Модифікована програма з української мови 3 клас за програмою Савченко

Про матеріал
Модифікована програма з української мови 3 клас за програмою Савченко для учнів з інтелектуальними труднощами.
Перегляд файлу

Українська мова

за навчально-методичним комплектом К. І. Пономарьової

до підручника «Українська мова та читання. Частина 1» (автори К. І. Пономарьова, Л. А. Гайова):

 

№ уроку та стор.

Тема

Очікувані результати

Пригадую знання про звуки і букви

1

С. 1-3

Ознайомлення з метою і завданнями уроків української мови, підручником з української мови та умовними позначеннями в ньому. Пригадування державних символів України та правил поведінки під час звучання гімну

-називає умовні позначки підручника;

-знає державні символи України;

-знає правила поведінки під час звучання гімну.

 

 

 

 

Відрізняє голосні звуки від приголосних.  За допомогою вчителя будує схему речення графічно.

 

 

 

 

 

Сприймає на слух вимову м’яких приголосних звуків та слів з ними за допомогою карток.

 

 

 

 

правильно пише та вимовляє сполучення [дз], [дж], [дз'] у словах.

 

 

 

 

 

Сприймає на слух вимову дзвінких та глухих приголосних звуків та слів з ними за допомогою карток.

 

 

 

 

Розрізняє парні та непарні приголосні в словах за допомогою карток.

 

За допомогою вчителя та карток дає відповідь на короткі запитання.

 

 

 

За допомогою вчителя частково розпізнає слова з ненаголошеними звуками [е], [и].

 

 

 

За допомогою вчителя частково розпізнає слова з ненаголошеними звуками [е], [и].

Відтворює діалог між двома особами.

 

 

 

 

Застосовує правила переносу слів. За допомогою вчителя дотримується гігієнічних і технічних правил письма.

Знає та вимовляє алфавітні назви букв; (намагається правильно, чітко вимовляти вивчені звуки).

 

За зразком розташовує букви в алфавітному порядку (з опорою на зразок алфавіту).

За допомогою вчителя вміє користуватися з орографічним словником.

 

Дотримується правил поєднання усіх букв між собою (за нагадуванням учителя).

 

 

Називає пори року за явищами природи. За допомогою вчителя описує ознаки осені та відповідає на запитання.

 

 

 

 

Уважно слухає, розрізняє та вимовляє голосні та приголосні звуки.

Списує рукописний і друкований тексти по складах і цілими словами.

2

С. 4-5

Повторення знань про голосні і приголосні звуки. Пригадування правила оформлення речень на письмі. Проведення інтерв’ю на основі спогадів з власного життя. Створення висловлення за власними спогадами та поданими запитаннями

3

С. 6-7

Розпізнавання м’яких приголосних звуків та позначення їх м’якості на письмі. Побудова звукових схем слів. Проведення інтерв’ю на основі змісту прочитаного тексту. Написання тексту на задану тему

4

С. 8-9

Написання слів з апострофом і звуками , , . Знаходження інформації на етикетці за поданими запитаннями. Написання тексту за запитаннями

5

С. 10-11

Вправляння у вимовлянні дзвінких приголосних звуків у кінці слова і складу. Робота з таблицею парних та непарних дзвінких і глухих приголосних звуків. Колективне обговорення меню. Написання тексту за запитаннями

6

С. 12-13

Написання слів з сумнівними приголосними звуками. Складання тексту на задану тему

7

С. 4-7

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за запитаннями. Тема для спілкування: «Спогади про літній відпочинок»

8

С. 14-15

Розпізнавання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Проведення інтерв’ю за запитаннями на основі змісту прочитаного тексту. Побудова розповіді на задану тему

9

С. 16-17

Написання слів з ненаголошеними звуками [е], [и]. Добір перевірних слів шляхом змінювання форми слова. Відтворення діалогу в ролях. Записування розгорнутої відповіді на поставлене запитання

10

С. 18-19

Повторення і застосування правил переносу слів. Написання розповіді про власні вподобання

11

С. 19-21

Пригадування і застосування алфавіту. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки

12

С. 21-22

 Ознайомлення з тлумачним і орфографічним словниками. Вправляння у користуванні орфографічним словником для перевірки написання слів. Написання тексту з обґрунтуванням власної думки

13

 

Повторення і закріплення знань про звуки й букви, умінь правильно переносити слова, записувати слова в алфавітному порядку

14

С. 8-10

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим початком на основі малюнка, світлин, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Осінь зачаровує красою»

15

Повторення та узагальнення знань

16

С. 1-6

Тематична діагностувальна робота з теми «Звуки і букви»

17

Аналіз діагностичної роботи

18

С. 23-24

Вживання слів у прямому й переносному значеннях. Написання розповіді на задану тему за опорними словами

За допомогою вчителя розпізнає слова у прямому й переносному значеннях.

19

С. 25-26

Розпізнавання синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

За допомогою карток та вчителя складає прості речення.

20

С. 27-28

Вправляння у доборі синонімів. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

Частково визначає та називає, що таке синоніми.

Розглядає малюнок  та висловлює свої думки (за навідними питаннями).

21

С. 28-30

Розпізнавання і добір антонімів. Складання розповіді на задану тему

Частково визначає та називає, що таке антоніми. За допомогою малюнків складає прості речення.

22

С. 30-32

 

Розпізнавання слів, які мають кілька значень, і пояснення цих значень. Написання тексту за опорними словами

За допомогою наочності розпізнає багатозначні слова.

23

С. 11-13

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Пікнік»

Складає речення за допомогою опорних слів.

Володіє  написанням розповіді за серією малюнків і складеними запитаннями.

24

С. 32-33

Спостереження за словами, які звучать однаково, але мають різні значення. Написання розгорнутої відповіді на запитання

Розпізнає слова, які мають кілька значень, пояснює ці значення.

 

 

25

 

Повторення і закріплення знань про лексичне значення слова

Показує знайомі предмети, обирає зображення серед них.

26

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Значення слова»

Розуміє та пояснює значення слів.

При письмі дотримується відповідного рядка, правильного нахилу, пише у нормальному темпі; (під контролем учителя).

27

Аналіз діагностичної роботи

28

С. 34-35

Визначення кореня в словах. Формування уявлення про спільнокореневі слова. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

Визначає корінь в словах (за допомогою вчителя).

Дає короткі відповіді на запитання.

29

С. 36-37

Розпізнавання і добір спільнокореневих слів, виділення у них кореня. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки             

Розпізнає та частково добирає спільнокореневі слова та виділяє корінь у них (за допомогою вчителя).

30

С. 37-39

Спостереження за чергуванням голосних звуків у коренях слів. Написання розповіді про своє бажання з поясненням власної думки             

Спостерігає за чергуванням голосних звуків у коренях слів.

Висловлює свою думку короткими фразами.

31

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Покинуте кошеня»

Під керівництвом учителя бере участь у колективному обговоренні прослуханого оповідання та розглянутих ілюстрацій до тексту.

32

С. 39-41

Спостереження за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складання розповіді за поданими запитаннями

Спостерігає за чергуванням приголосних звуків у коренях слів. Складає короткі розповіді за поданими запитаннями.

33

С. 41-43

Розрізнення коренів з однаковим звучанням, але різним значенням. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями. Написання тексту за світлиною

Будує речення за допомогою карток та пазів.

Списує слова, словосполучення, речення, короткі рукописні та друковані тексти.

34

Повторення та узагальнення знань про корінь слова

Частково оволоділа знаннями про корінь слова.

35

С. 43-45

Визначення закінчень у словах. Проведення інтерв’ю за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

За допомогою вчителя та зразка утворює закінчення у словах.

36

С. 45-47

Спостереження за призначенням закінчень у мовленні. Формування уявлення про нульове закінчення.

Спостерігає за призначенням закінчень у мовленні та має уявлення про нульове закінчення.

37

 Відновлення деформованих речень. Складання і записування розповіді за поданими запитаннями

З допомогою вчителя упорядковує деформовані речення (слова даються у правильній граматичній формі), записує їх.

38

С. 47-48

Визначення основи слова. Написання розповіді про свою мрію за поданими запитаннями.

За допомогою вчителя визначає основи слова. Дає усну відповідь за поданими запитаннями.

39

С. 49-50

Розрізнення спільнокореневих слів і різних форм одного слова. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

Розрізняє спільнокореневі слова і різні форми одного слова.

40

 

Розвиток зв’язного мовлення. Побудова розповіді за коміксом і складеними запитаннями. Тема для спілкування: «Весела дитяча пригода»

Обирає ілюстрації до відповідного сюжету за допомогою ассистента вчителя.

За допомогою та за нагадуванням учителя дотримується правил культури спілкування.

41

С. 51-52

Визначення префікса в словах. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

Знає як помічається префікс у слові. Знаходить префікс у словах (за зразком).

42

С. 53-54

Утворення слів за допомогою префіксів. Пошук інформації на рекламному щиті. Відновлення тексту в буклеті. Написання тексту про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

За картками утворює слова за допомогою префіксів.

За навідними питаннями вміє відновлювати слова.

43

С. 54-56

Розрізнення Утворення слів за допомогою префіксів. Написання службових слів з іншими словами. Складання тексту про свої вподобання

За допомогою вчителя пише слова з префіксами та службовими словами в реченнях.

44

С. 56-57

Спостереження за написанням слів з префіксами роз-, без-. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту за власними спостереженнями             

За допомогою вчителя позначає префікси роз-, без- у словах.

Знаходить інформацію на карті України за поданими запитаннями.

45

С. 58-59

Дослідження написання слів з префіксами з-, с-. Прогнозування змісту тексту за його заголовком. Написання тексту про своє вподобання

За допомогою вчителя позначає префікси з-, с-.

46

С. 60-61

Спостереження за вживанням апострофа після префіксів. Написання розповіді на задану тему з використанням поданих словосполучень

Дотримується правила написання слів з апострофом.

Складає речення з використанням словосполучень.

47

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Небезпечна пригода на річці»

Обирає серед зображень потрібне слово, показує на дидактичному матеріалі, показує предмети жестами.

48

С. 61-63

Перенос слів з апострофом після префіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання розповіді за запитаннями на основі прочитаного тексту

Ознайомилась з переносом слів з апострофом після префіксів. Знаходить інформацію на карті України за поданими запитаннями.

49

Повторення та узагальнення знань про префікс у слові

Ознайомлена з будовою слова.

50

С. 63-65

Визначення суфікса у словах. Пошук інформації на квитку до музею. Написання розповіді за поданими запитаннями на основі прочитаного тексту

За допомогою вчителя визначає суфікс у словах.

На основі прочитаного тексту частково усно відтворює текст.

Знає та виконує сприйняті на слух інструкції щодо виконання поставлених учителем навчальних завдань.

 

51

С. 65-67

Утворення слів за допомогою суфіксів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Написання тексту про свої вподобання з обґрунтуванням власної думки

52

С. 67-68

Визначення будови слова. Написання тексту про свої вподобання.

Ознайомлена з будовою слова. Застосовує одержану інформацію в навчальній діяльності.

53

С. 69-70

Вправляння у розборі слів за будовою. Написання розгорнутої відповіді на запитання

Повторення та узагальнення знань про будову слова

Підбирає спільнокореневі слова до одного з поданих (за схемами).

54

С. 71-72

Формування уявлення про орфограму. Розпізнавання слів з орфограмами. Добір слів з певною орфограмою. Придумування заголовка до тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями

Розуміє значення слова «орфограма». За допомогою вчителя розпізнає слова з орфограмами.

Вміє придумувати заголовок до даного тексту.

55

С. 23-25

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді на основі малюнка, вірша, вражень від музичного твору та власних спостережень. Тема для спілкування: «Зима прийшла»

Збагачує своє мовлення новими словами. Складає та записує розповідь за серією малюнків та опорними словами.

56

С. 72-74

Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на рекламному плакаті. Написання розгорнутої відповіді на запитання

Спостерігає за словами з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються добором спільнокореневих слів. За допомогою вчителя шукає інформацію на рекламному плакаті.

57

С. 74-76

Написання записки й смс-повідомлення. Вправляння у написанні слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях

За зразком вміє складати записки й смс-повідомлення.

58

С. 76-77

Написання слів з ненаголошеними [е], [и] в коренях, що перевіряються за словником. Складання і записування тексту за поданим початком

Списує з проговорюванням  слова, речення невеликі тексти з підручника після попередньої підготовчої роботи під керівництвом учителя.

59

Закріплення і застосування знань про будову слова

Закріпила та частково застосовує знання про будову слова.

Під контролем учителя дотримується поля правого краю сторінки, вертикальності лівого її краю.

60

 

Тематична діагностувальна робота з теми «Будова слова»

61

Аналіз діагностичної роботи

62

 

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за колективно складеним планом. Тема для спілкування: «Не врода прикрашає людину, а добрі справи»

Дотримується правил ввічливості при спілкуванні в колективі (за нагадуванням учителя).

63

Узагальнення вивченого.

За допомогою вчителя застосовує вивчений матеріал за І семестр.

 

 

64

Підсумковий урок

 

65

С. 78-79

Розрізнення іменників – назв істот і неістот. Складання усної розповіді за світлиною. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

66

С. 80-81

Розрізнення власних і загальних назв. Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання розповіді за поданими запитаннями

 

3

С. 81-83

Написання власних назв з великої букви. Розігрування сценки за поданим діалогом. Написання розповіді за серією малюнків

 

4

С. 83-85

Розпізнавання іменників, які утворилися від дієслів і прикметників. Прогнозування змісту тексту за поданим заголовком. Написання розгорнутої відповіді на поставлене запитання

 

5

С. 85-87

Визначення роду іменників. Придумування заголовка до поданого тексту. Пошук інформації у графіку роботи музею. Написання тексту з поясненням власної думки

 

6

С. 88-89

Змінювання іменників за числами. Пошук інформації в буклеті. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

7

С. 29-31

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді про враження від свята. Тема для спілкування: «Як я святкував/святкувала Новий рік»

 

8

С. 90-91

Розпізнавання іменників, які не змінюються за числами. Написання розгорнутої відповіді на запитання з обґрунтуванням власної думки

 

9

 

Закріплення і застосування знань про іменники.

 

10

С. 21-26

(у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Іменник»

 

11

С. 92-93

Розпізнавання прикметників. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

12

С. 94-95

Встановлення зв’язку прикметників з іменниками. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

13

С. 96-97

Змінювання прикметників за числами. Написання тексту на задану тему

 

 

14

С. 32-34

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Птахи – віщуни погоди»

 

15

С. 97-99

Змінювання прикметників за родами. Написання тексту про власне бажання з обґрунтуванням своєї думки

 

16

С. 99-100

Визначення родових закінчень прикметників. Написання розповіді про власне бажання

 

17

С. 101-102

Спостереження за роллю прикметників у мовленні. Пошук інформації на рекламному плакаті. Використання прикметників для опису пейзажу на картині. Складання розповіді за малюнком з використанням прикметників

 

18

Закріплення і застосування знань про прикметники

 

19

С. 27-32

(у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Прикметник»

 

20

С. 103-104

Розпізнавання числівників. Пошук інформації на карті України за поданими запитаннями. Пошук інформації на квитку до театру. Написання тексту за поданими запитаннями

 

21

С. 35-37

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Складання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Мій друг або моя подружка»

 

 

22

С. 105-106

Вправляння у правильному наголошуванні й записуванні числівників. Написання тексту про свій вибір з обґрунтуванням власної думки

 

23

С. 106-107

Вправляння у читанні числових виразів. Записування дат. Написання тексту за поданими запитаннями

 

24

С. 108-109

Розпізнавання дієслів. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

25

С. 110-111

Написання дієслів на -ться, -шся. Доповнення діалогу запитаннями. Написання розповіді за малюнками і запитаннями

 

26

С. 111-113

Розрізнення часових форм дієслів. Написання розповіді на основі прочитаного тексту

 

27

С. 113-115

Змінювання дієслів за часами. Написання розповіді на задану тему

 

28

С. 38-40

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Повчальний випадок»

 

29

С. 115-116

Написання не з дієсловами. Редагування правил поведінки за столом. Написання правил користування книжкою.

 

30

С. 117-118

Встановлення зв’язку дієслів з іменниками. Написання розповіді за поданими запитаннями

 

31

С. 119-120

Добір дієслів – антонімів і синонімів. Написання розповіді за поданими запитаннями

 

32

 

Закріплення і застосування знань про дієслова.

 

 

 

33

С. 33-38

(у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Дієслово»

 

34

С. 121-122

Розпізнавання службових слів. Написання розповіді за світлиною та власною уявою

 

35

С. 41-43

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за орієнтовним планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Моя сім’я»

 

36

С. 122-124

Розпізнавання прийменників. Пошук інформації у прайс-листі. Написання розповіді про своє бажання з обґрунтуванням власної думки

 

37

С. 124-126

Розрізнення частин мови. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Пошук інформації на афіші. Визначення достовірної і недостовірної інформації. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

38

С. 39-44

(у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Частини мови»

 

39

С. 127-129

Розрізнення і побудова речень, різних за метою висловлювання та інтонацією. Пошук інформації на таблиці. Відтворення діалогу в ролях. Написання розгорнутої відповіді на подане запитання

 

40

С. 129-130

Розпізнавання і складання речень зі звертаннями. Ознайомлення з розділовими знаками при звертаннях. Утворення кличних форм іменників. Редагування і розігрування діалогу. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

41

С. 131-133

Визначення в реченні головних і другорядних членів. Пошук інформації на таблиці. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

42

С. 44-46

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання розповіді за поданим планом на тему з особистого життя. Тема для спілкування: «Як я турбуюся про своє здоров’я»

 

43

С. 133-134

Встановлення зв’язку слів у реченні. Побудова схеми речення і розпізнавання речення за поданою схемою. Написання тексту про свої враження

 

44

С. 134-136

Утворення словосполучень. Розрізнення граматичної основи речення і словосполучень. Встановлення зв’язку слів у словосполученні за питаннями. Розпізнавання головного і залежного слова в словосполученні. Написання розповіді за запитаннями

 

45

С. 137-138

Побудова різних видів речень. Поширення речень за запитаннями. Складання речення за схемою. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

46

Повторення і закріплення знань про речення

 

47

С. 45-50

 (у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Речення»

 

48

С. 139-140

Пригадування будови тексту. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Відновлення деформованого тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

 

49

С. 47-49

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Формування уявлення про художній і науково-популярний тексти. Написання художнього опису на основі малюнка і власних спостережень. Тема для спілкування: «Весна прийшла»

 

50

С. 141-143

Розпізнавання текстів різних типів (розповіді, опису, міркування). Добір заголовка до прочитаного тексту. Написання тексту за поданими запитаннями

51

С. 143-145

Ознайомлення з будовою тексту-міркування. Складання тексту-міркування за поданими твердженням і висновком. Написання тексту про власний вибір з обґрунтуванням своєї думки

52

С. 145-147

Формування уявлення про есе. Розпізнавання і складання есе. Написання есе на основі прочитаного тексту

53

С. 147-149

Визначення теми і мети тексту. Добір заголовка до тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

54

С. 149-151

Складання плану тексту. Формування уявлення про абзац. Написання тексту на основі власних спогадів

55

С. 151-153

Спостереження за зв’язком речень у тексті. Удосконалення тексту шляхом усунення невиправданих повторів того самого слова. Придумування заголовка до прочитаного тексту. Написання розгорнутої відповіді на запитання

56

С. 50-52

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Дружні шпаки»

 

57

С. 153-155

Розпізнавання текстів різних стилів (художнього, науково-популярного, ділового). Написання художнього опису на основі прочитаного вірша та ілюстрації до нього

58

Повторення і закріплення знань про текст

 

59

С. 51-56

 (у посібнику «Мої досягнення»)

Тематична діагностувальна робота з теми «Текст»

60

С. 156-157

Повторення вивчених тем. Відтворення діалогу в ролях. Написання тексту на задану тему

61

С. 158-159

Закріплення вивченого. Написання розповіді про власне бажання

62

С. 53-55

(у зошиті «Малюю словом»)

Розвиток зв’язного мовлення. Написання переказу тексту за складеним планом. Тема для спілкування: «Зозуля»

 

63

Підсумковий урок

 

doc
Додав(-ла)
Чебан Світлана
Пов’язані теми
Українська мова, 3 клас, Планування
НУШ
Інкл
Додано
23 вересня
Переглядів
339
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку