Біологія 7-й клас (модифікована програма)
Цілі навчання |
Зміст |
Педагогічні технології, спрямовані на досягнення мети |
Оцінювання знань за семестр, рік |
Тема 1. Повторення. Вступ. Тварина – живий організм. |
|||
Учень : - має уявлення про тварин та різноманітність тваринного світу.
|
Вступ. Тварина – частина живої природи. Різноманітність тваринного світу.
|
Комп’ютерні технології. Проблемне навчання. Вибір методики, яка забезпечує подолання прогалин у знаннях. |
|
Тема 2. Безхребетні тварини. |
|||
Учень: - має уявлення про загальні ознаки безхребетних тварин; - знає особливості зовнішньої будови та спосіб життя найтиповіших представників безхребетних тварин. |
Загальні ознаки безхребетних тварин. Дощовий черв’як. Зовнішній вигляд. Спосіб життя. Роль дощового черв’яка у ґрунтоутворенні. Черви – паразити (аскарида людська, печінковий сисун, гострик). Спосіб існування червів. Профілактика зараження. Молюски – ставковик звичайний, беззубка. Зовнішній вигляд та спосіб існування. Значення у природі. Ракоподібні (морські та прісноводні). Зовнішній вигляд та спосіб існування (на прикладі річкового рака). Павукоподібні (на прикладі павука – хрестовика). Зовнішній вигляд та спосіб існування. Кліщі, їх різноманітність. Комахи – бджола, мурахи, білан капустяний, яблунева плодожерка, хрущ, колорадський жук, кімнатна муха. Зовнішній вигляд, спосіб існування. Засоби боротьби зі шкідливими комахами. Роль комах у природі та практичне значення для людей.
|
Комп’ютерні технології. Ігрові технології. Діагностика рівня засвоєння навчального матеріалу. Вибір прийомів і методів додаткової роботи у випадку, коли навчальний матеріал не був засвоєний. Демонстрування (на вибір вчителя) – колекцій, слайдів, таблиць, малюнків, фільмів безхребетних тварин. |
|
Тема 3. Хребетні тварини |
|||
Учень: - знає загальні ознаки хребетних тварин; - може називати за допомогою вчителя особливості зовнішньої будови та спосіб життя риб; має уявлення про різноманітність риб. |
Загальні ознаки хребетних тварин. Риби. Загальні ознаки риб. Середовище існування. Різноманітність риб. Річкові риби – окунь, щука, карась, короп. Зовнішній вигляд, спосіб життя. Морські риби – тріска, камбала, оселедець. Зовнішній вигляд. Спосіб життя. Значення та охорона риб. Практична робота Спостереження за рибами в акваріумі (з метою з’ясування як вона дихає, рухається), догляд за рибами.
|
Комп’ютерні технології. Проблемне навчання. Ігрові технології. Розвиток мислення на основі формування вміння розпізнавати та називати різні види риб. Демонстрування скелета риби, таблиць, слайдів, діафільмів (на вибір вчителя). Вибір методики, яка забезпечує подолання прогалин у навчанні. |
|
Учень: - знає загальні ознаки земноводних; - може назвати за допомогою вчителя значення та охорону земноводних. має уявлення про земноводних тварин. |
Земноводні. Загальні ознаки земноводних. Зелена жаба. Зовнішній вигляд, спосіб життя. Інші земноводні: (жаба – ропуха, тритон). Спосіб життя. Значення та охорона земноводних.
|
Формування уявлень про земноводних тварин. Розвиток усного мовлення. Демонстрування живої жаби або вологого препарату, малюнків, таблиць (на вибір вчителя). |
|
Учень: - знає загальні ознаки плазунів; - вміє працювати з колекціями, муляжами. має уявлення про плазунів. |
Плазуни. Загальні ознаки плазунів. Різноманітність плазунів – ящірка, вуж, гадюка, черепаха, крокодил. Зовнішній вигляд та спосіб існування. Охорона плазунів.
|
Комп’ютерні технології. Ігрові технології. Формування уявлень про плазунів. Розвиток вміння працювати з колекціями, муляжами. Демонстрування вологих препаратів, колекцій (на вибір вчителя). |
|
Учень: - знає загальні ознаки птахів; - знає особливості зовнішньої будови та може назвати за допомогою додаткових дидактичних матеріалів особливості внутрішньої будови птахів; - має уявлення про значення тварин у житті, природі, господарській діяльності людини. |
Птахи. Загальна характеристика птахів: середовище існування, особливості зовнішньої та внутрішньої будови у зв’язку зі здатністю до польоту. Птахи лісу – дятел, велика синиця. Хижі птахи – орел, сова. Водоплавні птахи – качка крижень.
|
Комп’ютерні технології. Проблемне навчання. Розвиток пам’яті на основі запам’ятовування назв різних видів птахів за допомогою дидактичного матеріалу. Вибір прийомів і методів додаткової роботи у випадку, коли навчальний матеріал не був засвоєний. |
|