Тема : «Мовна вікторина» (2-3 клас)
Мета: розширити знання дітей про красу та багатство української мови ;
розвивати логічне мислення;
виховувати любов до рідної мови , рідного краю, бажання говорити рідною мовою
Ми народилися і живемо на такій чудовій, мальовничій землі - в нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, живуть наші батьки - тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. І де б не були, скрізь відчуваємо поклик рідної землі, хвилюємося аж до сліз, зачувши рідне слово.
Як пісня линеш, рідне слово,
Ти наше диво калинове,
Кохана материнська мово!
В небесну синь пташиним граєм.
І спивши там від сонця жару Зеленим дихаєш розмаєм.
Хай квітне, пломенить червоно
В сім’ї великій, вольній, новій.
Д. Білоус «Диво калинове»
Мово наша, мово... Українську мову визнано другою в світі по милозвучності(після італійської) Народ говорить, що слово до слова - складається мова, а українські письменники сказали так.
Ну щоб здавалося слова...
Слова та голос - більш нічого,
А серце б’ється - ожива,
Як їх почує.
Мужай, прекрасна наша мово Серед прекрасних братніх мов!
Любіть Україну у сні й наяву,
Вишневу свою Україну,
Красу її вічно живу і нову,
І мову її солов’їну.
З букв одного слова складіть і запишіть інші слова. І команда: листоноша .
ІІ команда: календар .
А зараз змагання для капітанів команд.
Перемогу отримає той, хто назве більше правильних відповідей.
- Скільки букв в українському алфавіті? (33)
- Скільки голосних в українській мові? (6)
- Який знак в українській мові не є розділовим? (Дефіс, апостроф)
-Скільки звуків у слові «кущ»? (4)
- Яка буква в українській мові не має відповідного звуку? (Ь)
- Вигадане ім'я, під яким автор друкує свій твір. (Псевдонім)
- Віршований твір, який призначений для співу.(Пісня)
- Головні члени речення. (Підмет і присудок)
3. «Анаграми»
Хто швидше прочитає слова-анаграми.
Наспухтий (пухнастий)
Лийбі (білий)
Тийляссріб (сріблястий)
II. Про поле:
Шикеро (широке)
Крабезє (безкрає)
Несяжнео (неосяжне)
4.«Переплутались рядки, ти їх швидко віднови»
І. Сонце зустрічає.
Соловейко в темнім гаї Дивлюсь, аж світає.
Край неба палає.
( Дивлюсь, аж світає.
Край неба палає.
Соловейко в темнім гаї Сонце зустрічає.)
5. « Відгадай і перестав»
Відгадавши загадку, у слові-відповіді переставити приголосні так, щоб утворилося нове слово.
Ти влітку вихваляєш.
А букви тільки перестав - І цілий ліс спиляєш.
(липа-пила)
2). На неї птах сідає,
Вона його гойдає.
А «г» на «б» змінить - Звірятком стане вмить.
(гілка-білка)
І завжди в морській воді.
Коли «к» на «г» змінити,
Стану[1] [2] [3] деревом тоді.
(Краб-граб)
2). У воді я проживаю.
Хто турбує - тих кусаю.
А коли з кінця читати,
Буду птахом я кричати.
(рак-кар)
Хто людей питає, ….
Учення - світло, а …
Хто рано встає, …
Слово до слова - …
Підведення підсумків.
Нагородження переможців.
Гарно ви відповідали на всі запитання. Не забувайте, що любов до нашої неньки - України починається з любові до рідної мови, до батьківської домівки, до мудрості народної казки, прислів’я, пісні.
Всі народи мову мають,
Всі пісень своїх співають.
Бо хто має мову рідну,
Той багатий, а не бідний!
Не цурайтесь мови, люди.
Не цурайтесь роду.
Як зачахне рідне слово, –
Не буде народу.
Ми – українці, – велика родина,
Мова і пісня у нас – солов’їна.
Зріє в садочках червона калина,
Рідна земля для нас всіх – Україна!
Тож вивчайте рідну мову
Вже тепер, з маленьких літ.
Українське наше слово
Хай звучить на цілий світ!