Мотиваційний аспект використання ігрових методик на уроках англійської мови

Про матеріал
Автор статті - Куршина Наталія Петрівна, вчитель англійської мови. Місце роботи - Білогородська ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 В статті описаний важливий мотиваційний аспект для учнів молодшого і середнього шкільного віку, дієві поради, як використовувати ігрову діяльність на уроках англійської мови та наведені приклади ігор, які розповсюджені і відомі дітям з інших країн, що також вивчають англійську мову, як іноземну.
Перегляд файлу

Сьогодення ставить перед учителем низку викликів, які він мусить долати під час уроку. Та насамперед це розробка сучасних дієвих методик викладання, цікавих та ефективних вправ, а також вибір оптимальної лінії поведінки з різною віковою категорією учнів.

Світ навколо нас змінюється, але незмінними лишаються жага до перемоги та цікавість учнів будь-якого віку з активною позицією до  ігрової діяльності. Леонт’єв О. М. зазначав, що під час гри розвиваються нові, прогресивні утворення,зявляється сильний пізнавальний мотив, що є основою виникнення стимулу до навчання.  Ефективність викладання англійської мови в школі цілком залежить від вмотивованості учнів до активної співпраці. Як сказав Конфуцій: « Вчитель приходить, коли учень готовий», тобто учень усвідомлює важливість знань. Але досвідчений педагог може обійти це правило, ніби  виманити учня з його байдужого стану, залучивши до гри. Гра – це рух, веселощі й задоволення, які так люблять діти. Це можливість проявити себе, показати на що здатний.Це цікавість з приводу того, чим  все закінчиться та просто гарний настрій. Адже найкраще діти запам’ятовують те, що супроводжується позитивними емоціями.

 Проте, не слід забувати, що гра – це спеціально організоване заняття, яке вимагає напруги емоційних і розумових сил. Гра завжди передбачає прийняття рішення (що робити?, що сказати?, як виграти?). Саме бажання вирішити ці питання загострює розумову діяльність тих, хто грає. Що стосується дітей, то гра для них передусім  захоплююче заняття. Цим вона і приваблює педагогів. Ігри допомагають виконати важливі методичні завдання:

 • створення позитивної емоціонально-психологічної атмосфери, яка є вкрай необхідною для невимушеного спілкування;

 • створення ситуацій, за яких багаторазове повторення одних і тих же мовних моделей стає необхідністю;

 • навчання учнів вибирати серед безлічі різноманітних мовних варіантів ті, які допоможуть їм при спонтанному спілкуванні.

Ігри на уроці -це також гарна розминка. Хочу запропонувати вашій увазі декілька веселих і простих ігор для школярів, які відомі учням в усьому світі.

  1. Word race. Учні діляться на дві команди. Дошка ділиться на половини, і зверху позначається тема змагання. Потім учні по черзі починають записувати по одному слову відповідної теми. Одне слово - один бал. Перемагає команда, гравці якої  записали на дошці більшу кількість слів за відведений вчителем час.
  2. Truth or lie. Учні записують на аркуші три твердження про себе. Одне з них є правдою, інші два - брехнею. Дозволяється задавати питання щодо тверджень. У підсумку необхідно визначити, що правда, а що брехня. Гра дозволяє не тільки розвинути навички граматики, але й дізнатися більше про особистість дитини. Цю гру можна використовувати для знайомства нового учня з колективом,чи навіть педагога з новими учнями.
  3. Simon says. Дуже популярна гра в США серед молодших учнів. Одна людина приймає роль Саймона і стає ведучим. Потім  дає вказівку англійською,а решта виконують завдання. Наприклад: Simon says put your hand on the left shoulder of your classmate. Щоб спантеличити гравців іноді слід упускати фразу «Simon says». У цьому випадку той, хто здійснює дію, вибуває з гри. Перемагає останній, що залишився. В ході цієї гри учні виконують фізичну розминку, яка буде корисною для їхньої постави та самопочуття.

Дитяча гра – поняття широке. Це гра за ролями, коли дитина уявляє себе льотчиком, а стільці – надзвуковими літаком. Це і гра за раніше  встановленими правилами, де між тими, хто грає, відбувається своєрідне змагання, бо у грі проявляються здібності людини, особливо дитини.

Отже, ігри на уроках іноземної мови допомагають учням відчути себе успішними й креативними, повірити в свої сили; дають змогу рухатися під час занять і тим самим відпочити від сидіння за партою; мотивують до навчальної діяльності.

docx
До підручника
Англійська мова (5-й рік навчання) 5 клас (Карпюк О.Д.)
Додано
7 серпня 2021
Переглядів
390
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку