Тема: Підсумковий урок з теми «Алгоритми»
Мета:
-
навчальна: встановити рівень опанування учнями основних теоретичних знань і практичних навичок з теми «Алгоритми»; повторити, більш глибоко усвідомити навчальний матеріал, узагальнити його і систематизувати;
-
розвивальна: розвивати інформаційну культуру, розвивати алгоритмічне та логічне мислення, пам’ять, розвиток навичок самостійної роботи на комп’ютері;
-
виховна: виховувати наполегливість у досягненні мети, старанність. Підвищення інформаційної культури учня, інтерес до предмета.
Тип уроку: узагальнення та систематизації знань
Форма проведення: урок-подорож.
Обладнання та наочність: комп’ютери, проектор, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: редактор презентацій PowerPoint, Scratch
План уроку
-
Організаційний момент 2 хв.
-
Мотивація навчальної діяльності 3хв.
-
Відтворення і корекція опорних знань 15 хв
-
Застосування знань, практичних умінь та навичок 20 хв
-
Підсумок уроку 5 хв.
Хід уроку
І. Організаційний момент
-
Привітання
-
Продзвенів уже дзвінок,
починається урок,
тож і ми часу не гаймо,
працювати починаймо!
-
Перевірка готовності до уроку
-
Чи всі налаштовані сьогодні гарно попрацювати? Тож приберіть усе зайве і приступаємо до роботи.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми та мети уроку
-
Вступне слово вчителя
- На цьому уроці ми маємо повторити та більш глибоко осмислити навчальний матеріал з теми «Алгоритми та виконавці», узагальнити його і систематизувати. А також встановити рівень засвоєння вами знань з даної теми.
2. Введення елементів нестандартності
-
Для цього ми вирушаємо в подорож з нашими гостями Марічкою та Іванком прекрасною країною в якій ми живемо-Україною.
-
Але щоб наша подорож була цікавою наші гості нам підготували цікаві завдання, які ми знайдемо у кожному місті.
-
За кожну правильну відповідь і виконане завдання ви будете отримувати від Марічки та Іванка жетони. За кількостю жетовів буде визначена ваша оцінка!
ІІІ. Відтворення і корекція опорних знань
-
Гра «Мікрофон» (зупинка Дніпро)
-
І перш ніж ми вирушимо з Дніпра, нам потрібно виконати перше завдання.
-
Марічка хоче взяти у вас інтерв’ю.
-
Скажіть будь ласка що таке алгоритм? (Алгоритм — це скінченна послідовність команд, виконання яких приводить до розв'язання поставленої задачі.)
-
У якій формі можна подати алгоритм? (словесна, графічна, у вигляді програми)
-
Коли ти у своєму житті виконував алгоритми? Наведи приклади.
-
Які типи алгоритмів ти знаєш? (лінійні алгоритми, алгоритми з розгалуженнями, алгоритми з повтореннями.)
-
Що таке лінійний алгоритм? (Алгоритм, у якому команди виконуються в порядку їх запису, тобто послідовно один за одним, називається лінійним)
-
Розгалуження бувають (повні , неповні)
-
Вкладені розгалуження - це (фрагмент алгоритму, у якому одне розгалуження міститься всередині іншого розгалуження.)
-
Цикл це (багаторазового виконання набору команд)
-
Які ж ви молодці, ми можемо спокійно вирушити у наступне місто.
-
«Визнач алгоритм» (Зупинка Полтава)
-
Знаходиться Полтава в центральній частині України, в трьохсот тридцяти трьох кілометрах від Києва. Полтава - це невеликий обласний центр України з населенням кілька сотень тисяч чоловік. Потопає Полтава в зелені, а жителі славляться своєю привітністю та гостинністю. Саме тут Микола Васильович Гоголь творив свої знамениті «Вечори на хуторі поблизу Диканьки», та й самі ці хутора знаходяться зовсім близько від Полтави. У далекому часу відбулася знаменита Полтавська битва, саме тут піднімав повстання Богдан Хмельницький.
-
І в цьому місті нам Іванко підготував цікаве завдання.
-
https://learningapps.org/2289571
-
Вам потрібно визначити, що є алгоритмом, а що ні!
-
І ми вирушаємо у наступне місто.
-
Робота з картками (Зупинка Полтава)
-
Ми з вами приїхали у місто Черкаси.
-
Черкаси - це невелике місто в Україні, розташований в мальовничому куточку правобережжя. Місто має багату на історичні події історію, свого часу він відіграв значну роль у становленні козацтва. За основною теорії, назва Черкаси відбулося від народу, який здавна заселяв ці землі - черкесів.
-
І тут на нас чекає наступне завдання, що нам підготувала Марічка.
-
Вам потрібно установити відповідність між фрагментами проектів у Скретч та їх назвами. (2 хв)
-
Зараз ми з вами перевіримо.А-3 Б-5 В-1 Г-2 Д-4
-
І ми вирушаємо у наступне місто.
-
Гра «ТАК ЧИ НІ ?» (Зупинка Суми)
-
При заснуванні в 1652 році поселення мало назву «Сумина слобода», пізніше в 1656 році назву було змінено на «Сумин», протягом 50-60-х років буква «н» поступово зникла і місто отримало сучасну назву — Суми
-
Здавна Суми особливо славилися вартовими майстернями і фотоательє. Саме з тих часів прийшло бажання сучасних дівчаток купувати дзеркалки, все підряд фотографувати і називати себе фотографами.
-
І ось в цьому місті Іванко нам дає завдання.
-
Визначте речення, які можуть бути командами. Назвіть виконавців цих команд.
-
Переходь вулицю.
-
Зберегти.
-
Як розв’язати задачу ?
-
Розв’яжи задачу.
-
Лунає дзвінок.
-
Закрити вікно.
-
Купуй українське!
-
На місце!
-
Фізкультхвилинка ("Україно, ми твоя надія")
-
Ви мабуть вже трохи стомились, тож я пропоную зупинку-фізкультхвилинку.
(демонстрація відеоролику)
-
Ми з вами відпочили і можемо вирушати далі
ІV. Застосування знань, практичних умінь та навичок
-
Повторення правил Т/Б (зупинка Київ)
-
Ми завітали у столицю нашої країни-Київ.
-
Згідно зі стародавньою легендою, хто заснував Київ?( Київ заснували троє братів – Кий, Щек і Хорив та їхня сестра Либідь.)
-
Назву нашій столиці дали на честь старшого брата Кия. Іменами Щека й Хорива названо вулиці й квартали Києва, а на честь сестри назвали невеличку річку.
-
На території Києва розташовано більш ніж 70 парків та 200 скверів, завдяки чому наша столиця вважається одним з найзеленіших міст Європи й навіть усього світу.
-
Саме в цьому місті наші гості Марічка та Іванко, пропонують нам попрацювати за комп’ютерами, але перед тим як сісти за комп’ютер нам потрібно згадати правила техніки безпеки в комп’ютерному класі.
-
А нагадає нам ці правила Дмитро.
(декламація вірша)
-
Які правила були порушені?
-
Практична робота за ПК
Практична робота
Увага! Під час роботи з комп’ютером дотримуйтесь правил безпеки та санітарно гігієнічних норм.
-
Відкрийте середовище скретч .
-
Складіть проект для малювання квітів, з поданих вам команд.
-
Змініть фон сцени зі стандартного в жовто-блакитний.
-
Збережіть ваш проект в папку Enter F-класи 2017-2018-2(6)-А клас-в папку з вашим ім`ям.
-
Повідомте вчителя про завершення роботи.
V. Підсумок уроку
-
Узагальнююча бесіда (Станція додому)
- Перед тим як ми повернемося додому, Марічка та Іванко хочуть дізнатися увас ваш настрій, та що вам запам’яталось
- Що нового ви сьогодні дізналися?
- Що ж таке алгоритм?
- (Які види ви знаєте?)
- Які алгоритми ви використали у ваших роботах?
- Біля кожного з вас лежать конверти зі смайлами настрою, оберіть той смайл, який відповідає вашому настрою після нашого уроку.
2. Оголошення д/з
- Виконати підсумковий урок з теми в itknyga.
3. Оцінювання
- Підрахуйте кількість отриманих жетонів.
- Хто отримав .. жетонів тому оцінка_______
- А хто зовсім не отримав я сподіваюсь наступного разу ви попрацюєте краще.
4. Прощання
- Сьогодні я та наші гості з вами прощаються, до нових зустрічей!