МОРАЛЬНЕ Я 1. ВИХОВАННЩо таке моральне виховання? Що таке мораль?

Про матеріал

Моральне виховання – це виховна діяльність школи, сім'ї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі, участь у практичній діяльності.

Мораль – це система поглядів, уявлень,норм і оцінок, що регулюють поведінку людей у суспільстві.

Перегляд файлу

                                          МОРАЛЬНЕ ВИХОВАННЯ
1. Що таке моральне виховання? Що таке мораль?

Моральне виховання – це виховна діяльність школи, сімї, що має на меті формування стійких моральних якостей, потреб, почуттів, навичок і звичок поведінки на основі засвоєння ідеалів, норм і принципів моралі, участь у практичній діяльності.

Мораль – це система поглядів, уявлень,норм і оцінок, що регулюють поведінку людей у суспільстві.

2. Як формувалися моральні норми ?

Моральні норми – це правила, форми моральних вимог, які встановились і узгодились в соціумі і які виникли через те, що люди хотіли урегулювати інтереси однієї особи з іншою та з суспільством.

Мораль має історичний характер, за всіх часів критерієм моральних норм виступають категорії добра і зла, чесності, порядності, совісті. "Золоте правило" моралі в євангельському формулюванні звучить так: "В усьому, якщо хочете, щоб з вами поводилися люди, так поводьтесь і ви з ними".

В основі морального виховання лежить процес передавання людині моральних норм, правил і принципів поведінки в суспільстві з метою перетворення їх у значущі, внутрішньо необхідні регулятори її соціальних проявів. Дії та вчинки, вимушено спрямовані людиною на дотримання моральних норм, але не пережиті особистістю як внутрішньо необхідні, моральними у психологічному розумінні не вважаються.

Існують фундаментальні основні моральні норми і ситуативні. Фундаментальні норми дійшли до нас ще з давніх під час боротьби людства зі злом, боротьби за справедливість, добро та щастя. Значною мірою на виникнення моральних норм вплинула релігія. (наприклад, десять біблійних заповідей «Не вбивай», «Не кради» і т. д.).

Ситуативні моральні норми більш поверхневі і спеціальні, підходять до конкретних ситуацій і межують з правилами етикету (наприклад, ввійшовши до приміщення, треба поздороватись з оточуючими).

3. Завдання морального виховання.

На сучасному етапі розвитку української школи головними завданнями морального виховання є:

  • Гармонійний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових, індивідуальних та психологічних особливостей.
  • Оволодіння ключовими і предметними компетентностями необхідними життєвими і соціальними навичками що забезпечують її готовність до продовження навчання та життя у демократичному суспільстві.
  • Формування морально етичних і загальнокультурних цінностей
  • Виховання патріотизму, любові до батьківщини .

4. Моральна свідомість і моральна поведінка.

Моральна свідомість – це складний соціально- психологічний і культурний феномен, що виконує функції оцінки оточуючого світу , а також самооцінки.Моральна свідомість – це внутрішній світ людини у всій його багатоманітності .

Первинними елементами моральної свідомості є моральні почуття та моральні емоції.

Моральні емоції – це емоції схвалення, засудження,задоволення,радості,

сумніву,гніву,сорому, співчуття. Моральні почуття – це більш стійкі суб’єктивні стани ( любов,ненависть)

Моральна поведінка – поведінка обумовлена моральними нормами і принципами, які регулюють взаємини людей у даному суспільстві. Важливою умовою виховання моральної поведінки є формування моральної свідомості,моральних понять і моральних почуттів.

5. Моральні цінності

Мора́льні ці́нності — моральні зразки, поняття, вимоги, що дають можливість людині оцінювати дійсність та орієнтуватися в ній.

Моральні цінності поділяються на такі групи:  загальнолюдські, абсолютно вічні, які мають необмежену сферу застосування (гуманізм, доброта, чесність, правда, гідність, мудрість, справедливість, відчуття прекрасного тощо);

 національні — значущі для одного народу (патріотизм, почуття національної гідності, історична пам'ять тощо);

громадянські — це визнання прав і свобод людини, обов'язку перед іншими людьми, поваги до закону, державних символів, уряду, до ідеї соціальної гармонії тощо;

 сімейні — моральні основи життя сім'ї, стосунки поколінь, закони подружньої вірності, піклування про дітей, старших, пам'ять про предків, взаємоповага в сім'ї;

 цінності особистого життя — девіз, за яким живе людина, орієнтири поведінки, цілі, прагнення. Вони визначають риси її характеру, поведінку, успіхи, стиль особистого життя.

 


 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Етика, Інші матеріали
Додано
21 квітня 2020
Переглядів
5366
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку