Завдання уроку: розкривати значення і зміст ранкової гімнастики; вивчати комплекс
ритмічної гімнастики; навчати елиментів самомасажу та аутотренінгу.
Розвивати спритність під час естафет.
Виховувати любов до музики як до невідємної складової нашого життя.
Урок з елементами ритмічної гімнастики для учнів 5 класу
Завдання уроку: розкривати значення і зміст ранкової гімнастики; вивчати комплекс
ритмічної гімнастики; навчати елиментів самомасажу та аутотренінгу.
Розвивати спритність під час естафет.
Виховувати любов до музики як до невідємної складової нашого життя.
Інвентар: гімнастичні палиці, дощечки, кеглі, гімнастичні лави, дидактичні картки,
музичні записи.
Місце проведення: спортивний зал.
Хід уроку.
Ирр Частина уроку |
Зміст |
Дозування |
Організаційно- методичні вказівки |
Підготовча (10-12хв) |
|
До 1хв
15 с. |
Рапорт здає черговий. Стежити за поставою. |
2. Привітання. - Доброго здоров’я, доброго вам дня! Хай яскраве сонце світить вам щодня! Хай всміхнеться небо і здивує світ, А земля здоров’я дасть нам сотню літ! Бо здоров’я, діти,-в світі головне: Здоровий і щасливий щастя не мине! Станьте рано, не крутіться, Одне одному всміхніться. Ласкавинки посилаємо, Працювати посчинаємо! |
До 1хв. |
Діти розслаблюються і заплющують очі. |
|
3. Релаксація «На морі». - Діти, уявіть, що ми зарез перебуваємо не на уроці, а на березі моря. Для цього заплющіть очі та трішки по фантазуйте. Я на морі... Світить яскраве сонечко. Я дивлюсь на безмежні водні простори. Вони виблискують різними кольорами: синім, фіолетовим смарагдовим. Дихаю вільно, спокійно. Хвильки набігають одна на одну та тихенько вдаряються об берег. Здається що море шепоче, лоскоче та лагідно розмовляє зі мною. Як чудово навкруги! Я почуваюся найщасливішою людиною на Землі! |
|
|
|
4. Повідомлення завдань уроку. - Щоб здоров’я гарне мати, Навчимось труднощі долати. З фізкультурою дружити І ніколи не хворіти. Це завдання на урок, Зробимо ж до щастя крок! Сьогодні у нас дивне свято Нам справ зробити слід багато. Корабель мрій усіх чекає, Сміливих, дружніх в подорож скликає. |
До 1 хв. |
Діти хором читають девіз уроку: «Щоб щасливими нам стати, здоров’я слід оберегати». |
|
5. Ходьба по колу. - Діти, ви хочете зарез вирушити у незвичайну морську подорож? А щоб потрапити на корабель, потрібно доставити на нього вантаж. Візьміть до рук дощечки, покладіть їх на глову і виконайте «завантаження»: а)звичайна ходьба; б)ходьба на носках; в)ходьба на п’ятах; г)ходьба м’яким кроком; д)ходьба широким кроком. |
3хв. |
На голові-дощечки. Стежити за правильною поставою. |
|
6. ЗРВ з гімнастичними палицями. - Щоб далі подорожувати, треба «весла» в руки взяти! а) «веслування»; б) згинання розгинання рук; в) випади; г) «водоворіт»; |
3хв. |
Під час виконання кожної вправи стежити за правилтним положенням тулуба, рук та ніг |
|
7.Бігові вправи: а)із закиданням гомілки; б)із високим підніманням стегна; в)із підскоком; г)приставним кроком правим (лівим) боком.
|
3хв. |
Під час виконання бігу учні підготовчої та спеціальної групи збирають інвентар. Звернути увагу на дихання та роботу рук. |
|
8.Дихальні вправи в русі за методикою О.М.Стрельнікової: а) «Долоньки»
б) «погончики»;
в)«обійми плечі»
г) «плавунець»
Перевірка ЧСС за 15 с. |
3хв.
8раз.
8раз.
8 раз.
|
Долоні на рівні грудей. Зробити активний вдих носом, долоні стиснути у кулак, нібито щось схопити. Зробити вільний видих долоні розкрити. Руки зігнуті у ліктях, пальці зтиснути у кулаки і притиснути по переду до поясу. Зробити носом коротки шумний вдих, при цьому кулаками сильний поштовх униз, потім кулаки розтулити-видих. Руки зігнути в плечах на рівні плечей, кисті рук повернути одна до одної, пальці трохи зігнуті. Обійняти себе за плечі-короткий шумний вдих, рук розвести в сторони- вільний пасивний видих. Голова-прямо. Повертати голову праворуч та ліворуч, роблячи короткий шумний вдих у крайніх положеннях, під чес повороту робити видих. |
|
Основна (28-30хв). |
1. Аутотренінг - Давайте зробимо зупинку. Для морського відпочинку. Острів нас тут зустрічає, Чунга-Чанга всіх вітає. А щоб далі працювати, Треба всім до лави стати І за мною промовляти: «Я уважний і серйозний, Хоч іще малого зросту. Зараз я силами зберусь, Я нічого не боюсь! Впевнений, кмітливий я, Хочу отримати знання. Здоров’я змалку зберігаю І вдачу я щосливу маю!» |
1хв. |
Учні сідають на гімнастичні лави і виконують усі розпорядження вчителя. |
2. Бесіда «Ранкова гімнастика» |
2хв. |
Усі люди різні. Протягом життя людина змінюється. Її оганізм зростає й розвивається. Фізичний розвиток людини визначається зрост, вагою, розміром окремих частин тіла. Дуже важливо, щоб цей розвиток відбувався рівномірно, гармонійно. Вікові норми: 9 років: дівчата-135см і 31кг, хлопчики 134см і 27кг; 10 років: дв-141см і 34кг, хл-141см і 30кг. Що потрібно робити, щоб зростати здоровим і сильним? Які вправи називають «ранковою гімнастикою»? (Комплекс вправ які виконуються після сну). Якою є мета цих вправ? (швидше прокигутися). |
|
3. Комплекс ритмічної гімнастики під музику.
|
5хв.
4 рази.
4рази.
4рази
12разів |
Слідкувати за правильністю виконання вправ.
|
|
4. Дихальна гімнастика «Моряки на відпочинку»
|
|
|
|
5. Масаж долонь. -Ми долоньки розітремо, З них ми свій масаж почнемо. Пальці стиснули й розжали, Кісті дружно пообертали. До упору стисніть їх, Розведіть і всі сртяхніть. І долоньки привітайте, Ви їх добре позгинайте. |
До 30с |
Учні повторюють слова за вчителем і виконують відповідні дії. |
|
|
|
|
|
Заключна частина уроку |
|
5 хв |
|