Права та обов’язки дитини вдома та в школі

Про матеріал
Розробка містить ігри, рубрику "Довідкове бюро", які допоможуть розвивати бажання дбати про повноцінність свого життя, власне здоров'я.
Перегляд файлу

Урок № 13

Тема. Права та обов’язки дитини вдома та в школі. Моделювання ситуації

            «У шкільному медичному кабінеті».
Мета: ознайомити учнів з правом на здоров'я, вказати на їхні обов'язки як
            вдома, так і в школі, допомогти їм визначити, до кого звертатися за
            порадою та допомогою щодо здоров'я. Розвивати бажання дбати про
            повноцінність свого життя, власне здоров'я. Виховувати повагу до прав
            інших людей.
Обладнання: зошити, підручники, таблиця «Твої права та обов'язки», іграшка,
                         мікрофон, картки.

                                                      План уроку

1. Гра «Побудуй речення».

2. Гра «Інтерв'ю».

3. Гра «Пригадай».

4. Словникова робота.
5. Довідкове бюро.
6. Робота з таблицею.

7. Фізкультхвилинка.
8. Робота з підручником с.29-33.
9. Робота в парі.

10.Гра « Обери правильну відповідь».
10.Малюнок символів статтей.

І.Організаційний момент.

                                         Психоформула

                             Любо дуже, коли учні
                             Дружні, мов одна сім’я.
                             Посміхаються, веселі,
                             Що ж кажу: «Добрий день!»

 

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

                             Гра «Побудуй речення»

  -   Побудуйте речення і ви дізнаєтесь тему нашого уроку.

                             

Права            дитини         та        вдома            обов'язки        в        школі.     

                                                          

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
                             Гра «Інтерв'ю»
  -   Що таке право?

 

ІV. Актуалізація опорних знань.
                             Гра «Пригадай»

  • Які права мають усі діти?
  • Який документ гарантує, захищає права дітям України?
  • Які права допомагають вам зберегти і зміцнити здоров'я?
  • Хто піклується про ваше здоров'я вдома?
  • Розкажіть, як у нашій школі піклуються про здоров'я учнів?
  • Який ваш основний обов'язок у школі?


V. Усвідомлення змісту нового матеріалу.
  -   Деякі слова для вас нові та незрозумілі, тому послухайте їх зміст.

                                 Словникова робота

Конвенція — міжнародний договір зі спеціального (окремого) пи­тання. Організація Об'єднаних Націй — міжнародна організація, куди входять більше за 150 країн світу.

                                        Довідкове бюро

1989 рік — на засіданні Генеральної Асамблеї ООН прийнято й від­крито до підписання Конвенцію про права дитини.

 Україна підписала її 27 вересня 1991 року і зобов'язана її виконувати.                                 

Кожна людина має однакові права! Незалежно від того, жінка вона чи чоловік. Хай навіть при цьому вона:

  • розмовляє не Твоєю мовою;
  • має не Твій колір шкіри;
  • не так думає, як Ти;
  • сповідує іншу релігію;
  • є багатшою чи біднішою, ніж Ти;
  • походить з іншої країни.

Все одно вона має на Землі такі самі права, як Ти.

        (Декларація прав людини очима дітей, стаття 2.)
  -   Які ви ще маєте права вам розкаже стаття підручника с.29-32.
  -   Яке найважливіше право?

( Право на життя, здоров’я та їх охорону.)
  -   Який найголовніший обов’язок школяра?
( Піклуватись про здоров’я та сумлінно вчитися.)

  -   Подивіться на таблицю «Твої права та обов'язки»  і  назвіть свої права.
 

  -   Ваше право на відпочинок на уроці. Тому виконуємо  фізкультхвилинку.

Горобцям не до науки,

Затекли і ніжки, й крила.

 Горобчиха зве до діла:

— Ану, славні малюки,

Стали струнко, мов грибки,

Крила вгору піднімайте.

Ними добре помахайте.

Головою покрутіть,

Ніжками потупотіть,

Навкруг себе оберніться,

Швидше, швидше, не лініться.

Стане легко й добре враз,

Відпочинете гаразд.

Л. Лук 'янець

  -   Назвіть свої обов'язки.
  -   До кого ви можете звернутися, якщо порушують ваші права?

  -   Які ваші права та обов’язки нам розповість стаття підручника с.33.
  -   Як звати медсестру?

  -   Попрацюйте в парі. Складіть ситуацію «У шкільному медичному кабінеті».

 

VІ. Рефлексія.

                            Гра «Обери правильну відповідь»

( Учні плещуть в долоні, якщо це обов'язок.)
                                    -- сумлінне навчання;
     - охорона здоров'я;
                                    -- повага до старших;
     - дозвілля;
                                    --дотримання правил поведінки в школі.
- Намалюйте малюнок  символів статтей Конвенції.

 

VІІ. Цінування суб’єктивного досвіду учнів.

- Пташенятко дякує всім за роботу на уроці….

 

docx
Додано
30 січня 2022
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку