Тема. Моделювання дружніх стосунків дівчаток і хлопчиків.
Мета: обговорити дружні стосунки між дівчатками і хлопчиками.
Поглибити розуміння того, що хлопчики і дівчатка повинні бути
друзями. Розвивати уявлення про специфічні якості, характерні як
для хлопчиків, так і для дівчаток. Виховувати ввічливість, культуру
спілкування.
Обладнання: зошити, підручники, мікрофон, іграшка сонечко ( комаха ).
План уроку
1. Країна Загадайлівка.
2.Гра «Інтерв’ю».
3. Розбір ситуацій.
4.Колективне складання правил.
5. Фізкультхвилинка.
6. Робота з підручником с.28.
7. Гра « Дружні стосунки».
8.Гра «Ми – дівчатка і хлоп'ятка».
9.Малюнок дружніх стосунків.
І. Організаційний момент.
Психоформула
Ви – дівчатка і хлоп’ята!
Вмієте гарно спілкуватись!
Що ж всміхнулась дітвора.
Всіх вітаю: «Добрий день!»
- До нас на урок завітали …
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Відгадайте загадки:
Сильні, міцні, мужні, пружні,
Люблять грати у футбол.
І танцюють, і співають,
І малюють, і все знають.
/ Хлопчики /
Ніжні, лагідні, тендітні.
Люблять затишок, привітні.
І танцюють, і співають,
І малюють, і все знають.
/ Дівчатка /
- Отже, як на вашу думку, яка тема нашого уроку?
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Інтерв'ю»
- Чому ми розглядаємо цю тему?
ІV. Актуалізація опорних знань.
- Якими можуть бути стосунки між дівчатками і хлопчиками підкажуть нам ситуації:
Ситуація №1.
Миколка і Ганнуся дружать з дворічного віку. Разом відвідували дитячий садок. Тепер навчаються в одному класі. Має хлопець два яблука – одне обов’язково віддасть подружці. Їм завжди цікаво, коли вони разом.
- Як ставиться Миколка до Ганнусі?
Ситуація №2.
«Косички у дівчаток,
Щоб смикати за них, -
так думав я спочатку.
А виявилось – ні.
Вони ростуть для того…
Анатолій Костецький
- Яка ваша думка?
Ситуація №3.
Двоє хлопчиків сидять на лавочці. Осторонь чоловік читає газету. Один із хлопців каже:
- Вчора моя бабуся говорила, щоб я вчився бути ввічливим.
Другий:
- Для того, щоб бути ввічливим, необхідно частіше говорити слова «будь ласка», «прошу», «вибачте».
- Зовсім не важко бути ввічливим. Було б тільки бажання. Я завжди буду ввічливим. А ти?
- Я теж.
У цей час підходить дівчинка з книжкою, хоче сісти біля них, але хлопці розсілися так, що місця на лавці немає. Побачивши, що дівчинка не відходить від лавки, один із хлопців каже:
- Будь ласка, відійди трохи вбік, а то через тебе не видно нічого.
- Пробачте, - сказала дівчинка і відійшла вбік.
- Спасибі, - сказав хлопець і повернувся до друга, щоб продовжити розмову про ввічливість.
Чоловік з газетою піднявся і сказав:
- Сідай, будь ласка, дівчинко. А у вас, хлопці, слова розминаються з ділом.
Хлопчики здивовано подивились один на одного.
- Що повинні були зробити хлопці?
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Чи можливі дружні стосунки між дівчатками і хлопчиками?
- Зараз дозвольте переконатися, що ви знаєте ці правила. Попрацюйте в парах. Хлопчики складіть правила поводження дівчоток з хлопчиками. Дівчатка – правила поводження хлопчиків із дівчатками.
- Один, два три роботу почали!
- Один, два, три – не шуми, роботу припини!
- Які у вашому класі існують правила?
- Які у вашому класі стосунки хлопчиків і дівчаток?
Правила для хлопців.
1. Поважати дівчат.
2. Поступатися дівчатам місцем.
3. Допомагати нести важкі речі.
4. Заступатися за дівчат, не дозволяти їх кривдити.
5. Робити дівчатам гарні компліменти.
Правила для дівчат.
1. Поважати хлопців.
2. Обговорювати з хлопцями прочитані книжки.
3. Допомагати хлопцям прибирати робоче місце.
4. Попросити в хлопців допомоги.
5. Радіти за гарні вчинки хлопців.
Фізкультхвилинка
- Ми втомились дуже-дуже,
Відпочинемо, друже!
- Які поради ви почули?
VІ. Рефлексія.
Гра «Дружні стосунки».
( Назвати чимбільше правил, що запам'ятались на уроці).
Гра «Ми дівчатка і хлоп’ятка”.
( Дівчатка плещуть в долоні, якщо ці риси характеру властиві їм, хлопчики плещуть в долоні, якщо ці риси характеру властиві їм. Та разом – якщо ці риси, властиві і тим, і іншим.)
Ніжність, турботливість, скромність, балакучість, обережність, старанність, веселість, привабливість, вміння створити затишок, працелюбність, винахідливість, рішучість.