Модульна контрольна робота із дисципліни "Редагування наукової, науково-популярної та ужиткової літератури"

Про матеріал
Завдання для модульної контрольної роботи з дисципліни "Редагування наукової, науково-популярної та ужиткової літератури"
Перегляд файлу

МКР

ІЗ ДИСЦИПЛІНИ «РЕДАГУВАННЯ НАУКОВОЇ, НАУКОВО-ПОПУЛЯРНОЇ ТА УЖИТКОВОЇ ЛІТЕРАТУРИ»

 

Завдання I. Оберіть одну правильну відповідь:

1. Перевидання, що здійснене без жодних втручань до попередньо видрукуваного тексту, називається:

а) стереотипним;

б) факсимільним;

в) виправленим;

г) переробленим.

2. Перевидання, що без жодних змін і відхилень відтворює попереднє за найголовнішими його параметрами: форматом, сортом і кольоровою гамою паперу та інших поліграфічних матеріалів, включаючи обкладинку чи оправу, називається:

а) стереотипним;

б) факсимільним;

в) виправленим;

г) переробленим.

3. Перевидання, у якому виправлені всі видавничі чи друкарські помилки, допущені в попередньому виданні, називається:

а) стереотипним;

б) факсимільним;

в) виправленим;

г) переробленим.

4. Перевидання, в якому текст значно змінено порівняно з попереднім виданням, називається:

а) стереотипним;

б) факсимільним;

в) виправленим;

г) переробленим.

Оцінювання: 1 питання = 1 бал. Кількість балів за завдання 1 – 4.

 

Завдання II. Оберіть дві правильні відповіді:

1. До наукової неперіодичної літератури належать:

а) тези доповідей наукової конференції;

б) науково-виробничі видання;

в) науковий журнал;

г) монографія.

2. Метою науково-популярної літератури є:

а) зацікавлення читача;

б) надання читачеві певних уявлень про сучасні наукові дослідження;

в) організація побуту, дозвілля, різноманітних форм творчості;

г) підготовка матеріалів науковців про пам’ятки культури, історичні документи та літературні тексти до публікації.

3. Найважливішими функціями наукового тексту є:

а) презентація наукового дослідження;

б) результат наукового дослідження;

в) виклад змісту наукового дослідження;

г) вплив наукового дослідження на процес розвитку науки.

Оцінювання: 1 питання = 2 бали. Загальна кількість балів за завдання 2 – 6.

 

Завдання III. Надайте відповіді на питання:

1. До роботи з творами, які перевидавалися декілька разів протягом відповідно тривалого часового проміжку, висуваються додаткові вимоги. Наведіть найголовніші з них.

2. До роботи редактора з перевиданням сучасних творів  висуваються певні вимоги. Зазначте, які саме.

Оцінювання: 1 питання = 3 бали. Загальна кількість балів за завдання 3 – 6.

 

 

Завдання IV. Відредагуйте поданий фрагмент науково-популярного тексту:

     1. Моє відношення стосовно спорів досить категоричне: я впевнений, що сперечатися не потрібно ні з ким і ніколи. 2. Є дуже розумне правило територій, яке запропонував Н.І. Козлов: якщо питання на моїй території, тут сперечатися нема чого, вирішую я. 3. Якщо питання на території мого співрозмовника і мене не стосується, це питання не моє, це питання має вирішувати тільки мій співрозмовник - в цьому випадку також спори недоречні. 4. Якщо це питання нашої спільної території, стосується нас обох, тут обов'язкові переговори, нормальне мирне обговорення, але переговори і обговорення - це не суперечка. 5. Якщо ж питання на нейтральній території, що не стосується ні мене, ні тебе (типу "чи є життя на Марсі?"), то що про це сперечатися? 6. Якщо тема нікому не важлива, то краще витратити час на щось більш корисне, ніж розмова про неважливі речі. 7. Звісно, якщо хочеться розважитися суперечкою, то можна і посперечатися, просто у мене інші розваги. 8. Крім того, я добре знаю, що спори частіше народжують не істину, а конфлікти.

     9. Наведу приклад:

     Між двома подружжям зайшов спор, хто сьогодні миє посуду: чоловік або жінка. 10. В результаті баталій тривалістю близько півгодини, до речі, потенційно корисного часу, дружина здається, будучи задавленна аргументами, часом наїздами та образами, або ж банально втомившись від спору, і йде мити посуду. 11. У неї в середині почуття програшу і образи. 12. Ви думаєте, чоловік переміг і задоволений? 13. Безумовно, ейфорія від його уявної перемоги триватиме хвилин 10, який він молодець, що переміг у суперечці, а що буде потім? 14.Він відчує внутрішній укол провини за те, що його дружині погано і що він наговорив, та й якщо подивитися в майбутнє, то цей конфлікт по-любому не зміцнить їхні стосунки, отже, короткострокова перемога, але довгостроковий програш. 15. Обидва програли. 16. Якщо ви зі мною не згодні, я сперечатися з вами не буду. 17. А якщо згодні, то залишається головне питання: а як не встрявати в суперечки? Як їх попереджати? 18. Або, якщо ми помітили, що спор уже спалахнув, як переводити його до нормального цивілізованого обговорення?

Оцінювання: два речення  = 1 бал. Завдання 4 оцінюється в 9 балів.

 

Загальна кількість балів за МКР № 1 – 25.

 

 

docx
Додано
30 березня 2020
Переглядів
844
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку