МОТИВАЦІЯНАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ І ЛІТЕРАТУРИ.

Про матеріал
Як же зробити урок не лише пізнавальним, інформативним, але й підтримувати у дітей зацікавленість предметом, бажання вчитися, зробити урок цікавим, підвищити у школярів мотивацію до навчання?
Перегляд файлу

 

http://img-fotki.yandex.ru/get/4613/134841010.1/0_5c4fe_4205dd29_orig.jpg                     http://allforchildren.ru/pictures/school22_s/school2206.jpg          

 

 

 

 

                        Мотиваціянавчальної діяльності на уроках української   мови  і   літератури.

 

 

 

 

 

 

                                                    ---  Коростень—

 

«Повноцінними є тільки ті знання, які

дитина здобула власною активністю»

                               (Йоганн Песталоцці)

 

На сучасному етапі модернізація навчально-виховного процесу покликана сприяти формуванню та розвитку творчої особистості, яка спроможна повноцінно реалізуватися в житті. Для цього їй потрібні певні навички: думати, розуміти сутність речей, аналізувати, осмислювати ідеї, шукати потрібну інформацію, тлумачити її, застосовувати за певних умов.

 

Вивчення української мови в школі передбачає, як відомо, реалізацію 3 основних завдань: 1) дати учням знання з мови і вміння використовувати їх у практиці; 2) розвивати мислення, творчі вміння й здібності; 3) виховувати національно свідому особистість.

Результативність реалізації навчальної мети – свідомість, міцність і глибина знань учнів з української мови перебуває у прямій залежності від активної зацікавленості предметом, бажання знати його, тобто від рівня мотивації учнів до вивчення предмету.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Зацікавити, вмотивувати учнів до вивчення предмету можна шляхом:

- уникнення одноманітності, шаблонності в роботі;

- використання таких форм, методів навчання, які збуджують пізнавальний інтерес і стимулюють самостійне мислення школярів.      

 Сьогоднішній день покликаний зробити урок цікавим, пізнавальним, таким, що може розкрити творчий потенціал особистості, дасть змогу постійно підтримувати високий тонуc  дитячої уваги, навчить приймати самостійні рішення саме інтерактивні технології та ігрові завдання.

Поруч з пояснювально-ілюстративними прийомами вчитель повинен застосовувати нові, особистісно зорієнтовані, в яких посилений творчо-діяльнісний компонент. Лише в цьому разі учні під керівництвом учителя здобувають (а не отримують) справді необхідні знання, вміння, навички. І починати таку роботу необхідно відразу, з 5 – 6 класу, тому що саме в цьому віці у дітей зникає безумовна мотивація до навчання, і вчителю необхідно викликати і посилити у школярів власні корисні мотиви у навчанні, викликати інтерес, сприяти кращому засвоєнню і запам’ятовуванню відомостей з мови.

Дані завдання вдається реалізовувати, використовуючи на уроках української мови ігрові завдання та окремі інтерактивні технології навчання, які дають змогу створювати на уроці ситуацію успіху, включати ігрові моменти, супроводжувати роботу доброзичливим коментарем. На таких уроках запорукою успіху стає вміння створити атмосферу пізнання, пошуку, зацікавленості.  

Важливим завданням навчально-виховного про­цесу є формування мотивації навчання на окремих етапах уроку.

Залежно від змісту уроку вчитель повинен організовувати певний цикл навчальної діяль­ності і формувати відпо­відний їй мотиваційний цикл. Мотивація на­вчання на уроці відбу­вається в кілька етапів:

 

 

Правильність вибору стратегії і тактики навчання на уроці сприяє повноцінному гармонійному розвит­ку особистості в цілому.

 

 

                                              

 

 

http://s004.radikal.ru/i208/1008/c5/c969f580d940.png                 http://i.allday.ru/c8/e2/d6/1346095811_school-objects-1.jpg                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

І етап – мотивація початку роботи, пер­винна мотивація.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                

 

 

 

 

 

                                                                      

 

 

 

                         

  

 

                           

                                                                                               ІІ етап – мотивація виконання роботи, за­кріплення і підсилення первинної мотивації.

 

 

 

 

 

 

 

 

                                  

 

 

 

 

 

 

 

                                                     

 

                                                              

 

 

                                                                                                                                                                                                                         III  етап – мотивація завершення уроку (результативність, постановка цілей на майбутнє).

 

 

Розвиток позитивної моти­вації на уроці – це один із засобів розвитку особис­тості учня.

1

 

docx
Додано
12 жовтня
Переглядів
44
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку