Мовою казки про математику

Про матеріал
МОВОЮ КАЗКИ ПРО МАТЕМАТИКУ Ранок для учнів 5-6-х класів Для учнів 5—6-х класів можна провести математичний ранок. Ра¬нок — це не змагання ко¬манд. Він проводиться у вигляді казки, в якій зібрані герої, давно відо¬мі всім дітям. Щоб ранок був ціка¬вим і веселим, слід підго¬тувати костюми для героїв казки. До його підготов¬ки можна залучити учнів, які виконують певні ролі в казці, а також тих, які писатимуть на плакатах за¬дачі, запропоновані персонажами казки. Ведучим може бути вчитель або учень-старшокласник, йому допомагають члени математичного гуртка, які стежать за тим, хто першим хоче відпо¬вісти на запитання, і роздають жетони за пра¬вильні відповіді. Наприкінці ранку учні, у яких найбільше жетонів, оголошуються перемож¬цями. Дійові особи Котигорошко, Червона Шапочка, Колобок, Попелюшка, Баба-яга, Царівна-жаба, Телесик, Пан Коцький, Лисичка, Вовк. Ведучий. Діти, вітаю вас від усіх героїв нашої каз-ки. Вони розкажуть багато історій, що сталися з ними. Тому прошу вас дуже уважно стежити за всім, що відбувається на сцені. Ви побачите казку, тільки казку математичну, в якій багато заплутаних пригод, різних загадок, але й багато помилок. Ви маєте все перевірити і виправити помилки. За правильні відповіді ви одержите жетони. (На сцену виходить Колобок.) Колобок. Добридень, друзі! Ледве до вас добрався. Мав одну пригоду, зараз розповім. Котигорошко. Постривай, хто ти такий? Ми тебе не знаємо. Розкажи про себе. Колобок. Як? Ви мене не знаєте? Мене не знаєте? А я думав, мене всі знають. Ну, добре, розкажу про себе. Слухайте уважно, з олівцями в руках. Котигорошко. Розповідай, слухаємо дуже уважно. Колобок. Моя розповідь буде зашифрована, а ви маєте її прочитати. Даю допоміжну інформацію — кожній букві відповідає певне число: А Б В Д Е 0 І К Л 1 2 3 4 5 6 7 8 9 И Ж У С М Н Й Т Ш 10 11 12 13 14 15 16 17 18 Якщо ви розшифруєте мою розповідь, то дізнає¬тесь, хто я такий. Ось моя біографія (показує на плакат): (11, 10, 9, 10)-(2, 12, 9,10) (4, 7,4) (7) (2, 1, 2, 1). (4, 7, 4) (8, 1,11,5) (2, 1, 2, 7): «Спечи (8,6,9,6, 2,6, 8)». (2, 1, 2, 1) по засіку змела, (15, 1) (13, 14, 5, 17, 1, 15, 7) замісила (7) (3,10,16,18,6,3) (13,9,1,3,15,10,16) (8, 6, 9, 6, 2, 6, 8). Це я! Котигорошко. Ну що, друзі! Записали з плаката біографію цього героя? Хто швидше дасть відповідь? Колобок. Подивіться! До нас ще хтось іде. Яка гарна! Ну, просто царівна! Котигорошко. Так і є, це царівна, але яка? Нехай глядачі відгадають. Царівна-жаба. Я була гарною дівчиною, але змій мене зачарував, бо я не хотіла вийти за нього заміж. Мені тоді було х років. Скільки це, ви зможете довідатися, коли розв'яжете рівняння: 45 - Зх = 0. Тримав він мене у темниці у років, який ви знайдете з рівняння: 48у - 144 = 0. Зараз мені к років. Скільки це? Але ось а днів тому 100 : а = 10 до мене на болото впала стріла. Я взяла цю стрілу і шукаю царевича. Ну, здогадалися, яка я царівна? Котигорошко. Гарна розповідь. А ви все підрахували? Знаєте, скільки їй років? Молодці! Колобок. Час мені йти від вас, друзі. Довго я тут пробув, тепер вирушаю за новими пригодами. Царівна-жаба. Куди ти? Побудь ще з нами, а то Лисичка-сестричка тебе зустріне і з'їсть. Колобок. Ні, не з'їсть. До побачення, діти. Котигорошко. Пішов. А до нас іще гість. Телесик іде. Телесик. Добрий день, усім привіт! Котигорошко. Рибки наловив? Чому так пізно прийшов? Телесик. Я встав сьогодні о 4 кілометри ранку. Поснідав, випив 1 гектар молока та пішов на озеро. А воно не близько — 5 градусів від мого дому. Зранку було холодно, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов дуже швидко — 6 літрів за 1 тонну. Прийшов, закинув вудочку. Не минуло й 20 сантиметрів, як спіймав першу рибку. Велику — завдовжки 50 хвилин і вагою 3 кілометри. От буде славна юшка! Котигорошко. Щось я не доберу! Що ти говориш? Все в тебе навпаки. Діти, ви щось зрозуміли? Царівна- жаба. Виправте помилки у розповіді Телесика. А ну, хто швидше? (Входять Червона Шапочка і Вовк. Вовк не пускає Червону Шапочку на сцену.) Вовк. Куди ти йдеш, дівчинко? Червона Шапоч¬ка. До бабусі. Вовк. Що несеш у кошику? Червова Шапоч¬ка. Пиріжки з м'я¬сом і яблуками. Смачні. Вовк. Скільки їх? Багато? Покажи. Червона Шапоч¬ка. Ні, не покажу. Якщо знайдеш зна¬чення букв у виразі, то знатимеш, скіль¬ки яких пиріжків у мене є. Вовк. Ну, кажи свій вираз. А ви, діти, мені допо¬можіть полічити пиріжки. Червона Шапочка. а — пиріжки з м'ясом, в — пи¬ріжки з яблуками. А вираз такий: 5а+7в = 53. Вовк. Діти, швидко полічіть, бо я дуже люблю пиріжки з м'ясом. Котигорошко. А я з яблуками. Хто вже полічив? Підкажіть нам із Вовком. Царівна-жаба. Діти, не підказуйте. Хто хоче їсти пиріжки, хай сам роз¬в'яже. Котигорошко. Ось до нас іще гос¬тя. Попелюшко, добрий день! Попелюшка. Добрий день! Друзі, ви мене знаєте? Правильно, я По¬пелюшка. Я дуже поспішала до вас на свято, але мачуха висипала на підлогу зерна кукурудзи, маку і гороху та наказала позбирати все окремої Не змогла б я виконати всю роботу без помічників. Голуби допомогли мені зібрати кукурудзу. Але як вони втомилися, бідні! Полічіть, скільки разів мусив прилетіти кожен голуб, якщо їх було 30, а зерен кукурудзи 4500? Горох визбирали мишенята, яких було 8, а горошин 1200. Скільки разів кожне мишеня бігло з горошиною до миски? А мак я зібрала сама і прийшла до вас. Котигорошко. Що це там за шум? Наче хтось біжить. Та це ж Колобок! Що з тобою? (Вбігає захеканий Колобок. За ним Баба-яга і Ли¬сичка.) Колобок. Рятуйте, друзі! Вони мене з'їдять! Ледве втік. А дякувати маю пану Коцькому. Він врятував мене. (Входить пан Коцький.) Пан Коцький. О, ці дві злодійки тут? Прийшли на свято? Баба-яга. А я що? Хіба я щось погане вчинила? Лисичка. І я нічого поганого не зробила. Колобок. Як це нічого? А мене хто хотів з'їсти? А хто допомагав мене пхати у кошик цієї злодійки? Чи не ти, Бабо-яго? Пан Коцький. Вони, вони обидві. Але я сказав їм: «Хто не відгадає моєї загадки, той не зможе зрушити з місця». Вони так і заклякли. Попелюшка. А яка загадка? Нам цікаво. Царівна-жаба. Цікаво дуже. Загадайте нам. Пан Коцький. Прийшли до Оленки 4 подружки. Дала мама Оленці на тарілці 5 пампушок. Роздала Оленка всім по одній і собі взяла. Та одна пампушка на тарілці залишилася. Як це так? Котигорошко. Оце так загадка! І шо? Не відгадали ці злі душі? Пан Коцький. Баба-яга не відгадала, а Лисичка хитра — додумалася. А ви, друзі, знаєте, як це вий¬шло? Подумайте! Колобок. Подумайте, подумайте. Ця загад¬ка мені життя врятувала. Баба-яга. Я теж знаю загадку. Можна мені сказати? Котигорошко. Дозволимо їй сказати, чи ні? Колобок. Хай говорить. Баба-яга. Одного разу на дорозі зустріла я косарів. Це були два батьки, два сини, дід і внук. Скільки було косарів? Лисичка. І я хочу загадати загадку. Колобок. Не дозволяйте їй говорити. Вона знову щось лихе придумає. Лисичка. Ні. Я буду тепер чемною. Царівна-жаба. Пожаліймо її. Нехай ска¬же і вона. Лисичка. Для звірів у лісі на зиму заго¬тували 600 кг сіна. Сьогодні привезли ще 50 ц, та я вчора на возі привезла ще 2 т. Тепер у нас є 600 + 50 + 2 = 652 всього сіна. Попелюшка. Лисичко, так неправильно додавати! Котигорошко. Друзі, де помилилася Лисичка? Чи можна так додавати? Червона Шапочка. Так скільки сіна заготували в лісі на зиму? Телесик. Ну от і Баба-яга з Лисичкою почали вчи¬ти математику. Котигорошко. Пора нам закінчувати нашу мате¬матичну казку. Помічники збирають жетони. Учитель підбиває підсумок. Переможців можна визначати як персональ¬но, так і колективно — цілий клас.
Перегляд файлу

МОВОЮ КАЗКИ ПРО МАТЕМАТИКУ

Ранок для учнів 5-6-х класів

Для учнів 5—6-х класів можна провести математичний ранок. Ра­нок — це не змагання ко­манд. Він проводиться у вигляді казки, в якій зібрані герої, давно відо­мі всім дітям.

Щоб ранок був ціка­вим і веселим, слід підго­тувати костюми для героїв казки. До його підготов­ки можна залучити учнів, які виконують певні ролі

в казці, а також тих, які писатимуть на плакатах за­дачі, запропоновані персонажами казки.

Ведучим може бути вчитель або учень-старшокласник, йому допомагають члени математичного гуртка, які стежать за тим, хто першим хоче відпо­вісти на запитання, і роздають жетони за пра­вильні відповіді. Наприкінці ранку учні, у яких найбільше жетонів, оголошуються перемож­цями.

C:\Users\User\Desktop\Без названия (3).jpgДійові особи

Котигорошко,

Червона Шапочка,

Колобок,

Попелюшка,

Баба-яга,

Царівна-жаба,

Телесик,

Пан Коцький,

Лисичка,

Вовк.

Ведучий. Діти, вітаю вас від усіх героїв нашої каз-ки. Вони розкажуть багато історій, що сталися з ними. Тому прошу вас дуже уважно стежити за всім, що відбувається на сцені. Ви побачите казку, тільки казку математичну, в якій багато заплутаних пригод, різних загадок, але й багато помилок. Ви маєте все перевірити і виправити помилки. За правильні відповіді ви одержите жетони.

(На сцену виходить Колобок.)

Колобок. Добридень, друзі! Ледве до вас добрався. Мав одну пригоду, зараз розповім.

Котигорошко. Постривай, хто ти такий? Ми тебе не знаємо. Розкажи про себе.

Колобок. Як? Ви мене не знаєте? Мене не знаєте? А я думав, мене всі знають. Ну, добре, розкажу про себе. Слухайте уважно, з олівцями в руках.

Котигорошко. Розповідай, слухаємо дуже уважно.

C:\Users\User\Desktop\Без названия.jpgКолобок. Моя розповідь буде зашифрована, а ви маєте її прочитати. Даю допоміжну інформацію — кожній букві відповідає певне число:

А

Б

В

Д

Е

0

І

К

Л

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 

 

 

 

 

 

 

 

 

И

Ж

У

С

М

Н

Й

Т

Ш

10

11

12

13

14

15

16

17

18

 

 

 

 

 

 

 

Якщо ви розшифруєте мою розповідь, то дізнає­тесь, хто я такий.

Ось моя біографія (показує на плакат): (11, 10, 9, 10)-(2, 12, 9,10) (4, 7,4) (7) (2, 1, 2, 1). (4, 7, 4) (8, 1,11,5) (2, 1, 2, 7): «Спечи (8,6,9,6, 2,6, 8)». (2, 1, 2, 1) по засіку змела, (15, 1) (13, 14, 5, 17, 1, 15, 7) замісила (7) (3,10,16,18,6,3) (13,9,1,3,15,10,16) (8, 6, 9, 6, 2, 6, 8). Це я!

C:\Users\User\Desktop\1602141040_3.jpgКотигорошко. Ну що, друзі! Записали з плаката біографію цього героя? Хто швидше дасть відповідь? Колобок. Подивіться! До нас ще хтось іде. Яка гарна! Ну, просто царівна!

Котигорошко. Так і є, це царівна, але яка? Нехай глядачі відгадають.

Царівна-жаба. Я була гарною дівчиною, але змій мене зачарував, бо я не хотіла вийти за нього заміж. Мені тоді було х років. Скільки це, ви зможете довідатися, коли розв'яжете рівняння:

45 - Зх = 0.

Тримав він мене у темниці у років, який ви знайдете з рівняння:

48у - 144 = 0.

 Зараз мені к років. Скільки це? Але ось а днів тому 100 : а = 10 до мене на болото впала стріла. Я взяла цю стрілу і шукаю царевича. Ну, здогадалися, яка я царівна?

Котигорошко. Гарна розповідь. А ви все підрахували? Знаєте, скільки їй років? Молодці!

Колобок. Час мені йти від вас, друзі. Довго я тут пробув, тепер вирушаю за новими пригодами.

Царівна-жаба. Куди ти? Побудь ще з нами, а то Лисичка-сестричка тебе зустріне і з'їсть.

Колобок. Ні, не з'їсть. До побачення, діти.

Котигорошко. Пішов. А до нас іще гість. Телесик іде.

C:\Users\User\Desktop\Без названия (2).jpgТелесик. Добрий день, усім привіт!

Котигорошко. Рибки наловив? Чому так пізно прийшов?

Телесик. Я встав сьогодні о 4 кілометри ранку. Поснідав, випив 1 гектар молока та пішов на озеро. А воно не близько — 5 градусів від мого дому. Зранку було холодно, температура всього 10 годин тепла. Тому я йшов дуже швидко — 6 літрів за 1 тонну. Прийшов, закинув вудочку. Не минуло й 20 сантиметрів, як спіймав першу рибку. Велику — завдовжки 50 хвилин і вагою 3 кілометри. От буде славна юшка!

Котигорошко. Щось я не доберу! Що ти говориш? Все в тебе навпаки. Діти, ви щось зрозуміли?

Царівна- жаба. Виправте помилки у розповіді Телесика. А ну, хто швидше?

(Входять Червона Шапочка і Вовк. Вовк не пускає Червону Шапочку на сцену.)

Вовк. Куди ти йдеш, дівчинко?

 

Червона Шапоч­ка. До бабусі.

Вовк. Що несеш у кошику?

Червова Шапоч­ка. Пиріжки з м'я­сом і яблуками. Смачні.

Вовк. Скільки їх? Багато? Покажи.

Червона Шапоч­ка. Ні, не покажу. Якщо знайдеш зна­чення букв у виразі, то знатимеш, скіль­ки яких пиріжків у мене є.

Вовк. Ну, кажи свій вираз. А ви, діти, мені допо­можіть полічити пиріжки.

Червона Шапочка. а — пиріжки з м'ясом, в — пи­ріжки з яблуками. А вираз такий: 5а+7в = 53.

Вовк.  Діти, швидко полічіть, бо я дуже люблю пиріжки з м'ясом.

Котигорошко. А я з яблуками. Хто вже полічив? Підкажіть нам із Вовком.

Царівна-жаба. Діти, не підказуйте. Хто хоче їсти пиріжки, хай сам роз­в'яже.

Котигорошко. Ось до нас іще гос­тя. Попелюшко, добрий день!

Попелюшка. Добрий день! Друзі, ви мене знаєте? Правильно, я По­пелюшка. Я дуже поспішала до вас на свято, але мачуха висипала на підлогу зерна кукурудзи, маку і гороху та наказала позбирати все окремої Не змогла б я виконати всю роботу без помічників. Голуби допомогли мені зібрати кукурудзу. Але як вони втомилися, бідні! Полічіть, скільки разів мусив прилетіти кожен голуб, якщо їх було 30, а зерен кукурудзи 4500? Горох визбирали мишенята, яких було 8, а горошин 1200. Скільки разів кожне мишеня бігло з горошиною до миски? А мак я зібрала сама і прийшла до вас.

Котигорошко.   Що це там за шум? Наче хтось біжить. Та це ж Колобок! Що з тобою?

(Вбігає захеканий Колобок. За ним Баба-яга і Ли­сичка.)

Колобок. Рятуйте, друзі! Вони мене з'їдять! Ледве втік. А дякувати маю пану Коцькому. Він врятував мене. (Входить пан Коцький.)

Пан Коцький. О, ці дві злодійки тут? Прийшли на свято?

Баба-яга. А я що? Хіба я щось погане вчинила?

Лисичка. І я нічого поганого не зробила.

C:\Users\User\Desktop\Без названия (4).jpgКолобок. Як це нічого? А мене хто хотів з'їсти? А хто допомагав мене пхати у кошик цієї злодійки? Чи не ти, Бабо-яго?

Пан Коцький. Вони, вони обидві. Але я сказав їм: «Хто не відгадає моєї загадки, той не зможе зрушити з місця». Вони так і заклякли.

Попелюшка. А яка загадка? Нам цікаво.

 Царівна-жаба. Цікаво дуже. Загадайте нам.

Пан Коцький.  Прийшли до Оленки 4 подружки. Дала мама Оленці на тарілці 5 пампушок. Роздала Оленка всім по одній і собі взяла. Та одна пампушка на тарілці залишилася. Як це так?

Котигорошко. Оце так загадка! І шо? Не відгадали ці злі душі?

Пан Коцький.   Баба-яга не відгадала, а Лисичка хитра — додумалася.

 А ви, друзі, знаєте, як це вий­шло? Подумайте!

Колобок. Подумайте, подумайте. Ця загад­ка мені життя врятувала.

Баба-яга. Я теж знаю загадку. Можна мені сказати?

Котигорошко. Дозволимо їй сказати, чи ні?

Колобок. Хай говорить.

 Баба-яга. Одного разу на дорозі зустріла я косарів. Це були два батьки, два сини, дід і внук. Скільки було косарів?

Лисичка. І я хочу загадати загадку. Колобок.  Не дозволяйте їй говорити. Вона знову щось лихе придумає.

Лисичка. Ні. Я буду тепер чемною. Царівна-жаба. Пожаліймо її. Нехай ска­же і вона.

Лисичка. Для звірів у лісі на зиму заго­тували 600 кг сіна. Сьогодні привезли ще 50 ц, та я вчора на возі привезла ще 2 т. Тепер у нас є 600 + 50 + 2 = 652 всього сіна.

Попелюшка. Лисичко, так неправильно додавати! Котигорошко. Друзі, де помилилася Лисичка? Чи можна так додавати?

Червона Шапочка. Так скільки сіна заготували в лісі на зиму?

Телесик. Ну от і Баба-яга з Лисичкою почали вчи­ти математику.

Котигорошко. Пора нам закінчувати нашу мате­матичну казку.

Помічники збирають жетони. Учитель підбиває підсумок. Переможців можна визначати як персональ­но, так і колективно — цілий клас.

 


 

docx
Додав(-ла)
Бабич Галина
Додано
8 січня 2023
Переглядів
501
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку