Моделювання плечових виробів

Про матеріал
Мета уроку: навчити учнів розробляти нові моделі одягу за ескізами шляхом переміщення нагрудної виточки, зміни конфігурації деталей основної конструкції відповідно до ліній фасону; розвивати творчі здібності, самостійність, логічне мислення; формувати естетичний смак, вміння творчо застосовувати знання та навички на практиці; виховувати ініціативність, творчу активність, самостійність.
Перегляд файлу

Тема: Моделювання плечових виробів

 

Мета: навчити учнів розробляти нові моделі одягу за ескізами шляхом переміщення нагрудної виточки, зміни конфігурації деталей основної конструкції відповідно до ліній фасону;

            розвивати творчі здібності, самостійність, логічне мислення;

             формувати естетичний смак, вміння творчо застосовувати знання та навички на практиці;

             виховувати ініціативність, творчу активність, самостійність.

 

Тип уроку: комбінований.

 

Наочність: зразки виробів, ілюстрації журналів, плакат «Перенесення нагрудної виточки».

 

Обладнання,  інструменти  та матеріали: комп’ютер, ножиці, клей, олівці, папір формату  А 4, шаблони ліфа, картки-завдання.

 

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Актуалізація опорних знань.

   1.Які види плечових виробів без коміра і рукава ви знаєте?

- До плечових виробів без коміра і рукавів можуть належати: сукня, халат, жилет, блузка, туніка, сарафан, нічна сорочка, топ.

  1. З яких основних деталей складається плечовий виріб без коміра і рукавів?

- Плечовий виріб найчастіше складається з деталей спинки і пілочки.

   3.  Як поділяються швейні вироби без коміра і рукавів залежно від кількості поздовжніх швів?

         - Залежно від кількості поздовжніх швів швейні вироби можуть бути: безшовними (із застібкою спереду), одношовними (із застібкою спереду і одним швом на спинці) , двошовними (з двома бічними швами), тришовними    ( з двома бічними швами і середнім швом на спинці), п’яти- і шестишовними.

 4. Які бувають плечові вироби залежно від виду з’єднань ліфа зі спідницею?

         - Залежно від того як з’єднаний ліф із спідницею одяг може бути невідрізним і відрізним по лінії талії.

   5. Що таке стиль?

        - Стиль – це індивідуальна манера, неповторні особливості творчості.

   6.  Які ви знаєте основні стилі сучасного одягу?

        - Основні стилі сучасного одягу: класичний, романтичний, фольклорний, спортивний.

    7. До якого стилю належить одяг зображений на малюнку?

    8. Назвіть та охарактеризуйте інші стилі одягу, використавши інформацію з Інтернету.

    9. Що таке мода? Пригадаймо, які основні тенденції моди панували у різні історичні епохи, використавши інформацію з Інтернету.

         - Мода – це тимчасова перевага тих чи інших смаків, яка виникає від прагнення поліпшити одяг, зробити його кращим і зручнішим.

    10. Що таке силует? Назвіть основні силуети сучасного одягу, які зображені на малюнку.

 

 

        - Силует – це зовнішні контури, обриси предмета, його площинне однотонне зображення. На цьому малюнку зображено прямий, приталений, напівприталений і трапецієподібний силуети.

    11. Яким вимогам повинен відповідати сучасний одяг?

       - Сучасний одяг повинен відповідати естетичним, гігієнічним, експлуатаційним, економічним вимогам.

   12. Які мірки зображено на малюнку? Як правильно їх знімати і записувати?

 

     

       1. СШ – півобхват шиї;

       2. СГ – півобхват грудей;

       3. СТ – півобхват талії;

       4. СС  − півобхват  стегон;

       5. ШС – ширина спинки;

       6. ШП  − ширина плечового схилу;

       7. ДСТ – довжина спинки до лінії талії;

       8. ВГ – висота грудей;

       9. ДВ – довжина виробу.

13. Що таке «базисна сітка»?

      - Базисна сітка – це ряд горизонтальних і вертикальних ліній, які визначають найбільшу ширину і довжину виробу.

14. Яка лінія на кресленні визначає найбільшу довжину виробу?

     - В8 Н1

15. Яка лінія на кресленні визначає найбільшу ширину і розмір виробу?

     - Г1Г2

16. Покажіть на малюнку лінію:

     а) пройми;

     б) горловини;

     в) нагрудної виточки;

     г) виточок на лінії талії.

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

На попередніх уроках ми навчилися знімати мірки, будувати креслення основи плаття приталеного силуету, розробляти ескізи моделей плечових виробів. Кожна з вас була художником-модельєром, щоб створити власну неповторну модель. Однак, щоб відтворити цю модель у пошитому виробі, слід провести технічне моделювання – змінити конфігурацію деталей основної конструкції відповідно до лінії фасону. Це надзвичайно клопітка праця, вона вимагає багато знань.

 Сьогодні на уроці ми навчимося моделювати плечовий виріб шляхом перенесення нагрудної виточки, змінювати виріз горловини, глибину пройми.

 

 ІV. Пояснення теми уроку.

Технічне конструювання – це розробка нових фасонів одягу за ескізами і малюнками з журналів мод. За технічного моделювання змінюється конфігурація деталей основної конструкції відповідно до лінії фасону, переміщується нагрудна виточка.

Виточка є основним декоративним і конструктивним елементом одягу. Вона призначена для створення форми виробу, забезпечує плавне облягання одягом опуклостей фігури людини. Правильна конструкція виточки (глибина, розхил і місцезнаходження) впливає не тільки на зовнішній вигляд моделі, а й на розмір. При створенні різноманітних моделей конфігурація і місцезнаходження виточки змінюється. Вона може починатися від будь-якої лінії контуру пілочки, але завжди має бути спрямованою до найвищої точки грудей.

(Демонстрація ескізів виробів і способу перенесення нагрудної виточки, використовуючи слайди на комп’ютері, плакат «Перенесення нагрудної виточки»).

У виробі без коміра і рукавів змінюють форму вирізу горловини і глибини пройми. Для сукні глибина пройми зменшується на 1..2 см, а для жилета збільшується на 2..3 см.

 

Виріз горловини залежить від фасону. Для цього визначають його глибину і відкладають по лінії середини пілочки. Потім визначають ширину плечового зрізу (на спинці і пілочці вони повинні бути однаковими). Нову форму вирізу горловини наносять на викрійку і вирізують.

Зачитати з підручника (стор. 36-38)

 

V. Практична робота.

Моделювання плечового виробу

Інструменти та матеріали: олівець, ножиці, ескізи моделей плечових виробів.

Послідовність виконання роботи.

  1. Виконайте ескіз моделі плечового виробу, зображеної на малюнку.
  2. На базову викрійку нанесіть лінії фасону, перенесіть виточку у відповідне місце.
  3. Нанесіть на викрійку нову форму горловини, пройми ( при необхідності).
  4. Позначте стрілкою напрям нитки основи на кожній деталі.
  5. Напишіть назви деталей, їх кількість, назви зрізів, лінії згину.
  6. На всіх зрізах вкажіть припуски на шви, користуючись таблицею «Припуски на шви й обробку».

 

 

 VІ. Закріплення теми уроку.

  1. Які ви знаєте види моделювання?
  2. Що називають технічним моделюванням?
  3. Закінчіть речення: «Виточка є…».
  4. Де може бути розташована виточка пілочки?
  5. До якої точки повинна бути спрямована виточка в процесі моделювання?

 

VІІ. Підсумок уроку.

Вивчити § 7, розробити ескіз моделі блузки і виконати моделювання ліфа.

 

 

                             

 

 

                                                                                         Додаток 1

Перенесення нагрудної виточки у лінію бічного шва

 

 

 

 

 

 

Перенесення нагрудної виточки у лінію горловини

 

 

 

 

 

 

 

 

Перенесення нагрудної виточки у лінію пройми

 

 

 

 

 

Перенесення нагрудної виточки у лінію горловини

 

 

 

 

 

       

   

     

 

doc
Додано
17 січня 2022
Переглядів
2771
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку