Ця модель виховної системи класу була створена на допомогу класному керівникові у систематизії його виховної системи. Вона була представлена мною на конкурсі "Класний керівник року". І зараз може стати у нагоді для молодих класних керівників.
Базовий компонент Завдання виховання учнів. Забезпечити реалізацію особистісно-ціннісного підходу до формування особистості учня – громадянина України, професіонала, сім’янина. Оптимізувати виховне середовище на основі демократизації шкільного простору. Формування людини нового демократичного суспільства, якій притаманна активна життєва позиція та толерантна поведінка. Створити умови для формування особистості, здатної до проектування власного життя. Метою виховної системи є сформувати громадянина-патріота України, що успішно самореалізується в соціумі як духовно зріла особистість, яка усвідомлює свою належність до українського народу, європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлена до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі. Педагогічна орієнтованість на взаємини,облік рівня вихованості,принцип міри, компенсаторності, оригінальності й новизни впливу, професійних аналогій і запозичень. ПСИХОЛОГІЧНИЙ СУПРОВІДМЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯД И Т И Н АЦіннісне ставлення до ІНСТИТУТИРЕЗУЛЬТАТПроектна технологія,технологія колективних творчих справ. Суспільства і держави. Людей. Природи. ПраціМистецтва. Себе. ОСНОВНІ ОРІЄНТИРИ ВИХОВАННЯ УЧНІВРегіональний компонент Форми роботи індивідуальні, групові, колективні, масові Методи роботиформування свідомості особистості.організації роботи і формування досвіду суспільну поведінку.стимулювання поведінки й діяльності. Прийоми виховання постановка виховного завдання і пробудження в учнів потреби в тій чи іншій діяльності: роз'яснення способів діяльності і набуття дітьми відповідних знань; практичний показ дій;- організація початкового відтворення учнями показаних дій. СІМ’Я, РОДИНАШКОЛАП Н ЗГРОМАДА
Мета виховної системи класудинаміки, підготовлена до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі.и, що успішно самореалізується в соціумі як духовно зріла особистість, яка усвідомлює свою належність до українського народу, європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлена до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі. Сформувати громадянина-патріота України, що успішно самореалізується в соціумі як духовно зріла особистість, яка усвідомлює свою належність до українського народу, європейської цивілізації, орієнтується в реаліях і перспективах соціокультурної динаміки, підготовлена до життя у постійно змінюваному, конкурентному, взаємозалежному світі.
ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ І ДО ЛЮДЕЙЗміст виховання (відповідно до основних орієнтирів виховання)1. Вечірка до Дня Валентина2. Учнівське самоврядування в дії3. Зустріч з гостем з Туреччини.4. Година спілкування “Про права і обов’язки.”5. Свято матері “Люблю рідну матусю”.6. Вечірка до Міжнародного дня млинців.7. Поїздка в садибу святого Миколая.
Ціннісне ставлення до держави і суспільства. Форми роботи1. Літературно-історична композиція “Герої не вмирають!”2. Турнір “Я люблю Україну”.3. Лінійка-реквієм пам’яті героя “небесної сотні” Ігоря Дмитріва (учня нашої школи).4. Участь у флешмобі “МИ – українці”.5. Година спілкування “Україна – єдина країна”.6. Андріївські вечорниці.7. Участь у конкурсі пісні і строю “Ой, у лузі червона калина…”.8. Участь у майстер-класі “Маки пам’яті” (виготовлення емблем до 70 річниці Перемоги у ІІ світовій війні)9. Виготовлення маскувальної сітки на допомогу воїнам АТО.10. Збір теплого одягу і провіанту для українських солдатів.11. Участь в акції “Напиши листа солдату”.12 Участь у конкурсі малюнку на асфальті “Ми за мир на планеті Земля”
Ціннісне ставлення до мистецтва. Форми роботи1. Поїздка в Івано-Франківський драмтеатр на виставу “Ніч перед Різдвом”2. Поїздка в Чернівецький драмтеатр на мюзикл “І знову Червона шапочка…”3. Відвідування фестивалю писанок у Львові.4. Перегляд моновистави Львівського драматичного театру ім. Заньковецької “Про походження світу”.5. Драматизація казки “Попелюшка” для батьків.6. Відвідання музею-садиби Івана Франка та “поляни казок” у Нагуєвичах.7. Зустріч з дитячою поетесою Розалією Боднарчук.8. Відвідання музею писанки у Коломиї.9. Відвідання музею музичних інструментів Кумлика у Верховині.
Ціннісне ставлення до природи. Форми роботи. Поїздка у зоопарк “Лімпопо”Участь у святі в міському паку культури і відпочинку ім. Івана Франка “Осінніми стежками”. Участь в екологічній акції “Чисте місто”. Похід в ліс в рамках акції “Школа виживання”Участь в конкурсі малюнків та виробів з природніх матеріалів “Дарунки пані Осені”. Година спілкування “Калуш – зона екологічної небезпеки”. Відвідання присадибної ділянки Розалії Боднарчук під час цвітіння нарцисів.
Ціннісне ставлення до ПРАЦІФорми роботи1. Година спілкування “Всі професії важливі – обирай свою”.2. Участь у трудових десантах.3. Упорядкування класної клумби.4. Виготовлення годівниць для пташок взимку.5. Виготовлення вітальних листівок до Дня матері. 6. Виготовлення декорацій до свята.7. В’язання шкарпеток українським воїнам в АТО.
Шляхи реалізації виховної системи класу. Осучаснення змісту навчально – виховної роботи Індивідуалізація процесу виховання Участь в патріотичній грі “Джура” Співпраця із соціально – психологічною службою Співпраця з сім‘єю, церквою та громадськими організаціями Залучення дітей до роботи в позашкільних освітньо – виховних закладах Впровадження інноваційних педагогічних технологій і методик