Всесвітня історія
програма для загальноосвітніх навчальних закладів
7 клас (адаптована)
для інклюзивного навчання учня 7-А класу
Пояснювальна записка
Складено відповідно до програми:
Всесвітня історія 7–9 класи: Програма для загальноосвітніх навчальних закладів, затверджена наказом Міністерства освіти і науки України від 07.06.2017 р. № 804;
Програму розміщено на сайті Міністерства освіти і науки України за посиланням:
https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-vnesennya-zmin-do-navchalnih-program-z-istoriyi-ukrayini-dlya-5-9-ta-10-11-klasiv-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti
№ п/п |
Кількість годин |
Зміст навчально-пізнавальної діяльності |
Спрямованість корекційно-розвивальної роботи та очікувані результати |
Оцінювання знань, що засвоїв учень |
ПОВТОРЕННЯ. ВСТУП |
||||
|
4 |
Вступ: Середньовіччя як період розвитку людства. Періодизація. |
Формування позитивного емоційного ставлення до вивчення історії. Знає: – хронологічні межі та періодизацію Середньовіччя,– види джерел з історії Середньовіччя; Розуміє: – Середні віки (доба Середньовіччя) як період між історією Стародавнього світу та Новою історією; – як користуватися підручниками з історії України та всесвітньої історії для 7 класу на уроці й удома. Уміє: назвати хронологічні межі та періодизацію Середніх віків; |
|
Розділ 1. ПЕРШІ СЕРЕДНЬОВІЧНІ ДЕРЖАВИ |
||||
|
5 |
Утворення «варварських королівств». Франкська держава. Візантійська імперія доби Юстиніана.. Культура Візантії. Природно-географічні умови Аравії. Виникнення ісламу..
|
Формування позитивного емоційного ставлення до вивчення історії. Розвиток пізнавальної активності на основі ознайомлення учнів з новим навчальним предметом. Знає: – хронологічні межі існування Франкського королівства, – територію «варварських королівств»; Розуміє: – поняття «варварське королівство», , «іслам», «Коран», Уміє: – показати на карті «варварські» королівства, , Арабський халіфат;
|
|
Розділ 2. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СВІТ ЗАХІДНОЇ ЄВРОПИ |
||||
|
5 |
Зв’язок людини і природи. Рух населення. Три стани середньовічного суспільства. Організація християнської церкви в Середньовіччі.
|
Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних і природних об’єктів.. Розвиток усного зв’язного мовлення у процесі складання . Розвиток просторової орієнтації у процесі роботи з картою. Знає: – основні стани середньовічного суспільства; – найбільші міста Європи. Розуміє: – поняття «цех», «майстер», «підмайстер», «учень», «гільдія»,». Уміє: – показати на карті найбільші міста Європи. – описати повсякденне життя у феодальному замку, міському будинку (майстерня, крамниця), |
|
Розділ 3. ЄВРОПЕЙСЬКЕ СУСПІЛЬСТВО І ДЕРЖАВИ в Х–ХV ст. |
||||
|
5 |
Хрестові походи. Держави хрестоносців. Середньовічні держави: від роздробленості до станово-представницьких монархій. Утворення Королівства Іспанія. Франція у ХІ–ХV ст. Столітня війна. Жанна д’Арк Англія в ХІ–ХV ст. Війна троянд. Священна Римська імперія: устрій та боротьба за політичний провід між світськими і духовними володарями. Італійські торговельні республіки (Генуя, Венеція). |
Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних і природних об’єктів Розвиток усного зв’язного мовлення у процесі складання розповіді Знає: –час Хрестових походів, Столітньої війни, Війни троянд; –дати утворення Священної Римської імперії; –території походів вікінгів, Хрестових походів. Розуміє: –поняття «вікінги «Хрестові походи». Уміє: –розташувати в хронологічній послідовності Хрестові походи і держави хрестоносців. |
|
Розділ 4. МАТЕРІАЛЬНИЙ І ДУХОВНИЙ СВІТ ЄВРОПЕЙСЬКОГО СЕРЕДНЬОВІЧЧЯ |
||||
. |
5 |
Церковний розкол 1054 р. Католицька церква в ХІ–ХV cт. . Середньовічні школи та університети. Наукові й технічні досягнення. Книгодрукування. Архітектура і мистецтво. Раннє Відродження. Гуманізм.
|
Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних і природних об’єктів Розвиток усного зв’язного мовлення у процесі складання розповіді Виховання бережного ставлення до матеріальних і духовних надбань попередніх поколінь. Знає: – основні наукові й технічні досягнення Середньовіччя; – університетські центри Середньовіччя, межі поширення впливу католицької та православної церков. Розуміє: – основні відмінності між католицизмом і православ’ям; – поняття «університет», «єретик», «інквізиція», «Раннє Відродження», «гуманізм». Уміє: – показати на карті університетські центри й міста; – розпізнати будівлі (храми). |
|
Розділ 5. КРАЇНИ ЦЕНТРАЛЬНОЇ ТА СХІДНОЇ ЄВРОПИ в Х–ХV ст. |
||||
|
6 |
Чернечі лицарські ордени (Тевтонський, Лівонський, орден Мечоносців) Велике князівство Литовське за правління Ольгерда. Польське королівство за Казимира ІІІ. Угорське королівство за Іштвана І. Ян Гус. Гуситські війни у Чехії. Монгольське панування. «Виникнення слов’янської писемності. Кирило і Мефодій» Утворення Османської імперії. Правління Мехмеда ІІ. Культура Османської імперії. |
Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних і природних об’єктів. Розвиток просторової орієнтації у процесі роботи з картою.
Знає: –утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, Золотої Орди; – території Польщі, Угорщини, Чехії, та Золотої Орди. Розуміє: – поняття «гусити», «гуситські війни». Уміє: – розташувати в хронологічній послідовності відомості про утворення Польського, Угорського, Чеського королівств, Османської імперії, падіння Візантійської і становлення Османської імперії, гуситські війни. |
|
Розділ 6. СЕРЕДНЬОВІЧНИЙ СХІД (оглядово) |
||||
|
4 |
Китай. Досягнення китайської культури. Індія Досягнення індійської культури. Японія. |
Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв географічних і природних об’єктів. Виховання бережного ставлення до матеріальних і духовних надбань попередніх поколінь. Знає: – території середньовічних Індії та Китаю,Японії. Розуміє: – значення культурних досягнень середньовічних Китаю, Індії та Японії. Уміє: – показати на карті території середньовічних Індії, Китаю та Японії; – розповісти про пам’ятки культури Індії, Китаю та Японії епохи Середньовіччя. |
|