скарби здобувати. Я навіть знаю, що далі ми будемо вчити – дію множення.

Вчитель. Вірно. Тоді запишіть у зошит тему уроку «Множення раціональних чисел».

II. Актуалізація опорних знань.

 

  • Як помножити десяткові дроби?
  • Як помножити звичайні дроби?
  • Як помножити мішані числа?
  • Що називають модулем ?

 

ІV. Мотивація навчальної діяльності учнів.

 

Отже, ви вмієте множити додатні числа. А як же виконати множення двох раціональних чисел з різними або з однаковими знаками?

Сьогодні на уроці ми познайомимося з правилами множення раціональних чисел.

Запис теми на дошці і в зошитах

      Відповідно до мети уроку поставте собі цілі, над досягненням яких ви будете сьогодні працювати.

 

V. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

   

Задача 1. Температура повітря знижується щогодини на 4 °С. Зараз термометр показує 0 °С. Яку температуру показував термометр три години тому?

Розв'язання. Очевидно, що оскільки температура щогодини знижувалась на 4 °С, а зараз 0 °С, то три години тому вона була 12 °С.

Оскільки температура знижувалась, то щогодинна зміна температури позначається -4 °С, час, що пройшов, — 3 год. Тоді, щоб дістати відповідь, достатньо (-4) • (-3) = +12.             

 

(2 група) Щоб помножити два від’ємних числа, треба помножити їх модулі.

 

 

Задача 2. Температура повітря знижується щогодини на 4 °С. Зараз термометр показує 0 °С. Яку температуру повітря буде показувати термометр через 3 год?

Розв'язання. Оскільки зараз температура 0 °С, і щогодини вона знижується на 2 °С, то через три години вона буде -4 + (-4) + (-4) = -12 градусів. Цей самий результат можна було дістати, позначивши погодинне зниження температури як -4 °С, а наступний час + 3 год й виконати дію: (-2) • (+3) = -6.

Отже, (-4) • (+3) = -12.

Задача 3. Зараз температура повітря 0 °С і щогодини вона підвищується на 4 °С. Яку температуру показував термометр 3 год тому?

Розв'язання. Оскільки зараз 0 °С, і щогодини температура підвищувалась на 4 °С, то зрозуміло, що три години тому вона була -12 °С. Цей же самий результат можемо дістати, позначивши щогодинну зміну температури як +4 °С, а час, що пройшов, -3 год (ми «повертаємось» у часі назад). Тоді маємо:

+4 • (-3) = -12. 

 

(1 група) Щоб помножити два числа з різними знаками, треба помножити їх модулі і перед отриманим числом поставити знак „ – ”.

 

Робота в групах

 

1 група

Правило добутку двох чисел з різними знаками. Навести приклад.

2 група

Правило добутку двох від´ємних чисел. Навести приклад

3 група

      Для будь-якого додатного числа а

;

Сформулюйте ці властивості для від´ємного числа а.

 

Властивості множення:

      Для будь-якого раціонального числа а

;

;

 

VІ. Формування вмінь.

  1. Гра «Розщифруй  слово»

Розвяжи приклади та розтащуй їх в порядку зростання.

Приклади :

-3 · 4       ( Л)

5 · (- 22)   (М)

-6 · (-7)     ( І)

-14 · 2       (О)

-0,5 ·(-4)    ( Ц)

0,8 · ( - 6)   ( Д)

0,1 · ( - 99)  ( О)

Ключове слово: Молодці

  1. Виконайте дії

а)   -3,2   · 0, 4 + 2,6 · ( - 0,5)

б) 5,2 · ( - 0,8 ) – ( - 1,5 ) · ( - 3,4)

в) ( 7,6 – 20) ·( - 3,14 + 5,24)

г) -1 · 2 + ( - 2 ) ( - )

д) ( - 5 + 1 ) · ( - - )

  1. Гра «Футбол». Зараз ви об’єднуєтеся в дві команди і по черзі одна одній задаєте запитання з теми « Множення раціональних чисел».(по 1 запитанню)

 

  1. Математичний диктант

1 варіант

  1. добуток раціональних чисел з однаковими знаками є число   _______

  2. добуток раціональних чисел з різними знаками є число ____________

  3. квадрат від’ємного числа є число   _______

  4. куб  від’ємного числа є число  ________

  5. 64 · 10 = ___

  6. 25 · ( -2 ) = _____

  7. – 16 · 2 = ____

  8. ( - 2 )3 = ____

  9. ( - 4 )2 = ____

  10. – 5 · ( - 6 ) =____

 

_____________________________________________________________________

2 варіант

  1. добуток раціональних чисел з різними знаками є число   ___________  

  2. добуток раціональних чисел з однаковими знаками є число ___________

  3. куб  від’ємного числа є число  _______

  4. квадрат від’ємного числа є число   __________

  5. 35 · 10 = _____

  6. 15 · ( -3 ) = _____

  7. – 12 · 3 = _____

  8. ( - 4 )3 = ____

  9. ( - 5 )2 = _____

  10. – 7 · ( - 4 ) = _____

 

 

V. Рефлексія. Чого навчилися на уроці?

Чи досягли поставленої мети?

Чи продуктивною була ваша робота на уроці?

 

  1. Як помножити два числа з різними знаками?
  2. Як помножити два від’ємних числа?
  3. Чому дорівнює добуток будь-якого від’ємного числа і 1? (-1)?
  4. Чому дорівнює добуток будь-якого від’ємного числа і числа 0?
  5. Який знак має  добуток двох протилежних чисел?
  1. Домашне завдання

 

 

 

 

   

docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
709
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку