Тема. Права та обов’язки дитини вдома та в школі. Моделювання ситуації
«У шкільному медичному кабінеті».
Мета: ознайомити учнів з правом на здоров'я, вказати на їхні обов'язки як
вдома, так і в школі, допомогти їм визначити, до кого звертатися за
порадою та допомогою щодо здоров'я. Розвивати бажання дбати про
повноцінність свого життя, власне здоров'я. Виховувати повагу до прав
інших людей.
Обладнання: зошити, підручники, таблиця «Твої права та обов'язки», іграшка,
мікрофон, картки.
План уроку
1. Гра «Побудуй речення».
2. Гра «Інтерв'ю».
3. Гра «Пригадай».
4. Словникова робота.
5. Довідкове бюро.
6. Робота з таблицею.
7. Фізкультхвилинка.
8. Робота з підручником с.29-33.
9. Робота в парі.
10.Гра « Обери правильну відповідь».
10.Малюнок символів статтей.
І.Організаційний момент.
Психоформула
Любо дуже, коли учні
Дружні, мов одна сім’я.
Посміхаються, веселі,
Що ж кажу: «Добрий день!»
ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
Гра «Побудуй речення»
- Побудуйте речення і ви дізнаєтесь тему нашого уроку.
Права дитини та вдома обов'язки в школі.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Гра «Інтерв'ю»
- Що таке право?
ІV. Актуалізація опорних знань.
Гра «Пригадай»
V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
- Деякі слова для вас нові та незрозумілі, тому послухайте їх зміст.
Словникова робота
Конвенція — міжнародний договір зі спеціального (окремого) питання. Організація Об'єднаних Націй — міжнародна організація, куди входять більше за 150 країн світу.
Довідкове бюро
1989 рік — на засіданні Генеральної Асамблеї ООН прийнято й відкрито до підписання Конвенцію про права дитини.
Україна підписала її 27 вересня 1991 року і зобов'язана її виконувати.
Кожна людина має однакові права! Незалежно від того, жінка вона чи чоловік. Хай навіть при цьому вона:
Все одно вона має на Землі такі самі права, як Ти.
(Декларація прав людини очима дітей, стаття 2.)
- Які ви ще маєте права вам розкаже стаття підручника с.29-32.
- Яке найважливіше право?
( Право на життя, здоров’я та їх охорону.)
- Який найголовніший обов’язок школяра?
( Піклуватись про здоров’я та сумлінно вчитися.)
- Подивіться на таблицю «Твої права та обов'язки» і назвіть свої права.
- Ваше право на відпочинок на уроці. Тому виконуємо фізкультхвилинку.
Горобцям не до науки,
Затекли і ніжки, й крила.
Горобчиха зве до діла:
— Ану, славні малюки,
Стали струнко, мов грибки,
Крила вгору піднімайте.
Ними добре помахайте.
Головою покрутіть,
Ніжками потупотіть,
Навкруг себе оберніться,
Швидше, швидше, не лініться.
Стане легко й добре враз,
Відпочинете гаразд.
Л. Лук 'янець
- Назвіть свої обов'язки.
- До кого ви можете звернутися, якщо порушують ваші права?
- Які ваші права та обов’язки нам розповість стаття підручника с.33.
- Як звати медсестру?
- Попрацюйте в парі. Складіть ситуацію «У шкільному медичному кабінеті».
VІ. Рефлексія.
Гра «Обери правильну відповідь»
( Учні плещуть в долоні, якщо це обов'язок.)
-- сумлінне навчання;
- охорона здоров'я;
-- повага до старших;
- дозвілля;
--дотримання правил поведінки в школі.
- Намалюйте малюнок символів статтей Конвенції.
VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.
- Пташенятко дякує всім за роботу на уроці….