ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
__________________
_______________________________________
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Командою психолого-педагогічного Рішення педагогічної ради закладу
супроводу (Протокол №2 від 14.09.2023) Протокол № 2 від 16.09.23
Голова педагогічної ради
___________
Модифікована програма
з іноземної (англійської) мови
для учня 7 класу
_______________________
(2023/2024 навчальний рік)
Вчитель: Мазур О.І
2023
Пояснювальна записка
Реалії сьогодення вимагають, щоб учні з особливими освітніми проблемами вивчали іноземну мову й активно використовували її у процесі навчання. Модернізація освітньої системи, розвиток інклюзивного підходу до навчання вимагають перегляду та пошуку нових рішень щодо навчання іноземної мови на різних рівнях.
Основні стратегії діяльності вчителя іноземної мови щодо навчання іноземної мови дітей з особливими освітніми потребами — це планування уроків з урахуванням основних принципів корекційно-розвивального навчання, необхідність адаптувати та модифікувати навчальні матеріали з іноземної мови з урахуванням виду порушення в дитини, ефективно застосовувати специфічні форми, методи та прийоми навчання іноземної мови дітей з особливими освітніми потребами, необхідність спрямування навчання іноземних мов учнями з особливими потребами на формування вмінь мовленнєвої поведінки в ситуаціях, що відображають комунікативну діяльність, засобами інтерактивних технологій та ІКТ.
Модифікована навчальна програма розроблена на основі навчальної Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова 5-11 класи», К., 2017 р. .(Наказ МОН від 07.06.2017 №804)
Кількість годин на рік – 70
Контролі -8
Домашнє читання – 6
Зміст корекційно-розвивальної роботи в процесі навчання
Продовжувати виконувати корекційно-розвивальну роботу, розпочату в попередніх класах при вивченні іноземної мови.
Потребують розвитку мова і мовлення, усі функції та види мовлення.
Для посилення мовленнєвої регуляції діяльності необхідна робота по відтворенню дитиною інструкції (завдання), сприяння розуміння цієї інструкції, а також формування фіксуючого, супроводжуючого і, особливо, плануючого мовлення у зазначеній послідовності. При цьому, до самостійного мовленнєвого звіту про діяльність дитина підводиться поступово.
Розвиток регулюючої функції мовлення щодо виконання практичної діяльності: розуміння інструкції, виконання словесних вказівок, прийняття вербальної допомоги.
Робота у напрямі долання неорганізованого розмовного стилю.
7-ий клас
Загальні характеристики ситуативного спілкування
Сфера спілкування |
Тематика ситуативного спілкування |
Мовленнєві функції |
Особистісна |
Я, моя родина, мої друзі Помешкання Харчування Спорт |
• запитувати та надавати інформацію • характеризувати та оцінювати • висловлювати свої уподобання • висловлювати думки, емоції та враження • робити короткі повідомлення про події та факти • запитувати про чиїсь враження, думки ставлення • запрошувати та реагувати на запрошення |
Публічна |
Покупки |
|
Освітня |
Шкільне життя |
Категорія |
Структура |
Adjective |
comparisons |
Adverb |
adverbs and adverbials of frequency, manner (e.g. slowly, well), time (e.g. now, today, yesterday, two days ago) |
Conjunction |
basic connectors: then, or |
Determiner |
basic quantifies: some, any, no, a lot (of), how much, how many with countable/uncountable nouns |
Modality |
can/could, have to/had to |
Noun |
countable/uncountable |
Preposition |
place (inside, outside) movement (into, out of) |
Verb |
Present Simple Past Simple Present Continuous There is/There are+determiners+countable/uncountable nouns be going to |
Мовний інвентар – лексика Мовний інвентар – граматика
Тема |
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина, мої друзі |
зовнішність людини риси характеру |
Помешкання |
види помешкань будинок/квартира інтер’єр моя кімната умеблювання |
Харчування |
продукти харчування сервірування столу посуд |
Спорт |
види спорту улюблений вид спорту |
Покупки |
види магазинів відвідування магазинів гроші ціни |
Транспорт |
види транспорту проїзд по місту |
Природа |
об'єкти природи навколишнє середовище |
Свята і традиції |
день народження |
Україна |
визначні місця Києва |
Велика Британія |
визначні місця Лондона |
Шкільне життя |
позакласні заходи |
7 клас
Тематика ситуативного мовлення |
Очікувані результати |
Мовний інвентар |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Примітка |
|||
лексика |
граматика |
|
|||||
Я, моя родина та друзі. Помешкання Сфера спілкування-особистісна Змістовні лінії: екологічна безпека та сталий розвиток - наводить приклади внеску своєї родини у сталий розвиток, громадянська відповідальність- обговорює особливості взаємодії особистості та групи, пояснює правила поведінки у громадських закладах, робить повідомлення про основні споруди у місці проживання, пояснює вибір особистих символів, обговорює особливості взаємодії особистості та групи, висловлює свої уподобання. |
|||||||
Про себе. Загальні відомості. Розвиток навичок говоріння |
-надає інформацію, про себе ( ім’я, вік), описує зовнішність і характер з допомогою вчителя; -пише прості речення загальні відомості про себе та сім’ю;
-розрізняє на слух назви членів родини, їх професії та рід занять;
-називає види помешкань з опорою на наочність, описує споруди і будівлі простими реченнями /фразами
-запитує та надає інформацію про свою кімнату, висловлює свої уподобання з допомогою вчителя
-розуміє на слух та з допомогою унаочнення місцеположення меблів;
-пише прості речення про дизайн кімнат, вживаючи лексичний та граматичний матеріал |
Повтор лексики |
|
Ілюстративне навчання. Залучення до групової роботи. |
|
||
Зовнішність та характер. Вивчення та активізація лексики в діалогічному мовленні |
Appearance |
Присвійні займенники Дієслово to be в Present Simple |
Введення нових лексичних одиниць. Ілюстративне навчання, ігрові технології. |
|
|||
Моя родина. Професії рідних Опрацювання нового ЛМ.
|
Honest, generous, hospitable, sociable, lazy, brave, greedy, intelligent |
|
Розвиток мотивацію для спілкування при перегляді презентацій |
|
|||
Види помешкань Введення нових лексичних одиниць і розвиток навичок читання та аудіювання |
Family members |
Дієслово to be в Present Simple Заперечна, стерджуваьна та титальна форми |
Підвищення впевненості учня у своїх силах і розвивати бажання спілкуватись з друзями |
|
|||
Споруди і будівлі. Вивчення та активізація нової лексики в усному мовленні. |
A flat, an apartment, a storey, to rent, a skyscraper |
|
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|||
Моя кімната. Вдосконалення навичок читання. Вживання означеного та неозначеного артиклів |
Roof, gutter, chimney, gates
|
prepositions of the place
|
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|||
Мій дім. Розвиток навичок вживання звороту there is/there are та формування навичок вживання множини іменників |
Chandelier, wardrobe, at the wall, behind, in the middle, in the corner |
article a, an, the
|
Формування мовного чуття і вміння розподіляти увагу з одного об’єкту на інший та утримувати її. |
|
|||
Інтер’єр кімнати Розвиток лексичних та граматичних навичок |
Inside, attic, study huge |
There is/There are+determiners+countable nouns; regular/irregular plural nouns |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Умеблювання. Ванна кімната. Розвиток навичок діалогічного мовлення |
С.42 |
article a, an, the; plurals of the nouns |
Технологія індивідуалізації процесу навчання
|
|
|||
Свята та традиції. Природа Сфера спілкування-публічна, особистісна Змістовні лінії - екологічна безпека та сталий розвиток – розглядає природу як цілісну систему; громадянська відповідальність - порівнює свята й традиції в різних країнах, обговорює особливості взаємодії особистості та групи, висловлює і аргументує свої вподобання; охорона здоров’я – повідомляє про складні погодні умови, пояснює вибір одягу залежно від погоди; підприємливість та фінансова грамотність - демонструє розуміння цінності праці та працьовитості для досягнення добробуту |
|||||||
Різдво. Вивчення нової лексики. Опрацювання тексту |
- називає свята та дати святкування, опираючись на наочність;
-запитує та надає інформацію, використовуючи жести і міміку;
-описує погоду у різні пори року за допомогою наочності; -описує улюблену пору року короткими реченнями |
Carol, greeting, stuffed, be for |
Past simple Preposition of time- on, at, |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
||
Зимові свята. Розвиток навичок читання та говоріння з метою активізації ЛМ. Робота в парах |
c.89 |
Ordinal numerals |
Розвиток слухо-зоро-тактильного сприйняття по темі |
|
|||
Типи питань. Граматичний практикум |
|
Types of questions |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Свята у Великій Британії Робота з текстом |
Candle, pumkin, to fall on, vacation |
Types of questions |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|||
День народження. Урок домашнього читання |
Words to the text |
Past Simple |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|||
Зима. Вивчення нового ЛМ. Активізація в усному мовленні |
Anorak,freezing,thaw,squeak,indoors |
could |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Весна. Введення нової лексики. Розвиток монологічного мовлення, читання та аудіювання. |
Snowdrop, a bud, lightning thunder, harvest |
Must, have to Adverbials of frequency |
Ілюстративне вивчення Розвиток мотивації для спілкування при перегляді презентацій |
|
|||
Літо. Ознайомлення з новою лексикою. Робота в парах. Розвиток лексичних навичок |
To bathe, to get suntanned, to warm, entertainment, to be eager, to share |
|
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Осінь. Розвиток навичок читання з метою вивчення нового ЛМ. Відповіді на питання. |
Tasty, to go out, foggy |
Modal verbs Can, like; because for clauses and reasons |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Природа навкруги. Розвиток навичок сприймання діалогу на слух. |
|
|
Розвиток мотивації для спілкування при перегляді презентацій |
|
|||
Шкільне життя Сфера спілкування – освітня Змістовні лінії - екологічна безпека та сталий розвиток – демонструє розуміння потреби працювати разом, обговорює участь у шкільних екологічних заходах; громадянська відповідальність - визначає цілі і пріорітети, у спілкуванні дотримується толерантності та принципу «no hate speech», дискутує довкола питань про свою роль і місце у сучасному мультилінгвальному та полікультурному середовищі, пропонує варіанти участі школи/класу в житті громади, охорона здоров’я - впорядковує власний робочий день.
|
|||||||
Моє навчання. Ознайомлення з новим ЛМ, вживання в усному мовленні та письмі |
-називає шкільні предмети і дії на уроках, характеризує своє навчання за допомогою вчителя; -робить повідомлення про улюблений предмет за зразком;
-описує враження про заходи в школі за допомогою вчителя; |
Caring, career, headmaster, Knowledge, to do the best |
|
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
||
Розклад уроків. Розвиток навичок говоріння |
timetable |
because |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|||
Дії на уроках. Розвиток лексичних та граматичних навичок
|
To subtract, to multiply, to add, to divide, plant, to memorize, to do the sums |
Cardinal numerals Possessive pronouns |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Англійська мова. Урок англійської. Опрацювання тексту, розвиток навичок монологічного мовлення за прочитаним |
c.185 |
Then, after that, later, and, first |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Позакласні заходи. Традиції нашої школи. Бесіда в комунікативній ситуації |
|
|
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|||
Спорт Сфера спілкування –особистісна Змістовні лінії Громадянська відповідальність- (1) визначає власні спортивні уподобання та потреби, (2) наводить приклади впливу відомих спортсменів на популяризацію фізичної культури і спорту. Безпека та здоров’я – (1)переконує в необхідності дотримання особистої гігієни, займаючись спортом, (2) дає поради щодо техніки безпеки під час спортивних занять і змагань, (3) обговорює вплив на здоров’я аматорського і професійного спорту. |
|||||||
Популярні види спорту.
|
-називає, описує види спорту та їх особливості фразами, короткими реченнями -розповідає про свого кумира та його досягнення з опорою на зразок -описує події у минулому часіз допомогою вчителя - описує свої спортивні уподобання простими короткими реченнями -уміє підтримати бесіду на спортивну тему |
Home, rugby, century, American football, player, stadium, to bat, bat, grass, baseball, run, action, beach, goalkeeper, every day, score, tennis, cup, world, practice, fight, rest |
Past Simple Правильні і неправильні дієслова |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
||
Мій улюблений спортсмен.
|
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
||||||
На футбольному матчі.
|
|||||||
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|||||||
Мій улюблений вид спорту.
|
|||||||
Розвиток мотивації для спілкування |
|||||||
Урок читання. Цікаві факти про спорт. |
|||||||
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|||||||
Лексичний практикум. |
|||||||
Велика Британія Сфера спілкування – публічна Змістовні лінії Громадянська відповідальність- (1) порівнює типові для різних культур вербальні та невербальні норми поведінки, (2)розпитує про правила поведінки в європейських столицях, (3) демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі. Підприємливість та фінансова грамотність- визначає орієнтовну вартість перебування в країні виучуваної мови. |
|||||||
День у Лондоні Уведення нового ЛМ. |
-описує місто, вживаючи ступені порівняння прикметників з допомогою вчителя. -розуміє невеликі тексти , які супроводжуються малюнками, про відомих людей та іх досягнення -розрізняє визначні місця Лондона на слух та з унаочненням - орієнтується у місті та запитує про дорогу з допомогою вчителя -пише прості речення про британську молодь |
Spectacular, palace, royal, great, Tube, tower, crown, underground, newspaper, customer, rich, prince, souvenir, post office, capital city, population, hotel, baker, fire, coat, pollution, tradition, |
-Past Simple, -ступені порівняння прикметників, - prop.word one'/'ones |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
||
Відомі люди Лондона. |
|||||||
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|||||||
Прогулянка столицею Великобританії Діалогічне мовлення |
|||||||
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|||||||
Велика пожежа у Лондоні Розвиток навичок читання |
Розвиток мотивації для спілкування |
||||||
Урок читання. Voices of London |
Формування мовленнєвих компетентностей
|
||||||
Лексична практика. Подорожуємо містом. Усна взаємодія |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
||||||
Транспорт. Покупки Сфера спілкування – публічна Змістовні лінії 1.Екологічна безпека -обговорює переваги екологічних видів транспорту 2. Громадянська відповідальність – (1)демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та необхідності жити разом у мирі, (2)планує краєзнавчу подорож 3. Безпека і здоров’я-пояснює життєво важливу потребу дотримання правил дорожнього руху, поведінки на воді та в інших місцях, 4. Підприємливість та фінансова грамотність- порівнює вартість подорожі різними видами транспорту |
|||||||
Подорож до Британських островів. Введення нового ЛМ
Подорожуємо морем. Розвиток навичок читання
Шопінг в Британії
Подорож літаком Розвиток навичок діалогічного мовлення
Урок читання. Пригода в аеропорту Обговорення прочитаного
Подорож та відпочинок. Лексична практика. |
- описує подорож короткими реченнями з опорою на малюнок -вживає прості фрази під час шопінгу -вживає базову лексику, яка знадобиться в аеропорту, з допомогою вчителя -пише список покупок -розуміє короткі діалоги |
coastline, to travel, ferry, to land, international, passenger, port, ocean liner, to sail, to fly, canoe, lake, passport, phone box, activity |
-прийменники місця (inside, outside) та напрямку (into, out of) -модальні дієслова can/can’t, must/mustn’t |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови.
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності.
Формування мовленнєвих компетентностей
Розвиток мотивації для спілкування Формування мовленнєвих компетентностей
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
||
Україна. Харчування Сфера спілкування- публічна Змістовні лінії
Безпека та здоров'я – (1)Запитує про/пояснює правила безпеки пересування по Києву, (2) Наводить приклади збалансованості власного раціону, (3 Обговорює різні способи приготування їжі для збереження здоров’я та дотримання безпеки. |
|||||||
Мій улюблений Київ!
Визначні місця Києва
Прогулянка містом
Культура в Україні
Посуд. Сервіровка столу
Українська кухня. Продукти харчування Монологічне мовлення
Урок читання. Teenage Kyiv
Відвідуємо Київ. Лексична практика.
|
-описує столицю України простими реченнями -розрізняє визначні місця з опорою на наочність -запитує дорогу за допомогою простої фраз -називає традиційні сувеніри та найпопулярніші страви нашої країни -пише прості речення про прогулянку містом за зразком |
To symbolize, temple, to occupy, to educate, handmade, trident, embroider, willow, guilder rose, sacred, garlands, straw, pottery, craft, recipe, pot, fork, to mix, spell, spare time, authentic |
Present Perfect
Have you ever… |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови.
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності.
Формування мовленнєвих компетентностей
Розвиток мотивації для спілкування Формування мовленнєвих компетентностей
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
||