Мета уроку: формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою й спортом та сприяти зміцненню здоров'я учнів за допомогою біоадекватних технологій.
Завдання уроку:
1. Навчити техніки зупинки м'яча.
2. Повторити техніку ведення м'яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
3. Закріпити техніку удару по м'ячу внутрішньою частиною підйому.
4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів за допомогою фізичних вправ.
Клас: 5
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та інвентар: футбольні м'ячі, фішки, жилетки різного кольору, секундомір, свисток, гімнастичні килимки.
Савченко Ірина Станіславівна,
учитель фізичної культури І категорії
Мета уроку: формувати свідоме ставлення до занять фізичною культурою й спортом та сприяти зміцненню здоров’я учнів за допомогою біоадекватних технологій.
Завдання уроку:
1. Навчити техніки зупинки м’яча.
2. Повторити техніку ведення м’яча внутрішньою та зовнішньою частиною підйому.
3. Закріпити техніку удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому.
4. Сприяти розвитку спритності та координації рухів за допомогою фізичних вправ.
Клас: 5
Тип уроку: комбінований.
Обладнання та інвентар: футбольні м’ячі, фішки, жилетки різного кольору, секундомір, свисток, гімнастичні килимки.
Місце проведення: спортивна кімната, пристосована до занять фізичною культурою.
Хід уроку
Зміст уроку |
Дозування |
Організаційно-методичні вказівки |
Підготовча частина (15 хв) |
||
Мотивація навчальної діяльності
1. Організований вхід до залу. 2. Шикування, привітання, повідомлення теми та завдань уроку. Додатковими бонусами оцінюється індивідуальна робота та робота в гуртках. 3. Опитування учнів про стан самопочуття. 4. Вимірювання ЧСС.
5. Повторення правил техніки безпеки й поведінки на уроці.
|
1 хв
1 хв
30с
|
Потоковий метод.
Шикування в одну шеренгу. Учні, звільнені від занять через хворобу, залучаються до співпраці з учителем, як помічники.
Звернути увагу на дихання, потовиділення. Норма не більше 15 ударів за 10с. Учням, пульс яких перевищує норму, одягнути на праву руку спеціальний браслет або кольорову стрічку для того, щоб під час уроку звертати на них більше уваги. Фронтальний метод. Особливу увагу звернути на дотримання правил техніки безпеки та поведінки. |
6. Організуючі та стройові вправи: - ліворуч; - праворуч; - кругом; - перешикування з колони по одному в колону по двоє.
|
1хв |
Стежити за чітким виконанням команд, прямою поставою.
Перешикування з колони по одному в колону по двоє дробленням – зведенням. |
7. Ходьба:
|
1хв
|
Дистанція 1,5 м Слідкувати за осанкою. Руки на пояс. Лікті розвести в сторони. Спина рівна, руки за голову. Спину тримати рівно. Спину тримати рівно. Руки в сторони. Дотримуватися дистанції та правильної постави, руки в сторони.
|
8. Біг:
Перешикування з колони по одному в колону по двоє в русі.
Вправи для відновлення дихання (під рахунок) у русі. 1– руки вперед; 2 – руки вгору; 3 – руки в сторону; 4 – руки донизу.
Комплекс загально-розвиваючих вправ на місці: 1. В.п.-о.с.; ходьба на місці з високим підніманням колін 2. В.п.-о.с. (ноги нарізно), руки донизу. 1-нахил голови праворуч; 2 – в.п.; 3 – нахил голови ліворуч; 4- в.п.
3. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на пояс. 1-витягнути голову вперед; 2 – втягнутим голову назад.
4. В.п.- стійка ноги нарізно, руки на колінах, напівприсід. 1 – нахил голови праворуч, м’язи шиї розслабити; 2 – нахил голови вперед, м’язи шиї розслабити; 3 – нахил голови ліворуч; 4 – в.п.
5. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1 – підняти плечі доверху; 2 – В.п. т.с., піднятися на носки й опуститися, виконуючи напівприсід.
6. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони, кисті в кулаках. Круги руками назад.
7. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1. Присід, зігнуті руки в сторону, передпліччя донизу; 2 – руки донизу, долонями вперед, встати на носки.
8. В.п.- стійка ноги нарізно, руки донизу. 1-4 перехресні рухи руками, піднімаючи їх догори; 5-8 перехресні рухи руками, опускаючи їх донизу.
9. В.п.- стійка ноги нарізно, руки в сторони. 1- напівприсід, нахил вправо; 2 – в.п.; 3 – 4- т.с. в інший бік. 10. В.п.- нахил вперед, прогнувшись, руки доверху. Пружинячі нахили вперед, голову назад, круги руками в сторону – назовні. 11. В.п.-сід ноги нарізно, руки в сторону. 1 – нахил до правої ноги, руки догори; 2 – в.п.; 3 – нахил до лівої ноги, руки догори; 4 – в.п. 12. В.п – о.с., руки на поясі. 1 – стрибок на двох ногах праворуч; 2 - стрибок на двох ногах ліворуч. 13. В.п.- те саме. 1 – стрибок на двох ногах вперед; 2 – стрибок на двох ногах назад. 14. Спеціальні вправи футболіста.
Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показника ЧСС у класі. |
1 хв
30-40 с
30-40 с
3 хв
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень 3 хв
30с |
У повільному темпі, дистанція 1,5 м. Звернути увагу дітей на дихання. Дихати лише носом. Це сприяє дотриманню індивідуального обсягу навантаження. Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту голови ліворуч.
Дотримуватися дистанції.
Дотримуватися дистанції та слідкувати за рухом повороту голови ліворуч.
Слідкувати за чітким виконанням вправ.
Методом послідовних поворотів ліворуч дробленням. Кожен учень зупиняється біля своєї фішки з м’ячем. Розвиток уваги та відновлення дихання
Фронтальний метод. Темп швидкий.
Звернути увагу на осанку.
Звернути увагу на осанку та рухи голови.
Тулуб тримати рівно.
Звернути увагу на осанку, м’язи шиї розслабити.
Спину тримати рівно.
Максимальна амплітуда.
Звернути увагу на осанку.
Руки прямі.
Руки в сторони.
Руки прямі, максимально прогнутись.
Максимальна амплітуда.
Спину тримати рівно, максимальні стрибки.
Спину тримати рівно, максимальні стрибки.
Фронтальний метод. Гра на увагу з елементами стійок, пересувань, зупинок. За сигналом вчителя: 1 свисток – учні пересуваються «змійкою» між стійками прямо, 2 свистка – учні пересуваються «змійкою» спиною вперед, 3 свистка – учні пересуваються приставним кроком, оплески у долоні – зупинка. Виграє та команда, яка допустила найменше помилок. Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищує норму на початку уроку.
|
Основна частина (25 хв) |
||
Спеціальні вправи: А) імітація вправи без м’яча; Б) зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера (відстань 50 см. – 1 м); В) зупинка м’яча, що котиться назустріч від партнера (відстань 2-3 м (права-права, ліва-ліва, права-ліва, ліва-права).
Спеціальні вправи: А) ведення м’яча внутрішньою частиною підйому повільною ходьбою; Б) ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками; В) ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу та ведення м’яча між фішок.
Спеціальні вправи: А) ведення м’яча зовнішньою частиною підйому повільною ходьбою; Б) ведення м’яча почергово правою та лівою ногою по прямій, «вісімкою», між фішками; В) ведення м’яча зі зміною напрямку руху, швидкості бігу, ведення м’яча між фішками.
А). Імітуючі вправи без м’яча. Б). Удар по нерухомому м’ячу з місця.
В). Удар по нерухомому м’ячу після стрибка на опорну ногу.
Г). Удар по нерухомому м’ячу після ходьби, повільного бігу.
Д). Удар по м’ячу, що котиться гравцеві назустріч.
1 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому в орієнтир-мішень з відстані 50 см – 1 м;
2 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому.
3 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому в орієнтир-мішень із відстані 2 м – 3 м у парах.
4 станція. Удар по м’ячу внутрішньою частиною підйому в зустрічних колонах.
Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показника ЧСС у класі. |
6 хв
8-10 повторень 8-10 повторень
8-10 повторень
6 хв
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
4-6 повторень
4 хв
6-8 повторень 6-8 повторень 6-8 повторень
6-8 повторень
6-8 повторень
8 хв 2 хв
2 хв
2 хв
2 хв
30 с
|
Фронтальний метод. Носок стопи повернутий назовні, а м’яч торкається внутрішньою частиною підйому, стопа розвернута вбік. Тулуб нахилений вперед, кроки короткі й часті, руки працюють розслаблено. Учень безперервно повинен контролювати ситуацію й здійснювати контроль над м’ячем.
Для більш підготовлених дітей кількість зупинок м’яча збільшується. Фронтальний метод. Груповий метод. Звернути увагу на те, щоб голова не була опущена донизу.
Можливі помилки під час ведення:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча збільшується. Цей спосіб найбільш універсальний, він дає можливість виконувати прямолінійні переміщення й легко змінювати напрямок руху.
Можливі помилки під час ведення:
Особливо акцентувати увагу учнів на:
Фронтальний метод. Груповий метод.
Особливу увагу звернути на помилки в техніці:
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому та правильне перешикування учнів. Робота на станціях (2 хв), перехід від станції до станції проти годинникової стрілки за вказівкою вчителя. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча правою та лівою ногою збільшується. Особлива увага узгодженість командних дій.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною підйому. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість торкань м’яча, попадань м’яча в ціль збільшується.
Груповий метод. Особливу увагу звернути на правильність виконання удару по м’ячу внутрішньою частиною стопи. Особливо акцентувати увагу учнів на:
Для більш підготовлених учнів кількість передач м’яча збільшується, а також при відмінному виконанні передач виконувати без зупинки м’яча.
|
Заключна частина (5 хв)
|
||
1. Вправа на релаксацію «Бурулька».
3. Вимірювання пульсу за 10 с та визначення середнього показник ЧСС у класі. 4. Підбиття підсумків уроку. 5. Домашнє завдання: Виконати стрибки через скакалку: хл.-20 р., дів.-25 р. 6. Організований вихід із залу. |
30 с
1 хв
1 хв
30 с
1 хв 30 с
30 с |
Учні розташовуються на гімнастичних килимках. Слово вчителя: «Сядьте, заплющіть очі, руки підніміть угору. Уявіть, що Ви — бурулька. Напружте усі м'язи Вашого тіла. Запам'ятайте це відчуття. Необхідно «завмерти» в цій позі на 1-2 хвилини. Потім уявіть, що під дією сонячного тепла Ви починаєте поволі танути, розслаблюючи поступово кисті рук, потім — м'язи плечей, шиї, корпусу, ніг тощо. Запам'ятайте свої відчуття в стані розслаблення». Звернути увагу на учнів, пульс яких перевищував норму на початку уроку.
Визначається найкраща команда та найактивніші учні на уроці.
|