Мовна тема № 1 «Текст. Речення» І варіант - ІІ варіант

Про матеріал

1.Познач правильну кінцівку висловлювання.

Текстом називають:

а)речення, які розміщені одне за одним;

б)зв'язну розповідь;

в)набір слів.

2.Прочитай текст.

Зайченя народилося влітку. Хутро у нього було сіре і пухнасте. Зайчиха наказала зайченяті лежати тихо і нікуди не бігати. Малюка годувала рідна мати й інші зайчихи. Скоро зайченя виросло, почало їсти соковиту траву і бігати по лісові. Воно познайомилося з птахами і лісовими звірами. У густій траві і кущах зайчик ховався від ворогів. Ось так і жив вухатий.

Познач тему тексту.

а) про ліс;

б)про життя звірів;

в)про зайчика.

3.Склади план до попереднього тексту.

1)__________________________________________________________ .

2)__________________________________________________________ .

3)__________________________________________________________ .

Вибери заголовок до тексту.

а)Зайченя;

б)У лісі;

в)Зайчиха


4.Прочитай речення. Познач його тип за метою вислов­лювання.

Сійся-родися, колосом розвивайся,

Засівайся щастям, ниво молода.

Перегляд файлу

___________________________________________________

___________________________________________________

Мовна тема № 1 «Текст. Речення»

І варіант

  1. Познач правильну кінцівку висловлювання.

 Текстом називають:

  1. речення, які розміщені одне за одним;
  2. зв'язну розповідь;
  3. набір слів.
  1. Прочитай текст.

Зайченя народилося влітку. Хутро у нього було сіре і пухнасте. Зайчиха наказала зайченяті лежати тихо і нікуди не бігати. Малюка годувала рідна мати й інші зайчихи. Скоро зайченя виросло, почало їсти соковиту траву і бігати по лісові. Воно познайомилося з птахами і лісовими звірами. У густій траві і кущах зайчик ховався від ворогів. Ось так і жив вухатий.

Познач тему тексту.

  1.  про ліс;
  2. про життя звірів;
  3. про зайчика.
  1. Склади план до попереднього тексту.
  1. __________________________________________________________  .
  2. __________________________________________________________  .
  3. __________________________________________________________  .

 Вибери заголовок до тексту.

  1. Зайченя;
  2. У лісі;
  3. Зайчиха

  1. Прочитай речення. Познач його тип за метою вислов­лювання.

    Сійся-родися, колосом розвивайся,

    Засівайся щастям, ниво молода.

  1. розповідне;
  2. спонукальне;
  3. питальне.
  1. Прочитай речення. Познач його основу.

 Чорний шпак вилетів із шпаківні, сів на гілку і ве­село защебетав.

  1. весело защебетав;
  2. шпак вилетів;
  3. шпак вилетів, сів, защебетав.
  1. Прочитай речення. Розстав розділові знаки.

 У гаях садах і парках літають зграйки синиць

 Сашко довго їхав трамваєм а потім вийшов і опи­нився на околиці міста

  1. Познач правильну кінцівку висловлювання.

 Речення, у якому дві чи більше основ, є:

  1. складним;
  2. спонукальним;
  3. реченням з однорідними членами.
  1. Слова в реченні пов'язуються за допомогою:
  1. розділових знаків;
  2. запитань;
  3. основи.


___________________________________________________

___________________________________________________

Мовна тема № 1 «Текст. Речення»

ІІ варіант

  1. Познач вид поданого речення за метою висловлювання.

 Читайте, друзі, поповнюйте свої знання!

  1. розповідне
  2. питальне
  3. спонукальне
  1. Познач вид поданого речення за інтонацією.

 Хіба можна не любити свою Батьківщину?!

  1. окличне
  2. неокличне
  3. питальне
  1. Познач головні члени поданого речення.

 Січневий мороз малює візерунки на вікнах.

  1. малює візерунки
  2. мороз малює
  3. січневий мороз
  1. Познач речення з однорідними членами. Підкресли їх.
  1. Прийшла красуня-весна, з'явилися на галявинах перші квіти.
  2. Запорошила завірюха снігом поля, дороги, ліси.
  3. Справжній друг завжди готовий прийти мені на допомогу.
  1. Підкресли основу речення.

Сонячні зайчики лоскотали верхівки беріз.

  1. Відгадай загадку. Запиши відгадку. Зроби звукову модель слова-відгадки.

У річці купався,

У хмарці ховався,

Від блискавки-грому

Полинув додому,

На землю спустився —

На сто крапель розбився.

 

_________________________________________________________________

 

  1. Познач серед поданих речення з однорідними другорядними чле­нами.
  1. Край неба жеврів рожевим вогнем, миготів ясним полум'ям.
  2. Миколка намалював в альбомі море, небо, веселку.
  3. Стоїть лагідна пора бабиного літа, срібне павутиння літає в повітрі.
  1. Прочитай текст. До якого типу він належить?

ОСІНЬ

  Тиша в осінньому лісі. Червоним полум'ям палають клени. Пожовкли берези. Багряними стали дуби. І тихо-тихо...

  1. розповідь
  2. опис
  3. міркування

 

 

docx
Додано
4 травня 2018
Переглядів
2148
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку