ЗАКЛАД ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ
______________________
________________________________________
«ПОГОДЖЕНО» «ЗАТВЕРДЖЕНО»
Командою психолого-педагогічного Рішення педагогічної ради
супроводу (Протокол №2 від 14.09.2023 ) Протокол №2 від 16.09.2023
Голова педагогічної ради закладу
________________
Модифікована програма
з іноземної (англійської) мови
для учня 8 класу (4-й рік навчання)
________________________________
(2023/2024 навчальний рік)
Вчитель: Мазур О.І
2023
Пояснювальна записка
Реалії сьогодення вимагають, щоб учні з особливими освітніми проблемами вивчали іноземну мову й активно використовували її у процесі навчання. Модернізація освітньої системи, розвиток інклюзивного підходу до навчання вимагають перегляду та пошуку нових рішень щодо навчання іноземної мови на різних рівнях.
Основні стратегії діяльності вчителя іноземної мови щодо навчання іноземної мови дітей з особливими освітніми потребами — це планування уроків з урахуванням основних принципів корекційно-розвивального навчання, необхідність адаптувати та модифікувати навчальні матеріали з іноземної мови з урахуванням виду порушення в дитини, ефективно застосовувати специфічні форми, методи та прийоми навчання іноземної мови дітей з особливими освітніми потребами, необхідність спрямування навчання іноземних мов учнями з особливими потребами на формування вмінь мовленнєвої поведінки в ситуаціях, що відображають комунікативну діяльність, засобами інтерактивних технологій та ІКТ.
Модифікована навчальна програма розроблена на основі навчальної Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Друга іноземна мова 5-11 класи», К., 2017 р. .(Наказ МОН від 07.06.2017 №804)
Кількість годин на рік – 70
Контролі -8
Домашнє читання - 6
Зміст корекційно-розвивальної роботи в процесі навчання
Продовжувати виконувати корекційно-розвиткову роботу, розпочату в попередніх класах при вивченні іноземної мови.
Міцність засвоєння матеріалу залежить також від комплексності підключення аналізаторів (зорового, слухового, рухового).
Корекційно-розвивальна робота передбачає:
• формування усіх сторін та складових діяльності (потреб, мотивів, інтересу до процесу, змісту, результату);
• здобуття необхідних для виконання діяльності знань;
• навчання дій, операцій, рухів, за допомогою яких виконується діяльність.
Потребують розвитку мова і мовлення, усі функції та види мовлення.
Для посилення мовленнєвої регуляції діяльності необхідна робота по відтворенню дитиною інструкції (завдання), сприяння розуміння цієї інструкції, а також формування фіксуючого, супроводжуючого і, особливо, плануючого мовлення у зазначеній послідовності. Розвиток регулюючої функції мовлення щодо виконання практичної діяльності: розуміння інструкції, виконання словесних вказівок, прийняття вербальної допомоги. Робота у напрямі долання неорганізованого розмовного стилю.
Загальні характеристики ситуативного спілкування
Сфера спілкування |
Тематика ситуативного спілкування |
Мовленнєві функції |
Особистісна |
Я, моя родина і друзі Спорт Одяг Харчування |
• запитувати та надавати інформацію • характеризувати та оцінювати • висловлювати свої уподобання • висловлювати думки, емоції та враження • робити короткі повідомлення про події та факти • запитувати про чиїсь враження, думки ставлення • запрошувати та реагувати на запрошення • аргументувати свій вибір, точку зору |
Публічна |
Засоби масової інформації Україна Велика Британія |
|
Освітня |
Шкільне життя |
Мовний інвентар – лексика Мовний інвентар – граматика
Категорія |
Структура |
Adverb |
time markers of present, past, future |
Conjunction |
so for results and consequence because for causes and reasons |
Determiner |
definite/zero article for uniqueness, public buildings, geographical and other proper names basic quantifiers: a lot, a little |
Modality |
can/can’t, could/couldn’t, must/mustn’t, should/shouldn’t, need/ needn’t offers and suggestions with shall |
Noun |
proper and common nouns |
Preposition |
of for a part or aspect with/without for attribution time phrases with from...to, by…, during |
Pronoun |
reflexive pronouns as object/complement (e.g. myself, ourselves) |
Verb |
Past Continuous Future Simple |
Тема |
Лексичний діапазон
|
Я, моя родина і друзі |
щоденні справи розпорядок дня спілкування з друзями (Інтернет, телефон) |
Спорт |
спортивні змагання відомі спортсмени |
Одяг |
предмети одягу види одягу |
Харчування |
види закладів відвідування закладів харчування приготування їжі види обробки продуктів харчування назви страв національні страви |
Засоби масової інформації |
Інтернет преса радіо телебачення |
Україна |
географічне положення клімат населення, національності географічні об’єкти |
Велика Британія |
географічне положення клімат населення, національності географічні об’єкти |
Шкільне життя |
школа у Великій Британії та Україні |
8 клас
Я, моя сім*я та друзі Сфера спілкування - особистісна Змістовні лінії: громадянська відповідальність - порівнює сучасну британську і українську сім’ю, розповідає про розподіл обов’язків у родині, обговорює особливості взаємодії особистості та групи, наводить приклади взаємодопомоги членам родини,формулює особисті ціннісні пріоритети, порівнює безпосереднє спілкування з віртуальним; охорона здоров’я - формулює правила безпеки онлайн спілкування; підприємливість та фінансова грамотність: демонструє розуміння цінності праці та працьовитості для досягнення добробуту. |
|
|
|
|
|
Тема 1. Unit 1. What was your game? |
|||||||||||||||||
Тематика ситуативного спілкування |
Очікувані результати
|
Мовний інвентар – лексика
|
Мовний інвентар - граматика |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Примітки |
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Повторення матеріалу за 7 клас. Розвиток усного мовлення |
- надає інформацію про себе за зразком
-описує розпорядок дня з опорою на малюнки
-характеризує стосунки в сім’ї з допомогою вчителя -пише поради
-висловлює свою думку -запитує та надає інформацію простими фразами -розуміє зміст короткого тексту/простих речень, що промовляються в повільному тексті з паузами |
Nuclear family, single parent family, a son, a daughter, relax, decide, imagine, hurry up, boring, cool, tall, weak, fast, to solve, to help oneself, to behave, to look after, selfish, alone, to shout, to feel sorry, to meet needs, disagreement, to bother, massage, caller, lonely, curious, tutor, silly, departure, clash, mate, nasty, moody, to get through, to get on, to reckon, trustworthy, persuasive, to compare, to nod, accident, to call, six sense, drown, sink |
Present Simple
reflexive pronouns as object/complement (e.g. myself, ourselves)
|
Ілюстративне навчання. Залучення до групової роботи |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Сучасна британська сім`я. Введення нових ЛО |
Введення нових лексичних одиниць. Ілюстративне навчання, ігрові технології. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Щоденні справи. Зворотні займенники. Розвиток граматичних навичок |
Розвиток мотивацію для спілкування при перегляді презентацій |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Вирішуємо конфліктні ситуації з друзями Бесіда в комунікативній ситуаці |
Підвищення впевненості учня у своїх силах і розвивати бажання спілкуватись з друзями |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Взаємовідносини в сім*ї. Розвиток навичок монологічного мовлення та аудіювання |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Розмова з батьками. Вдосконалення навичок письма |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Домашнє читання. Розвиток навичок читання та говоріння |
Формування мовного чуття і вміння розподіляти увагу з одного об’єкту на інший та утримувати її. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Спілкування з друзями по телефону, Інтернету. Вдосконалення навичок письма |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Одяг, Харчування Сфера спілкування – особистісна Змістовні лінії : громадянська відповідальність - пояснює вибір особистих символів, визначає власні уподобання та потреби; охорона здоров’я - наводить приклади збалансованості власного раціону, обговорює вибір продуктів, корисних для здоров’я; підприємливість та фінансова грамотність - розповідає про доцільне використання кишенькових грошей, пояснює вибір одягу залежно від нагоди, складає перелік покупок, співвідносить власні потреби з можливостями сімейного бюджету. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Одяг для хлопців та дівчат Опрацювання нової лексики |
-називає предмети одягу, висловлює уподобання щодо одягу за зразком
-запрошує і реагує на запрошення простими мовними фразами
-розрізняє злічувані та незлічувані іменники
-виражає почуття і емоції
-пише список покупок
-аргументує точку зору з допомогою вчителя -розуміє зміст простого тексту, що супроводжується ілюстрацією |
Market, sport shop, newsagent, clothes shop, jumper, trainers, trousers, leggings, skirt, rolls, grapes, invitation, candles, decorations, to text, to do scavenger hunt, fizzy beverage , fancy, ping pong, to fit, blouse, blazer, in a rush, honest, wear, recipe, mess, to fall over, flour, bowel, paper case, bread roll, dough, chocolate crispies, cornflakes, hard, boil, fry, grate, bake, chop, grill, stir, scramble, in, changing room, snack, date, to require, tool, notebook, to carry, subject, dandelion, oven, to accomplish, fats, protein, carbohydrates, fiber, vitamins, mineral |
can/can’t, could/couldn’t
A few\a little; much\many
Possessive case,
Countable\uncountable nouns
offers and suggestions with shall
|
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Запрошення на день народження. Що одягти? Вживання нового ЛМ в діалогічному мовленні |
Розвиток слухо-зоро-тактильного сприйняття по темі |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Готуємо іменинний торт Розвиток навичок письма |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Будь ввічливим Розвиток навичок аудіювання |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Відвідування закладів харчування. Рольова гра |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Плануємо особливу подію Вправляння в діалогічному мовленні |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Список покупок для свята Вдосконалення навичок письма
Проектна робота: «Здорова та шкідлива їжа» |
Ілюстративне вивчення Розвиток мотивації для спілкування при перегляді презентацій Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Засоби масової інформації
Сфера спілкування – публічна |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Види ЗМІ Введення нового ЛМ. Формування навичок говоріння |
-називає види ЗМІ та мету їх використання
-робить коротке повідомлення про улюблений вид ЗМІ простими реченнями
-пише коротке повідомлення
-висловлює уподобання, дає короткі відповіді
-розуміє зміст прочитаного тексту
-розуміє на слух простий текст |
Medium, media, to copy, web-browser, headline, soap, nickname, an agent, script, casting, a soap, audition, arrange, props, an article, an ear bud, to apologize, headline, bookworm, to explain, feature, slogan, junkie, surfer, adverbs, broadcast, small print, horror flick, host, to show off |
Passive voice
Possessive pronouns
|
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Ідемо на кастинг! Активізація ЛМ та ГМ в усному мовленні та письмі |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Емма пише власну статтю Розвиток навичок письма. |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Радіо-програми Розвиток навичок сприйняття діал. мовлення на слух |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Мій улюблений вид ЗМІ Вправляння в усному мовленні. |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Медіа у моєму житті Міні-диктант. Розвиток навичок говоріння |
Розвиток мотивації для спілкування |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Переваги телебачення Домашнє читання. Дискусія за прочитаним |
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Складаємо власне оголошення в газету Проектна робота. Узагальнення за темою. |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Інтернет Контроль домашнього читання |
Розвиток мотивації для спілкування |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Спорт Змістовні лінії: громадянська відповідальність- (1) визначає власні спортивні уподобання та потреби, (2) наводить приклади впливу відомих спортсменів на популяризацію фізичної культури і спорту, (3) висловлює повагу до спортсменів з обмеженими можливостями. безпека та здоров’я – (1)переконує в необхідності дотримання особистої гігієни, займаючись спортом, (2) дає поради щодо техніки безпеки під час спортивних занять і змагань, (3) обговорює вплив на здоров’я аматорського і професійного спорту. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Види спорту. |
-називає види спорту з опорою на малюнки, розрізняє на слух
-вживає різні часи для вираження майбутньої дії з допомогою
-описує спосіб дії
-розуміє короткий текст в повільному темпі з паузами, жестами
-розповідає про відомих спортсменів
|
Vocabulary section с.181 |
Future action
Adverbs
Ступені порівняння прислівників
Irregular adverbs
Relative pronouns
Сполучник because
Short answer |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Спортивні змагання. Навчання аудіювання та діалогічного мовлення |
Vocabulary section с.182 |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Бойові мистецтва. Пояснення граматичного матеріалу |
Vocabulary section с.183 |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Спортивна травма. Навчання монологічного мовлення |
|
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Спорт та спортивний інвентар. Активізація лексики в усному мовленні та письмі |
|
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Відомі спортсмени. Навчання монологічного мовлення шляхом переказу |
Vocabulary section |
Розвиток мотивації для спілкування |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Олімпійські ігри. Домашнє читання. |
|
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Школа Сфера спілкування- освітня Змістовні лінії: екологічна безпека та сталий розвиток- обговорює участь у шкільних екологічних заходах; громадянська відповідальність- (1)демонструє розуміння потреби працювати разом, (2) свідчить на користь необхідності толерантного ставлення до людей з особливими навчальними потребами, (3) пропонує варіанти участі школи/класу в житті, (4)дискутує довкола питань про свою роль і місце у сучасному мультилінгвальному та полікультурному середовищі, (5) обговорює шкільні правила, (6) у спілкуванні дотримується толерантності та принципу «no hate speech» (мова проти ненависті – з англ.);безпека і здоров’я- впорядковує власний робочий день з дотриманням здорового способу життя. |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Школа – це добре. Типи шкіл. Розвиток навичок говоріння за допомогою мовних зразків |
-називає та розрізняє на слух приміщення в школі
-описує дію в минулому
-вживає модальні дієслова у простих реченнях
-бере участь в обговоренні інформації за допомогою загальних фраз
-розуміє зміст тексту, що супроводжується ілюстраціями
-розповідає про свої уподобання |
primary education, examination fee, state school, public school, independent school, private school, virtual tour, adventure playground, office block, computer suite, opportunity centre, teaching block guidebook, travel card, to plant, litter, sign language, to lend, snack bar, counter, lime, pasta, tablet PC, meatball, to sneeze, to roll, bush, moss, mush to catch, along, period, occasionally, tie, logo, summer term, wardrobe, to keep up with, to show off, to instill, pride, to charge, tuition, core subjects, extracurricular, to pull off
a fair, to have the edge, eye-watering, to get lost in the shuffle, to nurture, ratio, to accommodate
|
Past Simple Progressive
сan,can`t, mustn’t, couldn’t, needn’t ,should
Adverbs
Possessive pronouns
Articles |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Це сталося зі мною. Розвиток граматичних навичок. Минулий тривалий час |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Музичний гурток у школі. Пояснення ГМ та закріплення у письмі та усному мовленні |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
У шкільній їдальні. Активізація лексики і граматики. |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Мій день у школі. Розвиток навичок читання. |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Шкільна освіта у Великій Британії. Навчання синтетичному читанню |
Технологія індивідуалізації процесу навчання
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Що мені подобається в школі. Порівняння шкільної системи України та Англії. Розвиток навичок аудіювання та говоріння |
Розвиток мотивації для спілкування
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Велика Британія. Україна Сфера спілкування – публічна
Змістовні лінії: Громадянська відповідальність- (1) порівнює типові для різних культур вербальні та невербальні норми поведінки, (2)розпитує про правила поведінки в європейських столицях, (3) демонструє розуміння цінності культурного розмаїття та потреби жити разом у мирі, (4)порівнює Київ з іншими європейськими столицями, (5)робить повідомлення про основні пам’ятки історії та культури Києва, (6)складає перелік правил поведінки під час екскурсії; Екологічна безпека та сталий розвиток – Складає перелік місць для екотуризму у своєму регіоні, Безпека та здоров'я – (1)запитує про/пояснює правила безпеки пересування по Києву, |
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||||
Велика Британія. Загальні відомості Уведення нового ЛО |
-робить повідомлення за опорою
-розповідає про майбутні плани простими реченнями
-порівнює інформацію
-розуміє короткі тексти -веде діалог з допомогою вчителя
-розуміє короткі повідомлення на слух
-розповідає про відомих людей, вживаючи прості речення -пише коротке повідомлення за зразком
-знаходить певну інформацію в тексті |
the British Isles, entire, offence, to be made up of, to refer to, union, kingdom, nationality, national identity, to border, level plain, elevation, above sea level, vast majority, barely, urban, to empty into, soil, course, sugar beet, navigate, dam, hydroelectric plant, fishing ground soda, chatroom, to reconcile, to be hesitant, regardless, cross, hint, prediction, evidence, hiker, coast, path, mountain range, square, current, strait, jungles, curry exchange family, a pity, got tired, polite, skatepark, wicked, sightseeing, ferry, dock, waterfront, weird, to drive crazy, BBC English, open-air, leisure pool, wave machine, to hang out, rubbish, Commonwealth countries annual mean temperature, populationdensity, emergency call, peroxide curls. escape, to dedicate, rhesus monkey, cage, spot, luggage rack, belongings, inconvenience, to split, I was stuck, to figure out, zipper
to rival, epoch, to leave mark, invasion, to wipe smth of the face of the earth, a leading spiritual and cultural centre, glorious pages of the past, staggering current realities, yet so youthful city, scenic city, to mention |
Конструкції майбутнього часу аm\is\are doing, be going to, will
Articles
Verb+adjective |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови. |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||
Україна. Загальні відомості. Навчання монологічному мовленню шляхом переказу |
Розвиток слухо-зорового сприйняття по темі і формування вимови |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Скоро завершиться навчання. Плани на канікули. Навчання синтетичному читанню з елементами аналізу. |
Ігрові технології навчання через наслідування і залучення до групових видів активності. |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Факти про Об’єднане Королівство та Україну. Обговорення інформації. |
Розвиток мотивації для спілкування |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Цікаві місця Великої Британії. Тренування в читанні з словником. |
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
В аеропорту. Розвиток навичок говоріння. |
Розвиток мотивації для спілкування |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Цікаві факти про групу Бітлс. Розвиток навичок аудіювання. |
Формування мовленнєвих компетентностей
|
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Видатні українці. Бесіда за темою |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Сім чудес України. Перегляд відео. Навчання аудіювання монологічної мови. |
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Об’єднане Королівство та Україна. Порівняльна характеристика |
|
Формування мовленнєвих компетентностей |
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||
Де б ти хотів жити? Побудова зв’язного висловлювання з аргументуванням думки |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||
Урок домашнього читання USA |
Технологія індивідуалізації процесу навчання |
|
|
|
|
|
|
|
|||||||||||||||