Морфологія й орфографія. Числівник і займенник як частина мови. Повторення.

Про матеріал
Тема уроку: Морфологія й орфографія. Числівник і займенник як частина мови. Повторення. Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак числівників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити числівники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати ключові компетентності такі як: спілкування державною мовою, математична компетентність, підприємницька та здорове життя; творчі вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до своїх однокласників, уміти бачити позитивні й негативні риси їхнього характеру тощо.
Перегляд файлу

                                                                                           11.05.2021

                                                                                          6 клас

                                                                                                українська мова

Тема уроку: Морфологія й орфографія. Числівник і займенник як частина мови. Повторення.

Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, сприяти зміцненню навичок визначення морфологічних ознак числівників; формувати загальнопізнавальні вміння знаходити числівники в текстах, визначати їх роль у реченнях; розвивати ключові компетентності такі як: спілкування державною мовою, математична компетентність, підприємницька та здорове життя;  творчі вміння використовувати числівники у власних висловлюваннях; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати повагу до своїх однокласників, уміти бачити позитивні й негативні риси їхнього характеру тощо.

Тип уроку: інтегрований урок української мови та математики.

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

Хід уроку

Скільки років землі –

      І мільярд,

           І мільйон,

а яка вона й досі ще гарна!

                                                                                                     Л.Костенко

І.Організація класу.

1. Послухайте притчу.

Всьому свій час

 Одного холодного весняного ранку равлик почав повзти по стовбуру вишні. Горобці на сусідньому дереві від душі потішалися, дивлячись на нього. Потім один з них підлетів до равлика і запитав:
- Агов, ти хіба не бачиш - на цьому дереві немає вишень?

Не перериваючи своєї подорожі, равлик відповів:
- Будуть… коли я туди доберуся …

2. До чого спонукає задуматися дана притча?

3. Як ви розумієте слова Ліни Костенко?

ІІ.Актуалізація опорних знань.

Учитель української мови. Сьогодні урок дещо незвичайний, бо ми будемо працювати пліч-о-пліч із вчителем математики.

Учитель математики. Пригадайте, які ви знаєте числа? (цілі, дробові….).

«Математичний диктант»

Випишіть лише цілі числа. (математична компетентність)

5; 1,4; 24; https://disted.edu.vn.ua/cgi/tex?\frac%7b1%7d%7b6%7d;  138;  https://disted.edu.vn.ua/cgi/tex?\frac%7b5%7d%7b12%7d; 2098; 243;     https://disted.edu.vn.ua/cgi/tex?\frac%7b1%7d%7b4%7d;   https://disted.edu.vn.ua/cgi/tex?\fra%7b5%7d%7b12%7d; 34,5; 789,5.

Учитель української мови. Отже, учні. Ви здогадалися, що ми будемо сьогодні працювати із числами.

Числ́івник  самостійна частина мови, яка позначає кількість предметів або їхній порядок при лічбі і відповідає на питання скільки? котрий?

Українські числівники змінюються за відмінками, деякі — за родами та числами.

У реченні числівники можуть бути різними членами речення (Одна ластівка погоди не робить (означення); І один у полі не воїн (підмет).

Якщо кількісний числівник поєднується з іменником, то разом із ним входить до складу підмета, присудка, означення, додатка, обставини (Два ведмеді зустрілися у одному лісі; Три пари йшли берегом ріки; А глибина тут сягає дванадцяти тисячі метрів.

Учитель математики.Хочу вам розповісти про історію деяких чисел. Вчені вважають, що історія виникнення чисел зародилася ще в доісторичні часи, коли людина навчилася рахувати предмети. Навчатись рахувати вимагало життя Потрібно було знати, чи вистачить здобичі до наступного полювання, Чи багато упіймали риби? Спочатку лише деякі числа мали назви Називаючи число 1, виходили з того, що сонце у небі одне. Назву числа 2 найчастіше пов’язували із парними органами крильми очима руками. А далі люди почали рахувати десятками Пальці виявились чудовою обчислювальною машиною, за їх допомогою можна було рахувати до 5 А якщо взяти дві руки – то і до 10 В країнах, де люди ходили босоніж легко можна було рахувати і до 20. Проходили роки, мінялось життя людей Виникла потреба записувати числа Люди приручали тварин, почали займатись скотарством. Першим способом «запису» чисел були зарубки на палках глиняні кульки та інші фігурки. Індійці в Америці зображали числа за допомогою вузликів на мотузці.

Дроби почали використовувати в Древній Греції, а на Русі з ХУ століття вживаються дроба ½; ¼; 1/8, що позначали половину, чверть, півчверті.

ІІІ. Основна частина уроку.

Учитель української мови. Виконаймо завдання. (математична компетентність)

1. «Мозковий штурм» - учні хлопають в долоні, якщо почули числівник.

Два, двоякий, подвоїти, двоїтися, другий, двійка, двійник, три, потрійний, трійка, трикутник, потроїти, чотири, четвірка, чверть, четверо, четвертий.

2. Гра «Найрозумніший» - замінити подані слова числівниками.

Півроку – шість місяців;

Чверть години – п'ятнадцять хвилин;

Полудень – дванадцята години;

Дюжини – дванадцять.

 Фізкультхвилинка. (компетентність здорове життя)

л Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.

3. Гра «Хто швидше» - відгадати ребуси.


Пі2л

100янка

Мі100

Г1а

Смор1а

Ві3на

Під3мати

Ак3са

40а

100рож

Кі100чка

100рона

100матолог

За3мати

3логія

С3жка

3буна

3вога.


4. Гра «Я – поет» - дібрати за змістом і римою словосполучення з числівниками та вставити їх у поезію. (загальнокультурна грамотність)

Гаї шумлять …

Хмарки біжать…

Милую і дивуюся…

Учитель математики. А зараз пограємо у підприємницьку діяльність .

Складіть  свій бюджет на тиждень.

ІУ. Підсумок уроку.

«Обмін думками»

  •              Що найбільше сподобалося?
  •              Що було найцікавішим?
  •              У чому виникли труднощі?

У.Домашнє завдання.

Виписати прислів’я та приказки, в яких вживаються   числівники.

Повторити правила займенник

 


333аааапппап

 

 

docx
Додано
3 листопада 2021
Переглядів
498
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку