Модуль: Футбол (урок фізичної культури в 5 класі)

Про матеріал

Мета уроку: формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою й спортом та сприяти зміцненню здоров'я учнів за допомогою біоадекватних технологій.

Завдання уроку:

1. Навчити техніки зупинки м'яча.

2. Повторити техніку ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.

3. Закріпити техніку удару по м'ячу внутрішньою частиною підйому.

4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів за допомогою фізичних вправ.

Клас: 5

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та інвентар: футбольні м'ячі, фішки, жилетки різного кольору, секундомір, свисток, гімнастичні килимки.

Перегляд файлу

Модуль: Футбол

Савченко Ірина Станіславівна,

учитель фізичної культури І категорії

 

Мета уроку: формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою й спортом та сприяти зміцненню здоровя учнів за допомогою біоадекватних технологій.

Завдання уроку:

1. Навчити  техніки зупинки м’яча. 

2. Повторити  техніку ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.

3. Закріпити  техніку  удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому.

4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів за допомогою фізичних вправ.

Клас: 5

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та інвентар: футбольні м’ячі, фішки, жилетки різного кольору, секундомір, свисток, гімнастичні килимки.

Місце проведення: спортивна кімната, пристосована до занять фізичною культурою.

Хід уроку

 

Зміст уроку

Дозування

Організаційно-методичні вказівки

Підготовча частина (15 хв)

Мотивація навчальної діяльності

 

1. Організований вхід до

 залу.

2. Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку.

Додатковими бонусами оцінюється індивідуальна робота та робота в гуртках.

3. Опитування учнів про стан  самопочуття.

4. Вимірювання ЧСС.

 

 

 

 

 

5. Повторення правил техніки безпеки й поведінки на уроці.

 

 

 

 

1 хв

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

30с

 

 

 

 

 

Потоковий метод.

 

Шикування в одну шеренгу.  Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.

 

 

 

Звернути увагу на дихання, потовиділення.

Норма  не більше  15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягнути на праву руку спеціальний браслет або кольорову стрічку  для того, щоб під час уроку звертати на них більше уваги.

Фронтальний метод. Особливу  увагу звернути на дотримання правил техніки безпеки та поведінки.

6. Організуючі та стройові вправи:

 - ліворуч;

 - праворуч;

 - кругом;

- перешикування з колони по одному в колону по двоє.

 

1хв

Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою.

 

 

 

Перешикування з колони по одному в колону по двоє дробленням – зведенням.

7. Ходьба:

  • ходьба на носках;
  • на п’ятках;
  • на зовнішній стороні стопи;
  • на внутрішній стороні стопи;
  • перекати  з п’ятки на носок;
  • ходьба на носках.

1хв

 

Дистанція 1,5 м

Слідкувати за осанкою. Руки на пояс.

Лікті розвести в сторони. Спина рівна,

руки за голову.

Спину тримати рівно.

Спину тримати рівно.

Руки в сторони.

Дотримуватися дистанції та правильної постави, руки в сторони.

 

8. Біг:

  1. Звичайний біг.

 

 

 

  1. Біг спиною вперед.

 

 

  1. Біг змійкою.
  2. Біг змійкою спиною вперед.
  3. Забігання правим, лівим боком.

 

Перешикування з колони по одному  в колону по двоє в русі.

 

Вправи для відновлення дихання (під рахунок) у русі.

1– руки вперед;

2 – руки вгору;

3 – руки в сторону;

4 – руки донизу.

 

 Комплекс загально-розвиваючих  вправ на місці:

1. В.п.-о.с.; ходьба на місці з високим підніманням колін

2. В.п.-о.с. (ноги нарізно), руки донизу. 1-нахил голови праворуч; 2 – в.п.; 3 – нахил голови ліворуч;

4- в.п.

 

3. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-витягнути голову вперед;

2 – втягнутим голову назад.

 

4. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на колінах, напівприсід. 1 – нахил голови праворуч, м’язи шиї розслабити; 2 – нахил голови вперед, м’язи шиї розслабити; 3 – нахил голови ліворуч; 4 – в.п.

 

5. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1 – підняти плечі доверху;

2 – В.п. т.с., піднятися на носки й опуститися, виконуючи напівприсід.

 

6. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони, кисті в кулаках. Круги руками назад.

 

7. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу.   

1. Присід, зігнуті руки в сторону, передпліччя донизу;

2 – руки донизу, долонями вперед, встати на носки.

 

8. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу.  

1-4 перехресні рухи руками, піднімаючи їх догори;

5-8 перехресні рухи руками, опускаючи їх донизу.

 

9. В.п.- стійка ноги нарізно, руки  в сторони.  1- напівприсід, нахил вправо; 2 – в.п.; 3 – 4- т.с. в інший бік.

10. В.п.- нахил вперед, прогнувшись, руки доверху. Пружинячі нахили вперед, голову назад, круги руками в сторону – назовні.

11. В.п.-сід ноги нарізно, руки в сторону. 1 – нахил до правої ноги, руки догори; 2 – в.п.; 3 – нахил до лівої ноги, руки догори; 4 – в.п.

12. В.п – о.с., руки на поясі.

1 – стрибок на двох ногах праворуч;

2 - стрибок на двох ногах ліворуч.

13. В.п.- те саме.

1 – стрибок на двох ногах вперед;

2 – стрибок на двох ногах назад.

14. Спеціальні вправи футболіста.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показника ЧСС у класі.

1 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30-40 с

 

 

30-40 с

 

 

 

 

 

 

3 хв

 

4-6 повторень

 

4-6  повторень

 

 

 

4-6 повторень

 

 

 

4-6 повторень

 

6-8 повторень

 

 

 

6-8 повторень

 

 

6-8 повторень

 

 

 

6-8 повторень

 

 

 

 

6-8 повторень

 

 

 

6-8  повторень

 

 

 

 

6-8  повторень

 

 

6-8  повторень

 

 

6-8 повторень

3 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30с

У повільному темпі, дистанція 1,5 м.

Звернути увагу дітей на  дихання. Дихати лише носом. Це сприяє дотриманню індивідуального обсягу навантаження.

Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту голови ліворуч.

 

Дотримуватися дистанції.

 

Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту  голови ліворуч.

 

 

Слідкувати за чітким виконанням вправ.

 

 

Методом послідовних поворотів ліворуч  дробленням. Кожен учень зупиняється біля своєї фішки з мячем.

Розвиток уваги та відновлення дихання

 

 

Фронтальний метод. Темп  швидкий.

 

Звернути увагу на осанку.

 

Звернути увагу на осанку та рухи голови.

 

 

 

 

Тулуб  тримати рівно.

 

 

 

Звернути увагу на осанку, м’язи шиї розслабити.

 

 

 

Спину тримати рівно.

 

 

 

 

Максимальна амплітуда.

 

 

Звернути увагу на осанку.

 

 

 

 

 

Руки прямі.

 

 

 

 

 

Руки в сторони.

 

 

 

 

 

Руки прямі, максимально прогнутись.

 

 

 

 

Максимальна амплітуда.

 

 

 

Спину тримати рівно, максимальні стрибки.

 

 

Спину тримати рівно, максимальні стрибки.

 

Фронтальний метод. Гра на увагу з елементами стійок, пересувань, зупинок.

За сигналом вчителя: 1 свисток – учні  пересуваються «змійкою» між стійками прямо, 2 свистка – учні  пересуваються «змійкою» спиною вперед, 3 свистка – учні пересуваються приставним кроком, оплески у долоні – зупинка. Виграє та команда, яка допустила  найменше помилок.

Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.

 

Основна частина (25 хв)

 

  1. Навчити  техніки зупинки м’яча  підошвою.

 

Спеціальні вправи:

А) імітація вправи без м’яча;

Б) зупинка м’яча, що котиться  назустріч від партнера (відстань 50 см. – 1 м);

В) зупинка м’яча, що котиться  назустріч від партнера (відстань 2-3 м (права-права, ліва-ліва, права-ліва, ліва-права).

 

 

 

 

  1. Повторити  техніку ведення мяча  внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
    • Ведення м’яча внутрішньою частиною підйому.

Спеціальні вправи:

А) ведення м’яча внутрішньою частиною підйому повільною ходьбою;

Б) ведення м’яча  почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками;

В) ведення м’яча  зі зміною напрямку руху, швидкості бігу та  ведення м’яча між фішок.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Ведення м’яча зовнішньою частиною підйому

Спеціальні вправи:

А) ведення м’яча зовнішньою частиною підйому повільною ходьбою;

Б) ведення м’яча  почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками;

В) ведення м’яча  зі зміною напрямку руху, швидкості бігу, ведення м’яча між фішками.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Закріпити  техніку  удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому.

 

  • Спеціальні вправи:

А). Імітуючі вправи без м’яча.

Б). Удар по нерухомому м’ячу з місця.

 

В). Удар по нерухомому м’ячу після стрибка на опорну ногу.

 

Г). Удар по нерухомому м’ячу після ходьби, повільного бігу.

 

Д). Удар по м’ячу, що котиться гравцеві назустріч.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Робота на станціях:

1 станція.

  Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому в орієнтир-мішень з відстані 50 см – 1 м;

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 станція.

Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 станція.

Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому  в орієнтир-мішень із відстані 2 м – 3 м у парах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 станція.

Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому в зустрічних колонах.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показника ЧСС у класі.

 

6 хв

 

 

 

8-10 повторень

8-10 повторень

 

 

8-10 повторень

 

 

 

 

 

 

 

6 хв

 

 

 

 

 

 

 

4-6  повторень

 

 

4-6 повторень

 

 

4-6 повторень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4-6  повторень

 

 

4-6  повторень

 

 

 

4-6  повторень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 хв

 

 

 

 

6-8  повторень

6-8  повторень

6-8  повторень

 

6-8  повторень

 

6-8  повторень

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 хв

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 хв

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

 

Фронтальний метод. Носок стопи повернутий назовні, а м’яч торкається внутрішньою частиною підйому, стопа розвернута вбік. Тулуб нахилений вперед, кроки короткі й часті, руки працюють розслаблено. Учень   безперервно повинен контролювати ситуацію й здійснювати контроль над м’ячем.

A4AA2234

Для більш підготовлених дітей кількість зупинок  м’яча збільшується.

Фронтальний метод. Груповий метод.

Звернути увагу на те, щоб голова не була опущена донизу.

Можливі помилки під час ведення:

  1. Ведення м’яча перед собою, жорстко вдаряючи по м’ячу.
  2. Торкання м’яча напруженою ступнею.
  3. Відпускання м’яча далеко від себе.
  4. Порушення ритму бігу під час ведення м’яча.
  5. У ході ведення використовується лише одна нога.

Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча збільшується.

Цей спосіб найбільш універсальний, він дає можливість виконувати прямолінійні переміщення й легко змінювати  напрямок руху.

 

F5D57CB6

Можливі помилки під час ведення:

  1. Ведення м’яча перед собою, жорстко вдаряючи по м’ячу.
  2. Торкання м’яча напруженою ступнею.
  3. Відпускання м’яча далеко від себе.
  4. Порушення ритму під час ведення м’яча.
  5. У ході ведення використовується лише одна нога.

Особливо акцентувати увагу учнів на:

  1. Свободу рухів.
  2. Розслабленість стопи.
  3. Відстань від м’яча до учня.
  4. Постійний контроль учня за м’ячем.
  5. Нахил голови та тулуба.
  6. Уміння контролювати ігрові обставини під час ведення м’яча.

Фронтальний метод. Груповий метод.

 

14AA62

8E6918C0

Особливу увагу звернути на помилки в техніці:

  1. Вісь стопи опорної ноги спрямована не в бік удару.
  2. Кут між стопами, як під час удару, так і після нього менше 90°. У цьому випадку м’яч обертається вбік, а ноги схрещуються під час удару.
  3. Пальці ноги відтягнуті донизу і м’яч після удару піднімається вгору.
  4. Опорна нога на далекій відстані від м’яча.
  5. Замість удару учень штовхає м’яч,   тобто немає замаху ноги.

 

Груповий метод.  Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу   внутрішньою частиною підйому та правильне перешикування учнів.

Робота на станціях (2 хв), перехід від станції до станції проти годинникової стрілки за вказівкою вчителя.

Особливо акцентувати увагу учнів на:

  1. Постійний контроль учня за м’ячем.
  2. Вісь стопи опорної ноги спрямована  в бік удару.
  3. Розпочинати вправу з відстані 50 см, і тільки при правильному виконанні збільшувати відстань.
  4. Підраховувати кількість правильних попадань  у ціль за допомогою звукового сигналізатора.
  5. Удар по м’ячу правою та лівою ногою

Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.

 

Груповий метод.  Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу   внутрішньою частиною підйому.

Особливо акцентувати увагу учнів на:

  1. Постійний контроль учня за м’ячем.
  2. Вісь стопи опорної ноги спрямована  в бік удару.
  3. Удар по м’ячу правою та лівою ногою.

Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча правою та лівою ногою збільшується. Особлива увага узгодженість командних дій.

 

Груповий метод.  Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу   внутрішньою частиною підйому.

Особливо акцентувати увагу учнів на:

  1. Постійний контроль учня за м’ячем.
  2. Вісь стопи опорної ноги спрямована  в бік удару.
  3. Удар по м’ячу правою та лівою ногою.
  4. Розпочинати вправу з відстані 2 м і тільки при правильному виконанні збільшувати відстань.
  5. Підраховувати кількість правильних попадань  у ціль.
  6. Узгоджувати командні дії.

Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.

 

Груповий метод.  Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу   внутрішньою частиною стопи.

Особливо акцентувати увагу учнів на:

  1. Постійний контроль учня за м’ячем.
  2. Вісь стопи опорної ноги спрямована  в бік удару.
  3. Удар по м’ячу правою та лівою ногою.
  4. Розпочинати вправу з відстані 2 м і тільки при правильному виконанні збільшувати відстань.
  5. Підраховувати кількість правильних передач м’яча.
  6. Узгоджувати командні дії.
  7. Пересування в зустрічну колону тільки з правої сторони.

Для більш підготовлених учнів кількість передач  м’яча збільшується, а також при відмінному виконанні передач виконувати без зупинки м’яча.

 

 

Заключна частина (5 хв)

 

1. Вправа на релаксацію

«Бурулька».

3. Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показник ЧСС у класі.

4. Підбиття підсумків уроку.

5. Домашнє завдання:

Виконати стрибки через скакалку:

хл.-20 р., дів.-25 р.

6. Організований вихід із залу.

30 с

 

 

 

1 хв

 

 

 

1 хв

 

 

 

 

 

 

30 с

 

 

1 хв 30 с

 

 

30 с

Учні розташовуються на гімнастичних килимках.

Слово вчителя: «Сядьте, заплющіть очі, руки підніміть угору. Уявіть, що Ви — бурулька. Напружте усі м'язи Вашого тіла. Запам'ятайте це відчуття. Необхідно «завмерти» в цій позі на 1-2 хвилини. Потім уявіть, що під дією сонячного тепла Ви починаєте поволі танути, розслаблюючи поступово кисті рук, потім — м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам'ятайте свої відчуття в стані розслаблення».

Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищував норму на початку уроку.

 

 

Визначається найкраща команда та найактивніші учні на уроці.

 

 

docx
Додано
11 березня 2018
Переглядів
1029
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку