Назва закладу
Затверджено
Рішенням педагогічної ради
Протокол №__від_______
Модифікована програма з англійської мови
10 клас
Розроблена на основі начальної програми з іноземних мов для загальноосвітніх навчальних закладів і спеціалізованих шкіл із поглибленим вивченням іноземних мов 10-11 класи. Програма затверджена Наказом Міністерства освіти і науки №1407 від 23 жовтня 2017 року
Учитель:
Навчання іноземної мови у старшій школі здійснюється на базовому загальноосвітньому та поглибленому профільному рівнях відповідно до визначеного навчального плану та спеціальних навчальних програм.
Базовий загальноосвітній рівень передбачає оволодіння учнями іншомовним досвідом, який забезпечує сформованість у них іншомовної комунікативної компетентності на рівні незалежного користувача.
Мета навчання у профільних класах полягає у формуванні в учнів іншомовної комунікативної компетентності у межах сфер і тем, окреслених навчальною програмою для кожного профілю. Профільне навчання відбувається відповідно до цілей та змісту обраних учнями курсів за вибором і передбачає поглиблене та професійно зорієнтоване оволодіння мовою.
Зміст навчання забезпечується єдністю предметного, процесуального та емоційно-ціннісного компонентів і створюється на основі взаємопов’язаного оволодіння іноземною мовою і культурою народу, що нею спілкується. Такий підхід зумовлює формування готовності учнів до іншомовної міжкультурної комунікації у межах типових сфер, тем і ситуацій спілкування, визначених навчальною програмою. На кінець 11-го класу учні загальноосвітнього навчального закладу, які вивчають першу іноземну мову, досягають рівня В1, учні спеціалізованої школи з поглибленим вивченням іноземної мови - рівня В2, а ті, хто оволодіває другою іноземною мовою, - рівня А2+. Ці рівні характеризують результати навчальних досягнень у кожному виді мовленнєвої діяльності та узгоджуються із Загальноєвропейськими Рекомендаціями з мовної освіти: вивчення, викладання, оцінювання.
Завдання полягає у формуванні вмінь:
Функції іноземних мов у реалізації цілей навчання
У процесі навчання іншомовного спілкування комплексно реалізуються освітня, виховна і розвивальна функції.
Освітня функція спрямована на:
Виховна функція сприяє:
Розвивальна функція сприяє розвитку в учнів:
Компетентнісний потенціал галузі «Іноземні мови»
Провідним засобом реалізації зазначених цілей є компетентнісний підхід до організації навчання у загальноосвітній школі на основі ключових компетентностей як результату навчання.
|
Ключові компетентності |
Компоненти |
1 |
Спілкування державною (і рідною у разі відмінності) мовами |
Уміння:
Ставлення:
|
2 |
Спілкування іноземними мовами |
Реалізується через предметні компетентності. |
3 |
Математична компетентність |
Уміння:
Ставлення:
|
4 |
Основні компетентності у природничих науках і технологіях |
Уміння:
Ставлення:
розуміння глобальності екологічних проблем і прагнення долучитися до їх розв’язання за допомогою іноземної мови.за допомогою іноземної мови. |
5 |
Інформаційно- цифрова компетентність |
Уміння:
Ставлення: готовність дотримуватись авторських прав та мережевого етикету. |
6 |
Уміння вчитися впродовж життя |
Уміння:
Ставлення:
внутрішня мотивація та впевненість в успіху. |
7 |
Ініціативність і підприємливість |
Уміння:
Ставлення:
креативність. |
8 |
Соціальна та громадянська компетентності |
Уміння:
усвідомлення необхідності володіння іноземними мовами для підвищення власного добробуту; |
9 |
Обізнаність та самовираження у сфері культури |
Уміння:
Ставлення:
повага до багатства і розмаїття культур. |
10 |
Екологічна грамотність і здорове життя |
Уміння:
відповідальне ставлення до власного здоров’я та безпеки |
Інтегровані змістові лінії та орієнтовні способи їх реалізації
Змістова лінія «Екологічна безпека та сталий розвиток» спрямована на формування в учнів соціальної активності, відповідальності та екологічної свідомості, готовності брати участь у вирішенні питань збереження довкілля і розвитку суспільства, усвідомлення важливості сталого розвитку для майбутніх поколінь.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
• сприймання природи як цілісної системи;
Реалізація змістової лінії «Громадянська відповідальність» сприяє формуванню відповідального члена громади і суспільства, який розуміє принципи і механізми їх функціонування.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на уміння:
Вивчення питань, що належать до змістової лінії «Здоров'я і безпека», виховує учня як духовно, емоційно, соціально і фізично повноцінного члена суспільства, який здатний дотримуватися здорового способу життя і створювати безпечне життєве середовище.
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
Змістова лінія «Підприємливість та фінансова грамотність» спрямована на розвиток кращого розуміння молодим поколінням українців практичних аспектів фінансових питань (здійснення заощаджень, інвестування, запозичення, страхування, кредитування тощо).
Засобами іноземних мов учнів орієнтують на:
Змістова лінія |
||||
Я, моя родина, мої друзі |
Усвідомлює цінності життя. |
Розуміє систему цінностей сучасної родини. |
Демонструє розуміння основ ефективного спілкування. |
Усвідомлює необхідність бути заощадливим та використовувати технології для покращення добробуту родини. |
|
Усвідомлює права людини, важливість толерантного ставлення до поглядів і переконань з урахуванням інтересів і потреб інших. |
Усвідомлює різні стилі розв’язання конфліктів, адекватно поводить себе у конфіліктних ситуаціях. |
Аналізує та оцінює приклади доброчинності з власного досвіду. |
|
|
Визначає життєві уміння, необхідні для удосконалення характеру. |
Аналізує вплив конфліктної поведінки на здоров’я. |
|
|
|
Демонструє розуміння прав та обов’язків молоді. |
Толерантно спілкується з однолітками і дорослими, у разі необхідності виступає у ролі посередника та пропонує цивілізовані шляхи вирішення конфлікту. |
. |
|
|
|
|
|
|
Спорт і дозвілля |
|
|
Сприймає основні переваги здорового способу життя. |
Усвідомлює обмеженість ресурсів родини для задоволення власних потреб. |
Усвідомлює важливість збереження довкілля та забезпечення його сталого розвитку. |
Приймає\відхиляє пропозиції щодо участі у клубах за інтересами. |
|
Співвідносить власні культурні потреби з можливостями сімейного бюджету. |
|
|
|
Оцінює роль медіа у житті громадянської спільноти. |
Дає поради щодо техніки безпеки під час масових культурних заходів. |
|
Харчування |
Оцінює переваги органічних продуктів. |
|
Висловлює власні вподобання щодо якісних продуктів харчування для здоров’я людини. |
Обґрунтовує корисність раціонального харчування. |
|
Аналізує та складає харчовий раціон відповідно до енергетичних затрат власного організму. |
|
. |
Обґрунтовує корисність раціонального харчування і підтверджує це відповідними прикладами. |
Подорож |
Аналізує переваги та недоліки різних видів та форм туризму з огляду на їх уплив на довкілля. |
Демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. |
Розуміє необхідність дотримання правил безпеки під час подорожі. |
Прогнозує обсяг фінансових витрат під час подорожі. |
Шкільне життя |
|
Аналізує стосунки з однолітками. |
Розуміє важливість принципів рівноправного спілкування. |
|
|
|
Оцінює та обирає ефективний спосіб підготовки до випускних іспитів з точки зору розумового навантаження. |
Обговорює та оцінює фінансові перспективи на майбутнє навчання. |
|
Робота і професії |
|
Оцінює свої здібності та можливості на шляху до мети. |
|
Обговорює матеріальні критерії та мотиви для вибору професії. |
|
|
|
|
Обґрунтовує підприємницьку компетентність, керування власним життям та кар’єрою. |
|
|
|
|
|
|
Аналізує власні бажання та потреби у контексті вибору майбутньої професії. |
Визначає свої пріоритети |
|
Оцінює фінансові можливості сучасних професій. |
Україна в світі |
|
Усвідомлює роль України у міжнародних організаціях. |
|
Демонструє розуміння важливості благодійної діяльності. |
|
|
Висловлює власну громадянську позицію щодо соціальних викликів. |
|
|
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів
(Комунікативна компетентність)
|
Іноземна мова у загальноосвітніх навчальних закладах |
|
Розуміє ОСНОВНИЙ зміст чіткого, ПОВІЛЬНОГО нормативного мовлення, зокрема короткі ФРАЗИ на знайомі ТЕМИ, що регулярно зустрічаються у школі, на дозвіллі тощо. |
Читає НЕ ВЕЛИКІ із рівнем розуміння прості тексти, в яких зустрічаються ЛО, що стосуються його/її сфери інтересів. |
Використовує діапазон простих мовленнєвих засобів у більшості ситуацій, які виникають під час подорожі чи перебування в країні виучуваної мови. Зможе відреагувати КОРОТКОЮ ВІДПОВІДДЮ на пропозицію довкола тем, які стосуються особистих інтересів, або тих, які пов'язані з повсякденним життям (наприклад, сім'я, хобі, навчання, подорож, останні новини тощо). |
Пише КОРОТКІ особисті листи й записки з запитом або наданням простої актуальної інформації, пояснюючи те, що вважає важливим(Тільки із зразком) |
Здатна ВІДРЕАГУВАТИ на фотографію, онлайн коментар за допомогою знайомих слів та онлайн інструментів(emoji). Розміщує в мережі Інтернет дописи про ПОЧУТТЯ. |
Досить ПОВІЛЬНО описує один із багатьох предметів, що належать до кола його/її інтересів ВИКОРИСТОВУЮЧИ ВИВЧЕНІ ЛО. |
Пише КОРОТКІ речення на знайомі теми у межах своєї сфери інтересів, об'єднуючи низку окремих коротких елементів у лінійну послідовність. |
Очікувана соціолінгвістична відповідність на кінець 10-го класу
Іноземна мова у загальноосвітніх навчальних закладах |
Виконує широкий спектр мовленнєвих функцій та реагує на них, використовуючи поширені засоби їх вираження в нейтральному регістрі. |
Усвідомлює основні правила ввічливості та діє у відповідності до них. |
Усвідомлює і звертає увагу на найважливіші відмінності між звичаями, звичками, правилами поводження, цінностями та ідеалами, характерними для власної спільноти та країни виучуваної мови. |
Лінгвістична компетенція на кінець 10-го класу
Іноземна мова у загальноосвітніх навчальних закладах |
|
Загальний |
Володіє лінгвістичним діапазоном з лексичним запасом для висловлювання на такі теми, як сім’я, хобі та інтереси, подорож, останні новини. ОБМЕЖЕНІСТЬ лексики може спричиняти вагання, нерішучість, повторення, а іноді й труднощі у формулюваннях. |
Лексичний |
Має ДОСТАТНІЙ словниковий запас для висловлювання з деякою нерішучістю на більшість повсякденних тем: сім’я, хобі та інтереси, навчання, подорож, останні новини. |
Граматичний |
Вживає досить правильно поширені структури в ПЕРЕДБАЧУВАНИХ ситуаціях дуже часто за допомогою запропонованої схеми-опори. |
Фонологічний |
Вимова В ЦІЛОМУ зрозуміла. |
Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності учнів на кінець 10-го класу
(Комунікативна компетентність)
Комунікативні уміння |
Рівень та дескриптори володіння англійською мовою на кінець 10-го класу |
|
В цілому |
Розуміє ТЕМАТИКУ мовлення, зокрема короткі розповіді на знайомі теми, які є типовими для шкільного життя та дозвілля. |
|
Розуміння розмови між іншими людьми |
Стежить за основним змістом розгорнутої дискусії, якщо мовлення чітке, повільне й нормативне та розуміє ОКРЕМІ СЛОВА. |
|
Слухання наживо |
Розуміє ОКРЕМІ СЛОВА простих коротких висловлень на знайомі теми, якщо мовлення чітке, повільне й нормативне. |
|
Розуміє ТЕМАТИКУ простого висловлення однієї людини якщо мовлення чітке й відносно повільне.
|
||
Слухання радіо та аудіозаписів |
Розуміє ОКРЕМІ СЛОВА випусків радіоновин і нескладний матеріал на знайомі теми, записаний на аудіоносій, якщо мовлення відносно чітке й повільне. |
|
Аудіо-візуальне сприймання (телепрограми, фільми, відеозаписи) |
Розуміє ЖАНР фільмів |
В цілому |
Читає із достатнім рівнем розуміння прості СЛОВА теми яка вивчається. |
|
Розуміє ТЕМАТИКУ простих особистих листів, листівок, зокрема електронних, та дописів в мережі Інтернет, у яких зустрічаються знайомі ЛЕКСИЧНІ ОДИНИЦІ |
|
Визначає, чи стаття, доповідь, огляд відповідають ВИЗНАЧЕНІЙ ТЕМІ. |
Розуміє ВАЖЛИВУ інформацію у простих, чітко структурованих рекламних оголошеннях у газетах та журналах. |
|
Читання для отримання інформації та аргументування |
Виокремлює основний зміст ПРОСТИХ статей на знайомі теми. |
|
Розуміє ПРОСТІ, КОРОТКІ інструкції на упаковках (наприклад, інструкції щодо приготування їжі). |
|
|
В цілому |
Використовує ЕЛЕМЕНТАРНИЙ діапазон простих мовленнєвих засобів у більшості ситуацій, які виникають під час подорожі чи перебування у країні виучуваної мови. |
Бесіда, дискусія та розуміння співрозмовника |
Розуміє ОКРЕМІ СЛОВА під час звертання до нього/неї у простих повсякденних ситуаціях, хоча іноді змушений просити повторити певні слова та фрази. |
Здатний\а кототко відповісти на питання якщо мовлення чітке і повільне |
|
Цілеспрямована співпраця |
Розуміє ДЕЯКИЙ зміст сказаного. |
Отримання товарів та послуг |
РОЗУМІЄ КЛЮЧОВІ СЛОВА |
Обмін інформацією |
Знаходить просту фактичну інформацію. |
Запитує, як дістатися певного місця ВИКОРИСТОВУЮЧИ КОРОТКІ ЗАПИТАННЯ |
|
Дає КОРОТКУ ВІДПОВІДЬ щодо простих питань із сфери своєї компетентності. |
В цілому |
Пише КОРОТКІ ЗАПИСКИ , ТЕЗИ наданням простої актуальної інформації. |
||
Листування |
|
||
Пише прості листи та електронні повідомлення ЛИШЕ ЗА ДОПОМОГОЮ СХЕМИ |
|||
Записки, повідомлення |
|
||
Записує КОРОТКІ телефонні повідомлення, що складаються з кількох СЛІВ, якщо співрозмовник диктує їх чітко, ПОВІЛЬНО з розумінням ставлячись до його/її рівня володіння мовою. |
|||
Онлайн взаємодіє |
Коментує дописи інших кореспондентів. |
||
|
В цілому |
ПОВІЛЬНО надає характеристику одному із багатьох предметів, що належать до кола його/її інтересів, використовуючи відому лексику. |
Тривалий монолог: опис власного досвіду |
|
ОКРЕМИМИ СЛОВАМИ описує книгу або фільм і повідомляє про свої уподобання |
|
Тривалий монолог: обґрунтування власної думки |
|
СТИСЛО висловлює власну думку. |
|
Схвалює чи не схвалює дії іншої особи за допомогою коротких РЕПЛІК. |
|
В цілому |
Пише прості РЕЧЕННЯ, СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ на знайомі теми у межах своєї сфери інтересів, використовуючи відому лексику |
|
Описує подію, недавню реальну чи уявну подорож ОКРЕМИМИ СЛОВАМИ. |
Орієнтовні параметри для оцінювання навчально-пізнавальних досягнень учнів
Ці параметри стосуються лише оцінювання і не слугують основними орієнтирами у навчанні.
Уміння |
Клас |
|
10 |
11 |
|
Сприймання на слух (Аудіювання) |
Обсяг прослуханого у запису матеріалу (у межах) |
|
3-4 хв |
3-4 хв |
|
Зорове сприймання (Читання) |
Обсяг одного тексту у словах (у межах) |
|
250-300 |
300-350 |
|
Усна взаємодія (Діалог) |
Висловлення кожного співрозмовника у репліках, правильно оформлених у мовному відношенні (у межах) |
|
8 |
8 |
|
Усне продукування (Монолог) |
Обсяг висловлення у реченнях (у межах) |
|
10-11 |
11-12 |
|
Писемне продукування (Письмо) |
Обсяг письмового повідомлення у словах (у межах) |
|
100-130 |
130-150 |
Загальні характеристики ситуативного спілкування
Зміст навчального матеріалу |
Очікувані результати |
|
1. |
Я, моя родина, мої друзі Особистість та її якості Види особистісних стосунків Стосунки товаришами Used to+ infinitive |
З допомогою асистента вчителя учень: -намагається назвати прикметники які характеризують його членів родини (3-4 слова до кожного члена родини); - намагається назвати позитивні та негативні риси характеру людини; - у реченнях намагається знайти та підкреслити Used to; - намагається охарактеризувати людину використовуючи фрази:He/she looks…. He/She looks like…. - намагається у словах знайти та підкреслити префікси un- dis- in-. |
2. |
Спорт і дозвілля Роль спорту в житті суспільства та особистості Спортивні події/змагання Обладнання для спорту/дозвілля Враження від матчу/змагань Expressing future actions(revision and comparison) |
З допомогою асистента вчителя учень: - може назвати та вказати різні види спорту (7 слів); - може знайти, назвати та підкреслити у реченнях допоміжне слово will; - на слух може розрізнити та назвати різні види спорту; - може запам'ятати, вказати на назвати спортсменів світу та України; - може намалювати та назвати свій улюблений вид спорту. |
3. |
Харчування Національна кухня України та країн виучуваної мови Смаки/уподобання Second Conditionals (I) |
З допомогою асистента вчителя учень: - може назвати українські страви (5-7 слів); - намагається запам'ятати лексичний матеріал (5-8 слів); - може в реченнях знайти та підкреслити if/ would; - намагається назвати свої улюблені страви використовуючи фразу: I prefer…; - намагається на слух розрізнити та назвати інгредієнти в стравах; - може виготовити буклет/лепбук/ плакат про своє власне меню; - може назвати та показати інгредієнти для приготування українського борщу. |
4. |
Природа і погода Природні катаклізми, їх види та наслідки Вплив погоди на здоров'я та настрій Second Conditionals (II) |
З допомогою асистента вчителя учень: - намагається запам'ятати, назвати та показати природні лиха (4-5 слів); - може на слух розрізнити та показати природні лиха (роздатковий матеріал); - намагається запам'ятати та показати деякі пролеми навколишнього середовища; - може виготовити буклет, постер, плакат, лепбук про природні лиха або забруднення навколишнього середовища. |
5. |
Живопис Жанри живопису Відомі художники та їхні твори Відвідування музею, виставки або галереї Past Perfect/ Past Perfect Continuous |
З допомогою асистента вчителя учень: - намагається запам'ятати основні жанри живопису; - на слух може розрізнити жанри та вказати (роздатковий матеріал); - може показати, назвати деяких відомих художників (2-3 художники) та їх твори; - може пригадати допоміжне слово had, знайти його та підкреслити у реченнях; - ознайомлюється з інформацією про The National Gallery Collection (роздатковий матеріал); - має уявлення про англійських художників (роздатковий матеріал); - може виготовити плакат, постер про жанри живопису, відомих художників, або про музеї, галереї які найбільше запам'ятались (один на вибір). |
6. |
Наука і технічний прогрес Комп'ютерне обладнання Сучасні засоби комунікації та інформації Комп'ютерні технології Phrasal Verbs |
З допомогою асистента вчителя учень: - намагається запам'ятати, назвати та показати основні функції роботи на комп'ютері (5 слів), (роздатковий матеріал); - намагається запам'ятати та назвати лексичний матеріал під час оботи з файлом (4-5 слів); - намагається запам'ятати як вірно прочитати email address; - намагається розрізнити офіційний та неофіційний стиль листа; - має поняття про cyber cafe та може назвати декілька їх функцій. |
7. |
Україна Адміністративний та політичний устрій Природні ресурси Державні свята Revision and comparison of part forms/ Mixed tenses |
З допомогою асистента вчителя учень: - може на карті знайти та показати Україну; - може розрізнити державні символи України (роздатковий матеріал); - намагається назвати декілька державних свят України; - має уявлення про вибори в Україні. |
8. |
Країни виучуваної мови (за вибором) Адміністративний та політичний устрій Природні ресурси Державні свята |
З допомогою асистента вчителя учень: - ознайомлюється з системами уряду Британії, США,Канади Та Нової Зеландії; - має уявлення та може розрізнити на слух слова:democracy, republic, constitution, totalitarian; - може показати на карті райони Канади та їх столиці; |
9. |
Шкільне життя Освіта в Україні та за кордоном Заклади освіти First Conditionals |
З допомогою асистента вчителя учень: - намагається запам'ятати слова (a skill, a respect, successful, particular); - намагається запам'ятати слова to learn/to study та розрізняти їх; - намагається запам'ятати слово «if» та «will» знайти в реченнях та підкреслити їх; - та з допомогою роздаткового матеріалу може назвати типи шкіл:primary, secondary, high school; - може використати фрази: I think so, too/ I think so, too; - з допомогою роздаткового матеріалу може вказати на типи шкіл у Великій Британії. |
10. |
Робота і професії Сучасні професії Професійні якості та уміння Present Perfect Continuous |
З допомогою асистента вчителя учень: - намагається запам'ятати професії; - намагається розрізнити business/profession; - намагається назвати професії членів родини та показати на картках; - намагається запам'ятати вживання have/has (в ігрових формах); - намагається на слух розпізнати професії.
|
Мовний інвентар – граматика
Категорія |
Структура |
Clause |
First conditional Second conditional |
Modality |
Can, should , must, have to, could, may, might, used to |
Verb |
To be in Present Simple\Past Simple, Present Simple, gerund after like, love, don’t like, hate, Present Continuous |