Модифікована програма з календарно-тематичним планування української мови для 6 клау

Про матеріал
Навчальна програма з української мови для дитини з ООП складена на основі модельної програми "Українська мова. 5-6 клас" (автор Заболотний В.В.). Календарно -тематичне планування передбачає розділи: тема уроку, державний стандарт до кожної теми( очікувані результати) та засоби модифікації
Перегляд файлу

Модифікована навчальна програма з української мови (4 рівень підтримки)

6 клас

140 годин ( 4 години на тиждень)

за Модельною навчальною програмою «Українська мова. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори: Заболотний О.В., Заболотний В.В., Лавринчук В.П., Плівачук К.В., Попова Т.Д.) (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07.2021 № 795):

Підручник. Заболотний О.В., Заболотний В. В. Українська мова: підручник для 6-го класу закл. загальн. середн. освіти. – К.: «Генеза», 2023

 

 

з/п

Пропонований зміст навчального предмету

Очікувані результати навчально-пізнавальної     діяльності

1

Вступ.(2 год)

Українська мова милозвучна, мелодійна; Багатство української мови : фразеологізми , синоніми; мовлення та спілкування.

-має уявлення про мову;

- має уявлення про усну та письмову форми мовлення

2

Синтаксис і пунктуація. (5 год)

Орфографія. Словосполучення і речення; види речень за метою висловлювання; головні і другорядні члени речення; звертання; однорідні члени речення; діалог.

-з допомогою вчителя і наочного матеріалу намагається будувати прості речення із поданих слів;

- з допомогою вчителя і наочного матеріалу розрізняє види речень за метою висловлювання;

 -має уявлення про звертання;

 -з допомогою вчителя та малюнків намагається визначити однорідні члени речення;

-має уявлення про діалог

3

Лексикологія .  Фразеологія. (17год)

Групи слів за походженням : українські слова та слова іншомовного походження; Загальновживані слова; професійні слова і терміни; поняття про фразеологізми; прислів’я; приказки.

-за допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження;

 -з допомогою вчителя за малюнками намагається вказати професію;

-має уявлення про фразеологізми, з допомогою вчителя може їх знати;

-за малюнками з допомогою вчителя намагається знайти продовження прислів’я і приказки.

4

Словотвір. Орфографія (12 год)

Змінювання і творення слів; твірне слово; основні способи словотворення : префіксальний; суфіксальний; префіксально-суфіксальний; складні слова; правопис складних слів; написання слів з пів. Аудіювання.

-з допомогою вчителя за малюнками намагається утворювати нові слова;

 -за допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова;

 -має уявлення про утворення складних слів;

-з допомогою вчителя намагається записати слова по крапках;

-слухає і розуміє читання  вчителя

5

Морфологія. Орфографія.(77)

Самостійні та службові частини мови, вигук; іменник як частина мови; іменники конкретні і абстрактні; Іменники загальні і власні; назви істот і неістот; велика буква та лапки у власних назвах; рід, число, відмінки іменників; особливості написання іменників у кличному відмінку; написання та відмінювання імен по батькові; написання не – з іменниками; прикметник як частина мови; прикметники: якісні, відносні, присвійні; ступені порівняння якісних прикметників; написання не з прикметниками; числівник як частина мови; числівники кількісні і порядкові, прості і складні; розряди кількісних числівників : дробові числа; займенник як частина мови; займенники особові, вказівні, заперечні, питальні; використання займенників для зв’язку речень у тесті.

-розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети;

 -з допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова;

 -з допомогою вчителя за малюнками розпізнає назви істот і неістот;

-за малюнками обирає власні назви предметів;

 -має уявлення про число іменників;

 -намагається розрізняти доступними способами власні і загальні іменники;

 -з допомогою вчителя за малюнками розрізняє іменник серед інших частин мови;

 -має уявлення про числівник;

 -має уявлення про прикметник; -з допомогою вчителя за малюнками намагається розпізнавати прикметники серед інших частин мови;

-з допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники;

 -на слух намагається розрізнити за запитаннями вчителя прикметники;

 -з допомогою вчителя та малюнків намагається  співставляти числа з відповідною кількістю предметів;

 -має уявлення про числівники прості і складні;

 -за допомогою вчителя намагається записати дробові числа;

 -має уявлення про займенник;

-з допомогою вчителя  доступними способами розрізняє типи займенників;

 -з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає тип займенника

6

Повторення.( 4год)

 « Лексикологія». «Фразеологія»; « Словотвір та орфографія»; « Морфологія та орфографія».

-за запитаннями вчителя доступними способами розрізняє прислів’я і приказки;

 -з допомогою вчителя та малюнками намагається розрізняти частини мови

7.

Уроки мовленнєвого розвитку (23):

- РМ №1. Мовлення та спілкування

- РМ №2. Типи мовлення.

- РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування

- РМ №4. Стилі мовлення

- РМ №5. Складання оголошення для розміщення на веб-сайті

- РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.

- РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

- РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів

- РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі»

- РМ №10- 11 Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

- РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

- РМ №13. Особливості будови опису природи. Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

- РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу.

- РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису.

- РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення

- РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

- РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису.

- РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично).

- РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).

- РМ №21 - 22 Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору

- РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).

 

Розрізняє форми мовлення

За допомогою вчителя та малюнків розрізняє типи мовлення.

За допомогою вчителя  складає елементарний діалог.

 

Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя.

Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів

 

Розрізняє простий і складний план. За допомогою вчителя знаходить текст

 

За допомогою питального плану і допомого вчителя відповідає на питання чому?

 

За допомогою малюнка і вчителя дописати шаблон твору-роздуму.

 

 

За допомогою навідних питань і вчителя відтворити діалог.

 

За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис і списує.

 

Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки.

 

Намагається зрозуміти, що таке опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує 2-3 речення.

Списує речення, що містять опис природи.

 

За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис  з 3-5 речень.

 

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

За допомогою вчителя дає відповідь на запитання.

За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення

 

 

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові запитання.

 

За шаблоном складає 2-3 репліки діалогу.

 

 

 

Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору розповідного характеру, використовуючи сюжетні малюнки.

 

 

Робота з мовним лото.

 

 

 

 

 

 

Календарно-тематичне планування

уроків української мови 6 клас

за модифікованою навальною програмою

№з/п

К-сть годин

Дата

Зміст навчального матеріалу

Державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки здобувача освіти

Модифікація навчально-пінавальної діяльності під час року

1.

1

 

Українська мова – милозвучна, мелодійна, співуча, дзвінка, барвиста. Багатство української мови.

має уявлення про мову

За допомогою вчителя прочитати і виписати прислів’я і приказки про мову.

2.

1

 

РМ №1. Мовлення та спілкування (поглиблення вивченого; практично): види мовленнєвої діяльності, ситуація спілкування.

Розрізняє форми мовлення: усну і писемну

 

Спрощення навчального матеріалу. Вправи «Сортувальник», «Встанови відповідність»

3.

 

 

РМ №2. Типи мовлення.

Розрізняє типи мовлення

Спрощення, доповнення схеми,

4.

1

 

РМ №3. Складання та розігрування діалогів відповідно до запропонованої ситуації спілкування (етикетного характеру, щодо безпеки спілкування та протистояння маніпулятивним впливам, за коміксом чи малюнком).

Розуміє, що таке діалог і вміє знаходити його. За допомогою вчителя та використовуючи ілюстрації до казки «Колобок», доповнює репліки, відтворюючи діалог.

Використання схем, ілюстрацій. Вправа «Відтвори діалог»

5.

1

 

Виконання проєкту (заздалегідь підготовлені групами виступи-презентації на тему «Українська мова – мова моєї країни» з використанням слайдів, постерів, музичного супроводу, віршів, ілюстрації тощо).

Розуміє, що українська мова – це державна мова України. За допомогою вчителя створює колаж на задану тему, використовуючи наліпки.

Спрощення, створення колажу, використовуючи наліпки.

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО

Синтаксис і пунктуація. Орфографія

 

6.

1

 

Словосполучення і речення. Головні і другорядні члени речення.

За допомогою вчителя розрізняє словосполучення і речення. Намагається назвати члени речення і показати їх графічне позначення.

Вибіркова робота, поєднати слова у словосполучення, відповідаючи на запитання. Дописати речення, використовуючи ілюстрацію. Встановити відповідність між членом речення і графічним зображенням.

7.

1

 

Однорідні члени речення, звертання, вставні слова.

Має уявлення про звертання, вставні слова і однорідні члени речення, з допомогою вчителя та малюнків намагається визначити однорідні члени речення, звертання, вставні слова.

Вибіркова робота. Встанови відповідність. Підпиши малюнок. Доповни речення словами із довідки, використовуючи малюнок.

8

1

 

Складне речення. Пряма мова. Діалог.

Розуміє, що таке діалог. Може відрізнити діалог. Знає з чого він складається. За допомогою вчителя може поєднати прості речення у складне.

Відтвори діалог за ілюстрацією і доповни шаблон.

Встанови відповідність.

9

1

 

РМ №4. Стилі мовлення (повторення). Поняття про офіційно-діловий стиль; ділові папери.

Визначає стилі мовлення за допомогою вчителя. Має уявлення про офіційно-діловий стиль і документи

Розподільний диктант.

Вибіркове завдання.

10

1

 

РМ №5. Складання оголошення для розміщення на вебсайті (на шкільній дошці оголошень) про очікувану подію (екскурсію, поїздку до музею, відвідання театру та ін.).

Доповнює шаблон оголошення за допомогою вчителя і допоміжних слів

 

Робота з шаблоном оголошення/ пазли

11

1

 

Основні орфограми та пунктограми (практично).

За допомогою вчителя намагається написати прописними буквами друкований текст. Намагається запам’ятати, що звертання і однорідні члени речення відокремлюються комами.

Встанови відповідність між прописною і друкованою буквою. Вправа «Розсипанка»: згрупувати слова з апострофом і м’яким знаком.

12

1

 

Діагностична (контрольна) робота №1. Вступ. Повторення та узагальнення вивченого. Диктант із завданням.

Зможе відтворити надрукований текст прописними буквами.

Списування друкованого тексту.

ЛЕКСИКОЛОГІЯ. ФРАЗЕОЛОГІЯ

 

13

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №1. Групи слів за походженням: власне українські слова та слова іншомовного походження (запозичені). Лексичні помилки (практично).

за допомогою вчителя і малюнків розрізняє українські слова та слова іншомовного походження

Вправа «Третє зайве», гра «Закінчи твердження» (теорія), знайти відповідність між словом інш.п. і його лексичним значенням

14

1

 

Букви и, і в словах іншомовного походження.

Має уявлення про дану орфограму. З допомогою вчителя може списати слова і підкреслити орфограму. З допомогою вчителя може згрупувати слова за правописом.

Спрощення навчального матеріалу. Використання схеми.

Практично: виписати, розподілити, списати і визначити орфограму.

15

1

 

Подвоєні букви в словах іншомовного походження.

Вправа «Дослідження» (в групі).

Письмо по пам’яті. Розподільне письмо.

16

1

 

Апостроф у словах іншомовного походження.

Вправа «Повторюй за дітьми/мною», вправа «Знайди і покажи апостроф», «Вибери, прочитай і запиши»

17

1

 

М’який знак у словах іншомовного походження.

Вправа «Повтори», «Покажи»

Вправи: «знайди слово з Ь і випиши», «Сортувальник»(1 – з Ь а в ІІ – без Ь)

18

1

 

РМ №6. Текст, його основні ознаки, особливості будови (повторення). Складний план тексту.

Має уявлення про текст. Може відрізнити текст від речення. Знає, що абзац пишеться з нового рядка. Повторюючи за дітьми і вчителем записує план

Вправа «Повтори», «Що є що?»,

«Віднови послідовність»

19

1

 

Активна та пасивна лексика: застарілі слова (архаїзми й історизми), неологізми.

Розуміє, які слова є застарілими, а які неологізмами (без вживання термінів). За допомогою вчителя і малюнків розрізняє застарілі слова і нові слова, повторюючи за  вчителем замінює застарілі слова на сучасні; удосконалює навички письма

Вправа «Мій конспект», вправи «Знайди пару», «Підпиши малюнок», «Відредагуй речення»

20

1

 

Загальновживані слова. Професійні слова й терміни.

з допомогою вчителя за малюнками намагається вказати професію, з допомогою вчителя може дібрати професійні слова. Удосконалює навички письма

Вправа «Намалюй підказку».

Вправи: підпиши малюнок, «Ланцюжок», «З’єднай».

21

1

 

РМ №7. Будова елементарного роздуму. Усний докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

Має уявлення про роздум: на яке питання відповідає і завдання. За допомогою питального плану і з допомогою вчителя відповідає на питання чому за змістом тексту?

Вправа «Доміно»( теорія).

Гра «Повтори за мною», «Повтори сам/сама»

22

1

 

Діалектні та просторічні слова. Лексичні помилки (практично).

Має уявлення про діалектні і просторічні слова. Намагається їх розрізняти. З допомогою вчителя редагує речення, замінюючи просторічні слова.

Вправа «Моя шпаргалка», «Повтори за вчителем, повтори за дітьми, скажи сам».

Розподільне завдання, «Встанови відповідність»

23

1

 

Стилістично забарвлені слова. Лексичні помилки (практично).

Має уявлення про стилістично забарвлені слова. Намагається знайти їх в реченні і з допомогою вчителя виправити помилку, добираючи матеріал із довідки.

Спрощення матеріалу і термінології. Вправа «Знайди помилку».

24

1

 

РМ №8. Написання твору-роздуму про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень у художньому стилі з використанням фразеологізмів (орієнтовні теми: «Чому треба берегти природу», «Який вчинок можна вважати героїчним»).

За допомогою сюжетних малюнків  і вчителя написати твір-роздум ( 5-7 речень).

 

Робота із сюжетними малюнками, шаблоном твору-роздуму, де потрібно вставити слова

25

1

 

Урок культури мовлення. Вживання слів відповідно до їхнього лексичного значення, розрізнення паронімів. Аналіз письмового твору-роздуму.

Удосконалювати навички письма, і говоріння за допомогою вчителя.

Вправи «Повтори за мною», «Знайди помилку», «Як правильно»

26

1

 

Поняття про фразеологізм, його лексичне значення. Фразеологіз­ми в ролі членів речення.

Має уявлення про фразеологізми, намагається підібрати фразеологізм до малюнка та пояснити його, використовуючи довідничок.

Спрощення, вибіркове завдання, ілюстрації до фразеологізмів, підпиши малюнок фразеологізмом із довідки. Вправа «Лото»

27

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання).

Тренувальні вправи.

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя.

28

1

 

Джерела українських фразеологізмів

Має уявлення про фразеологізми, намагається підібрати фразеологізм до малюнка та пояснити його, використовуючи довідничок.

Гра «Комікс» (підпиши малюнки фразеологізмами), «Віднови фразеологізм», «Закінчи фразеологізм»

29

1

 

Прислів’я, приказки, крилаті вислови, афоризми як різновиди фразеологізмів.

Має уявлення про прислів’я, приказки.

За малюнками з допомогою вчителя намагається складати прислів’я і приказки, записати їх без помилок та по пам’яті.

Вправи : «Повтори за мною» «Знайди пару», «Розгадай ребус», «Письмо по пам’яті»

30

1

 

Навчальний диктант

Під диктовку пише 4 речення. Решту списує з друкованої основи.

Диференційоване завдання: списування/ написання під диктовку.

31

1

 

Узагальнення вивченого з розділу.  Виконання проєкту (розігрування підготовлених заздалегідь рекламних роликів на тему «Нові слова» або «Перлини фразеології»).

За зразком , використовуючи наліпки і ілюстрації виконати проєкт.

Спрощення: зразок, заготовлені ілюстрації, наліпки, допоміжні картки.

32

1

 

Діагностична (контрольна) робота №2. Лексикологія. Фразеологія (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

СЛОВОТВІР. ОРФОГРАФІЯ

33

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №2. Змінювання і творення слів. Похідні і непохідні слова.

Має уявлення про похідні і непохідні слова, про змінювання і творення слів. З допомогою вчителя за малюнками намагається утворювати нові слова, змінювати граматичні форми слів.

Вправи «Моя шпаргалка», «Повтори і запиши»,

34

1

 

Основні способи словотворення.

Знає, що таке спосіб творення, має уявлення про способи творення слів, з допомогою вчителя за малюнками намагається утворити нові слова різними способами.

Вправа «Моя підказка», «Словотворче коло», «Розподіли»

35

1

 

Тренувальні вправи.

З допомогою вчителя та таблиць намагається утворювати нові слова. Удосконалювати правописні навички.

Вправа «Повтори і розкажи», «Доміно», «Словотворче колесо».

36

1

 

Зміни приголосних під час утворення прикметників та іменників за допомогою суфіксів -ськ-,     -ств-.

Намагається зрозуміти правило, за допомогою картки-підказки і з допомогою вчителя утворювати нові слова із суфіксом –СЬК, -СТВ та правильно їх писати.

Вправа «Так/ні»,  «Склади пазли»(із суф –СЬК), гра «Злови і виправ помилку»

37

1

 

Зміни приголосних під час утворення іменників за допомогою суфікса -ин- від прикметників на    -ський, -цький.

Намагається усвідомити правила змін приголосних при творенні нових слів із суфіксом –ИН. За допомогою підказки і зразка утворювати нові слова

Вправа «Знайди замінник»( замінити словосполучення словом із суф. ИН), «Будівельник»

38

1

 

Урок культури мовлення  (виразне читання текстів, правильна вимова сполучень звуків, антисуржик тощо).

За вчителем правильно повторює сполучення звуків. З допомогою вчителя намагається прочитати від 1до 10 речень.

Гра «Знайди пару», «Відредагуй речення», вправа «Повтори за нами»

39

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

З допомогою вчителя відтворити речення за допомогою сюжетних малюнків.

Гра «Встанови послідовність» (розташувати в послідовності розгортання подій малюнки), «Оживи події»( скласти речення за малюнком)

40

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму.

41

1

 

Складні слова. Сполучні голосні [о], [е] в складних словах. Складноскорочені слова як різновид складних.

Має уявлення про складні слова та їх утворення. З допомогою вчителя намагається знайти складні слова та утворити.

Спрощення навчального матеріалу – схема. Вправи з підказкою, за зразком.

42

1

 

Правопис складних слів разом і з дефісом.

Має уявлення про написання складних слів разом і через дефіс. Повторює за вчителем равила. З допомогою вчителя намагається зрозуміти поняття: разом, через дефіс і розподілити слова у два стовпчики;  записати слова по крапках.

Спрощення навчального матеріалу, створення картки-підказки. Вправи «Повтори», «Розподіли».

43

1

 

Тренувальні вправи.

З допомогою вчителя намагається записати складні слова по крапках разом, окремо і через дефіс.

Вправи: «Повтори за вчителем», «Виконай за зразком», «Сортувальник»

44

1

 

Написання слів з пів.

Слухає пояснення вчителя про написання з ПІВ, має уявлення про правопис таких слів окремо. З допомогою вчителя, за зразком, шаблоном намагається правильно записати складні слова з ПІВ

Спрощення навчального матеріалу через схему. Вправи з малюнками, списування.

45

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту.

З допомогою вчителя і дидактичного матеріалу намагається створити проєкт

Вправа «Проєкт»

46

1

 

Діагностична (контрольна) робота №3. Словотвір. Орфографія (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Частини мови (оглядово). Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників

47

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №3. Самостійні та службові частини мови, вигук (оглядово).

Має уявлення про  поняття «частина мови», запам’ятовує їх кількість, намагається з допомогою вчителя запам’ятати групи.

Вправа «Створення картки розуму»(ОК)

48

1

 

Іменник як частина мови. Іменники конкретні й абстрактні, загальні і власні, назви істот і неістот (повторення і поглиблення). Збірні іменники.

Має уявлення про іменник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають предмети,  розпізнає назви істот і неістот, розуміє, що те, що можна порахувати – це конкретне значення, а те, що не можна порахувати, - це абстрактне значення.

Вправи: «Читай картку розуму», «Повтори за мною»,  «Розподіли» (істоти/неістоти), «Підпиши малюнок».

49

1

 

Велика буква та лапки у власних назвах.

Має уявлення про загальні і власні назви, з учителем розрізняє власні і загальні іменники, дотримується правила написання великої букви у власних іменах;  списує з великої букви під контролем вчителя іменники власної назви.

Вправи: «Моя шпаргалка», «Знайди, спиши і підкресли», «Вибери букву»

 

50

1

 

Тренувальні вправи.

Розуміє, що прізвище, ім’я, кличка тварин, назва держави, вулиці. Міста – це власна назва і пишеться з великої букви. Може самостійно і правильно написати з великої букви вказані іменники.

Вправа «Письмо по пам’яті», «Злови помилку»

51

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Диктант за І семестр.

Часткове написання під диктовку (1/3)

Списування/ написання під диктовку

52

1

 

Рід іменників (повторення). Іменники спільного роду.

Має уявлення про рід іменників, може визначити рід простих іменників,

співвідносить за малюнками іменники в однині і множині з відповідною кількістю предметів.

Вправа «Моя шпаргалка», «Виконай за зразком», «Підпиши рід»

53

1

 

Незмінювані іменники. Рід незмінюваних іменників.

Слухає пояснення, намагається зрозуміти поняття «незмінювані», з допомогою вчителя визначає рід незмінюваних  іменників;

Вправи «Слухай і повторюй», «Назви зображений предмет і запиши»,

54

1

 

РМ №9. Складання і розігрування діалогів з незмінюваними іменниками: «Виклик таксі» (таксі, метро, ательє, траса) , «У зоопарку» (поні, какаду, гризлі ); «У магазині» (броколі, ескімо, авокадо).

За допомогою навідних питань і вчителя відтворити діалог зі словами : таксі, шосе, ескімо, поні.

 

Робота над доповненням шаблону діалогу – коміксу словами із довідки.

55

1

 

Число іменників (повторення). Іменники, що  мають форми тільки  однини або тільки  множини.

Має уявлення про число іменників, співвідносить іменники в однині і множині з відповідною кількістю предметів, зображених на ілюстрації. З допомогою вчителя від однини може утворити множину; розрізняє однину від множини

З допомогою вчителя виконує вправи «Шпаргалка-підказка», «Порахуй і підпиши», «Розподіли»

56

1

 

Відмінки іменників (повторення). Поділ іменників на відміни та групи.

Має уявлення, що таке відмінки і за допомогою вчителя читає таблицю відмінків,  намагається повторити за вчителем правила і розрізняти відмінки.

З допомогою вчителя заповнює таблицю відмінків. Вправи: «Прочитай і повтори», «Сортувальник», «Третє зайве»

57

1

 

РМ №10. Будова опису приміщення. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

Має уявлення про опис, приміщення. Розуміє значення цих слів. За допомогою вчителя знаходить частину тексту, де міститься опис і списує його прописними буквами.

Спрощення через таблицю.  Вправи «Уважно слухай», «Прочитай сам/ сама», «Знайди опис приміщення», списування.

58

1

 

РМ №11. Письмовий вибірковий переказ художнього тексту, що містить опис приміщення.

59

1

 

Тренувальні вправи.

Має уявлення про іменник, рід, число. З допомогою вчителя змінює іменники за числами та відмінками (практично); (повторює за вчителем);

Виконує вправи: «Прочитай шпаргалки», «Повтори за дітьми та вчителем». «Виконай за зразком», «Підпиши малюнок»

60

1

 

Діагностична (контрольна) робота №4. Іменник як частина мови. Рід, число, відмінки та відміни іменників (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

61

1

 

Урок творчості. Створення постерів, фотоколажів, малюнків, хмар слів, коміксів, відеороликів, аудіозаписів, виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки визначення роду іменників чи вживання великої букви у власних назвах. 

За допомогою вчителя створює постер найуживаніших складних випадків визначення роду та вживання великої букви.

Створення постеру або колажу.

62

1

 

Семестровий контроль. Лексикологія та фразеологія. Словотвір та орфографія. Іменник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

63

1

 

Аналіз діагностичної та семестрової (контрольної) роботи.

Намагається разом з учителем знайти помилки і виправити їх.

Вправа «Знайди помилку»

64

1

 

Урок повторення вивченого впродовж І семестру

Разом з дітьми з допомогою вчителя бере участь у мовній вікторині

Мовна вікторина, «Віднайти продовження прислів’я», «Знайди відгадку на малюнку і запиши»

ІІ семестр

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Відмінювання та правопис іменників

 

65

1

 

Відмінювання іменників І відміни.

Має уявлення про іменники І в., намагається разом з вчителем визначити іменники І в., за зразком провідміняти за відмінками

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. І в.), «Провідміняй за зразком».

66

1

 

Відмінювання іменників ІІ відміни.

Має уявлення про іменники ІІ в., намагається разом з вчителем визначити іменники ІІ в., за зразком провідміняти за відмінками

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІ в.), «Провідміняй за зразком».

67

1

 

Букви -а (-я), -у (-ю) в закінченнях родового відмінка однини іменників чоловічого  роду ІІ відміни.

Має уявлення про Р. в., намагається повторити його назву і питання, на які він відповідає, з допомогою вчителя сортує іменники відповідно до закінчення.

Вправи «Повтори», «Допиши запитання», «Виділи закінчення», «Засели будиночок»

68

1

 

РМ №12. Усний твір-опис приміщення на основі особистих вражень або за картиною в художньому стилі.

Має уявлення про твір, опис. З учителем намагається знайти питання, на яке відповідає опис. З допомогою вчителя доповнює речення опису приміщення за малюнком,використовуючи слова із довідки

Працює з деформованим текстом, доповнюючи його словами із довідки.

69

1

 

Відмінювання іменників ІІІ  та ІV відмін.

Має уявлення про іменники ІІІ і ІУв., намагається разом з вчителем визначити іменники ІІІ в і ІУ в.., за зразком провідміняти за відмінками

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправа – підказка(знайди ім. ІІІ і ІУв.), «Провідміняй за зразком».

70

1

 

Кличний відмінок. Особливості написання іменників у кличному відмінку (узагальнення; практично).

Має уявлення про кличний відмінок. За вчителем повторює іменники у кличному відмінку і записує їх. Намагається з допомогою вчителя відредагувати речення з казки.

Спрощення навчального матеріалу. Відтворення і повторення за вчителем і дітьми. «Віднайти пару», «дописати ілюстрацію до казки»

71

1

 

Урок культури мовлення. Уживання звертань, виражених іменниками в кличному відмінку; вибір форми звертання; антисуржик; пароніми тощо.

Має уявлення про звертання, кличний відмінок. Відпрацьовує читання слів у кличному відмінку. Удосконалення навичок письма. З допомогою вчителя знаходити правильну форму кличного відмінка.

Вправи «Прочитай, пригадай, повтори», різні види читання, «Знайди пару».

72

1

 

Відмінювання іменників, що  мають  форму тільки множини.

Слухає пояснення вчителя, з допомогою вчителя знаходить на малюнках слова, що вживаються у множині, записує їх. Намагається з допомогою вчителя за зразком провідміняти і виділити закінчення.

Спрощення, використання ілюстраційного матеріалу, карток-підказок.

73

1

 

Написання й відмінювання імен по батькові, прізвищ.

Має уявлення про імена по батькові, намагається зрозуміти , що є чоловічі і жіночі імена по батькові, з допомогою вчителя і за зразком намагається утворити і записати імена по батькові.

Спрощення навчального матеріалу: схематично. Вправи «Сортувальник», «Будівельник»

74

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання письмових текстів / читання мовчки (тестування, відкриті завдання).

Сприймає прочитаний мінітекст вчителем, читає мовчки за вчителем і за допомогою вчителя відповідає на тестові запитання.

Читання і відповідь на тестові запитання.

75

1

 

Букви е, и, і  в суфіксах -ив(о), -ев(о); -ечок, -ечк-, -ичок, -ичк-;  -інн(я), -енн(я), -инн(я), -ен(я).

Має уявлення, що таке суфікс, намагається з допомогою вчителя знайти в іменниках суфікси і графічно їх виділити.

Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця).

76

1

 

Написання не з  іменниками.

Має уявлення про різне написання НЕ з іменниками. Намагається з допомогою вчителя знайти і виписати іменники з НЕ і підкреслити орфограму.

Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання»

77

1

 

Тренувальні вправи. Есе на тему стосунків між однолітками.

З допомогою вчителя читає зразок есе, намагається в зразкові вставити власне ім’я та 1-2 слова із власного життя.

Читання, редагування тексту-зразка.

78

1

 

Правопис складних  іменників (повторення й поглиблення).

Має уявлення про складні іменники, намагається з допомогою вчителя їх знайти і виписати. Зрозуміти, що вони можуть писатися по-різному.

Спрощення навчального матеріалу, вправи «Словотворче колесо», «З’єднай другу частину»

79

1

 

Навчальний диктант.

З допомогою асистента вчителя списує                                          2/3 тексту, а 1/3 намагається писати під диктовку.

Спрощення завдання

80

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Створення мініжурналу «Іменник».

З допомогою вчителя та заготовлених наліпок намагається створити мініжурнал «Іменник», повторює інформацію за вчителем. Має уявлення про вивчену частину мови. Разом з учителем може серед слів-малюнків знайти іменник і визначити рід, число.

Робота над створенням колажу (спрощення), вправи «Випиши», «Розкажи все, що знаєш», «Виконай за зразком»

81

1

 

Діагностична (контрольна) робота №5. Відмінювання та правопис іменників (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

82

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №5.

Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо.

Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки.

Спрощення, гра.

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Прикметник

 

83

1

 

Прикметник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Повні й короткі форми  прикметників.

Має уявлення про прикметник, з допомогою вчителя розпізнає і обирає за малюнками слова, які називають ознаку предмета, за вчителем повторює питання, на які відповідає прикметник, добирає прикметники за малюнками.

Спрощення (створення ОК), вправи: «підпиши малюнок», «Вибери прикметник», «Допиши закінчення»

84

1

 

Групи  прикметників за значенням: якісні, відносні, присвійні. Перехід  прикметників з однієї  групи  в іншу.

Має уявлення про групи прикметників а значенням, намагається повторити за вчителем їх назви, з допомогою вчителя намагається розподілити слова за групами.

Вправи: «Шпаргалка», «Повтори», «Прочитай шпаргалку», «Розподіли»

85

1

 

Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення.

Має уявлення про ступені порівняння, за допомогою малюнка може визначити ступені порівняння. За допомогою картки-підказки з допомогою вчителя може розподілити слова, намагається утворити. З допомогою вчителя доступними способами намагається розпізнати якісні прикметники

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), вправи «Читай разом з вчителем», «Повтори», «Підпиши малюнок», «Розподіли»

86

1

 

Урок культури мовлення. Уживання ступенів порівняння якісних прикметників, плеоназм.

Читання з допомогою вчителя, виписування прикметників вищого і найвищого ступенів порівняння (з виділеними іншим кольором афіксами), з допомогою вчителя намагається утворити ступені порівняння та відредагувати текст.

Спрощення навчального матеріалу, робота з кольоровим текстом, виконання завдання за зразком, вправа «Закінчи речення» (словом із довідки)

87

1

 

Відмінювання прикметників. Прикметники  твердої  і м’якої  груп.

Має уявлення про відмінювання прикметників, за допомогою таблиці, використовуючи зразок,  з допомогою вчителя намагається провідміняти прикметник.

Спрощення (таблиця) навчального матеріалу, зразок-підказка. Вправа «Повтори і запиши», «Провідміняй так як я»

88

1

 

РМ №13. Особливості будови опису природи. Сполучення в одному тексті різних типів мовлення (розповіді й опису). Докладний усний переказ художнього тексту розповідного характеру з елементами опису природи.

Намагається зрозуміти, що таке опис природи. За допомогою малюнків і текстів до них знаходить опис природи. За допомогою вчителя і питань переказує 2-3 речення.

Спрощення завдання, наочність.

89

1

 

Творення прикметників; перехід  прикметників в іменники (практично). Особливості творення присвійних прикметників.

Має уявлення про способи творення прикметників, з допомогою вчителя за малюнками намагається утворити прикметники різними способами.

Спрощення навчального матеріалу, таблиця, наочність, малюнки, схеми, картки-підказки.

90

1

 

РМ №14. Докладний письмовий переказ тексту, що містить опис природи. Редагування тексту переказу.

Списує речення, що містять опис природи.

Спрощення завдання (зменшення).

91

1

 

Букви  е, о, и, і  в прикметникових  суфіксах  -ев- (-єв-), -ов-, -ичн-, -ічн- (-їчн-). Написання прикметників із  суфіксами: -еньк-, -есеньк-, -ісіньк-, -юсіньк-, -ськ-, -зьк-, -цьк-.

Має уявлення, що таке суфікс, намагається з допомогою вчителя знайти в прикметниках суфікси і графічно їх виділити.

Використання картки-підказки, спрощення навчального матеріалу (таблиця). Вправа «Будівельник»

92

1

 

Написання не з  прикметниками.

Має уявлення про різне написання НЕ з прикметниками. Намагається з допомогою вчителя знайти і виписати прикметники  з НЕ і підкреслити орфограму.

Вправи «Повтори за вчителем», «Вибери орфограму», «Розподіли за способом написання»

93

1

 

Тренувальні вправи.

94

1

 

РМ №15. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі за картиною на матеріалі відомих полотен українських пейзажистів. Редагування твору-опису.

За допомогою малюнків і допоміжних слів з участю вчителя складає текст-опис  з 3-5 речень.

Спрощення, конкретизація, малюнки, зразок.

95

1

 

Написання  н і нн у прикметниках.

Аналіз письмового твору.

Сприймає і має уявлення про орфограму. Намагається з допомогою вчителя знайти і виписати прикметники  з орфограмою та розподілити прикметники за кількістю Н

Спрощення, схема.

Вправи:  «Прочитай за вчителем», «Повтори», «Знайди і випиши», «Підкресли орфограму», «Розподіли слова»

 

96

1

 

Написання складних  прикметників разом і з дефісом.

Сприймає і має уявлення про орфограму. Намагається з допомогою вчителя знайти і виписати складні прикметники, написання слів по крапках.

Спрощення навчального матеріалу (таблиця), метод багаторазового повторення , списування по крапках, використання зразка.

97

1

 

Тренувальні вправи.

98

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

Намагається за допомогою вчителя, використовуючи шаблон твору-опису природи та довідкові слова і ілюстрації, написати мінітвір-опис природи (5-6 речень)

Спрощення, допомога вчителя, використання шаблону твору-опису,  ілюстрації та довідкових слів.

99

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий твір-опис природи в художньому стилі на основі особистих вражень.

100

1

 

Урок творчості. Виконання інтерактивних вправ тощо про складні випадки написання прикметників. Навчальний диктант

Намагається з допомогою асистента вчителя писати під диктовку.

Спрощення диктанту, зменшення його обсягу.

101

1

 

Написання прізвищ  прикметникової  форми.

Спостерігає  за поясненням вчителя про особливості написання прізвищ. Намагається правильно прочитати прізвища, повторити і записати з допомогою вчителя. З допомогою асистента вчителя намагається записати своє прізвище і прізвище однокласників та провідміняти своє прізвище за зразком.

Спрощення навчального матеріалу. Вправи «Повтори» «Спостереження», «а зразком»

102

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту.

Працюючи в групі, намагається повторити за дітьми відомості про прикметник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках, намагається створити проєкт про прикметник.

Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал.

103

1

 

Діагностична (контрольна) робота №6. Прикметник як частина мови (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Числівник

104

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №6. Числівник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Числівники кількісні і порядкові.

Має уявлення про числівник. Намагається з допомогою асистента вчителя та малюнків  співставляти числа з відповідною кількістю предметів; знайти слово-числівник, що відповідає цифрі і записати його. Сприймає інформацію про розряди числівників за значенням.

Спрощення через алгоритм та таблицю. Вправи «Повтори», «Знайди слово-пару», «Розподіли», «Випиши».

105

1

 

Розряди  кількісних числівників: на означення цілих чисел, дробові, збірні. Неозначені числівники.

Має уявлення про цілі числа та дробові. З допомогою вчителя намагається записати дробові числа, зображені на малюнку і записані цифрами.

Спрощення завдання, зменшення обсягу, допомога вчителя, використання малюнків та зразків.

106

1

 

Числівники прості, складні й складені. Написання числівників: роздільне написання складених числівників; м’який знак на кінці числівників і перед закінченням у непрямих відмінках; написання разом порядкових числівників із -сотий,           -тисячний, -мільйонний, -мільярдний.

Має уявлення про числівники прості і складні; намагається зрозуміти написання разом порядкових числівників із           -сотий, -тисячний. З допомогою вчителя намагається розрізняти прості й  складні числівники, правильно записувати числівники словами, списуючи з друкованої основи.

Спрощення навчального матеріал. Використання зразків, карток-підказок, допомога вчителя і асистента вчителя. Вправи: «Знайди і випиши», «Сортувальник».

107

1

 

РМ №16. Аудіювання медійного повідомлення, яке містить багато числівників, у тому числі розпізнавання в ньому фактів і суджень.

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя. Зменшення обсягу тексту, спрощення запитань

108

1

 

Відмінювання числівників на означення цілих чисел.

Має уявлення про явище відмінювання. Намагається з допомогою вчителя, використовуючи зразок, провідміняти прості цілі числівники.

Спрощення, використання зразка та таблиці «Відмінки числівників» ( в запитаннях виділені закінчення)

109

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Сприймання усної інформації на слух / аудіювання (тестування, відкриті завдання).

Тренувальні вправи.

Сприймає прочитаний текст і за допомогою вчителя відповідає на тестові завдання.

Робота з тестовими завданнями під керівництвом вчителя. Зменшення обсягу тексту, спрощення запитань

110

1

 

Відмінювання дробових і збірних числівників.

Має уявлення про явище відмінювання. Намагається з допомогою вчителя, використовуючи зразок, переписати відмінювання дробового числівника.

Використання зразка, робота з карткою-підказкою.

111

1

 

Відмінювання порядкових числівників.

Має уявлення про явище відмінювання. Намагається з допомогою вчителя переписати зразок відмінювання порядкового  числівника. Виділити в них закінчення і за зразком намагається з допомогою асистента вчителя провідміняти простий порядковий числівник

Використання шпаргалки, робота з карткою підказкою.

112

1

 

Урок культури мовлення (правильне вживання числівників на позначення дат і часу, антисуржик тощо).

Має уявлення про відлік часу за допомогою годинника. Повторює правильне запитання і відповідь про час. Намагається з допомогою вчителя поставити усно запитання про час і записати елементарні способи відповіді.

Спрощення навчального матеріалу, використання наочності: зображення годинника з підказками. Робота з деформованим текстом з допомогою вчителя або асистента.

113

1

 

РМ №17. Письмова розповідь «Мій родовід» із використанням дат народження членів родини.

За допомогою вчителя дає відповідь на запитання. Усно і намагається відповіді записати.

Навідні запитання,, довідка, шаблони речень.

114

1

 

Узгодження кількісних числівників з іменниками. Використання числівників у текстах різних стилів мовлення.

З допомогою вчителя за малюнками розрізняє числівник серед інших частин мови та поєднує його з іменниками.

Малюнки, вправи «Вибери», «З’єднай».

115

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Диктант за ІІ семестр.

Намагається з допомогою асистента вчителя написати половину диктанту.

Зменшення обсягу, допомога асистента вчителя.

116

1

 

РМ №18. Створення інформаційного допису типу оголошення про певну подію з використанням числівників на позначення дат і часу для розміщення в соцмережі. Редагування допису.

За допомогою вчителя знаходить оголошення. За зразком за допомогою вчителя пише власне оголошення.

Використання шаблону, слів із довідки. Допомога вчителя або однокласників.

117

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Мультимедійна презентація «Школа майбутнього».

Працюючи в групі, намагається повторити за дітьми відомості про числівник. З допомогою вчителя та заготовленої інформації на наліпках, намагається створити проєкт про числівник.

Допомога однокласників та вчителя. Підготовлений наочний матеріал.

118

1

 

Діагностична (контрольна) робота №7. Числівник як частина мови (тестові завдання).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

МОРФОЛОГІЯ. ОРФОГРАФІЯ

Займенник

119

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №7. Займенник як частина мови: значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль. Розряди займенників.

Має уявлення про займенник, з допомогою вчителя  доступними способами намагається розрізняти розряди займенників за значенням.

Вправи: «Моя шпаргалка», «Прочитай записане», «Повтори», «Знайди і запиши».

120

1

 

РМ №19. Аудіювання і читання мовчки текстів, що містять займенники; з’ясування ролі займенників у цих текстах (практично).

Сприймає прочитаний текст вчителем і за допомогою вчителя читає його самостійно і відповідає на тестові запитання.

 

Зменшення обсягу тексту, спрощення запитань.

121

1

 

Особові та зворотний займенники. Приставний н у формах особових займенників. Уживання займенника ви у ввічливому значенні для звертання до однієї особи.

Має уявлення про те, що Я,ТИ,МИ – це особові займенники. З допомогою вчителя  доступними способами знаходить особові займенники і записує.

Картка-підказка, багаторазове повторення, вправи «Повтори», «Прочитай», «Знайди». «Запиши.»

122

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи.

Списує речення, що містять опис природи.

Спрощення завдання (зменшення). Завдання: знайди речення під ілюстрацією, які описують природу, і запиши.

123

1

 

Діагностична (контрольна) робота. Письмовий докладний переказ художнього тексту, що містить опис природи.

 

124

1

 

Питальні й відносні займенники.

Має уявлення про питальні й відносні займенники, намагається з допомогою вчителя відрізнити їх. З допомогою вчителя розподіляє речення у два стовпики.

 

125

1

 

РМ №20. Складання діалогів-розпитувань у сімейному колі на побутові теми з використанням питальних і відносних займенників (наприклад: «Як минув день», «Як провести вихідний»).

 За шаблоном з допомогою вчителя складає 2-3 репліки діалогу.

 

Спрощення завдання, використання шаблону.

126

1

 

Заперечні й неозначені займенники. Правопис заперечних займенників. Написання разом і з дефісом неозначених займенників.

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. Намагається з допомогою їх розрізнити.

Спрощення (віршик, таблиця). Вправи: «Розрізни», «Посортуй», «Випиши».

127

1

 

Тренувальні вправи. Використання займенників для зв’язку речень у тексті (практично).

 Намагається розпізнати займенники у реченні доступними способами ( виділення іншим шрифтом, кольором)

Намагається з допомогою вчителя знайти слова в тексті, які повторюються, і замінити їх на займенники з довідки.

128

1

 

РМ №21. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів. Редагування твору.

Намагається з допомогою вчителя/ асистента вчителя написати міні твір.

Працює разом з учителем над заповненням шаблону твору розповідного характеру, використовуючи сюжетні малюнки.

129

1

 

РМ №22. Письмовий твір розповідного характеру з елементами роздуму в художньому стилі з використанням займенників, що належать до різних розрядів.

130

1

 

Присвійні займенники. Наголошування займенників мій, твій, свій у непрямих відмінках (практично).

Аналіз письмового твору.

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. Намагається з допомогою їх розрізнити. Удосконалює навички письма

Відповіді на запитання з використанням ілюстрацій. Списування. Вправа «Знайди чий предмет» і запиши.

131

1

 

Вказівні й означальні займенники. Наголошування займенників той, цей, весь у непрямих відмінках (практично).

Сприймає пояснення вчителя, з допомогою вчителя доступними способами на слух визначає типи займенників. Намагається з допомогою їх розрізнити. Удосконалює навички письма

Вправи «Повтори», «Розпізнай», розподільний диктант за зразком.

132

1

 

Узагальнення вивченого з розділу. Виконання проєкту. Укладання словничка фразеологізмів, прислів’їв, приказок із займенниками.

За запитаннями вчителя доступними способами розпізнає займенники у реченні, намагається їх виписати із прислів’їв і приказок. Бере участь у створенні проєкту.

Використання власних шпаргалок, допомога вчителя, однокласників,

Спрощення завдання «Вибери».

133

1

 

Діагностична (контрольна) робота №8. Займенник як частина мови (тестування, завдання відкритої форми).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

134

1

 

Аналіз діагностичної (контрольної роботи) №8.

РМ №23. Есе світоглядного змісту (орієнтовні теми: «Право на повагу до гідності», «У чому полягає гідність людини», «Чому не можна принижувати людську гідність»).

Разом з учителем намагається дати відповідь на запитання «Чому не можна принижувати людину?»

Використання слів із довідки, застосування шаблону.

135

1

 

Нетрадиційний урок. Вікторина, КВК, аукціон знань, рольова гра, конференція, екскурсія, телерепортаж тощо.

Працює в групі. Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у вікторині, рольовій грі. Повторює слова-відгадки.

Спрощення, гра.

136

1

 

Семестровий контроль. Морфологія. Орфографія (тестування, завдання відкритої форми).

З допомогою вчителя виконує завдання свого рівня.

Тестові завдання.(диференційовані)

ПОВТОРЕННЯ ТА УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО В 6 КЛАСІ

 

137

1

 

Аналіз семестрового контролю знань.

Лексикологія. Фразеологія.

За запитаннями вчителя доступними способами намагається розрізняти прислів’я і приказки, застарілі слова, неологізми; добирати професійні слова

Зменшення обсягу завдання, вправи «Поєднай», «Створи ланцюжок професійних слів», «Сортувальник» (застарілі і неологізми).

138

1

 

Словотвір та орфографія.

З допомогою вчителя знає графічне позначення афіксів, повторює способи творення слів за дітьми, називає спосіб творення, використовуючи слова з виділеними афіксами.

Вправи: «Третій зайвий», «Розподіли», «Встанови відповідність»

139

1

 

Морфологія та орфографія.

З допомогою вчителя та  малюнків намагається розрізняти частини мови.

Спрощення навчального матеріалу, використання шпаргалок, малюнків. Вправи; «Закінчи речення», «Назви частину мови».

140

1

 

Підсумковий урок.

Разом з дітьми та з допомогою вчителя бере участь у розгадуванні загадок, мовних вікторин.

Допомога і підтримка вчителя, асистента та однокласників.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Сучилкіна Валентина Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Сазанська Олександра
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Герин Любов
    Дякую щиро за Вашу працю.
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Українська мова, Планування
Інкл
Додано
5 вересня
Переглядів
3644
Оцінка розробки
5.0 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку