Авторська презентація до теми, яка чітко розкриває сутність питання. Презентація буде корисною у підготовці до уроку з історії України й 7 класі. Створена у відповідність сучасним стандартам якості освіти
«Не було з часів створення світу катастрофи,жахливішої для людства»Арабський історик
Номер слайду 4
План:1. Перші завоювання монголів2. Секрети монгольського війська3. Вторгнення Батия на українські землі4. Утворення Золотої Орди. Походи монголів на Русь. Підпорядкування руських князівств. Монгольській імперії (Золотій Орді)
Номер слайду 5
« У одного чоловіка було семеро синів. Між собою вони увесь час сварились. Щоразу батько наказував дітям, щоб жили вкупі, але діти не слухали старого. Одного разу батько дуже заслаб. Він знав, що після його смерті діти поділять господарство, розійдуться й будуть терпіти голод і холод. Щоб діти краще зрозуміли силу гурту, батько звелів принести віника. Батько каже: «Зламайте його!» Як не ламали діти, та нічого в них не вийшло. Тоді батько розв'язав віника і, розібравши на прутики, поламав по одному. «Дивіться, діти! - промовив батько. - Отак і ви: як будете жити в злагоді, ніхто вас не здолає».
Номер слайду 6
Роздробленістьміжусобицівідсутністьєдиного військаполітична і економічна слабкістьвідсутністьєдиноївлади
Номер слайду 7
Номер слайду 8
« Монголи промайнули над Руссю подібно до хмари сарани, подібно до урагану крушать усе, що зустрічалося на їхньому шляху, руйнуючи села і міста ». Епіграф: О. І. Герцен Чому монголам вдалося завоювати величезні території? Чи можна було уникнути монгольської навали на Руські землі?
Номер слайду 9
« Великий Монгол мав намір підкорити собі всю землю й не мати миру з жодним народом, якщо він не підкориться. Монголи вдень і вночі радяться, як би прийти й захопити королівство християн. Тому що в них є намір іти на завоювання Риму й подальшого світу». європейський хроніст – мандрівник Плано КарпініЧингісхан (Темуджин) – монгольськийдержавний, політичний і військовий діяч
Номер слайду 10
Імперія Чингісхана
Номер слайду 11
Номер слайду 12
Опишіть монгольськоговоїна за ілюстрацією. Монгольський воїн. Що спонукало монголів до захоплень?Кочове скотарствовиснаження пасовищборотьба запасовищаперетвореннякочівників на воїніввиділення воєначальниківзахоплення нових земель
Номер слайду 13
Монгольське військо
Номер слайду 14
Номер слайду 15
Робота в групахІ група1237 – 1238 рр.ІІ група1239 – 1240 рр.ІІІ група1241 р. Північно-Східна Русь. Міста: Рязань, Володимиро-Суздальське князівство, Козельськ. Стор. 150 – 151 підручника. Південно-Західна Русь. Міста: Переяслав, Чернігів, Київ. Стор. 152 підручника. Північно-Західна Русь. Похід на Волинь і Галичину. Стор. 155 підручника
Номер слайду 16
Номер слайду 17
Картина С.Іванова «Баскаки»
Номер слайду 18
Наслідки встановлення монгольськогоіга для Руських земель. Контроль баскаками. Втрата незалежностіНадсилали воїнів. Платилиданину. Брали ярлик. ЗанепадкультурируйнаціїЛюдськівтрати
Номер слайду 19
Відповідь на проблемні завдання. Про що дізнались на уроці? Чому монголам вдалося завоювати величезні території? Чи можна було уникнути монгольської навали на Руські землі?
Номер слайду 20
«Майте любов між собою... І якщо будете жити в любові між собою, Бог буде у вас і підкорить вам ворогів. І будете мирно жити. Якщо ж будете в ненависті жити, у сварках і незгодах, то загинете самі і загубите землю батьків своїх і дідів своїх, які здобули її трудом своїм великим…». Ярослав Мудрий