Мотиваційний діалог "Навчання - це не час, навчання - це зусилля"

Про матеріал
У матеріалі, що має мету сприяти посиленню мотивації учнів до навчання, використані мотиваційні правила студентів Гарварду.
Перегляд файлу

Мотиваційний діалог

«Навчання – це не час, навчання – це зусилля»

Мета:

дати  учням  відомості про Гарвардський  університет;

сприяти мотивації учнів до навчання;

формувати почуття впевненості у власних силах, бажання наполегливо працювати у навчальній діяльності.

Хід заходу

І. Вступне слово вихователя.

  Шановні дев'ятикласники, цього року  ви – випускники. Кожен із вас відчуває відповідальність за ті результати в навчанні, які будете мати по закінченні базової середньої школи. Знаю, вам нелегко. Щоденні навантаження, об'ємний навчальний матеріал, хвилювання перед контрольними та заліками.

  Ми з вами проаналізували результати вашої особистої успішності  шляхом анкетування.  Усі ви без виключення визнали, що хотіли б мати кращі результати .  Серед факторів, що заважають вам у навчанні  назвали такі:

  • не вистачає часу;
  • великий об’єм матеріалу;
  • власна лінь, невміння змусити себе вчасно та старанно взятися до роботи.

Іншими словами: навчатися важко, а гарно навчатися іще важче.

З цими проблемами стикаються усі учні та студенти в різних країнах світу.

 Сьогодні я пропоную вам здійснити невелику  подорож до одного із найпрестижніших університетів світу – Гарвардського   університету – та познайомитись із правилами, складеними студентською спільнотою цього закладу, що мотивують до навчання.

ІІ. Перегляд презентації.

Вихователь. Вас зацікавив цей освітній заклад? (До речі, українці також навчаються у цьому виші.)

 Та виявляється, що навіть студенти такого всесвітньо відомого закладу стикаються з труднощами у навчанні, подібними до ваших: лінь, зневіра у власних силах та відсутність мотивації. Спільнота студентів Гарварду склала  список мотиваційних порад, які покликані вирішити це та надихнути на зміни у власному житті.

Але спочатку давайте згадаємо, що таке «мотивація».

Мотив (франц. motif, лат. motus - рух) - спонукання до діяльності, пов'язане із задоволенням потреб людини.

Мотивація - система спонукань, які зумовлюють активність організму і визначають її спрямованість.

Іншими словами, мотивація – це те, що спонукає нас рухатися до мети. Чим сильніша  мотивація, тим більше шансів  досягти  поставлену мету.

Отож, студенти Гарварду склали 15 правил мотивації до навчання. Зараз  ми з ними познайомимось детально та обговоримо  їх. Ви отримали завдання: пояснити власне розуміння одного із цих правил.

ІІІ. Тлумачення правил студентів Гарварду учнями класу.

15 правил мотивації для студентів Гарварду

1. Якщо ти зараз заснеш, то тобі, звичайно, присниться твоя мрія. Якщо ж замість сну ти вибереш навчання, то ти втілиш  свою мрію в життя.
2. Коли ти думаєш, що вже занадто пізно, насправді, все ще рано.
3. Мука навчання всього лише тимчасова. Мука  незнання - вічна.
4. Навчання - це не час. Навчання - це зусилля.
5. Життя - це не тільки навчання, але якщо ти не можеш пройти навіть через цю її частину, то на що ти, взагалі, здатний? 
6. Насолоджуйся можливістю постійного зростання.
7. Тільки той, хто робить все раніше, тільки той, хто докладає зусилля, по-справжньому зможе насолодитися своїм успіхом.
8. Не всі можуть досягти успіху в усьому. Але успіх приходить тільки із самовдосконаленням і рішучістю.

9. Час ніколи не стоїть, але якщо ти нічого не робиш - проноситься з величезною швидкістю.
10. Лідери є в усьому. Кожен гідний стати лідером у своїй галузі.
11. Люди, які вкладають щось в майбутнє, - реалісти.
12. Твоя зарплата прямо пропорційна твоєму рівню освіти.
13. Сьогодні ніколи не повториться.
14. Навіть зараз твої  конкуренти  гортають розумні  книги.
15. Не постараєшся  - не заробиш.  Немає зусиль - немає прибутку!

Учні по черзі називають правила та коментують їх. Листки з правилами розміщують на дошці.

ІV. Відкритий мікрофон.

Чи зацікавили вас ці правила?

Чи можуть вони бути корисними для вас?

Виділіть 2 - 3 правила, які , на вашу думку, найбільше спонукають до навчання.

Складіть власні мотиваційні правила.

Вихователь.  Я думаю наш «діалог» із студентами  Гарварду  стане вам корисним, змусить но-новому  подивитись на власне ставлення до навчання. Коли  важко, згадайте ці правила. Хай вони допомагають вам підійматися сходинками до власного життєвого успіху.

V. Робота в групах за таблицею

– Які риси характеру, на вашу думку, можуть забезпечити успіх у навчанні?

– Які риси характеру заважають успіху?

Групам роздати незаповнені таблиці.

Успіх

Складові успіху

Що заважає досягти успіху

 

 

 

 

 

 

 

 


 


Лінь

Натхнення

Байдужість

Працьовитість

Неуважність

Наполегливість

Інтуїція

Поспіх

Досвід

Безвідповідальність

Розум

Заздрість

Зібраність

Систематичність

Зосередженість

Старанність

Організованість

Уміння цінувати час


 

Вихователь. Щоб впевнено рухатись до власної мети, потрібно продумати  конкретні  кроки  на шляху до неї. Допоможе нам у цьому «Дерево рішень».

Це схематичне дерево, вершина якого – наша мета, а гілки – це конкретні завдання, які потрібно виконати, щоб досягти мети.

У кожного на парті – листок, на якому зображене дерево  та вказана  мета «Покращити успішність з ………» . З якого предмету ви вирішуєте самі , та біля кожної гілочки пишете конкретне завдання.

VІ. Створення «Дерева рішень»

Вихователь.  Важливою  складовою успішного навчання, та і взагалі будь-якої успішної діяльності є наполегливість. Підберіть синоніми до цього слова(старанність, працьовитість). Сотні, навіть тисячі років тому мудрі люди помітили, що наполегливість може переважити природні задатки людини. Послухайте байку Езопа, створену у VІ столітті до н.е.

Езоп

Байка «Черепаха і Заєць»

Черепаха і заєць сперечалися, хто з них швидший.

Призначили вони час і місце змагання і розійшлися. Та Заєць, розраховуючи на свою природну швидкість, не став бігти, а розлігся біля дороги та й заснув. А Черепаха розуміла, що рухається вона повільно, і тому бігла без зупинки. Так вона оббігла сплячого Зайця і здобула перемогу.

Мораль байки: Нерідко праця перевищує природні здібності, коли їх зневажають.

Без наполегливості неможливо досягти успіху в навчанні. Цю думку розділяють багато учнів нашого класу.

 

VІІ.  Повідомлення учнів  на тему : «Наполегливість - мати науки»

І.    Успіх у навчанні створюється крок за кроком і має ціну тоді, коли побудований особисто, своїми зусиллями, знаннями й уміннями. Щоб слідувати своїм шляхом  до досягнень знань, знадобиться наполегливість .

ІІ.   Наполегливість  -  особистісна якість, яка характеризується здатністю долати зовнішні і внутрішні перешкоди при досягненні поставленої задачі. Наполегливість стоїть  поруч із завзятістю, напористістю і терпимістю.

ІІІ.   Наполегливість творить дива!  Це ніби чарівний  ключик, за допомогою якого можна відкрити будь-які двері. У кожного із нас  є мрії  і  вони прекрасні, але цього недостатньо. Якщо віра тверда - це чудово, але цього мало. Цілі вже продумані ? Це викликає повагу, але й цього не вистачить. Є лише одна сила, яка зможе перетворити задумане в реальність. Це наполегливість!

 ІV.  «Скільки разів маленька дитина падає до того, як навчиться ходити?» Відповідь у самому запитанні: доти, ДОКИ НЕ НАВЧИТЬСЯ ХОДИТИ! Тобто треба робити, доки не вийде. Не 2 рази, не 10, не 100, а доти, доки не вийде…Незалежно від виду діяльності, успіху добиваються наполегливі та працьовиті.

І. . Відомий винахідник Томас Едісон був надзвичайно працьовитою та наполегливою людиною. Він  автор численних  винаходів: протягом життя Едісона бюро патентів у США видало йому 1093 патенти - такої кількості ніколи не отримувала ні одна людина. Наполегливість Томаса Едісона отримала своє відображення у його відомих словах: «Геній — це 1% натхнення та 99% виснажливої праці».

ІІ. «Будь-яка перешкода долається наполегливістю»,-  говорив  Леонардо  да  Вінчі. Сучасна журналістка Анна Дуварова   висловила таку думку: «Досягнення майстерності залежить більшою мірою від наполегливості, ніж від величини таланту».

ІІІ. Хочу навести список дуже знаменитих і успішних людей, які не мали академічної освіти, однак, завдяки наполегливості та самоосвіті  стали відомими на весь світ. Ось цей список: Леонардо да Вінчі, Мікеланджело, Генрі Форд, Томас Едісон, Пікассо, Хемінгуей, Джон Девідсон Рокфеллер, Пол Аллен, Стів Возняк, Стів Джобс, Білл Гейтс, Стівен Хокінг  та інші.

 ІV.  Вивчаючи долі успішних людей, переконуєшся, що у кожного був переломний момент, коли хотілося все кинути. Та лише той, хто наполегливо продовжував йти вперед, досягав навіть більшого, ніж очікував. Доля  нагороджує тих, хто заслуговує цього.

 І.  Отож, будьте наполегливими у всіх своїх справах і успіх неодмінно прийде до вас.

Вихователь. Сьогодні ми з вами розглянули такі складові успішного навчання як мотивація, наполегливість, склали «дерево рішень». Свої враження від заходу продемонструйте, скориставшись «Рефлексивним екраном»

VІІІ. Вправа  «Рефлексивний екран»


Сьогодні я дізнався…

Було цікаво те, що …

Я зрозумів, що…

 Я спробую…

Мене здивувало…

Своєю працею я…


 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Степанова Тетяна Олександрівна
    змістовний виховний захід
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 лютого 2020
Переглядів
2504
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку