Розробка уроку«Моделі молекул. Ненасичені вуглеводні. Етилен та ацетилен як представники ненасичених вуглеводнів»
Мета: Навчити складати молекулярні і структурні формули гомологів метану, дати їм назви. Ознайомити із зигзагоподібною будовою карбонового ланцюга, фізичними властивостями. Дати поняття про ненасичені вуглеводні на прикладах етилену (етену) і ацетилену (етіну). Порівняти склад, структурні, електронні формули етану, етену і етіну. Ввести поняття кратності зв'язку: одинарний, подвійний, потрійний. Ознайомити з гомологами ряду етилену (алкенами), гомологами ряду ацетилену(алкінами).
1
Розробка уроку
«Моделі молекул. Ненасичені вуглеводні. Етилен та ацетилен як представники ненасичених вуглеводнів»
Розробка уроку «Моделі молекул. Ненасичені вуглеводні. Етилен та ацетилен як представники ненасичених вуглеводнів»
Мета: Навчити складати молекулярні і структурні формули гомологів метану, дати їм назви. Ознайомити із зигзагоподібною будовою карбонового ланцюга, фізичними властивостями. Дати поняття про ненасичені вуглеводні на прикладах етилену (етену) і ацетилену (етіну). Порівняти склад, структурні, електронні формули етану, етену і етіну. Ввести поняття кратності зв’язку: одинарний, подвійний, потрійний. Ознайомити з гомологами ряду етилену (алкенами), гомологами ряду ацетилену (алкінами).
Цілі уроку.
Дидактичні:
Розвиваючі:
Виховні:
Обладнання та реактиви.
Пластилин або набір для створення кулестержневих моделей,сульфатна кислота, етиловий спирт, прилад для добування газів, колба, пісок, пальник,розчин перманганату калію,сірники.
Мультимедійні засоби навчання:
Комп'ютер, мультимедійний проектор, екран
Програмні ресурси:
Друкований роздатковий матеріал:
Тип уроку. Комбінований; основна частина - формування нових знань і умінь.
Епіграф до уроку. «Наука тільки тоді дає плоди, коли сприймається не тільки розумом, але і сердцем».
Д.І. Мєнделеєв
План проведення уроку:
Технологічна карта уроку «Речовини. Чисті речовини й суміші»
№ |
Етапи уроку, зміст уроку, діяльність вчителя |
час
|
Діяльність учнів |
Ресурси |
|
Вступне слово вчителя: Добрий день! Хочу почати урок словами Д.І.Мендєлеєва «Наука тільки тоді дає плоди, коли сприймається не тільки розумом, але і сердцем».Сьогодні у нас урок, дещо незвичний ви будете працювати в групах. |
1хв
|
|
Слайд 1
|
|
Актуалізація знань. Я пропоную вам виконати це завдання для того, щоб ви згадали ключові поняття минулого уроку.
|
5 хв
|
Учні виконують завдання
|
Слайд2-3
|
|
Формулювання теми уроку, мети, плану роботи
|
2 хв
|
Обговорення теми, формулювання мети уроку. Запис у зошит визначення кола питань для дослідження |
Слайд 4-7
|
|
Засвоєння нового матеріалу моделі молекул
|
4хв |
Учні записують в зошит основні поняття |
Слайди 8-17 |
|
Робота в группах: виконання лабораторного досліду. Виготовлення моделей молекул вуглеводнів Завдання. Виготовте моделі молекул метану, етану, пропану, бутану, пентану та підготуйте план складання моделей. Обладнання: пластилін темного і світлого кольорів, сірники або набір для складання кулестержневих моделей молекул.
|
5хв
|
Учні в групах виконують лабораторне завдання, записують план виготовлення моделі молекули Відповідають на запитання інструкцій Презентують виконані моделі |
Слади 18-19
|
|
Виклад нового матеріалуз теми алкени
Довжина подвійного зв'язку – 0,134 нм, валентні кути – 120º, енергія зв'язку – 614 кДж/моль
|
9хв |
Учні записують в зошит основні поняття |
Слайди 20-42 |
|
Демонстраційні досліди, що підтверджують отриману інформацію Дослід який демонструє ненасиченість етилену Добування етилену з етилового спиртув присутності сульфатної кислоти та доведення його ненасиченості |
3 хв
|
Учні спостерігають
|
Слайд 43, диск «Віртуальна хімічна лабораторія 8-11» Чи демонстрація досліду безпосередньо |
|
Аналіз, конкретизація отриманої інформації про алкени Вам всім дуже відома поширена гра в хрестики-нолики,вірну відповідь вам підкажуть формули алкенів. Молодці!Давайте з вами піднімемося сходинками знань про алкени. |
3хв |
Учні відповідають
|
Слайди 44-45
|
|
Виклад нового матеріалу з теми алкіни
|
|
Учні записують в зошит основні поняття |
Слайди 46-59 |
|
Аналіз, конкретизація отриманої інформації про алкіни. Пограємо в хрестики-нолики вже для алкінів. Молодці! І також закріпимо знання про алкіни за допомогою сходинок знань про алкіни |
|
Учні відповідають
|
Слайди 60-62 |
|
Робота в групах: узагальнення інформації з теми уроку, корекція отриманих знань. У кожної групи є таблиця порівняння насичених та ненасичених вуглеводнів, та лабіринт в якому потрібно знайти правильні відповіді. |
4 хв
|
Виконують відповідні завдання Після виконання завдання учні здають роботи вчителю. Результатом роботи є визначення достатності власних знань. |
Слайди 63-66
|
|
Рефлексія
|
2хв |
Учні відповідають на запитання, оцінюють повноту отриманих знань, виробляють самооцінку своєї роботи. Виявляють найбільш цікаві та повноцінні відповіді, обгрунтовують свою точку зору.
|
Слайди 67
|
|
Домашнє завдання
|
1хв |
Записують завдання у щоденники |
Слайд 68
|