Модифікована навчальна програма з алгебри для учня 7 класу
Розроблена на основі типової навчальної програми з математики для загальноосвітніх навчальних закладів ( затверджена Наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 № 804)
7 клас
АЛГЕБРА
(70 год,2 год на тиждень)
Послідовність засвоєння матеріалу |
Зміст навчального матеріалу (модифікована програма передбачає зміну змісту, концептуальної складності навчального матеріалу) |
Форма/темп засвоєння матеріалу |
Очікувані результати навчально- пізнавальної (модифікована програма передбачає зміну змісту очікуваних результатів навчання) |
Тема 1. ЦІЛІ ВИРАЗИ (30 год) |
Вирази зі змінними. Цілі раціональні вирази.
Тотожність. Тотожні перетворення виразу.
Степінь з натуральним показником. Властивості степеня з натуральним показником.
Одночлен. Піднесення одночленів до степеня. Множення одночленів. Многочлен. Подібні члени многочлена та їх зведення. Степінь многочлена.
Додавання, віднімання і множення многочленів.
Формули квадрата двочлена, різниці квадратів, суми і різниці кубів.
Розкладання многочленів на множники |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: Намагається за допомогою асистента чи вчителя: наводити приклади (за зразком чи аналогією): числових виразів; виразів зі змінними; одночленів; многочленів пояснювати: · як знайти числове значення виразу зі змінними при заданих значеннях змінних; · що таке: тотожні вирази, тотожне перетворення виразу, одночлен стандартного вигляду, коефіцієнт; Намагається повторювати за вчителем чи асистентом: · означення: одночлена, степеня з натуральним показником; многочлена, подібних членів многочлена, степеня многочлена; · властивості степеня з натуральним показником; · правила: множення одночлена і многочлена, множення двох многочленів; за допомогою асистента та зразків намагається розв’язувати вправи, що передбачають: обчислення (на калькуляторі) значень виразів зі змінними; зведення одночлена до стандартного вигляду; перетворення добутку одночлена і многочлена, суми, різниці, добутку двох многочленів у многочлен; розкладання многочлена на множники способом винесення спільного множника за дужки, способом групування, за формулами скороченого множення та із застосуванням декількох способів; використання зазначених перетворень у процесі розв’язування рівнянь, доведення тверджень |
Тема 2. ФУНКЦІЇ (10 год) |
Функціональна залежність між величинами як математична модель реальних процесів.
Функція. Область визначення та область значень функції. Способи задання функції. Графік функції.
Лінійна функція її графік та властивості |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: Намагається за допомогою асистента чи вчителя: розрізняти (за зразком чи аналогією): функціональні залежності; лінійні функції; за допомогою асистента чи вчителя пояснює, що таке: аргумент; функція; область визначення функції; область значень функції; графік функції; розуміє означення понять: функція; графік функції; лінійна функція; пряма пропорційність; називає: способи задання функції; за допомогою асистента чи вчителя намагається описувати побудову графіка функції, зокрема лінійної та її окремого виду – прямої пропорційності; за допомогою асистента, вчителя та зразків намагається розв’язувати вправи, що передбачають: знаходження області визначення функції; знаходження значення функції за даним значенням аргументу; побудову графіка лінійної функції; знаходження за графіком функції значення функції за даним значенням аргументу і навпаки; визначення окремих характеристик функції за її графіком (додатні значення, від’ємні значення, нулі); за допомогою асистента, вчителя та зразків намагається складати задачі на: пряму пропорційність на основі життєвого досвіду; |
Тема 3. ЛІНІЙНІ РІВНЯННЯ ТА ЇХ СИСТЕМИ (18 год) |
Лінійне рівняння з однією змінною. Лінійне рівняння з двома змінними та його графік.
Система двох лінійних рівнянь з двома змінними.
Розв’язування систем двох лінійних рівнянь з двома змінними: графічним способом; способом підстановки; способом додавання.
Лінійні рівняння та їх системи як математичні моделі текстових задач |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання
|
Учень/учениця: розрізняє: рівняння з однією та двома змінними; лінійних рівнянь з однією та двома змінними; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; Намагається повторювати за вчителем чи асистентом: означення: лінійних рівнянь з однією та двома змінними; розв’язку рівняння з двома змінними; розв’язку системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; намагається будувати за допомогою асистента за аналогією графіки лінійних рівнянь із двома змінними; описує за допомогою асистента способи розв’язування системи двох лінійних рівнянь з двома змінними; намагається складати за аналогією за допомогою вчителя: рівняння та системи рівнянь за умовою текстової задачі; намагається розв’язувати за допомогою асистента, алгоритму дій: лінійні рівняння з однією змінною і рівняння, що зводяться до них; текстові задачі за допомогою лінійних рівнянь з однією змінною; системи двох лінійних рівнянь з двома змінними, вказаними у змісті способами; текстові задачі за допомогою систем двох лінійних рівнянь з двома змінними |