УРОК №102
Тема: Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного.
Мета: навчальна: закріпити поняття середнього арифметичного; формувати вміння і навички розв'язувати задачі на використання середнього арифметичного;
розвивальна: розвивати логічне мислення, інтерес до навчальної дисципліни, бажання вчитися;
виховна: виховувати охайність при виконанні вправ, повагу до товаришів, толерантність.
Учні повинні знати: поняття середнього арифметичного, середнього значення величини; практичне значення вивчення теми.
Учні повинні вміти: використовувати середнє арифметичне при знаходженні середніх значень величин, а саме середньої температури, середнього бала, середньої швидкості, середньої врожайності тощо.
Тип уроку: урок закріплення нових знань.
Обладнання: підручник, робочі зошити, картки з завданнями самостійної роботи, портрет Й.Кеплера.
Хід уроку
І. Організація класу
- Доброго дня, діти. Перевірте свою готовність до уроку.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.
Тема нашого сьогоднішнього уроку "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного". Наше завдання з вами на уроці повторити:
- що таке "середнє арифметичне"
- як його обчислювати
- визначити де і для чого застосовується середнє арифметичне.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
Відкрийте зошити, запишіть число і тему уроку "Середнє арифметичне. Використання середнього арифметичного".
Перш ніж приступати до виконання завдань, що стосуються використання середнього арифметичного, давайте виконаємо вправу. У вас на партах лежать картки, результати обчислень запишіть у зошит.
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
6,7 - 2,3 |
5 - 0,04 |
3,08 + 0,2 |
1,24 + 0,06 |
36,6 : 6 |
4,5 : 5 |
Перевірка.
К |
Е |
П |
Л |
Е |
Р |
4,4 |
4,96 |
3,28 |
1,3 |
6,1 |
0,9 |
Це прізвище видатного астронома, фізика і математика Йоганна Кеплера. Поняття середнього арифметичного вперше з'явилося в його наукових працях, тому вважається, що він ввів поняття середнього арифметичного.
ІV. Вивчення нового матеріалу
- Я пропоную вам трохи відпочити, але не забувати про тему нашого уроку. Підключіть свої знання, кмітливість, кмітливість, почуття гумору і спробуйте відшукати «середнє арифметичне» не чисел, а предметів, які нас оточують. Отже, середнє арифметичне:
Велосипеда і мотоцикла. (Мопед.)
Апельсина і лимона. (Грейпфрут.)
Піаніно і баяна. (Акордеон.)
Холодильника і вентилятора. (Кондиціонер.)
Носка і панчохи. (Гольф.)
V. Закріплення вивченого матеріалу
Приступимо до розв’язання задач.
VI. Самостійна робота
6. Знайти середнє арифметичне двох чисел, одне з яких 4, а друге - на 5 більше.
- Здайте, будь ласка, ваші робочі зошити. Домашнє завдання виконаєте у інших робочих зошитах.
VІI. Підсумок уроку
VІІI. Домашнє завдання
Пригадати алгоритм знаходження середнього арифметичного; знайти середній бал за тему.