Мо Янь "Геній" (презентація)

Про матеріал
Презентація допоможе проаналізувати оповідання, дослідити образ головного героя, виявити ступінь розуміння дітьми власної унікальності та цінності; містить завдання: анаграма, філворд. кросворд,
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Мо Янь «Геній»

Номер слайду 2

Цзян Дачжі: Найрозумніша дитина в селі Зайняв І місце у змаганні серед учнів початкових шкіл району з написання творів Написав науково-фантастичний твір під назвою “Земля – великий кавун”, яке надрукували в “Науково-технічній газеті учнів початкової школи” (ця подія стала сенсацією для жителів села, обговорювали пів місяця) Перший в селі студент університету Покинув навчання в університеті, щоб досліджу-вати і прогнозу-вати землетруси Цзян Дачжі втілює в собі ідею самопожертви заради високої мети У цієї дитини змалку була власна думка, якщо виникла ідея, то і десять старих биків його з місця не зможуть зрушити

Номер слайду 3

Однокласники терпіти не могли, страшно ненавиділи; почуття заздрості; вирішили розбити голову на уроці фізкультури; однокласницям подобався Цзян Дажчі Батько переповнювало захоплення Учителі хвалили, ставили у приклад однокласникам. Учитель Вовк велику частину всіх своїх сил віддавав Цзян Однокласники почуття ненависті зникло; при зустрічі з повагою вітали, а він ввічливо відповідав; згадали як зговорилися проти нього і стало соромно; Барвистий Кнур зізнався, що ударив м’ячем, щоб розбити його талант; вирішили переконати Цзяна не кидати навчання, не можуть дивитися, як він втоптує своє майбутнє в бруд; “Тобі не можна помирати… Ти корисна людина”; “стати вченим важче, ніж стати селянином” Я знаю, вам не потрібні мої відповіді. Все одно, братики, чоловіки, люди, я люблю вас!

Номер слайду 4

Потужний землетрус, що стався 28 липня 1976, практично повністю зруйнував Таншань - промислове місто, розташоване в 200 кілометрах на схід від Пекіна. Магнітуда землетрусу склала 7,8 – 8,2 бала за шкалою Ріхтера. Земетрус тривав 23 секунди, через 17 годин – повторився. Через природну катастрофу загинули 242 тис. людей, 164 тис. дістали поранення і мільйони людей залишилися без даху над головою. Музей, який розповідає про землетрус 1976 року, жертвами якого стали понад 240 тис. людей, відкрився у китайському місті Таншань. Музей розташовано на території меморіального парку, відкритого у вересні минулого року на місці зруйнованого землетрусом заводу. З тих пір родичі загиблих регулярно відвідують парк і залишають квіти біля мармурової "стіни плачу", на якій записано імена всіх жертв землетрусу.

Номер слайду 5

Землетрус у Шеньсі або Великий китайський землетрус (кит. 嘉靖大地震) — землетрус, який відбувся у провінції Шеньсі 23 січня 1556 року в Китаї за часів правління династії Мін. Під час землетрусу загинуло близько 830 000 осіб — це більше, ніж у будь-якому іншому з відомих землетрусів в історії людства

Номер слайду 6

Дорогі однокласники, ви не знаєте, що наша місцевість розташована на активній зоні землетрусів, і, можливо, в будь-який час може статися землетрус. Я кинув навчання і повернувся для того, щоб досліджувати і прогнозувати землетруси. Завдяки дослідженню я виявив, що процес зростання і розвитку кавуна і процес зростання і розвитку землі збігаються, кавун – це зменшена земля, інакше кажучи, зараз у мене в руках зменшена у безліч разів земля… Тому, вивчаючи кавуни, я вивчав землю, розрізуючи кавуни, я розрізував землю, і тепер я зрозумів причину виникнення землетрусів і зараз можу точно передбачити землетрус… Його непокоїть неефективність роботи уряду з питання безпеки: « Я ходив і спостерігав за їхньою діяльністю, усе — абсолютно неефективне. Звичайно, що є найвідсталішим, то це їхні ідеї. Їх великі прогнози з теорії про землетруси цілком помилкові, тому чим прогресивніші способи їхнього дослідження, тим вони все далі від істини

Номер слайду 7

Земна кора Мантія Зовнішнє ядро Внутрішнє ядро Червоний м’якиш (магма) Насіння Прожилки Земля – це великий кавун Кавун – це голова Цзян Дачжі, кавунний паросток – тіло Кавун – це зменшена земля Кавун – це символ розуму, пізнання, наукового пошуку, успіху Кавун – наскрізний образ Червоний колір в середині кавуна – це символ удачі і процвітання, щастя і благородства; колір вогню символізував буяння життя в усіх його проявах; прагнення рухатися вперед На прикладі росту кавуна геній пояснює односельцям механізм дії землетрусу

Номер слайду 8

Що таке геніальність? Чи легко бути генієм? Це подарунок долі? Як ставитись до геніїв? Відповідальність перед суспільством? Навантаження на психіку? Як реагувати на інакшість людини? чи Бути людиною – це намагатись бути нею завжди (Мо Янь) Геніа́льність — це набір здібностей, який визначає появу творців, що мають історичне значення в житті суспільства, засвідчують нову епоху в розвитку культури, науки та науково-технічного прогресу (Вікіпедія). Ґеніальність (од лат. genius — «дух») — це найвищий ступінь прояву творчих сил людини. Проявляється у створенні тих або інших здобутків, що мають важливе значення для розвитку суспільства. Для особистості ґенія характерні такі риси, як творча продуктивність, володіння певною методологією, готовність до подолання стереотипів і традиційних настанов. (Вікіпедія)

Номер слайду 9

Труднощі, які відчувають обдаровані діти Проблема заниженої самооцінки Обдарована в навчанні дитина може відчувати, що відрізняється від своїх однолітків, до того ж вона може піддаватись їх цькуванню (булінгу) й перебувати у зв'язку з цим у депресивному стані.  Перфекціонізм Обдаровані діти часто намагаються досягати максимальних результатів у всіх сферах свого життя. Кожне заавдання дитина намагається зробити ідеально. Прагнення виконати все ідеально забирає багато часу, стомлює й навіть шкідливе для здоров'я. Проблема дружніх стосунків Один з найбільш складних аспектів обдарованості – це проблема знаходження друзів і збереження довготривалих дружніх стосунків. Однокласники терпіти не могли, страшно ненавиділи; вирішили розбити голову на уроці фізкультури Найрозумніша дитина у селі; перший в селі студент університету; немає нездійснених справ; з дитинства має власну думку Виснаження фізичних і душевних сил Багато обдарованих учнів мають підвищену енергетику. При цьому вони схильні до ризику виникнення виснаження та спустошення. Блискучі синьо-чорні очі – бліде обличчя, був сумним – обличчя було блідо-жовтого кольору, немов його тіло скувала хвороба – обличчя ще більше побіліло, очі стали більшими, схуднув, немов взяв на себе те, що не під силу його голові Цзян Дачжі

Номер слайду 10

Проблеми, порушені у творі: - людська жорстокість; - проблема виховання дитини в родині та в школі; - індивідуальний підхід до особистості Проблеми, порушені у творі: проблема відповідальності вченого перед суспільством; самопожертва заради наукового пізнання; призначення науки в суспільстві Анкета твору Рід – епос Жанр – оповідання Тема – історія життя геніального юнака, який хоче врятувати світ від землетрусів.В оповіданні «Геній» йдеться про талановитого китайського хлопчика, якому заздрили в школі, але він, подорослівшавши й ставши вченим, зумів переконати своїх колишніх однокласників, що наука важлива в житті людини. Основна думка – головне – жити, як людина (для людей)

Номер слайду 11

Василь Симоненко – “Ти знаєш, що ти – людина?..” Ти знаєш, що ти – людина? Ти знаєш про це чи ні? Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Більше тебе не буде. Завтра на цій землі Інші ходитимуть люди, Інші кохатимуть люди – Добрі, ласкаві й злі. Сьогодні усе для тебе – Озера, гаї, степи. І жити спішити треба, Кохати спішити треба – Гляди ж не проспи! Бо ти на землі – людина, І хочеш того чи ні – Усмішка твоя – єдина, Мука твоя – єдина, Очі твої – одні. Читання уривка з вірша В. Симоненка «Ти знаєш, що ти людина...». Що означає вислів «бути людиною»? Чи всі ми, люди, однакові? Чому?

Номер слайду 12

Вправа. Записати своє ім’я в стовпчик, навпроти кожної літери написати слово, яке починається з неї і характеризує вас з кращого боку. Головне правило: не критикувати, не сміятися! Наприклад: В – вольовий І – ініціативний К – красномовний Т – терплячий О – оригінальний Р – рішучий Вправа. Продовжте фразу “Мій друг (тато, моя вчителька) сказав би про мене…” Продовжте фразу “Мені дуже подобається твоя особистість, бо …”. Продовжте фразу “Я дуже ціную, коли ти …” Продовжте фразу “Я вражений тим, як ти …..” Уявіть, що у вас є можливість зустрітися з персонажами твору. Які поради ви дали б учителю й батькам головного героя та його однокласникам, щоб запобігти виникненню негативних ситуацій, описаних на початку оповідання

Номер слайду 13

Мета завдання: виявити ступінь розуміння дітьми власної унікальності та цінності; створити ситуації, в яких одна дитина змінила б думки про рівноцінність інших людей і відчула би близькість з однокласниками; спонукати дитину до роздумів про унікальність і цінність людей 1. Напиши, як тебе звуть, якесь речення (слово). Потім аркуші перемішаємо. Спробуйте знайти свій аркуш. Що допомогло вам це зробити? 2. «Уяви собі чарівну країну Доброти. Спробуй розповісти, які люди в ній мешкають, як вони поводяться, яких правил у житті завжди дотримуються...» 3. Як ти розумієш такий вислів: «я - не ти, а ти - не я»? Що сталося б, якби всі ми були однакові, схожі? Який можна зробити висновок? Як треба ставитись один до одного? Чому? Закінчи речення: «Я особливий (або цінність) для (кого? чого?).... «Кожен із нас - цінність для (кого? чого?)...» Що треба зробити, щоб і з тобою хотіли товаришувати однокласники, щоб тебе цінували інші люди? Якою людиною треба бути, як поводитися з іншими? Чому?

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

Номер слайду 18

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 9
Оцінки та відгуки
  1. Лучкевич Ірина
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Подгайная Марина
    Дуже класна презентація! Дякую, чудова робота, насичена, цікава, глибока!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Бутенко Марина Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Компанієць Тамара Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Сметюх Ольга Василівна
    Щиро дякую за чудові матеріали!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гимон Марія
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  7. Ніяка Інна
    Наташо, як завжди - га висоті!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  8. Федорович Світлана Іллівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  9. Мороз Ірина Олегівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 6 відгуків
ppt
Додано
18 квітня 2021
Переглядів
6585
Оцінка розробки
5.0 (9 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку