Модифікована програма
з української мови
2 клас
Розроблена на основі типової освітньої програми,
розробленої під керівництвом Шияна Р. Б. 1-2 клас
Затверджена Наказ Міністерства освіти і науки України від 12.08.2022 № 743-22
Обов’язкові результати навчання |
Форма\темп засвоєння матеріалу |
Очікувані результати навчання |
|
|
|||
Сприймає усну інформацію, перепитує, виявляючи увагу, доречно реагує |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок.
|
сприймає усні репліки й доречно реагує на усну інформацію в діалозі (погоджується або не погоджується, виконує певні дії у відповідь на прохання чи відповідно до інструкції) [2 МОВ 1-1.1-1]; перепитує співрозмовника для уточнення почутої інформації [2 МОВ 1-1.1-2]; сприймає монологічне висловлення (казки, розповіді, вірші, інструкції до виконання завдань тощо) з конкретною метою [2 МОВ 1-1.1-3] |
|
Відтворює основний зміст усного повідомлення відповідно до мети; на основі почутого малює/добирає ілюстрації; передає інформацію графічно |
з допомогою вчителя використовує фактичний зміст (Хто? Що? Де? Коли?) для перетворення усної інформації [2 МОВ 1-1.2-1]; з допомогою вчителя малює або добирає ілюстрації, створює мапу думок до почутого [2 МОВ 1-1.2-2]; передає інформацію в таблицях, схемах з допомогою вчителя / вчительки [2 МОВ 1-1.2-3] |
||
Виокремлює цікаву для себе інформацію; передає її іншим особам |
розповідає про те, що зацікавило в усному повідомленні [2 МОВ 1-1.3-1]; з допомогою вчителя ставить запитання до усного повідомлення для отримання додаткової інформації [2 МОВ 1-1.3-2]; робить спроби обговорити з іншими інформацію, яка зацікавила [2 МОВ 1- 1.3-3] |
||
Розпізнає ключові слова і фрази в усному повідомленні, виділяє їх голосом у власному мовленні; пояснює, чому зацікавила інформація |
з допомогою вчителя розпізнає ключові слова і фрази в усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-1] з допомогою вчителя робить спроби виділяти голосом ключові слова і фрази у власному усному висловлюванні [2 МОВ 1-1.4-2]; з допомогою вчителя пояснює на основі власного досвіду, чому якась інформація зацікавила [2 МОВ 1-1.4-3] |
||
|
Висловлює думки щодо усного повідомлення, простого тексту, медіатексту; намагається пояснити свої вподобання; звертається до дорослих за підтвердженням правдивості інформації Висловлює власні погляди щодо предмета обговорення; намагається зробити так, щоб висловлювання було зрозуміле і цікаве для інших осіб; правильно вимовляє загальновживані слова
|
|
висловлює думку, що подобається в почутому, а що – ні [2 МОВ 1-1.5-1]; з допомогою вчителя обґрунтовує свої вподобання [2 МОВ 1-1.5-2]; обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості почутої інформації [2 МОВ 1-1.5-3]; з допомогою вчителя підтримує діалог на теми, які викликають зацікавлення [2 МОВ 1-1.6-1]; спостерігає за діалогом, де висловлюються різні погляди на предмет обговорення, з допомогою вчителя підтримує одну з точок зору [2 МОВ 1-1.6-2]; пояснює значущість уважного ставлення до інших та потребу подивитися на річ по-різному [2 МОВ 1-1.6-3]; розповідає про те, що його / її вразило, схвилювало; переповідає події із власного життя[2 МОВ 1-1.6-4]; з допомогою вчителя робить спроби підтримувати аргументами власні думки або спростувати їх [2 МОВ 1-1.6-5] |
Розпізнає емоції своїх співрозмовників, використовує відомі вербальні та невербальні засоби для передачі емоцій та настрою; розпізнає образні вислови і пояснює, що вони допомагають уявити; створює прості медіатексти |
частково розпізнає емоції співрозмовника і з допомогою вчителя пояснює власну реакцію на них [2 МОВ 1-1.7-1]; з допомогою вчителя уживає відповідну до ситуації спілкування лексику і несловесні засоби (жести, міміка тощо) [2 МОВ 1-1.7-2]; поповнює власний словниковий запас [2 МОВ 1-1.7-3]; |
||
Розповідає про власні відчуття та емоції від прослуханого/побаченого; ввічливо спілкується |
відповідає на запитання про власні почуття та емоції від прослуханого та побаченого [2 МОВ 1-1.8-1]; звертається, вітається, прощається, дотримуючись норм мовленнєвого етикету, використовує ввічливі слова [2 МОВ 1-1.8-2] |
|
||
Обирає книжку для читання; пояснює власний вибір |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок |
обирає тексти (книжки) для читання, частково може пояснити власний вибір [2 МОВ 2-2.5-1]; з допомогою вчителя пояснює, з яких елементів складається книжка і яку інформацію вони передають [2 МОВ 2-2.5-2]; за допомогою додаткових запитань, описує обкладинки книжок, які подобаються [2 МОВ 2- 2.5- 3]; з допомогою вчителя добирає тексти на запропоновану тему [2 МОВ 2-2.5-4] |
Передбачає за обкладинкою, заголовком та ілюстраціями, про що йтиметься в дитячій книжці; читає вголос правильно, свідомо, цілими словами, нескладні за змістом і формою тексти; розуміє фактичний зміст прочитаного |
з допомогою вчителя прогнозує орієнтовний зміст тексту за заголовком та ілюстраціями [2 МОВ 2-2.1-1]; робить спроби читати правильно вголос тексти (вірші, народні і літературні казки, оповідання, графічні та інформаційні тексти) залежно від мети читання [2 МОВ 2- 2.1- 2]; з допомогою вчителя розповідає, про що текст, відповідає на запитання за змістом прочитаного [2 МОВ 2-2.1-4]; з допомогою вчителя знаходить у тексті незнайомі слова, робить спроби пояснити їхнє значення, виходячи з контексту [2 МОВ 2- 2.1-5];
|
|
Пов’язує інформацію з тексту з відповідними життєвими ситуаціями; розрізняє головне і другорядне в тексті; визначає тему художнього твору, а також простого медіатексту |
з допомогою вчителя визначає послідовність подій у художньому тексті [2 МОВ 2-2.2-1]; розповідає про вчинки улюблених персонажів [2 МОВ 2- 2.3- 2]; з допомогою вчителя робить спроби словесно моделювати власну поведінку на прикладі вчинків персонажів [2 МОВ 2-2.2-3]; з допомогою вчителя пояснює вчинки персонажів на основі змісту тексту та власного досвіду [2 МОВ 2-2.2-4]; з допомогою вчителя робить спроби розрізняти головне і другорядне в тексті [2 МОВ 2-2.2-5]; з допомогою вчителя робить спроби визначати тему і головну думку в тексті [2 МОВ 2-2.2-8]; |
|
Розповідає про свої власні почуття та емоції від прочитаного тексту |
з допомогою вчителя та додаткових запитань розповідає про свої враження (почуття та емоції) від змісту прочитаного художнього тексту [2 МОВ 2-2.3-1]; |
|
Висловлює власні вподобання щодо змісту прочитаних творів, літературних персонажів, намагається пояснити, що подобається, а що ні |
з допомогою вчителя пояснює, що в творі подобається, а що ні (вчинки, мовлення персонажа, описи тощо) [2 МОВ 2-2.4-1]; з допомогою вчителя пояснює зв’язок тексту із власним досвідом, навколишнім світом та раніше прочитаними текстами [2 МОВ 2-2.4-2]; робить спроби пояснювати роль ілюстрацій, таблиць, графіків, схем для глибшого розуміння змісту тексту [2 МОВ 2-2.4-3]; обирає, до кого з дорослих можна звернутися за підтвердженням правдивості прочитаної інформації [2 МОВ 2-2.4-5] |
|
На основі тексту малює /добирає ілюстрації, фіксує інформацію графічно |
|
з допомогою вчителя малює або добирає ілюстрації до художнього тексту, створює аплікації, ліпить (напр., персонажів казок тощо) [2 МОВ 2-2.6-1]; з допомогою вчителя робить спроби представити інформацію графічно (схеми, таблиці, діаграми) [2 МОВ 2-2.6-2]; з допомогою вчителя робить спроби добирати відповідні твори мистецтва, співзвучні з текстом [2 МОВ 2-2.6-3] |
Експериментує з текстом (змінює кінцівку, місце подій |
фантазує на основі прочитаного: з допомогою вчителя придумує іншу кінцівку літературного твору, змінює місце подій, додає нових персонажів [2 МОВ 2-2.7-1]; з допомогою вчителя робить спроби читати за ролями фрагменти літературного твору [2 МОВ 2- 2.7-2]
|
|
3. Змістова лінія «Взаємодіємо письмово» |
||
Пише рукописними буквами, злито, розбірливо; створює невеликі та нескладні за змістом висловлювання записує їх; правильно записує слова, які пишуться так, як вимовляються |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок |
з допомогою вчителя списує з друкованого тексту письмові повідомлення (записка, лист, вітальна листівка) [2 МОВ 3-3.1-1]; з допомогою вчителя обирає для написання висловлення відповідне оформлення (шрифт, розмір, колір тощо) [2 МОВ 3-3.1-2]; |
Обмінюється короткими письмовими повідомленнями |
читає прості тексти створені за допомогою цифрових пристроїв (питання, вибачення, подяка, побажання, прохання, поздоровлення, запрошення, порада, згода, відмова тощо) [2 МОВ 3-3.2-1]; використовує доречно поширені графічні зображення смайлів [2 МОВ 3-3.2-2] |
|
Перевіряє написане, виявляє і виправляє недоліки письма самостійно чи за допомогою вчителя; обговорює створений текст і вдосконалює його за допомогою інших осіб.
|
з допомогою вчителя робить спроби відновлювати деформований текст [2 МОВ 3-3.3-1]; удосконалює з допомогою вчителя / вчительки власний текст (лексика, будова речення, форми слова) [2 МОВ 3- 3.3-3] |
|
4. Змістова лінія «Досліджуємо медіа» |
||
За допомогою вчителя виявляє очевидні ідеї у простих текстах, медіатекстах |
Денна форма (очна) або з використанням технологій дистанційного навчання. Урок |
обговорює зміст і форму простого медіатексту (світлини, фотоколаж, листівка, мультфільм), виявляє (з допомогою вчителя / вчительки) очевидні ідеї у простих медіатекстах [2 МОВ 4-1.4-4]; спостерігає за використанням кольору, музики, анімації в медіатексті [2 МОВ 4-1.4-5]; визначає, кому і для чого призначений медіатекст [2 МОВ 4- 1.4-6]; робить спроби визначати тему і головну думку простих візуальних медіатекстів [2 МОВ 4-1.4-7] |
Висловлює думки щодо простого медіатексту |
з допомогою вчителя висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих /переглянутих простих медіатекстів (світлини, мультфільми, комп’ютерні ігри, реклама тощо) [2 МОВ 4- 1.5-5]; з допомогою вчителя висловлює власні думки і почуття з приводу прослуханих простих медіатекстів (комікси, дитячі журнали, реклама тощо) [2 МОВ 4-1.5-6] |
|
Створює прості медіатексти |
з допомогою вчителя створює прості візуальні медіапродукти (фото, листівка, комікс, книжечка, стіннівка, колаж тощо) [2 МОВ 4- 1.7-6] |
|
5. Змістова лінія «Досліджуємо мовлення» |
||
Спостерігає за мовними одиницями та явищами, відкриває деякі закономірності співвідношення звуків і букв, значення слів, їх граматичної форми та ролі в реченні; спостерігає за власним мовленням та мовленням інших осіб, удосконалює власне мовлення за допомогою інших осіб |
Денна форма (очна) або з використан-ням технологій дистанційного навчання. Урок |
з допомогою вчителя аналізує звуковий склад слова (кількість складів, наголошений та ненаголошені склади, голосні та приголосні звуки) [2 МОВ 5-4.1-1]; з допомогою вчителя порівнює власне мовлення з мовленням інших (швидкість, вимова звуків і наголошування слів) [2 МОВ 5-4.1-2]; з допомогою вчителя обирає букви на позначення звуків на письмі, враховуючи правила позначення твердості – м’якості приголосних звуків, звука [й] в різних позиціях слова, подовжених приголосних звуків [2 МОВ 5-4.1-3]; з допомогою вчителя робить спроби знайти у тексті речення різних видів (питальні, розповідні, спонукальні; окличні й неокличні) і доводить доцільність їх використання для досягнення мети спілкування) [2 МОВ 5-4.1-6]; з допомогою вчителя знаходить слова в орфографічному словнику, щоб перевірити написане [2 МОВ 5-4.1-8]; з допомогою вчителя робить спроби розрізняти різні види текстів (розповідь, опис) і пояснює їх призначення [2 МОВ 5-4.1-9] |
Експериментує звуками, словами, фразами в мовних іграх; аналізує за допомогою вчителя мовлення літературних персонажів |
|
з допомогою вчителя робить спроби творити нові слова на основі запропонованих (замінює звуки, міняє послідовність складів ) [2 МОВ 5-4.2-1]; з допомогою вчителя робить спроби знаходити у мовленні персонажа слова, які його вирізняють з-посеред інших персонажів; робить спроби з допомогою вчителя пояснити, як використання деяких слів характеризує персонажа [2 МОВ 5-4.2-3] |
6. Змістова лінія «Театралізуємо» |
||
Висловлює власні погляди щодо предмета обговорення; намагається зробити так, щоб висловлювання було зрозуміле і цікаве для інших осіб; правильно вимовляє загальновживані слова |
Денна форма (очна) або з використан-ням технологій дистанційного навчання. Урок |
з допомогою вчителя та додаткових запитань обговорює враження від драматизації з позиції глядача. [2 МОВ 6-1.6-6];
|
Аналізує за допомогою вчителя мовлення літературних персонажів |
описує власні почуття від виконання ролі з позиції учасника драматизації. [2 МОВ 6-4.2-4] |