Тема. Множення трицифрового числа на одноцифрове
(242*3). Рівняння, у яких один із компонентів є числовим виразом. Задачі на знаходження четвертого пропорційного.
Мета.
формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з правилом множення трицифрового числа на одноцифрове; вчити розв’язувати задачі на знаходження четвертого пропорційного розвивати критичне мислення, вміння виділяти головне.
формування ключових компетентностей: уміння вчитися: розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників; розвивати пізнавальний інтерес; комунікативної: розвивати математичне мовлення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в парах, групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
інформаційної: розширити знання учнів про Україну.
Тип уроку. Урок застосування знань, умінь і навичок
Обладнання: Мультимедійна презентація, картки для самостійної роботи, таблиця з геометричним матеріалом, матеріали для дослідів, конструктор LEGO.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
- Любі діти! Я запрошую вас на урок математики. Урок буде незвичайним. Я докладу сьогодні багато зусиль, щоб вам було цікаво, щоб ви ще більше дізнались про трицифрові числа, а також розкрию секрет, що ж є в цьому житті справжнім скарбом.
- Отже, допоможемо ви – мені, а я - вам? (Так!)
-Клас готовий працювати? (Так)
-Додавати й віднімати? (Так)
- Вчасно руку підіймати? (Так)
- Вирази й задачі розв’язати? (Так)
- Ну, а подорожувати? (Так!)
Як я зрозуміла, ви любите пригоди. Тож я пропоную відправитись у подорож – круїз по математичному океані на пошуки скарбів.
А що таке – скарб?
- А де знаходяться скарби?
- Відправлятись в подорож поодинці небезпечно, тому ми маємо згуртуватись в єдину команду , де один за всіх, а всі - …
Щоб дізнатися на чому ми будемо подорожувати, відгадайте загадку.
Ні сани, ні віз, а ще без коліс (корабель)
- А що за корабель без капітана? Оберемо капітана. Він має знати маршрут, які сюрпризи очікують. Капітаном я призначаю себе. Ви не проти?
ІІ. Актуалізація опорних знань.
Треннінгова вправа “ Дельфін”.
1)Туристичне агентство для вас підготувало документи. Перепусткою на корабель будуть білети, які ви отримаєте за правильні відповіді.
- Результат дії додавання (сума)
- В результаті якої дії отримуємо різницю (віднімання)
- Що отримуємо, коли від суми віднімаємо доданок? (другий доданок)
- Як помножити на 10? 100?
- Якщо Сашко молодший за Дмитрика тоді Дмитро (старший за Сашка)
2)Що зайве?
- трикутник, квадрат, м’яч? (М’яч)
- розв’язання, розмова, питання, відповідь? (Розмова)
- Зменшуване, від’ємник, доданок, різниця (Доданок)
3) Усний рахунок.
А щоб ми могли залишити наш порт нам треба виконати завдання:
Гра «Ланцюжок»
10*5*10:100*6*3*10:30:3
- Подати числа 372, 468, 999 у вигляді суми розрядних доданків;
- Записати скільки всього десятків у числах 523, 703, 940;
- Записати скільки всього сотень у числах 100, 348, 605.
Дайте оцінку своїм знанням.
Увага! Останній технічний огляд корабля!
1.Підрахуйте, скільки пасажирів може помістити круїзний корабель?
Розв’язати задачу:
На першій палубі було 120 кают двомісні. На другій палубі – 220 каюти тримісні. Скільки відпочиваючих може вивести круїзний STEMлайнер?
120*2+220*3= 240+660=900
2.Назвіть, яка це національна валюта? Це – американський долар.
1$ - це 26грн.
Перепустка на корабель коштує 3$. Скільки треба заплатити гривень за білет?
26*3 = 78(грн)
Логічне завдання:
У вашому гаманці 100грн. 78грн. – використали на покупку перепустки. Скільки грошей у вас залишилось? (22грн)що з товарів ви зможете придбати за залишок грошей. Перед вами товар:
3грн 4грн 15грн 2грн 12грн 10грн
Наш лайнер наближається до острову «Обчислювальний»
1.Робота в групах
1.Знайти значення виразу
І група 4*15+а, якщо а=45
ІІ група 6*15-а, якщо а=35
2.Робота в парах
Обчислити:
(900-400):5 600:100 (700-100):3 900:100
Розв’язати рівняння
х+248=631 х:20=5
III. Робота над темою уроку:
Лайнер чекає на нас і ми рухаємось на острів нових знань.
- По дорозі нам трапилися коралові рифи. Вони – ніби невидимі підводні камені. Щоб вони не пошкодили нам корабель, їх треба обійти і при цьому знайти помилку у прикладах
130*5=750 110*4=460
180*2=360 120*7=840
250*3=780 170*4=680
- ХТО хоче побути у ролі капітана і пояснити обчислення виду:
242*3=
ПОЯСНЕННЯ
Тренувальні вправи.(Прийом «Коментування»)
218*2 328*3 134*4 165*5
453*2 237*3 219*3 324*2
Рухаємося далі.
По курсу – острів задач.
Для того, щоб прогодувати всіх відпочиваючих на лайнері, кок отримав 5 ящиків риби по 125 кг у кожному. Скільки кілограмів риби отримав кок?
5*125=625(кг)
ІV. З Острова Задач ми прибули до БухтиГеометрична.
Пірат Джек-Горобець хоче захватити наш корабель. Викупом є задача: Я хочу, щоб ви мені наклали повну коробку піастрів. Але для
цього треба знайти розміри моєї коробки. Відомо, що її довжина 9дм,а ширина 8дм. Знайдіть периметр .
- Що таке Р фігури?
- Як обчислити Р ? Запишіть на дошці формули.
Р =9•2+8•2=18+16=34(дм)
Р=(9+8)*2=17*2=34(дм)
Щоб перейти до Острову «логічного » треба відповісти ще на одне запитання.
- На кораблі - сигнал SOS! Хлопчик який просить допомоги!
Завдання:
Ви мандруєте на залізному плавучому судні. Ви замислювались, що дозволяє їм утримуватись на воді та же й перевозити вантаж. Чому ж залізні кораблі не тонуть?
Всі ми знаємо, що якщо кинути у воду дерев'яну дошку, то вона буде лежати на її поверхні, а ось металевий лист такого ж розміру відразу починає тонути. Перевіримо.
З історії ми знаємо, що людина саме з дерева робив спочатку плоти, а потім човни, використовуючи властивість дерева – плавучість. Про це ви дізналися, коли виконували домашнє завдання, шукаючи інформацію з даної теми.
Але зараз кораблі роблять із заліза. Тож, щоб пояснити це явище проведемо ще один дослід:
М'ячик з повітрям всередині, занурений у воду, з силою вилітає з неї вгору.
Це діє на м'яч виштовхувальна сила. Вона утримує корабель на плаву і дозволяє кораблю плавати. Ця сила тим більша, чим більший об'єм зануреного тіла.
Наш круїз наближається до рідних берегів.
Вчитель пропонує дітям практично пофантазувати та користуючись складовими LEGO конструктора. Створити модель судна, на якому учні подорожували островами.
VІ. Заключна частина
- Ось і кінцевий пункт призначення. Ось наша скриня, а в ній скарб – знання. Чому ми так говоримо про знання?
Після довгої мандрівки ми повернулися додому. Але що це? Ще скарби. Виявляється їх можна не шукати десь далеко, вони зовсім поряд. Це сім`я, друзі, дім, мир, воля. Цими скарбами треба дорожити.