Мовна вікторина «Словограй»
Мета: поширити знання учнів про багатство і красу рідної мови, її милозвучність та
мелодійність;
формувати розуміння того, що українська мова – найкоштовніший скарб
народу, розвивати логічне мислення учнів та пам’ять, пробудити почуття
національної гідності;
виховувати любов і повагу до мови свого народу, бажання розмовляти
рідною мовою, етику мовної культури
Хід вікторини
I . Вступна частина.
Слово вчителя.
-Доброго дня. Я рада вітати вас на нашому заході, який присвячено Дню рідної мови. І я хочу розпочати наше свято словами Михайла Подолинського «Одним з найбільших скарбів, який успадковує кожний народ від своїх предків, є незаперечно його рідна мова. Мова ця – то дзеркало душі народу, та святиня, з котрою зв’язана не тільки минувшість, але і будучність народу, і його повага в світі». Адже й справді так, без мови немає народу. Мова – одне із чудес, за допомогою якого люди передають найтонші відтінки думок і почуттів. Глибоке знання рідної мови, досконале володіння нею – одна з важливих ознак високої культури й освіченості людини. І зараз ми проведемо мовну вікторину «Мова – найкращий скарб народу». У нас дві команди : «Калина» і «Верба».(«Без верби і калини немає України»). Оголошення капітанів команд. У проведенні нашої вікторини нам допоможе шановне журі…
II Основна частина.
I етап «Розминка» (запитання для капітанів команд). За кожну правильну відповідь учні отримує 1бал.
1.Державна мова України (українська)
2.Розмальоване яйце (писанка)
3. Знак у кінці питального речення (знак питання)
4. Яку плитку можна з’їсти? Шоколадну.
II етап Утвори нові слова з перших складів поданих слів.
а) десять, рекорд, воля (дерево)
б) мова, лоза, коваль (молоко)
в) волога, робот, народ (ворона)
г) долина, роги, газета (дорога)
III етап «Ланцюжок». Кожній команді надається чистий альбомний аркуш, на якому написане слово мова. Завдання: утворити ланцюжок, в якому кінцева буква ( крім и, ь – тоді береться попередня буква) є початком наступного слова – іменника. Останній гравець
повинен записати таке слово, щоб воно закінчувалося на початкову букву першого наданого команді слова (закрити ланцюжок). Перемагає та команда, яка швидше і правильно впорається із завданням. (5б.)
IV етап «Хто більше»
Завдання: кожна команда повинна скласти якнайбільше слів, використовуючи букви із слова краплинка . За кожне неповторюване слово 1бал.
V етап «Цікаві питання».
Гравці витягають з мішечка по черзі номери жартівливих запитань і відповідають на них. За кожну правильну відповідь 1 бал.
- З чого починається день? (із звука д)
- Чим вечір закінчується, а ранок починається? (звуком р)
- Що треба зробити, щоб майка злетіла? (замінити букву м на ч)
- На яку гілку сяде ґава після дощу? (на мокру)
- Що стоїть між небом і землею? (звук і)
- До якого імені потрібно додати літеру м, щоб дістати крупу?(Анна)
- Як можна з буряка зробити бурю?(опустити звук к)
- Чого багато має болото, менше – море і зовсім не має річка?(звука о)
- Яке слово об’єднує 33 букви?(алфавіт)
- Що буде з каменем, якщо його кинути в Чорне море? (стане вологим)
- Два рази народився,
Хоч у школі і не вчився,
А години знає. (Півень)
Без віника вулиці всі замітає. (Вітер)
VI етап «Розгадай загадку».
Кожній команді по черзі зачитуються загадки. За кожну правильну відповідь 1 б.
Їм дерева стережу.
Дзьоб міцний і гострий маю,
Шкідників ним здобуваю.(дятел)
Без віника вулиці всі замітає. (Вітер)
VII. Заключна частина.
Підведення підсумків мовної вікторини. Нагородження переможців.