Тема уроку: Мова рушникова (інтегрований урок)
Мета: Розширити знання учнів про призначення рушників і обряди українців (трудове навчання)
Розвити логічне мислення (інформатика)
Навчити складати орнаменти на основі набутих знань (трудове навчання)
Навчити використовувати свої набуті знання (компютерна графіка) для розв'язування конкретних завдань(інформатика)
Виховувати наполегливість, цілеспрямованість, формувати національну свідомість(трудове навчання)
Виховувати інтерес до вивчення комп'ютерних технологій(інформатика)
Тип уроку: урок перевірки знань
Обладнання: зразки вишивки, рушники, програмне забезпечення: Power Point, програма-тест, середовище візуального програмування
Тема уроку: Мова рушникова (інтегрований урок)
Мета: Розширити знання учнів про призначення рушників і обряди українців (трудове навчання)
Розвити логічне мислення (інформатика)
Навчити складати орнаменти на основі набутих знань (трудове навчання)
Навчити використовувати свої набуті знання для розв’язування конкретних завдань на комп’ютері(інформатика)
Виховувати наполегливість, цілеспрямованість, формувати національну свідомість(трудове навчання)
Виховувати інтерес до вивчення комп’ютерних технологій(інформатика)
Тип уроку: урок перевірки знань( обслуговуюча праця та інформатика)
Обладнання: зразки вишивки, рушники, програмне забезпечення: Power Point, програма-тест, середовище візуального програмування
Хід уроку
І. Організаційна частина
Звернути увагу на організацію робочого місця
ІІ. Актуалізація опорних знань:
ІІІ. План уроку
IV. Мотивація навчальної діяльності
V. Вивчення нового матеріалу
Учитель трудового навчання:
І біль із серця раптом зник
Так тепло стало
Цілую мовчки той рушник,
Що мати вишивала
А тепер давайте з вами зясуємо, чи „розмовляєть” рушники?
Рукоділля виникло з любові до рідного краю, всього навколишнього світу і з потреби не тільки бачити і відчувати красу, а й творити її власними руками.
А тепер про історію виникнення вишивки (кожна учениця розповідає фрагмент про історію вишивки).
Від матері до доньки, від бабусі до онуки переходили в спадок орнаментальні мотиви, їх композиційне рішення та розташування на виробах, кольорові сполучення. Кожному народові, кожній місцевості властиві не тільки орнаментальні традиції, а й свої кольорові поєднання.
Колорит узору-це візитна карта цілого регіону або окремого села. Декілька слів про візитку кожного регіону(учениці розповідають про узори областей з аналізом характеристики технік вишивання).
А зараз літературна сторінка про рушники (учениці читають вірші про призначення рушників)
VІ. Практична робота.
Перед виконанням звернути увагу на основні правила композиції вишивки. (Учитель трудового навчання)
VІІ. Узагальнення знань учнів:
закріплення нового матеріалу у формі відповіді запитань на комп’ютері(тест з трудового навчання та тест з інформатики, який створено в середовищі Delphi)
VІІI. Підсумок заняття.
Виставлення оцінок.
Виявлення недоліків. Висновки.
Домашнє завдання. Інформатика – повтор. форматування граф. об’єктів. Трудове навчання – повтор.елементи візерунків, призначення рушників.