Тема. Користування телевізором і комп’ютером.
Мета: вказати на вплив телепередач на здоров’я дітей. Розвивати вміння
дотримуватися порад щодо перегляду телевізійних передач та
користування комп'ютером. Виховувати бажання контролювати себе.
Обладнання: зошити, підручники, мікрофон, таблиця, іграшка, картки.
План уроку
1. Країна Загадайлівка.
2. Гра «Інтерв'ю».
3. Казка «Лялька Бритні та комп’ютер».
4. Робота з підручником с. 62.
5. Гра « Знайди відмінності».
6. Робота з картками.
7. Фізкультхвилинка «Німе кіно».
8. Довідкове бюро.
9. Валеологічна задача.
10. Порадник «Оченятам на підмогу».
11. Гра «Обери правильну відповідь».
12.Малюнок «Мій друг – комп’ютер».
І. Організаційний момент.
Психоформула
Кожен учень в клас прийшов,
Приніс веселість і бадьорість.
Безпеки знання знайшов,
Щезли всі розмови і суворість.
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
- Тема нашого уроку заховалась у загадках:
От так дім – одне вікно.
Кожен день в вікні кіно.
/ Телевізор /
Зветься просто персональний
Дуже зручний, оригінальний.
Дає інформацію різну:
І шкідливу, і корисну.
/ Комп’ютер /
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Інтерв’ю»
- З якою метою ми спілкуємось на цю тему?
ІV. Мотивація навчальної діяльності.
- Чого не знала лялька Бритні?
Тато Тетянки поїхав у відрядження за кордон. Побував він в Італії, у Німеччині та Нідерландах. А донечці привіз у дарунок ляльку Барбі з казковим будиночком, де вона жила.
На етикетці було написано, що ляльку звати Бритні.
Дівчинка не могла натішитися новою забавкою. Вона її годувала, робила зачіски, купала. Всі подружки приходили до Тетянки, щоб погратися лялькою.
Увечері дівчинка вкладала ляльку спати і не здогадувалася, що у неї є своє нічне життя. Кожної ночі Бритні оживала і весело порядкувала у своєму будиночку. Там разом з лялькою проживала і мама. Кожної ночі мама щось дарувала своїй донечці. Одного разу вона подарувала Бритні комп'ютер. Лялька дуже зраділа. Цілими ночами вона сиділа за комп'ютером і гралася. Мама просила Бритні, щоб та хоч перерви робила час від часу, але донечка не слухалася.
Минуло чимало днів і ночей. Тетянка помітила, що її лялька дуже змінилася. Стала дратівливою, очі в неї почервоніли, Бритні почала їх примружувати.
"Що сталося з лялькою?" - думала дівчинка.
А вночі знову починалося своє життя у ляльки. За комп'ютером Бритні грала майже всю ніч.
Одного разу мама купила ляльці книжку з яскравими малюнками. Бритні дуже зраділа. Вона вимкнула комп'ютер і вирішила прочитати цікаві оповідання. Малюнки в книжці були нечіткі, а букви аж розпливалися. Що сталося? Чому вона погано бачить? Бритні підбігла до мами і поскаржилася на свій зір.
Мама-лялька взяла донечку за руку і повела до окуліста. І справді, у Бритні погіршився зір. Лікар сказав, що дівчинці треба виписати окуляри. Але зір можна виправити, виконуючи різні вправи для очей. Він дав Бритні книжечку "Оченяткам на підмогу". Довелося щодня ретельно виконувати вправи, записувати свої враження і зміни гостроти зору в спеціальний щоденник.
Бритні протягом тривалого часу не вмикала комп'ютер. Мама дозволила їй працювати на ньому лише одну годину на день. Тетянка побачила, що Бритні вже не примружує очей. Дівчинка ніяк не могла зрозуміти, звідки лялька взяла книжку "Оченяткам на підмогу". Ця книжка стала дуже корисною і для Тетянки.
- Правильно. Щоб здоров’я було в порядку, потрібно знати правила користування цією технікою. Ось цим ми сьогодні на уроці будемо займатися.
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Чому вляльки Бритні погіршився зір?
- Як довго ви працюєте за комп’ютером? Відповідь на це запитання нам допоможе знайти стаття підручника с. 62.
- Як правильно сидіти за комп'ютером нам підкаже гра «Знайди відмінності».
- Знайди не менше п'яти відмінностей на малюнках.
- Цікаве завдання вам пропонуюється у картках.
- Наш гість уроку запрошує відпочити.
Фізкультхвилинка «Німе кіно»
( Гість називає фрази, учні озвучують рухами.)
Проснулися.
Вмилися.
Вимили руки.
Поснідали.
Почистили зуби.
Вдягнулися.
Прийшли до школи.
Роздягнулися.
Сіли за парти.
- Послухайте інформацію у «Довідковому бюро».
Соціологи встановили, що значна більшість школярів проводить дозвілля без активного руху. А згідно з гігієнічними нормами він повинен займати 50-60 відсотків вільного часу. Надмірне захоплення переглядом телевізійних передач поглинає вільний час багатьох учнів. Для інших активних занять часу майже не залишається. А звідси й пепенапруження з усіма негативними наслідками. Учені США та Англії встановили, що навіть за 3-годинного щоденного перегляду телевізійних передач у підлітків спостерігаються симптоми нервого й психічного розладу, виснаження нервової системи.
- Який ви для себе зробили висновок?
- Послухайте валеологічну задачу.
Телевізор – річ, без якої неможливо уявити наше життя. Якщо телевізор вийшов з ладу, зламався – батьки стурбовані. Якщо телевізор працює цілий день – батьки знову ж стурбовані. То що таке телевізор? Пристрій, що викликає постійну тривогу? Чи потрібен тоді він нам?
- Які ваші думки з цього приводу?
- Давайте складемо порадник «Оченятам на підмогу».
1. Дивитись 30 хвилин в день.
2. Під час перегляду в кімнаті має горіти світло, бажано позаду.
3. Сидіти перед екраном слід не ближче як за 2м від нього.
VІ. Рефлексія.
Гра «Обери правильну відповідь»
( Схвальна відповідь – оплески в долоні.)
- Чому не можна довго грати в електронні ігри на комп'ютері?
+ погіршиться зір;
- будуть сварити батьки;
+ станеш нервовим;
- станеш занадто розумним;
+ не буде часу на прогулянки.
- У своїх зошитах створіть малюнок «Мій друг – комп'ютер». Або «Мій друг – телевізор». ( Виставка робіт учнів.)
- Захисти свою роботу. Чому зробили такий вибір?
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Справжніх друзів техніки визначає наш гість…