Урок з теми "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного"

Про матеріал
Урок з теми "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного". Мета: навчальна: закріпити поняття середнього арифметичного; формувати вміння і навички розв'язувати задачі на використання середнього арифметичного; розвивальна: розвивати логічне мислення, інтерес до навчальної дисципліни, бажання вчитися; виховна: виховувати охайність при виконанні вправ, повагу до товаришів, толерантність.
Перегляд файлу

УРОК №102

Тема: Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного.

Мета: навчальна: закріпити поняття середнього арифметичного; формувати вміння і навички розв'язувати задачі на використання середнього арифметичного; 

розвивальна: розвивати логічне мислення, інтерес до навчальної дисципліни, бажання вчитися; 

виховна: виховувати охайність при виконанні вправ, повагу до товаришів, толерантність.

Учні повинні знати: поняття середнього арифметичного, середнього значення величини; практичне значення вивчення теми.

Учні повинні вміти: використовувати середнє арифметичне при знаходженні середніх значень величин, а саме середньої температури, середнього бала, середньої швидкості, середньої врожайності тощо.

Тип уроку: урок закріплення нових знань.

Обладнання: підручник, робочі зошити, картки з завданнями самостійної роботи, портрет Й.Кеплера.

Хід уроку

І. Організація класу

- Доброго дня, діти. Перевірте свою готовність до уроку.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

Тема нашого сьогоднішнього уроку "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного". Наше завдання з вами на уроці повторити:

- що таке "середнє арифметичне"

- як його обчислювати

- визначити де і для чого застосовується середнє арифметичне.

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

 Відкрийте зошити, запишіть число і тему уроку "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного".

Перш ніж приступати до виконання завдань, що стосуються використання середнього арифметичного, давайте виконаємо вправу. У вас на партах лежать картки, результати обчислень запишіть у зошит.

 

1

2

3

4

5

6

6,7 - 2,3

5 - 0,04

3,08 + 0,2

1,24 + 0,06

36,6 : 6

4,5 : 5

Перевірка.

К

Е

П

Л

Е

Р

4,4

4,96

3,28

1,3

6,1

0,9

 

Це прізвище видатного астронома, фізика і математика Йоганна Кеплера. Поняття середнього арифметичного вперше з'явилося в його наукових працях, тому вважається, що він ввів поняття середнього арифметичного.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу

  •   Бесіда з елементами розповіді
  •    Часто ми в житті чуємо фрази зі словом "середній", наприклад: середній вік, середній зріст, середня температура і т.д. Як ви розумієте ці вирази?
  •    Кожен з вас, я думаю, хотів би визначити, наприклад, середній бал за тему, яку ми вивчаємо. Сьогодні ми з вами використаємо здобуті знання, щоб визначити свій середній бал за вивчену тему.
  •   Динамічна пауза

- Я пропоную вам трохи відпочити, але не забувати про тему нашого уроку. Підключіть свої знання, кмітливість, кмітливість, почуття гумору і спробуйте відшукати «середнє арифметичне» не чисел, а предметів, які нас оточують. Отже, середнє арифметичне:

Велосипеда і мотоцикла. (Мопед.)

Апельсина і лимона. (Грейпфрут.)

Піаніно і баяна. (Акордеон.)

Холодильника і вентилятора. (Кондиціонер.)

Носка і панчохи. (Гольф.)

V. Закріплення вивченого матеріалу

Приступимо до розв’язання задач.

  •   Середня маса однієї картоплини дорівнює 95 г. Чи може в 1 кг бути 15 таких картоплин?
  •   Першого дня туристи проїхали 180 км, другого – вдвічі менше, ніж першого, а третього дня вони відпочивали. Скільки кілометрів проїжджали туристи в середньому за один день?
  •   Велосипедист був у дорозі 2 год. За першу годину він подолав 12,3 км, а за другу – на 1,2 км менше ніж за першу. Знайдіть середню швидкість велосипедиста.

 

VI. Самостійна робота

  •     Д. Вількєєв говорив: «Активності не можна досягти без розвитку у школярів пізнавальної самостійності». Тому переходимо до самостійних вправ, що дадуть змогу з'ясувати, чи були ви уважними на уроці.
  1.          Знайти середнє арифметичне чисел 4; 5,5; 8; 1,5 і 6.

 

  1.          5,2

 

 

  1.          5

 

  1.          4,75

 

 

  1.          4

 

  1.          Середнє арифметичне двох чисел дорівнює 4,45. Чому дорівнює сума цих чисел?

 


  1.          4,45

 

 

  1.          2,225

 

  1.          8,9

 

 

  1.          8

 

  1.          Знайти середнє арифметичне значень виразів 5+6:1,2 і 13-3*2,5.

 

  1.          5,25

 

 

  1.          5

 

  1.          5,5

 

 

  1.          10

 

  1.          Яке з чисел більше: 10 чи середнє арифметичне чисел 11 і 14?

  1.          10

 

 

  1.          середнє арифметичне чисел 11 і 14

 

  1.          вони однакові

 

 

  1.          важко відповісти

 

  1.               Яке з чисел більше: середнє арифметичне 4 і 8 чи середнє арифметичне чисел 5 і 7?

 

  1.          середнє арифметичне 4 і 8

 

 

  1.          вони однакові

 

  1.          важко відповісти

 

 

  1.          середнє арифметичне чисел 5 і 7

 

6.  Знайти середнє арифметичне двох чисел, одне з яких 4, а друге - на 5 більше.

 


  1.  

  1. 4,5

 

 

  1. 13

 

  1. 6,5

 

 

- Здайте, будь ласка, ваші робочі зошити. Домашнє завдання виконаєте у інших робочих зошитах.


VІI. Підсумок уроку

  •         Ми розглянули середнє арифметичне в різних сферах діяльності людини. І це далеко не все. Середнє арифметичне часто використовують у сільському господарстві, коли говорять про врожайність, про надої молока. Середнє арифметичне знаходять при розв'язанні задач на рух. Про це ми з вами поговоримо на наступних уроках. А зараз давайте підведемо підсумок нашого уроку.
  •         Що нового ви дізналися на уроці?
  •         Що було цікаво?
  •         Що викликало труднощі?
  •          

VІІI. Домашнє завдання

Пригадати алгоритм знаходження середнього арифметичного; знайти середній бал за тему.


 

Johannes Kepler 1610.jpg 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
20 березня 2019
Переглядів
3708
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку